FORANDRER MELKA SMAK NÅR MAN HAR MENSEN ?

 

I går fikk jeg faktisk mensen for andre gang etter fødselen, og Nathaniel er i dag åtte uker gammel + at jeg fullammer. Det skulle man jo ikke trodd, for de fleste ammende får jo ikke mensen tilbake før etter mange måneder etter fødselen. Men så er det jo da snakk om meg, ulykkesfugl deluxe ! Og det hele går jo ikke smertefritt for seg heller, de syke mensensmertene jeg hadde før jeg ble gravid er også på plass igjen. Auch..

Og i den forbindelsen la jeg også godt merke til at Nathaniel ikke hadde så god matlyst som han pleier å ha ( han spiser vanligvis HELE tiden.. ) og slepper ifra seg puppen mange ganger + at han plutselig begynner å hylgrine under måltidet. Så nå har jeg da søkt litt rundt på nettet og fant fort ut at det faktisk var mange flere som hadde opplevd akkurat dette, at barnet reagerer når man har mensen. Det virker jo i grunn veldig merkelig at det skal ha noe innvirkning på melken min, men ok..   Det forklarer jo iaff hans reaksjon ! Rart at det ikke skjedd forrige gang også. 

 

Noen flere som har opplevd dette ? 🙂 

Og når fikk du mensen tilbake etter fødselen ? (ammet/ammet du ikke?)

 

Ellers ! Vi storkoser oss her i Tromsø, og imorgen bærer det hjem til Alta igjen. Det skal bli veldig godt, selv om det er koselig å være på bessøk ! Men det er jo noe med at hjemme vet jeg med sikkerhet at jeg har alt jeg trenger til gullet mitt, slik som vippestol osv osv. 



 

Nå ligger han her rett atmed meg her i sengen og spreller og prater i vei ! Så nå er det spising på han og så er det kveld både for fine Nathaniel’n og for ho mor <3 

For å svare kort på et spørsmål; spørsmålsrunden vil bli besvart når jeg får tid til å svare, det vil si når jeg kommer hjem igjen. Nattaa alle fans og stalkers <3 

27 kommentarer
    1. Jeg fullammet i 6,5 mnd, og fikk ikke mensen tilbake før da.. Men når jeg ammet (på dagen) de dagene jeg hadde mensen så merket jeg helt klart en forskjell på hvor interessert Adrian var. Kom seg utover i “uka” 😉

    2. Hei hei!, fin blogg! ! 🙂
      Har du lyst på en I pad 2?? Delta i trekningen av en ved å trykke på min blogg/url og delta!
      Det er også en fin måte å skaffe deg lesere på, det er å lage ett blogg innlegg hvor du får andre til å delta i trekningen. Det øker din sjanse for å vinne betraktelig!!
      Lykke til! 🙂

    3. Jeg ammet ikke første, så vet ikke.
      Men har venninner som har ammet, og fått mensen, og de har merket på barna, at de ikke spiser like mye og bra som ellers. Så det stemmer nok det. 🙂

    4. Jeg fullammet jentungen i 7-8mnd, og jeg fikk mensen rett etter renselen var ferdig. Så jeg blødde vell i 12 uker eller noe, før det ga seg. Så ble mensen som normalt etter det 🙂

    5. Fullammer og fikk tilbake etter to måneder, Kjipe greier!
      Lillemor var og er så melkeavhengig at hun ikke brydde seg, men jeg merker at jeg ikke har like mye melk like før mensen kommer da.

    6. Jeg ammer gutten min, og han er syv mnd, har enda ikke fått mesen .. Men, når han var mindre, og noen ganger nå, så hender det når jeg ammer han at han er så trøtt at han ikke klarer å slå seg helt til ro til brystet, og vrir seg unna og gråter. Jeg trur det er at han er så “furt” eller irritert fordi han er så trøtt, og da ikke klarer å finne roen helt med en gang.

    7. Jeg har også fått mensen igjen.. Fekk den 1 uke etter jeg begynte på minipillen ! =P Mensen suger bigtime. Men veit ikke om det blir noen annen smak. Mi tar for det meste flaske og litt pupp når hun vil =P

    8. Uflaks vi to ja.. fullammer lille Cecilie – men mensen måtte jo selvfølgelig komme tilbake 5-7 uker etter fødselen, husker ikke helt. SKIKKELIG nedtur! Men ho har ikke blitt mindre interessert i puppen når jeg har mensen da 😉

    9. En liten periode slapp sønnen min også puppen hele tiden og begynte å hylgråte, jeg skjønte jo ikke hva det var, trodde kanskje han hadde vondt eller noe. Men når jeg ser innlegget ditt nå, og tenker tilbake, så hadde jeg faktisk mensen da.
      Jeg fullammer, fikk mensen tilbake 5 uker etter fødsel..

    10. Fikk ikke mensen før over ett år etterpå, og æ amma i 4 mnd så måtte æ slutte pga brystbetennelse.

    11. Jeg fullammer og fikk mensen etter 5 uker. Tomine reagerer også slik hver gang + at produksjonen min går kraftig ned, så det er skikkelig dritt! Har heldigvis ikke hatt den siden jul da 🙂

    12. jeg fikk mensen tilbake ganske så med en gang, ca 6 uker etter fødselen. Jeg ammet ikke så lenge, så husker ikke om hun reagerte på det, begynner å bli en stund siden 🙂

    13. Det kan hende at du ikke produserer like mye melk når du har mensen. Da blir han sikkert litt lei og sint fordi han ikke får det “optimale” som han pleier. I hvert fall hvis han har økedøgn i tillegg!
      Jeg merket dette rett før melken min forsvant. Tror jeg fikk mensen tilbake rundt 8 uker etter fødsel, men da ammet jeg ikke lenger. Kjipt var det, men også litt betryggende. Mensesmerter som jeg aldri hadde før, har i hvert fall kommet nå etter fødsel! Lykke til! ;o)

    14. Det kan hende at du ikke produserer like mye melk når du har mensen. Da blir han sikkert litt lei og sint fordi han ikke får det “optimale” som han pleier. I hvert fall hvis han har økedøgn i tillegg!
      Jeg merket dette rett før melken min forsvant. Tror jeg fikk mensen tilbake rundt 8 uker etter fødsel, men da ammet jeg ikke lenger. Kjipt var det, men også litt betryggende. Mensesmerter som jeg aldri hadde før, har i hvert fall kommet nå etter fødsel! Lykke til! ;o)

    15. jeg fullammet og mensen kom tilbake 3 mnd etter fødseln, og har hatt den regelmessig siden da. minsten var urolig og slapp puppen mye, akkorat som du beskrev. produksjonen min gikk også ned i forbindelse med mensen så da ble det jo økedøgn, i kombi med menstasjonssmerter, ikke noe særlig. ganske irriternede egentlig da jeg ikke hadde ventet å få mensen tilbake når jeg fullammet.

    16. Tror mensen har returnert i dag, jenta mi er ca 2 1/2 måned bare.. Merket at hun har begynt å gråte/rope når jeg legger henne på puppen om hun ikke vil :/ Hun var også ei som spiste heeele tida og alltid når man la henne til..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg