HILS PÅ NATHALIE !

Hehe, neida!  Synes bare han er så ekstremt søt i rosa ! Strikkajakken er min fra jeg selv var baby, bodyen, buksa og sokkene er fra H&M.  Har faktisk en del rosa babyklær, siden jeg var 100% sikker på at jeg hadde jente i magen helt til vi dro på ordinær ultralyd, og fikk vite at jeg hadde gutt. Så før ultralyden kjøpte jeg jo inn masse jentebabyklær som jeg aldri fikk brukt, bare måtte pakke bort.

MEN, en annen ting er at jeg synes godt gutter også kan ha rosa klær på seg ! Er da ingen som har sagt at det ikke er lov ? Personlig synes jeg det er teit at gutter MÅ ha blått, og jenter MÅ ha rosa.

 

 

– Hva synes du ? 


25 kommentarer
    1. Synes det er søtt med gutter i rosa jeg. Angelica har sparkebukse i lyseblå og smokk i blå også 😀 så jeg bruker alle farger til hun. uansett det er “gutte”farger 😉

    2. Herregud så søt 😀 Synes også det er teit at de må ha de faste gutte- og jentefargene, men skjønner det jo. Noen ganger er det vanskelig å se forskjell på om det er jente eller guttebaby. Haha! Blir lett forvirring om man putter på “jenteklær” på en guttebebis 😀

    3. Ja, det er rart det der med farger 🙂
      Men tror det blir brukt til å skille på jenter og gutter, er litt vanskelig å se på MANGE babyer om det er gutt eller jente, derfor er det lett å se om de har på seg forskjellige farger på klærne :))
      Nathaniel ser du jo virkelig at er gutt, så, det så egentlig ganske rart ut nå han hadde på seg rosa babyklær :p men han er nydelig uansett da!

    4. Synes noe rosa kan være fint på gutt, sånn som den skjorta (eller er det body?) du har til han og sånn, det er jo bare søtt.
      Men enkelte jenteklær synes jeg bare er rart å se på gutter, kler aldri Liam opp i mine klær liksom :p men hver sin smak 🙂

    5. Det finnes jo så mye fine farger på babyklærne nå, så det må jo ikke bare være søte pastellfarger..lyseblått til gutta og lys rosa til jentene..syns det kan være tøft med en rosa skjorte og en tøff jeans til gutt, men må nok innrømme at det er lettere å kle ei jente i blått enn en gutt i rosa…Du må jo selvfølgelig få kle gutten din i de fargene du vil, men trenger kanskje ikke ta den helt ut med rosa og blonder?…he he…

    6. Han er jo søt uansett hva du kler han i! Men det er jo så vist jeg tar lilla på min gutt da :p Hvis jeg ikke hadde vist det så hadde jeg trodd at han var en jente! Men sånn er jo babyene når de er små 🙂

    7. Huff Rannveig..må desverre si mæ uenig med dæ hær :p han e jo forferdelig søt å ligna jo ikke på ei jente heldigvis, veldig fin på bildet og! men disse klærne kan du jo heller ta og sende i postn til mæ som skal ha jente!! :p

    8. Han er s nydddddddelig altidd smelter helt <3 Men litt drøymt med rosastrikkajakke skjorta var fin men ikke sånn som kjoler og strikkejakke,det var bare meninga mi kansje du har andre 😉

    9. Man kan jo kle på gutter hvilken som helst farge, om det er rosa, blå eller lilla!
      Men JEG ville ha passet på sånn at det ikke var jente klær men gutte klær i disse fargene 🙂
      Han er jo helt nyydelig uansett hva du klær på han 🙂

    10. Hadde ALDRI kledd lillegutt i rosa! Stakkars! Skjønner alikevel hva du mener med “de fargene” men,det er jo litt lettere å se forskjell på gutt og jente hvis de bruker sin kjønsfarge. Dette ble for drøyt for meg. Møter folk på butikken som bøyer seg ned i vogna di og sier “så fin lita jente”….

    11. han var kjempe søt 😀 herregud, synes det e teit når folk ikke vil kle barne deres i rosa fordi de er gutter …. teiteste jeg har hørt 😉

    12. Jeg som er kommende førskolelærer og skal jobbe i barnehage, har alltid sagt at det er ingenting som heter jentefarge, guttefarge, jenteleke eller gutteleke etc. Alt er lov. 🙂 Søt han var 🙂

    13. Helt enig:D når jeg får barn skal jeg lure folk, kle ut jente som “gutt” og/eller motsatt! Bare for å få vekk stereotypen

    14. Herregud så nydelig 😀 Har ikke akkurat en baby, men har både guttehest og guttehund som får rosa i både det ene og det andre :DD

    15. Synes ikke noe er guttefarger og jentefarger, det er det teiteste jeg vet.Ville vært litt forsiktig med hvilke klær jeg hadde brukt likevel:-) Blonder OG rosa samtidig for eksempel, er kanskje ikke det kjekkeste for gutten din å se seg selv kledd opp i på bilder når han blir større (om det bare er et demonstrasjonsbilde, så selvfølgelig. Hehe. jeg hadde kledd opp jenten min i nisselue og skjorte i juni jeg bare for å se hvordan det ble).
      Gutten din er kjempefin og ser ut som en godgutt uansett hva han går i, men pass på så ikke folk tror han er en jente som ligner på en gutt (pga klærne) deler av tiden:-)
      Liker bloggen din.

    16. Skjønner hva du mener med at det er ikke burde være låste farger til kjønnet. Men grunnen til at det er det, er fordi at rosa er en feminin farge. Og dermed fremhever det feminine i deg, gutter har også noe feminint i seg. Blått og grønt er litt mer maskulint, å får frem røff heten og maskuliniteten. Jenter skal jo være søte og yndige, og gutter skal være tøffe. Så derfor vil en rosa genser på en baby eller et barn, bli oppfattet som en pinglette og feminin gutt. Og blått på en jente vil bli oppfattet som ei røff og bøllete unge.
      Du kler jo selvfølgelig opp barnet ditt i hva du vil. Men bare ha i bakhodet at hvis sønnen din blir vant til å bruke rosa og få kontakt med sin feminine side, er det større sjangse for at han blir homofil. Sier at ikke AT han blir det, men at det er en strørre sjanse for det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg