Nathaniel Chrisander seks uker!

 

 

 

Om en liten stund er det faktisk hele seks uker siden verdens vakreste engel kom til verden og jeg ble verdens lykkeligste jente og mamma ! Helt sykt å tenke på egentlig, hvor fort denne tiden har gått. På en måte føles det som det var i forrige uke riene mine endelig kom og jeg fikk han, men samtidig føles det litt som at jeg har vært mamma’n hans hele livet.

Kan egentlig ikke forklares noe nærmere. Og så synes det er veldig rart å tenke på at JEG er mamma. Men det er herlig, og jeg savner gullet mitt bare han sover i sin egen seng om natten. Så det hender ofte at jeg bare må ta han i sengen min for å se på han. 

Uheldigvis har han hatt en del problemer med stakkars lille magen sin de siste dagene,  men forhåpentligvis er det forbigående og at han får det litt bedre etterhvert.  Nå ligger han å sover søtt i vognen sin, lille hjerteknuseren min. Han har på seg den fine bodyen som moren til Hanne har strikket til han, selv om den er bittelitt stor enda 🙂

Verdens aller fineste Nathaniel’n min ♥

Ha en fin kveld videre alle søte leserne mine, så blogges vi  

 

 

 

34 kommentarer
    1. Dette går nok bra! Leste faktisk litt om det i stad, for jeg spiste honning her om dagen og er gravid. Var redd for at det var skadelig for barnet allerede nå, men det var det heldigvis ikke. Om han bare har fått det en gang, skal du nok se at det går bra og han blir frisk og fin i babykroppen sin. Babyer er sterkere enn vi tror noen ganger. De tåler mye til å være så små!

    2. Så nydelig liten sønn du har <3 Dette går kjempe fint! Når de er så små så har de et kjempe-imunforsvar =) Og det er nok kun hvis de får honning som en del av kostholdet, ikke så bittesmå mengder èn gang! Lykke til på 6ukers kontrollen!

    3. Det går nok bra 🙂 Ikke google det å les skrekkhistorier. Tror du kan slappe av, og senke skuldrene selvom det ikke er så lett. 🙂 Sålege du har snakket med lege og helsesøster så vet nok de hva de snakker om! Utrolig nydelig bebis du har, og du er veldig vakker selv :-))

    4. Er vanlig for babyer å plages litt med magen rundt 6 ukers alderen, min sønn plagdes da, det samme har ungene til flere av mine venner gjort 🙂

    5. Det går nok fint 🙂 Så vidt jeg har forstått er det snakk om ganske akutte symptom om man får spedbarnsbotulisme, og hadde han blitt syk hadde han nok kastet opp nå og fått diare til nå.
      Typisk bestemødre og nære slektninger gjør greier de IKKE skal. Tanta til gutten min, ga han en halv hvetebolle (i små biter) istedenfor å komme hente meg når han var sutrete en gang hun passet han så jeg fikk sove. Da var han 2,5 mnd og ble fullammet! Sykt, iallfall siden hun har egne barn.. Ente med mageknip og en forferdelig natt for lillegull og meg. Mamma ville at han skulle sove på magen! Og argumenterte for at han ikke skulle få skeivt hode.
      Mamman din mente det nok bare godt, og nå har hun sikkert lært at hun må spørre deg 😉 De er stucked i det de lærte da de var mødre…. Heldigvis går det somregel bra.
      Klem!

    6. Åh huff, det kan ikke være noe særlig å gå slik å være bekymret. Man blir jo bekymra for hver minste lille ting når det gjelder disse små også, så når det ernoe slikt kan jeg godt forstå deg. Det ordner seg nok helt fint, lykke til på kontrollen 🙂

    7. skjønne at du e bekymra og veldig redd for sønn din, om ikke hadde det jo vært nokka galt med dæ. men og henge mordi ut sånn der foran så mange menneska som kan lese bloggen din, mordi som har bokstaveli talt stilt opp for dæ hele ditt liv kan ikke være så klokt av dæ. ho mente jo heldigvis og gjøre det med vilje også, tror du ikke?

    8. Her handler det alvorlig talt ikke om hvem sin feil det er/var. Det viktigste må vel være at lillegutt er allright? Du bør passe deg for å henge ut mennesker på internett på den måten du tidligere har gjort med barnefar og som du i dette innlegget gjorde med mor. Just sayin´.
      Når det er sagt synes jeg du er veldig flink med gutten din. Virker som du setter hans behov foran alt og koser deg masse som mamma 🙂

    9. kan du ikke fortelle litt om hvordan veien var til at du plutseli er så god venn med barnefar å ikke minst barnefarens søster/familie? Var ikke de Veldig så imot deg her for en liten tid tilbake?
      Uansett er det veldig koseli å se dk alle ilag:)
      Enig med hun over btw..

    10. Neimen herlighet da, jente! Nå synes jeg oppriktig mer synd i moren din enn verken deg eller Nathaniel. Makan til uthenging over internett… Dette innlegget burde du holde deg for god for.

    11. Tusen takk for støttende kommentarer allesammen ! <3

      Går heldigvis bedre med magen til lille gullet mitt, og tror noen har misforstått veldig her. Jeg har ikke ment å henge ut moren min på noen måter, men de fleste småbarnsmødre skjønner nok at man blir utrolig redd når noe slikt skjer med sin egen unge som bare er noen få uker gammel.. og får i seg noe som kan være SÅ farlig.

      🙂

    12. Herregud. Hvis mora di ga ungen din litt honning så ga ho det vel til deg også. Du driv seriøst å heng ut alle som ikke gjør nåt 100% ala Rannveig. Hadde blidd så sykt skuffa om æ hadde lest det her hadde æ vært mordi.

    13. For å si det sånn, hadde min mor gitt min sønn honning hadde jeg klikket! Barn under 1 år skal IKKE ha honning under noen omstendigheter! Det er livsfarlig! Det er jo grunn til at det står at man aldri skal gi spedbarn det!
      Alle dere som klikker fullstendig kan jo lese om spedbarnsbotulisme! Dere har neppe barn selv når dere sier at det ikke er så farlig! Når man er mor gjør man det beste for barnet sitt, frykten for å miste barnet sitt er der fra dag en.
      Lykke til Rannveig, nydelig sønn du har fått!

    14. Må bare si at du har værdens søteste lille gutt!! Utrulig fin, spesiellt når han smile 😀
      Å æ skjønne så absolutt at du blei bekymra etter den honning-eisoden.
      Vil bare komentere at æ syns d e utrulig bra å være så åpen å ærli som du e på bloggen, at du faktisk tørr å legge ut bilda rett etter fødselen å slikt, e virkelig beundringsverdig.
      Ser også på headern din, og æ sku gjerne likt å sedd flere av de bildan. De e vel tatt hos fotograf? Du har sikkert allerede lagt ut de bildan tidligere, men hadde desverre ikke begynnt å lese bloggen din da.
      Bortsett fra det, så sir æ bare STÅ PÅ VIDERE!

    15. Et lite tips om han har vondt i magen, kan du gi han litt maltekstrakt, kjøpes i matbutikker. Hjelper veldig bra på magen til de små. Blandes ut i melk på flasken(om du pumper og gir) en halv ts røres ut i varme melken:)

    16. Hoff, du måte jo vært livredd.. Bra at alt står bra med dæj og lillegutten:)
      Du har en nydelig gutt å e en god mor, alle nybakte mødre ville reagert likedan. Syns ikke du henge ut mordi på nån måta. Du skriv om det som skjedde å at du ble sur. Skjønner dæ godt! Alle mødre hadde REAGERT sånn!
      Men syns du får jævlig mye pepper fra folk om alt mulig rart. E det mulig å være så ufyselig med sånne kommentara! Sjærpings folkens! Kjenne æ blir rimelig provosert av sånn oppførsel! Å æ kjenne ikke dæ engang, men slike kommentara fortjene ingen.. Voks opp, å spar dåkker for drit kommentara.

    17. om han har vondt i magen kan det hjelpe å gi ha kokt vann med litt sukker i,ska ikke mye vann til før magen blir bedre=)
      han e utruli søt foresten!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg