STOLT MAMMA

 Hei igjen alle sammen !

Som dere ser blir det svært lite blogging fra meg om dagene, men jeg har rett og slett ikke tid. For her går det i ett med amming, bleieskift, soving og kosing på rundgang ! Lille gutten min spiser enormt mye, flere ganger i timen faktisk, og det normale er å spise ca hver 3 time..  så puppene mine får aldri pause ! For når han er sulten, ja da ER han sulten..  skal ikke ha no smokk da vet du ! Han har virkelig arvet staheten min ser jeg , hihi !

Men selv om det er slitsomt, så er jeg kjempeglad for at han har en så god matlyst ! Det vistes også på hans første kontroll vi var på , for to dager siden, da han hadde gått opp nesten 500 gram på bare en uke, som vil si at han har tatt igjen fødselsvekten sin og vel så det ( det normale er å nå fødselsvekten sin 2 uker etter fødsel… )  og i tilegg til det lagt på seg nesten 300 gram !  Jeg var så utrolig stolt at jeg begynte å gråte, og fikk også masse skryt av helsesøster. som sa at jeg hadde god og næringsrik melk ! Flinke, flinke gutten min som legger godt på seg ! Det er sånt mammaer liker å høre 🙂

Etter kontrollen dro vi på Nathaniel’s første bytur, som ikke ble så veldig lang akkurat, en kjapp tur innom senteret og så på cafe. Er så redd for at han skal fryse når vi er ute å triller, så prøver å være minst mulig utendørs.

Ellers går det kjempefint med oss, storkoser meg i mammarollen, selv om det betyr minimum med søvn og andre ting jeg vil og burde gjøre,  så er det på en måte greit.. vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det ! Han er rett og slett såå utrolig verdt alt strevet og alt det jeg må ofre for han, og jeg ville ikke byttet ut dette mot noe annet  <3

 

 

Mamma elsker deg lille venn <3

 

 

39 kommentarer
    1. Gratulerer såå mye! Han er jo en helt perfekt liten krabat! 🙂 Tror du gjør en god jobb som mamma, så omtenksom og snill som du er som person! Masse lykke til videre! og håper dere får en godt nyttår! Håper virkelig du ikke slutter og blogge Rannveig! 🙂

    2. Føler med deg, har ikke tid til blogging, har ikke tid til å lade tlf, har ikke tid til noe for dagene går så fort, men ville ikke byttet det ut me noe av det.. for jeg elsker å være i mammarollen <3
      nydelig gutt du har fått ja <3

    3. for en nydelig liten gutt:) det med den hyppige amminga går seg til etterhvert, og han vil ta til seg mer per måltid og da blir det ferre ganger. 500 g på en uke er supert, gjennomsnittlig vektøkning er på 200 g i uka, så er nok fløtemelk du har til han:)

    4. Satt med puppen ute like mye som deg, tror nok det er ganske så normalt 🙂 Er ingen nyfødte som spiser fast hver 3. time 😉
      Lillegutt tok også igjen fødselsvekta kjempe fort! En uke etter fødselen var han tilbake til fødselsvekta, og han gikk ned litt over 10% etter fødselen, akkurat på grensa til å ikke kunne dra hjem så tidlig jeg ville.. Men tror nok det er normalt at de legger på seg fort også 🙂
      Men nydelig gutt du har, når dere får bedre rutiner får du nok tid til blogging. hvis du ikke får en ordentlig grineunge da 🙂
      Lillegutt sover nesten hele dagen han så her har jeg good tid til bloggen og alt av husarbeid 🙂 🙂
      Lykke til videre 🙂

    5. nydelig gutt, å være ute når det e under 10- går helt fint vest han ligg i pose å har godt med klær dem små såver mye bedre i vogn ute bare å huske på å åpne godt til han når du e inne på cafe /center, å ikke dækk åpninga til med ett hælsetæppe det ikke mye luftig fordeom det å håll i det, det e for å isolere å krybbedødsforeninga advare sterkt mot det, e lurt å tænke på det fordem man e veldi bekymra for de små, frisk luft e bra:-) han har nåkk bare godt av å ligge i vogna å såve mens du kose dæ på cafe/center:-) e mye man bekymre sæ for når man får små for første gang e ikke bare bare men du e klare jo det her flott lykke til med guttn:-)

    6. Ikke bare å få til blogging nei! Dagene flyr avgårde med lille banet.. og kos er det! 😀 Min lille prinsesse hadde faktisk bare gått ned 35-40 gram av fødselsvekten når vi dro fra sykehuset.. og lagt på sæ ytterlige 800 gram på 2 uker! Men så spis ho jo heeele tiden da, puppan får aldri fred her heller :p

    7. Nyydelig<3
      Kordan e det å være ung mor? Sånn 100% æli.. anbefale du det? Lure nu, før æ setg å vurdere det shøll^^

    8. gratulerer med gutten 🙂 du har all grunn til å være stolt når du ammer og han legger på seg så godt 🙂
      Min gutt spiste også flere ganger i timen de første ukene og raste opp i vekt, og jeg var nær ved å gi opp flere ganger.. Men rett etter at han ble 6 uker begynte han å spise sånn hver 2-3-4 time og sove mere og mere om natten! Nå er jeg så lykkelig får at jeg sto på med ammingen selv om puppene og psyken fikk gjennomgå 😉 Så bare stå på for det er så verdt det når de blir litt større! 🙂

    9. å, ikke vær redd for at han skal fryse da.. bare å ha på han ull det, og jeg har jo sett at du har en god voksipose til han, så det skal ikke være noe problem. Men jeg anbefaler å bruke litt kuldekrem i ansiktet på de små når det er ordentlig kaldt ute 🙂 de fleste kler på babyene sine alt for mye…. hehe

    10. Så utrolig nydelig,ansiktspen og skjønn ! gode gener her ja !! lykke til så mye med mammarollen og den utrolige fine sønnen din rannveig,ble helt betatt av den søtingen din 🙂

    11. SÅ SØT HAN E! du e seriøst kjempe flink Rannveig, hadde aldri trudd du sku bli så flink mamma! Blir rørt av å se på haha. ^^
      Han kommer til å bli en skikkelig kjekk gutt 🙂 Syns at farn ikke får sedd han ;/

    12. Tina; Ikke vurder å bli ung mor med mindre “det skjer”. Det burde ikke skje som oftest. Så vær forsiktig. Det er en stor påkjenning for seg selv og de rundt seg og ofte klarer man ikke holde sammen med barnefar. Få ting på stell. Rundt 23-25 tror jeg er den optimale alderen. Man trenger ikke drøye til man er nesten 40 😉 Selvfølgelig går det som oftest bra, men jeg anbefaler folk å vente!
      Hilsen en ung mor (ble mor som 18 åring)

    13. kan du legge ut magebilde FORFRA? vil se hvordan piercingarret ser ut nå etter du har vært gravid 🙂

    14. Ville bare si at om du skal bruke kuldekrem så må d IKKE være vann i den, for da risikerer du at han får frostskader da vann fryser 🙂
      Og IKKE bruk teppe el noe foran åpningen på vogna, det gjør risikoen for krybbedød større da babyen ikke får nok oksygen.
      Kanskje du visste alt dette, men sier det nå likevell:) mye jeg ikke tenkte over da keg fikk min første! 🙂

    15. Signerer hun over meg! La ungen få frisk luft. det er mer skadelig å ha teppe over. Lykke tilmen lillingen:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg