DAGEN I DAG

 

Som vanlig blir det kveldsblogging på meg, men forklarte jo hvorfor i forrige innlegg. Har vært en kjempekoselig dag i dag med begge tantene til Nathaniel Chrisander( på fars siden ) Er så glad for at Nathaniel får ha kontakt med familien til pappaen sin også. Det synes jeg er viktig 🙂 Og selv om vi har hatt våre heftige krangler og uenigheter siden det ble slutt mellom meg og barnefaren er jeg glad alle er enig i at vi legger slikt bak oss og starter med blanke ark 🙂 

 

Jeg og Nathaniel dro på bessøk til Veronica i 5 tiden, der han fikk treffe søskenebarnet sitt, lille søte Ulrikke for aller første gang, som forresten blir 3 år neste uke  ! Det syntes hun var stas å få møte han ! Ellers spiste vi taco og bare koset med lille søte fine Nathaniel’n min 🙂  

 

 

 

Mamma’s skatt . Jeg elsker deg lille venn <3 


 

 

Søøte Ulrikke 🙂 

 

 

 

Ulrikke, dokka til Ulrikke, tante Anniken og Nathaniel.. hahah 🙂 

 

Litt grinete ble man jo…

 


Men så var ikke ting så værst likevell ! 


Tante Anniken bytter bæsjebleie. Hun er forresten gravid og venter et lite gull i juli. Heldige henne ! Er så kooselig å være gravid 🙂 

 

Nå har jeg nettop fått Nathaniel til å sovne( troooor jeg)  etter å ha prøvd å lagt han i noen timer nå.  Så da tenkte jeg å ta meg en dusj med min bestevenn, babycallen, nå som jeg har sjansen, og satser på at han ikke våkner imens. Imorgen er det HELG, og jeg gleder meg ! Vet ikke hvorfor, men jeg elsker helg selv om min jobb aldri tar helg..   er mamma 24/7 jeg, og elsker det !  I helgen reiser mamma til Tromsø, noe som betyr at det bare blir meg og Nathaniel her i helgen. Blir litt godt egentlig , selv om mamma er veldig god å ha 🙂

 Så forresten at noen skreiv på kommentar i mitt forrige innlegg at jeg har det lett selv om jeg er alenemamma, fordi jeg bor hjemme hos moren min fordi hun sikkert gjør alt av husarbeid og jeg bare kan sitte på ræva. Det er så langt fra sannheten som du kan komme. Hun gjør selvfølgelig også husarbeid, men det gjør jeg også i tilegg til å ha 100% ansvar for Nathaniel døgnet rundt ! Og JA, jeg mener absolutt at alenemammaer har det tøffere. Det sier jo nesten seg selv ?  Man kan ikke si at man vet hvordan det er å være alenemamma bare fordi man har en lat type som ikke gidder å gjøre en dritt. Lurer i grunn på hvorfor man i det hele tatt blir i et slikt forhold hvis typen er såå ille.  

SÅNN, måtte bare få det ut. Ble rett og slett litt sint av noen av kommentarene jeg fikk på mitt forrige innlegg, noe som skjer veldig sjeldent egentlig ..  uansett.  Nå er det dusjen, så senga på en sliten mamma Rannveig ! 

 

Bilde tatt akkurat nå , med min søte CocoChanel pus ! God natt alle sammen og god helg ! 🙂 

 

 

30 kommentarer
    1. såå godt å lese at dere har fått litt mere kontakt med familien til bf etter alt som har vært 🙂 ser ut som dere koser dere til de grader 🙂 å ikke minst masse fine bilder av fine gutten din å smashomg mama 🙂

    2. Er jo ingen som sa at det var lett å være alenemor? Du må nesten lese hele kommentaren vet du. Når far forsørger familien er han opptatt med sitt, mor sitter da alene med alt. Alt som har med babyen å gjøre, all husarbeid, og i tillegg ansvaret for å få tid til seg selv.
      Enhver situasjon er nok forskjellig. Kan ta meg selv som eksempel -Fra 6 om morgenen til 8-9 tiden på kvelden er barnefar på jobb. Når han så kommer hjem frister det ikke å begynne å vaske hus de få timene før han legger seg, da vil han jo helst kose seg med babyen og bli kjent med han. Hva er da forskjellen på meg og deg? Så og si ingen ting. Mens for andre er forskjellen stor. Som sagt så kommer det nok an på, etter hva jeg har skjønt i kommentarene i forrige innlegg var det mest for å få deg til å forstå at å ha en far tilstede ikke betyr at ting blir lettere.
      Nathaniel er virkelig en fin gutt forresten 🙂

    3. Jeg vil og bare få forklart meg.
      Jeg skjønner godt at du er kjempe sliten, og du har god grunn til det! Jeg har både bodd alene og med barnefaren, jeg synes det er en lettelse å bo uten barnefaren. Jeg bor med han nå fordi han truer med rettsak visst ikke, noe jeg ikke orker akkurat nå. Det er jeg som gjør alt med lille jenta mi, står opp med henne, steller henne, mater henne, legger henne og sitter våken om nettene med henne. Dette er også ett sliten selv om jeg bor med BF. Vil bare at du skal forstå at det er ett slitt for hos andre som bor med bf..
      Du har med god grunn til å være stolt, du er en kjempe flink mamma. vi er alle like gode mammer (alenemammer/ikke alenemammer) 🙂

    4. Har aldri skreve at du ikke treng å gjøre husarbeid å bare kan sikke på ræva, Men når mordi gjør nåt av husarbeid så gror du ikke ned i skit om du e får sliten ei uka til å rødde å vaske. Æ må ta alt aleina, fordi bf ska få tid til ungen sin når han ikke e på jobb, å greit, han kan avlaste mæ mens æ dusje, eller spise å sånn, men det vil ikke si at det e enkelt å være to om det ! Det e tøft.

    5. Så kjekt da!! =D
      Jeg må bare få sakt det at du har en så utrolig FIN glød i huden din!! Ser jo helt perfekt ut! Kan jeg få spørre om hvilken produkter og sminke du bruker? =)

    6. Du er så flink 🙂 Og dere er så flotte 🙂
      Er inne på bloggen din hver dag! Er gravid selv og skal ha i juni/juli så synes det er kjekt å følge med på bloggen din 🙂
      En ting jeg lurte på.. Hvor er denne grå genseren din kjøpt? nydelig! Og det ser ut som jeg hadde fått plass til min voksende mage i den 🙂

    7. Hei. Jeg er Teresa Fidalgo. I dag, jeg slår 26 år med å være død. Hvis ikke du sender dette til 20 personer, så kommer jeg til å sove ved siden av deg hver kveld FOR ALLTID! Hvis ikke du trur meg, søk på navnet mitt på google.♥;*

    8. Jeg er faktisk helt uenig med det at det er SÅ mye tyngere å være alenemor enn sammen med barnefar. Eneste forskjellen er vell å få litt avlastning når BF ikke er jobb. Hvertfall sånn jeg følte det!
      Nå er jeg gift med BF og vi har aldri hatt det bedre. Men dog så har jeg bodd alene med jentungen siden oktober 2010 – og føler meg ikke mer sliten nå enn jeg gjorde før han reiste. Vi møtes en gang i uka, kanskje to om vi er heldige og snakker ofte på telefonen. Lett har det ikke vært, men heller ikke vanskelig.
      Samtidig som BF må være borte fra oss, så er jeg gravid og med brystkreft. Så jeg har tatt vare på datteren vår helt alene, samtidig som jeg har gått på cellegift og gått gravid. Til og med, med alt dette så syns jeg ikke at livet er tøft. Så alt har noe med innstillingen å gjøre :))
      Men klart, vi alle er forskjellige. Og det er absolutt lov å være sliten når man er mor. Vi alle har de periodene – og likevell er det SÅ verdt det 🙂
      Har faktisk er bedre inntrykk av deg nå, etter du ble mamma enn under svangerskapet. Du har all grunn til å være stolt av både deg og prinsen din!

    9. Hehe, litt artig å se at du må spise i deg mye av den krasse kritikken du har servert oss her i løpet av svangerskapet og BF og familien hans. Nå er det plutselig såå fint at de har kontakt…? kanskje du skal tenke litt mer igjennom hva du skriver, samt og huske på at en sak har ofte 3 sider. Din, motpartens og den som er sann…Tror ikke du er spesielt enkel du heller.

    10. Herregud, folk er rare, veit ikke hvor mange ganger jeg har tenkt ” hvor slitsomt hadde det ikke vært å være alene i ulike situasjoner”, å være nybakt mamma og alene er slets ikke enkelt vil jeg tro, bare beundringsverdig:) Så på Rannveig, fra alt jeg kan se og leser er du er super mor:)

    11. Hei Rannveig! Ikke les de negative kommentarene,for det sier seg jo selv at å være alenemamma er en heeelt annen situasjon! Om far er på jobb hele dagen,så kommer han fortsatt hjem,og INGEN fedre i Norge jobber fra 6 om morgenen til 8-9 om kvelden HVER dag! Lover og regler!
      Nok om det! Venter selv en liten prins i februar,og er sjeleglad for at barnefar og jeg er sammen,og har et stabilt og godt forhold! 🙂 over til noe helt annet! HVOR HAR DU KJØPT DEN GRÅ GENSEREN DIN? Skikkelig nydelig!!

    12. du har så bra blogg ranveig! jeg er fast leser og liker at du skriver om personlige ting, samt at du legger ut mange fine bilder av deg selv og de rundt deg. stå på! 🙂

    13. Bra skrevet! Jeg leste faktisk igjennom kommentarene på det forrige innlegget ditt, og jeg skjønner godt at du ble irritert! Naturligvis er det tøffere å være alenemamma, det sier jo seg selv. Om typene til de som har kommentert ikke gidder å gjøre en dritt betyr det ikke at de har det tøffere enn deg. Dessuten har jeg vanskelig for å tro at far såvidt tar i barnet slik de har fremstilt det… Stå på du, du virker som en fantastisk tøff jente og en god mor! 🙂

    14. “Om far er på jobb hele dagen,så kommer han fortsatt hjem,og INGEN fedre i Norge jobber fra 6 om morgenen til 8-9 om kvelden HVER dag! Lover og regler!” Du som skrev dette trenger virkelig å klipe at munnen din å sjekke regelboka på nytt.. Har du hørt om turnus arbeid?? Kjæresten min jobber borte to uker i gangen å han jobber fra kl 4 om dagen til 5-6 på natten.. Hvis det ikke hadde vært lov å jobbe slik så hadde vell ikke offshorefirmaer, gruvedriftfirmaer osv osv gått rundt.. Sånn jobber de hver eneste dag helt til di har friuke igjen.. Å di som jobber på oljeplattform trenger bare å sette fotene sine på fastlandet igjen så kan di bli tilkaldt tilbake på jobb.. Altså at di jobber slik i langt over 2 uker.. Å selv om di ikke jobber slik hver eneste dag, men kanskje noen dager innimellom så må jo selv du klare å forstå at barnefar også trenger søvn? Vi mødre kan sove når babyen sover hele dagen å natten lang. Vi kan dusje, rydde hus, vaske klær osv når babyen sover eller leker.. Du burde virkelig ikke uttale deg om noe du tydeligvis ikke har peiling på.. Men det kan feks ikke barnefar som må på jobb igjen neste dag å ikke kan ødelegge døgnrytme, men som samtidig vil være med barne sitt.. Det sier seg selv at det blir slitsomt å urettferdig mot bf å skal tvinge han til å gjøre slikt som har jobbet dagen lang.. Istede for at vi gjør det som kan ligge å late oss hele dagen..
      Å det er vell ingen av de som ikke er alenemammaer som har sagt at barnefar driter i ongen eller husarbeid.. Mange av dere som er alenemødre får det til å høres ut som at dere har det værst i hele verden bare fordi dere er alene med et barn.. Jeg er også alene med to barn, en katt og en hund å har ansvar for et stort hus.. Men jeg syntes ikke at det er tyngre å være alene med barna enn når pappan er hjemme.. Han er flink å lager mat, tar seg av barna osv.. Men jeg insisterer alikevell på å ta nattevåkene, bleieskift, matlaging osv alikevell fordi jeg liker slikt.. Jeg sikter ikke til deg Rannveig nå.. Men ærlig talt, mange av dere alenemødre får det til å høres ut som dere har det helt forferdelig.. Alenemamma eller ikke.. Å være mamma er tøft iblandt uansett.. Stå på Rannveig! Flott at det har ordnet seg med barnefar og familien 🙂 Forresten.. Har du prøvd på natten å ligge å amme Nathaniel? Hvis jenta mi ikke vil sove gjør jeg det å da sovner hun på et blunk.. Så når hun er sovnet legger jeg henne bare i sin seng.. Men hvis hun er kjempeurolig lar jeg hu sove sammen med meg.. Kan jo være værdt et forsøk..

    15. Til dere som kommenterer ovenfor her at det er like tøft å være alene som å ikke være det, fordi barnefar jobber lenge, går på skule osv. Og at det er likt fordi dere gjør alt av husarbeid og tar dere av babyen. Skjerp dere. Jeg forstår godt at det er tøft og du blir sliten, Rannveig.
      For eksempel denne kommentaren:
      Når han så kommer hjem frister det ikke å begynne å vaske hus de få timene før han legger seg, da vil han jo helst kose seg med babyen og bli kjent med han. Hva er da forskjellen på meg og deg?
      Viss han da koser deg med babyen, har ikke du da tid til å ta en dusj? Jogge en tur? Besøke en veninne en time og to?
      Det kan ikke alenemødre, fordi de er da avhenig av barnevakt.
      Og ikke er det bare spørsmålet om oppgavefordeling som står sentralt når vi diskuterer om alenemødre har det tøffere enn de mødrene med samboer. Hva med det psykiske? Avgjørelser som omhandler økonomi, bosted, barnehage osv. blir delt på to personer. Det blir opp til to og avgjøre og gruble på. Alenemødre sitter med alt av ansvar alene. Ikke minst så ER de alene også! De har ikke en mann som kommer hjem, gir deg et kyss på kinnet og sier han er glad i deg og glad for ansvaret du tar når du er hjemme alene. Alenemødre har ikke den personen de kan legge seg med om kvelden, en å stole 100% på, den personen som gir nærhet og trygghet, den personen som setter pris på hennes arbeid som mor. De har ikke en å drøfte bekymringer og lette på tankene til. Kanskje de har en mor, eller en veninne, men vi vet alle at det IKKE er det samme som å ha din elskede ved din side.
      Det er tøft å være mor, men det er enda tøffere om du er alene. Stå på Rannveig, du er kjempe flink!

    16. følger med bloggen din fast, og har lenge tengt på at du kommertil å nå langt som modell!. jeg er modellmamma og sjef for FutureModels Norway (søk opp på face så finner du info), og vil bare med dele at om du vil har du mulighet til å dele foto shoot bilder og info om deg selv der for å reklamere for deg litt! 🙂 Der er det mange fotografer, modeller, og ledige oppdrag og happenings!.
      Har stor tro på deg!.
      🙂

    17. Det sier da uten tvil seg selv at det er vanskeligere å være alenemor enn å dele ansvaret med noen! Ærlig talt.. Så nyyyyydelig gutten din er! Kommer ikke over hvor herlig han er <3 Åh! <3
      Klem fra Lizbeth Osnes - Behind the scenes.. Bloggen handler om min glade hverdag med mote, skjønnhet, fest, shopping, vennskap, tanker, meninger, kjærlighet, bloggtips, bokomtaler, tips i livet generelt - og den psykiske lidelsen Anorexia Nervosa. Lizbethosnes.com

    18. Herregud, du er så sinnsykt tøff Rannveig og så ser du knallbra ut! er nok ikke mange mødre som klarer å se så freshe ut når de har en liten en som krever sitt! Synes bare du skal heve deg langt over negative kommentarer. Det er du selv som vet best for ditt eget barn og du må selv lage rutiner som passer best for dere:)
      Klem

    19. kanskje ha på ungen en strømpebukse? Det må da klø noe enormt for den stakkars huden hans med ull rett på huden =(

    20. ja hun redigerer bildene sine ganske mye, men det er vel hennes sak! hennes blogg, hennes valg. slutt å klag 🙂

    21. Det er ikke lurt og la små unger ligge mye i bilstol hvis de ikke sover fordi , de krøper seg sammen og liker ikke sitte stillingen .
      Du har en fin blogg 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg