KROPPEN ETTER FØDSEL

 

 

Noen som spurte om jeg kunne lage et inlegg om kroppen min etter fødselen.  Vel, kan jo si at det var litt av et sjokk å plutselig bli tynn igjen. 

Kan jo begynne med magen.  Som sikkert de fleste skjønner så blir ikke magen helt flat etter fødselen, det tar en stund fordi livmoren skal trekke seg sammen igjen, noe som tar ca 6 uker.  Men for meg, som er vant til å se ut som en bolle.. så er jeg kjempefornøyd ! Magen min trekker seg bare mere og mere tilbake for hver dag som går, og jeg er utrolig fornøyd med kroppen min nå ! Ingen strekkmerker what so ever, noe jeg er evig glad for ! Magen min ser egentlig ut akkurat slik som den gjorde før svangerskapet, bortsett fra at den er større i og med at livmorenmin enda skal trekke seg masse sammen, + at jeg enda har gravidstripen, noe som er normalt å ha en god stund før den forsvinner. 

 

 

 

Natten etter fødselen ( jeg fødte kl 22:35, bildet er tatt noen timer etter bare ) 

 

 

 

3 dager etter fødselen , og dagen vi kom hjem fra sykehuset

 

 

5 dager etter fødselen

 

 

 

Magen i dag, en uke etter fødselen.  Som dere ser har magen min trekkt seg MYE sammen allerede, og det skal den jo fortsette å gjøre nå framover. Må bare beklage for melkesøl på bh’en, hahahh .. 

 

 

 

Vann i kroppen :  På slutten av svangerskapet fikk jeg faktisk en del ( ganske mye egentlig) vann i kroppen, både ansikt, føtter, hender… ja, egentlig overalt.  Jeg la ikke merke til at jeg hadde vann andre plasser enn i føtterne da, før etter fødselen når jeg så hvordan jeg plutselig fikk spinkelankler og dobbelthaka forsvant. 

 

Puppene:  Haha, dette må vel være det sykeste av alt.  Fra å bruke B-CUP før svangerskapet, til å nå bruke D-CUP , og det er tilogmed med amme-bh ( bh uten innlegg eller spiler eller noe)  Har ikke SJANS til å få brukt annet enn amme-bh’er , som forresten er utrolig “sexy” .  Ca 1-2 dager etter fødselen min så det ut som at jeg hadde tatt flere kilo silikon i hvert bryst, sånn over natten.. det var helt sykt ! Men jeg er kjempefornøyd,  og det er nok Nathaniel Chrisander også, fordi han får alt den melken han trenger og vel så det.  Etter jordmor’s anbefaling lar jeg han alltid spise om han vil det. 

Og siden jeg har så mye melk, så blir det mye søl hver gang jeg skal amme, fordi det renner i strie strømmer hver gang jeg tar av meg amme-bh’en.. heeh ! . Må også sove med bh ( noe jeg HATER)  om jeg ikke vil at sengen min skal bli klissvåt da..  

 

 

 

Ellers er jeg kjempefrisk og rask, var oppe å gikk rundt bare minutter etter at han var født , fikk skryt av jordmødrene i Hammerfest om at jeg var så flink, og at det så ut som jeg var på vei til treningsstudio der jeg gikk å spradet i  Bjørn Borg shorts med min rosa iphone i handen….  hahahah, måtte flire litt da :p

Som de fleste andre ble jo jeg også sydd, noe som ikke var vidre behagelig.. og desverre gikk alle stingene langs den ene siden opp bare etter et par dager, og DET var ikke godt, (!!) og det er det enda ikke.  Må bruke sånn bedøvelses-gel for at jeg ikke skal krepere av smerter når jeg går eller er på do. Men nå begynner det å gå sånn smått over, og det er jeg utrolig glad for, i og med at jeg omtrent ikke har kunnet bevegd meg så mye etter at stingene løsnet, og å bøye meg har vært uaktuelt ( noe som KAN være litt problematisk om man skal få gjort noe. 

Mammaen min har vært verdens beste støtte for meg, både før, under og nå etter fødselen ! Jeg kunne rett og slett ikke klart meg uten henne, fordi hun kan passe Nathaniel når jeg for eksempel vil ta en dusj. ( som ikke er en selvfølge lenger…. ) 

I dag er Nathaniel en hel uke gammel, så om jeg får tid, og jeg har energi til det så skal jeg prøve å få lagt ut litt bilder av lille nydeligheten min senere i dag !  

 


20 kommentarer
    1. Vurder nu å lag vannmerke på bildan av guttn så slipp du at pedofile kopiere bildan og gjør ekle saker med dem.
      Ellers ser det jo ut som du kommer til å komme tilbake i god form.

    2. Begynner å bli flat igjen nå ja:) bare to timer etter fødselen var jeg faktisk helt flat igjen.. Tenkte jeg skulle gi deg et tips om du ikke allerede vet om det.. For å slippe noe søl når du ammer kan du holde en finger på det andre brystet. Sier seg jo selv, men jeg tenkte ikke over det før svigermor sa det til meg!

    3. Så nydelig du ser ut Rannveig!:) JEg er sikker på at du er en god mor!:) Å lille er jo bare så skjønn!:)

    4. Fin mage ja. 🙂 jeg måtte ta keisersnitt så med meg går det litt saktere, men er kjempe forøyd med magen fram til nå 😀 0 strekkmerker her også 😀 vi er heldige 😀 hehe

    5. Hvordan fikk du greie på at stinga dine hadde gått ?
      Syns smertene dine osv hørtes skremmelig like mine etter fødselen, jeg klarte ikke gå på 3 uker ! Å det bare pga vondt en viss plass! Men ingen sa noe om at stinga kanskje hadde ryki..

    6. Du ser flott ut Rannveig 🙂 Håper du koser deg MASSE MASSE! Ønsker deg all hell og lykke fremover.

    7. Du ser jo kjempe flott ut! 🙂
      Et lite tips (men det vet du helt sikkert), prøv å vaske deg med veldig mild grønnsåpevann nedentil (fikk tips av jordmora) og selvsagt vaske deg med dusj hver gang etter dobesøket.

    8. Hei=) Er bare nysgjerrig..
      Hvor mange kilo la du på deg i løpet av svangerskapet?
      Hvordan greide du å unngå strekkmerker?
      Og hvordan klarte du å se så bra ut igjennom hele graviditeten? Vektmessig og ellers=)
      Setter pris på svar 🙂

    9. Hei, tok du solarium under svangerskapet? 🙂 Du ser kjempeflott ut!! 🙂 Noen tips til hvordan man ikke får strekkmerker, er selv gravid uke 8:)

    10. Så fin du er Rannveig, kroppen din ser jo utrulig bra ut! Håper jeg er like heldig som deg, du er bra heldig der i forhold til mange andre 🙂 Men du har nok tatt godt vare på magen din i svangerskapet og ikke overspist, for det er mange som gjør feil, dem dytter i seg en masse mat å søtsaker:S Lykke til vidre med spedbarns tiden :*- jacqueline

    11. du kommer til å få tynn mage på null komma niks.Spesielt siden du ammer, det krevet mye energi og tærer på eventuelle fettlager en har “opparbeidet” seg gjennom svangerskapet.
      Opplevde selv å få tilbake kroppen min etter bare få uker da min første og andre ble født.Mye takket være amming og ung alder 🙂
      Håper du nyter fine barseldager.Flott liten gutt du har fått,du har mye å være stolt over!
      god jul og de beste ønsker for 2012.

    12. hvorfor har du sluttet å legge ut magebilde forfra? du gjorde det hele tiden mens du var gravid, men nå er det kun fra siden. da får man ikke sett ordentlig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg