GOD NATT, SLUTTE Å BLOGGE ?

 

Ville bare si god natt til alle mine søte lesere ! Kommer mest sannsynlig med en oppdatering med bilder fra de siste dagene i morgen, men nå må jeg sove enten jeg vil det eller ikke, for å kunne fungere som mamma imorgen også. Lillemann er i seng og det har han vært siden i 2 tiden. Kom litt sent hjem i dag, så ble litt senere enn vanlig ( bruker å legge seg i 11 tiden.. )

Meen.. slik får det bare være av og til 🙂 

 

Ellers har vi hatt en helt super dag sammen med mange andre koselige supermammaer og min nydelige venninne Liss-Ane som jeg ikke hadde sett på eevigheter før i dag ! Og så klart Aurora, kjææærstn til Nathaniel ! Så nå er jeg helt uutslitt etter en lang lang dag! Men det kan jeg skrive mere om i morgen.

Og så vil jeg si at jeg muuuligens vurderer å slutte å blogge. Synes ikke noe om at andre skal fortelle meg hva som er rett og galt om alt og ingenting, det gjør meg rett og slett irritert. Hahahah.. måtte flire godt av da jeg la ut bilder av Nathaniel som får tran. Kommentarer om at jeg er en dårlig mamma som gir han noe han ikke liker. Vil få påstå at de som hele tiden gir etter for sine barns ønsker vil støte på litt av noen problemer opp gjennom oppveksten.Og at de som kommenterer slike ting ikke kan ha en hjerne som rommer noesærlig mere enn 50 hjerneceller. For å si det på en enkel måte, HATER bedrevitere ! For jeg vet best ! Hvertfall hva angår meg og min sønn.

Vi blogges <3

55 kommentarer
    1. Neeei, ikke slutt å blogg! Da har jeg jo ingen å følge lengre :p Vi vet jo alle at de som kommenterer her inne ikke har så mye mellom ørene. Mer umodne, anonyme drittunger skal man lete lenge etter! Du e flink med lilleplutten din, så ikke bry deg om de her idiotan som ikke har bedre å gjøre enn å slenge dritt:)

    2. Hahahaha det er for barnas beste at vi gir de tran når de er små da lol!
      Tror det er en DEL av leserne som IKKE har barn selv, så kommer de å tror at de vet hvordan man skal oppdra en liten baby?
      Nei fy faen jeg blir kvalm!
      Hadde jeg vært en like populær blogger som du er (noe jeg er glad for jeg ikke er) hadde jeg gjort noe drastisk for å få vekk slike kvalme kommentarer, blokkere ip-adresser eller noe… Det er helt sikkert de samme som kommenterer gang etter gang…
      Masse lykke til, mitt inntrykk er at du er en kjempeflink mamma til gutten din 🙂 🙂 🙂

    3. Ikke har barn selv ? å gitt etter for ungen når han ikke vil ha tran ? jeg skal si deg en ting jeg.. jeg har ALDRI gitt tran. ikke skal jeg heller når jeg vet at det smaker jævlig selv 🙂 jeg gir vitiamin D alene i tillegg til sanasol. (Grunnen til tran er pga vitamin D) så hvorfor ikke gi noe som smaker bedre ? 🙂
      å til info så klaget jeg ikke! jeg sa bare hva jeg syns er best 🙂 å at de kan lage noe så ekkelt. er tross alt et barn som skal ha det så hvorfor ikke ha en søtere smak..

    4. Tran e sunt for de små! D e ikke uten grunn helsesøstren dele ut tranflaske på kontroll. D e veldig få unga som elske nye å annerledese smaka når de bare e vant me brystmelk eller mme. Æ klare ikke tran sjøl, så hær går d i dvitamin dråpa og sanasol kvær dag. Drit i ka de “bedreviteran” sir. D e du som e mamman t Nathaniel, å du som kjenne han best, vil du gi han tran så gjør du d! 🙂 Å uansett om du velge å fortsette å å blogge eller ikke – stå på 😉

    5. Vil heller ikke du skal slutte å blogge leser bloggen din nesten hver dag. Å er vel uansett flere positive kommentarer enn negative. Å du er ingen dårlig mor om du gir ungen din tran, å som du selv skriver du vet best når det gjeld deg og ungen din.

    6. Til Anonyme over Frøydis.
      For å si det sånn så er det ca INGEN i værden som lik tran. Bare fordi du ikke lik det så skal det ikke gå ut over andre som faktisk er flink og gir barnet sitt tran. Ja du gir det der driten der sanasol or whatever, men jeg skal fortelle at det er jo mye mer smartere å gi barnet tran for alle barn lager jo grimaser førstegangen uansett, og man skal heller ikke gi opp på å gi barnet tran. Den venner seg til smaken til slutt og tenker “dette er normalt”. Og Rannveig er NEPPE intr i å høre om hva du liker og ikke liker, for hun går sin egen vei, og hun gidder sikkert ikke å skal sitte å høre på andre lefser som sier hva de mener. 😉 Stå på Rannveig.

    7. Vær så snill ikke slutt å blogge! Dette er alltid bloggen jeg sjekker først, virkelig favoritten! Ingen som burde kunne få deg til å slutte bare av kommentarer:/ men du bestemmer selvsagt selv, du har jo mye og gjøre og alt så..

    8. Nei, ikke slutt å blogge! Gi faen i alle som slenger dritt. Du vet selv hva som er best for barnet ditt, så ikke ”hør” på hva de sier. For de bare tror de vet best. Du er den beste mammabloggeren jeg vet om! Derfor er du den eneste mammabloggen jeg leser. Håper virkelig ikke at du slutter.

    9. Jeg vurderte å slutte å blogge en stund, når en leser konstant plaget meg.
      Men så fikk jeg et tips; å slutte å blogge pga det, gjør jo bare at de som sier/skriver teite kommentarer vinner! Og du vil vell ikke at disse “bedreviterne” skal vinne over deg?
      Nei! Ikke slutt! Og ikke pga de!
      Og selvfølgelig gir man barn tran. Og jeg er ganske sikker på at våre foreldre har tvingt både tran og andre ting vi ikke likte, i oss, for vårt eget beste.
      Og tran.. Det er jo ikke godt, ikke sant? 🙂
      Og tran er også en vanesak, barn må venne seg til smaken, akkurat som alt annet man introduserer for barn når de er så små!
      Synes du er flink jeg! STÅ PÅ, RANNVEIG! 😀

    10. Det er jo en smule latterlig hvis noen mener man ikke skal gi tran til ungen sin når ca. ALLE gir barnet sitt tran fordi det er anbefalt på det sterkeste ! Får og få det mindre dramatisk kan man jo sette det oppi en flaske med litt melk, det gjør vi 🙂 Og de som ikke kan ta vare på barna sine får ikke ha de heller. Alle vet hva barnet sitt vil fordi vi kjenner de best, men det gjør aldri noe å få litt tips eller triks hvis det er noe som er tungt. Og ALLE gjør feil, det er sånn man lærer !

    11. Hater også bedrevitere! For de som kommenterer her at de gir d-vitamindråper istedenfor tran har tydeligvis ikke lært leksa si. Du skal kun gi d-vitamindråper hvis du ikke klarer å få i barnet tran (nesten ingen barn liker nye smaker, og må venne seg til absolutt alt de får i seg). I all kjøpt barnegrøt og diverse andre produkter er det tilsatt vitamin d, så med mindre du lager maten til barnet selv (som ikke inneholder tilsatt vitamin d) skal barnet ha tran for å ikke få for mye av dette vitaminet. Tran inneholder mye annet som også er bra for barnet, ikke bare vitamin d. Dere bør sjekke fakta før dere kommenterer at noen er dårlig mor, er det værste mødre kan høre, SPESIELT hvis man er ung og førstegangsfødende.

    12. Ærlig talt, jeg forstår GODT at du vil slutte å blogge når jeg leser i kommentarfeltet ditt. Det er helt utrolig hva folk kan få seg til å si, ser et eksempel rett over meg her.. Herregud, jeg fatter ikke at det går an. Du er NYDELIG, sønnen din er NYDELIGERE og du er en FANTASTISK mamma.
      Klem fra Lizbethosnes.com – Behind the scenes.. Her skriver jeg flere innlegg daglig om min glade hverdag med mote, skjønnhet, shopping, vennskap, tanker, meninger, bloggtips, bokomtaler – og den psykiske lidelsen Anorexia Nervosa. Min blogg er min terapi, min hobby og min lidenskap. Lizbethosnes.com!

    13. neeeei. du må ikke slutte å blogge!! å lese bloggen din har æ gjort siden æ blei gravid. å e enda en av di små høydepunktene æ har hver dag. digge stilen din og pågangsmotet ditt! ikke bry dæ om di id****n som skriv hær. KUN sjalusi!!! stå på rannveig 🙂 du har klart dæ utmerket som mamma som æ har sett hvertfall 😉

    14. Sanasol og d- vitamindråper inneholder ikke det goe omega 3 som tran inneholder. Ikke gi etter for bedreviteren og hold motet oppe :)) Synes du er kjempeflink! Tar selv tran og skal absolutt gi mine barn tran fra første stund 🙂
      – Ida

    15. Syns rannveig er flink når hun gir ungen tran. Tran er jo laget av fisk(som noen av dere tydeligvis har glemt), og fisk er sunt! Man får så mye mer av tran, enn av f.eks d-vitamindråper. Den får man bare d-vitaminer og andre kjemikaler av. Rannveig, U GO GIRL!

    16. Ikke slutt, du e kjæmpe flink og gutten din e bare
      sååå skjønn! Blir helt beibi syk når æ ser på han…;)
      Bare ikke slutt så blir æ fornøyd, du gjør en fantastisk jobb og æ ser
      virkelig opp til deg.. Trur ikke æ hadde klart d DU klare!
      Du e en fantastisk peen jenta, og æ skjønne Koffor nån lesere sier at ongen og du e stygg
      Dæm e jo bare sjalu..<3 like navne til gutten din!:)

    17. Ikke slutt! Syns det er så morsomt å lese mamma-blogger (selvom jeg er så ung så liker jeg det, har mange søsken som jeg bruker å passe og sånt!) , og spesielt din! Liker virkelig å lese bloggen din, og du burde ikke bry deg om de som skriver stygt til deg og gutten din! Dem er bare kjempe sjalu på at du har en så søt sønn! 🙂

    18. jaja hvis du vil la taperan vinne så 🙂 trudde nu ikke du va sånn!
      foresten, hørt at sanne ska ha baby? hahaaha xD

    19. Det er litt sånn ” har man en unge på fire mnd vet man alt om Unger og alle Andres å”
      Blås I de, de hakke peiling. Du vet altid hva som er best for din unge

    20. INFO TIL DE SOM IKKE GIR TRAN TIL BARNET SITT:
      Tran er ikke bare for å få d-vitaminer, men omegaen og oljene i trana er godt for utviklings av hjernen, immunforsvaret, hjerte og lunger!
      Fordet om DU ikke liker tran, så vil d ikke si at babyen din ikke gjør d. Babyer liker INGENTING snnet enn melk de første gangene de smaker noe, og lager grimaser uansett om d er god saft eller tran. Eldste barnet mitt elsker tran og vil ha mere etterpå, minste barnet mitt derimot syntes ikke det er så godt men aksepterer det.
      Stå på ragnhild! Og ikke bry deg hva slle sier, du vet selv hva som er best for deg og barnet ditt!

    21. Jeg blir kvalm av å lese hva andre skriver! Gjennomsnittsalderen på de som skriver alle de helt forferdelige teite kommentarene osv her må være rundt 10 år. Makan til oppførsel.
      Gutten min var heller ikke noe glad i tran, men spise det skulle han 😉 Så, jeg fikk i tran med sitronsmak, det smaker så mye bedre 🙂 Til og med kjæresten liker det 😉 Prøv det, om det er vanskelig å få i han den vanlige tenkte jeg! 🙂 Stå på Rannveig, du er en super mamma, en super blogger, super pen, å en super kropp jeg bare kan drømme om.. Ikke la noen andre la deg tro noe annet!!! Prøv å finn i I.P adresse, å eventuelt blokker vedkommende.. Eller, steng kommentarfeltet?! Eventuelt gjør sånn at kommentarene må godkjennes først? 🙂 Da velger du selv hva som skal på bloggen og ikke :)))

    22. Synes det er utrolig tøft av alle mammabloggere å blogge til tross for alle disse kommentarene om ditt og datt de gjør feil! Det er jo dere som velger hvilken oppvekst deres barn skal ha, så jeg har aldri egentlig skjønt hva folk tenker når de kommenterer sånne usaklige ting om hvordan andre oppdrar sitt barn og hva som skal/ikke skal gjøres! Og de fleste som får en unge har hatt 9 måneder på seg til å lære seg ting og tang om hva som skal gjøres, så det er jo helt unødvendig å snakke til deg som om du skulle være dum og ikke ane noe om unger, ingen kjenner din unge bedre enn deg. Og alle som må kommentere det at du klarer å ta vare på utseendet ditt samtidig som du har en unge og at du ikke forfaller som mange andre beviser jo bare at du gjør en sykt bra jobb som klarer å være alenemamma og fortsatt ta vare på deg selv samtidig!
      U go girl!

    23. Alle sammen : Tuusen takk for fine rosende kommentarer ! Blir jo nesten helt rørt av å lese så mye fint som dere har skrevet her. Dere er så søte <3

      Så igjen ; tusen takk ! Slikt som får meg til å ville fortsette å blogge 🙂

    24. Jeg reagerte VELDIG på hva folk skrev til deg, at de skal foretelle deg hva som er rett og galt.
      Slett unødvendige kommentarer! Og folk som ikke har noe fornuftig og komme med, HOLD KJEFT! Er selv Alenemamma, det e så utrolig tøft. Og du klarer å være alenemamma og se SÅ bra ut, det er det ikke mange som får til. Ikke de en gang som er 2, sånne som ser ut som de har født og er mamma! Det er de som sitter hjemme og rakker på andre som ser så bra ut som deg rannveig! Jeg støtter deg, ikke kryp like langt ned i møkka som de som skriver unøvendige kommentarer til deg! Om du slutter og blogge har de ”vunnet” DET vil du vel ikke?! Ikke jeg ivertfall 🙂 Stå på, gleder meg til og lese mer om deg og den nydelige prinsen din 🙂

    25. Ikke slutt og blogge, se hvor mange fine kommentarer du får ? hvorfor ikke bare drite i de som bare liker og sitte og kommentere dritt å tru dem e best sjøl.
      Bry dæ heller om dæm som kommenter nå fint og posivit ! <3
      Plis , ikke slutt å blogg 🙂 Ælske bloggen din, les den maang gang per dag nesten ;o
      Du e ein flink mamma og har ein NYDELIG sønn!

    26. Rannveig hør nå her, du er mye sterkere enn det her! Du hever det bare over det, og så klart, DU VET BEST, får hva som er best FÅR DEG og DIN SØNN! 🙂

    27. Øhm.. til dere andre som skriver dritt til meg anngående at jeg ikke gir tran til ungen min, før det første.. jeg har ikke fått tran. jeg lever fremdeles jeg !! å som noen av dere sier at man får tran på helse stasjonen. der gjør man ikke her jeg bor.. å uansett så var det helse søster som anbefalte meg D vitiamin dråper. så det så ! å visst dere er redd for at ungen min ikke får fisk som er sundt. så ro KRAFTIG ned !! hun får middag me fisk. HAHA looosers ! spør visst dere lurer på om hun får i seg fisk. å hun er tidlig i utviklingen. så tror ikke hun har tatt skader av å ikke få tran xD søsknene mine på 10 år (tvillinger) har heller ikke fått. å alltid fått komentarer fra de var noen få mnd hvor smarte, å tidlig utviklet de var/er på alt. så selv om jeg ikke gir tran så betyr ikke det at hun ikke får i seg det hun skal av hva hun trenger.. 🙂

    28. Huff jeg er helt imot og gi baby’er tran. Jeg fikk det engang da jeg var liten,resulterte i Sykehus besøk. Innleggelse i 3 uker,da jeg utviklet en alergisk reaksjon og måtte ha motgift.. Siden har jeg ikke kunne brukt tran. Den dag i dag blir jeg uvel når jeg inntar Tran.. Gi heller den herlige lille sanasol….
      Men det er jo opp til deg hva du vil gjøre… Sier bare hva som kan skje jeg…….
      Å vist du ønsker og slutte og blogge pga,tilbakemeldinger …
      Så vær så god…. Jeg er ikke en som følger deg,men på en eller annen syk måte så faller jeg innom deg i ny og ne.. Og tenker hver gang,hva i H******* gjør jeg her……
      Dette er jo mer en DAGBOK blogg en noe annet…. Har enda ikke sett noe brukendes..
      Så SLUTT OG BLOGG JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAa

    29. Du må jo være skadet på noen måte du M.K. Er du mor? Og så får du deg til og skrive på en måte som en sjalu 12 åring ville gjort?! haha! Det er virkelig mange IDIOTISKE mennesker i denne verden, off!!!
      Igjen, stå på rannveig! Hev deg over folk som sitter der hjemme og skriker etter oppmerksomhet og lar det gå ut over uskyldige mennesker!!

    30. Hehe fikk meg en god latter da jeg leste noen som hadde skrevet at du var dårlig mor pga at du ga babyen din tran. Synes heller det stikk motsatte! Du vil det beste for babyen din, omega3 styrker immunforsvaret og gir masse viktige fettstoffer. Hvorfor er hun en dårlig mor som vil at barnet skal få bra immunforsvar og god helse? Hva skal dere gjøre dere som synes det er barnemishandling å gi barnet tran, når babyen er syk og du må gi medisin som smaker dritt? Barnet venner seg til smaken, snart er det null problem å få i han tran. Når jeg endelig får babyen min så skal jeg også gi tran, for vet at det er viktig! D vitamin dråper burde være en nødløsning, hvis ungen er allergisk mot tran feks. Men man velger jo selv hva man vil gjøre:) men å si at noen er dårlig mor for at man gir barnet tran, ja da er det jaggu mange dårlige mødre her i verden:p stå på rannveig, synes du gjør en super jobb 😀

    31. Ja huff, så dårlig mor du er som tenker på hjerneutviklingen til barnet ditt ! Fettsyrene fra tranen er viktig for utvikling av hjernen til den lille, så kanskje de som bruker det som et argument om at du er en dårlig mor har fått i seg for lite tran 😉 Så må jo babyen venne seg på smaker for å like det, har gitt tran til min fra 4 ukers alder, så klart likte han ikke tran med engang men nå elsker han det. Han likte heller ikke grøt, middagsmat, prim eller brød når han smakte det de første gangene….

    32. Vær så snill og ikke slutt og blogg , les den vær dag ! du e en utrolig flink mamma , du tenke alltid først på Nathaniel før noe anna så det at andre har lite fritid og sir stygge komentara dem egentlig ikke har nokka me må du ikke bry deg om !!
      men selvfølgelig ser du sjøl men hadde sotte pris på om du forsatte :-*

    33. hvorfor kommentere på en blogg om dere bare har masse dritt og si!? voks opp! la hun gjøre hva hu vil med sin egen gutt! hun gjør en kjempe bra jobb, og hun er abselutt et forbilde for andre!
      hadde dere likt og fått så masse dritt rett opp i tryne? nei, tror ikkje de. det er ikke en sellfølge at når du ligger på topplisten så skal du takle dritt, der e bare PATETISK!!
      du kommer på topplisten får du er en bra blogger! så om dere ikke liker bloggen å hva hu gjør, så ikke gidd å gå innpå bloggen hennes da vell.
      YOU GO GIRL!:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg