4 SØNDAG I ADVENT & HUSMOR RANNVEIG

 

Det eneste vi tenner lys for denne siste søndagen i advent, er at lille gutten min kommer  ! 🙂 

 

Søteste Coco Chanel som ligger å koser seg oppå scrapbooken min fra svangerskapet, hihi <3 

 

 

NAM Cupcakes ! Dere finner oppskriften min her på bloggen under kategorien “matoppskrifter”

 

Sandnøtter med pistasje oppå 🙂

 

 

Når man er rastløs og går å venter på en fødsel, så er det ikke lett å sove ! Så hvorfor ikke utnytte det, og bake rundstykker også likegodt  ? 😀 Fikk så SYKT lyst til å bake og styre hjemme i natt, kan ikke beskrives..  så da gjorde jeg like godt det !! I dag har jeg litt mindre energi, men skal virkelig prøve å hive meg rundt i å vaske hele huset senere i dag ..  

Ingenting framgang har skjedd når det kommer til fødsel..  har jo endel modningsrier/kraftige kynnere. men de er faktisk litt mindre hyppige enn de var natt til i dag..   så håper jo de tar seg opp iløpet av denne dagen ! Kjedelig når man tror noe er på gang, også dabber det av.   MEN, vaske huset skal visst hjelpe om fødselen likevel ikke er langt unna , og det er den jo ikke siden slimproppen min gikk , og jeg har modningsrier..  så da prøver vi det ;- )  Hva er det verste som kan skje liksom ? Rent og pent hus ? 😉 

 

Forresten, pratet med jordmor i dag. Skal på modningsakupunktur litt tidlig på dagen imorgen, men håper jo fødselen kommer i gang før det !  Meeeh, er jo LOV å ha et håp da ! Blir litt irritert på slike som skal være gledesdrepere, og føler et umettelig behov for å forklare hvor lang tid ting KAN ta og bla bla bla ..   jeg er jo veldig klar over at ting KAN ta lang tid selv om man tror fødselen ikke er langt unna,  men skal man dermed sagt gå ut i fra det ? Skal man liksom ikke få lov til å ha håp lenger? 

Men en ting jeg lurer på, jordmor mente det var vanlig å få rier etter bare en modningsakupunktur..  så da er mitt spørsmål, kom fødselen i gang etter første modningsakupunktur for deg ?  TAKK for svar 🙂 l

 


22 kommentarer
    1. Hehe, du er flink som baker og styrer sånn så høygravid som du er 🙂
      De cupcakesene så forresten utrolig gode ut!
      Krysser fingrene for deg på at fødselen starter snart 🙂 Lykke til så masse!

    2. E ikke så gla i muffins/cupcakes eller sånne sandnøtter, men gu de rundstykkan så go ut! 😀 Krysse virkelig fingran for din del at han snart finn ut at han vil ut å treffe mammaen sin 🙂

    3. Så flink du e å bake.. Æ fikk og masse energi rett før fødselen og va faktisk på fisketur dagen før. Så kansje det skjer noe snart.

    4. Jeg fikk også bake-mani på slutten! Måtte jo gjøre noe for å få tiden til å gå! 🙂 Hehe
      Her fødte jeg 2 dager etter jeg fikk modningsakupunktur. Om det var tilfeldig eller ikke vet jeg jo ikke. Men jeg tror det bar frukter, for var ikke spesielt moden før akupunkturen.
      Og når det kommer til disse “gledesdreperene” så skjønner jeg hva du mener! Man er sååå lei, og det siste man vil høre er “Det kan ta laaaang tid, bla bla bla”, men tror nok det egentlig bare er godt ment. Jeg var suuuper klar for fødsel helt fra uke 37 jeg, så det ble lang ventetid på meg siden jenta mi kom 10 dager over termin.
      Men ønsker deg i hvert fall lykke til, og håper gutten din kommer før julaften i hvert fall, slik at du kan feire med han utenfor magen:D

    5. Så godt at du får tiden til å gå da 😀 Og bare kos deg å gjør det du orker. Tenker på den kommentaren over her at man skal spare krefter. Jeg fikk beskjed av jordmor at jeg bare skulle leve normalt og gjøre det jeg vil, mye bedre det enn å bare ligge der å vente. Slitsomt med de modningsriene, jeg har murringer nesten konstant, og en modingsrie hver dag sånn ca:S hehe.. Det gjør så vondt. Men det har liksom bare vært den ene hver dag:S hehe.. Håper ihvertfall gutten din kommer ut nå asså, og håper akupunkturen hjelper om det ikke har skjedd noe innen det. Masse lykke til! 😀 😀 😀

    6. Jeg ble veldig rastløs og MÅTTE gjøre noe. Vasket og ryddet og dagen etter startet det og 38 timer senere kom hun 🙂 Min mor har også hatt sånn med alle barna sine (5 jenter) at hun vasket hele huset og dagen etter var fødselen igang. Håper lillegutt bestemmer seg for å komme snart! Gled deg, det er en HELT utrolig opplevelse <3 Lykke til 🙂

    7. Du er kjempe flink som har lyst til å vaske hele huset, men hvis du tror at fødselen kan være igang, så ta det med ro! Jeg tok det aldri med ro i svangerskapet mitt og fødselen endte med hastekeisersnitt, absolutt ingenting å anbefale. Og det er fordi jentongen ikke hadde noe energi til overs, så hun hadde ikke klart seg gjennom en vanlig fødsel:(
      Men, lykke til! Følger med deg hver eneste dag nå 🙂

    8. Jeg hadde faktisk time med modningsakupentur den dagen Matheo kom. Så akkurat det rakk jeg aldri å teste ut – heldigvis. Jeg fikk også en veldig trang til å vaske, lage mat osv bare dager før Matheo ble født. Så nå er det ikke lenge til. Ha motet oppe, uansett bare DAGER igjen før du endelig får holde lille prinsen din. LYKKE TIL <3

    9. Eg tok to modnings.aku.timer, og hadde dessverre ingen effekt, men jordmora strippa meg – og det fekk fart på sakene! 🙂 Lykke til med fødselen, og tida som kommer!

    10. min modningsakupunktur funket ikke på meg i det hele tatt dessverre..Men det betyr overhode ikke at den ikke funke på dæ… Æ vet om mange som ha født både samme dag og dagen ætter,og kanskje tre daga ætter… Æ ømske dæ masse løkke t framover:) Snart får du lillebebisn din i arman dine..Bæste følelsn ever..Å husk: detta e ditt kunstverk,ditt kjøtt og blod,ditt nye alt:) Ikke la nån få dæ t å føl dæ dårlig,før detta ska du nyyyyyte fult ut:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg