OPPDATERING

Har ikke orket å blogge de siste dagene, har hatt en del å tenke på så. Vi har ikke gjort noe sånn veeldig spesielt, men siden det skjer mye i livet mitt for tiden mtp dåp, flytting og alt mulig, så har jeg såklart en del å gjøre. Og det er ikke så veldig mye man får gjort når man er alenemamma, det må jeg bare få si ! Man må planlegge alt man har planer om å gjøre, når man skal få tid til å gjort det, inni hodet sitt. Med forbehold om at ting kan gå skeis og man ikke får gjort noe som helst. Men det er jeg vant til nå, var verre i begynnelsen. Herregud, blir sliten bare av å tenke på det. Utrolig hva man klarer om man bare må det 🙂 

Som sagt, ikke gjort noe uvanlig de siste dagene. I dag har vi vært å trent, noe som var helt forjævlig tungt. Ble ikke MRL, siden instruktøren ikke dukket opp. Så da ble det en annen instruktør, og en annen treningstime. Fy faen, alt jeg har å si. Men var godt etterpå da, som alltid . Så tok jeg som vanlig sol ( tar alltid sol etter treningen på tirsdager) Som sagt, alt må planlegges og alt må ha rutiner når man blir mamma.. og HVERTFALL alenemamma. 

Nå har jeg nettop spist en bedre middag og sett litt av Paradise og litt av Frustrerte Fruer. Måtte bare se parsplitten på PH , så var det Frustrerte Fruer det gikk i her! Kan rett og slett ikke gå glipp av det, det er definitift yndligsserien min !

 

Fikk forresten en sponsorpakke i ste med mye fint, som jeg skal skrive mer om i morgen ! Kan si så mye som at det var masse roosa glittergreier der, har ikke sett på alle tingene enda, men vet jo hva som er oppi der siden det er jeg selv som har valgt tingene. 

 

 

Og så vil jeg bare komme med dagens lærdom til alle leserne mine ; Tenk dere HVERTFALL 40 ganger om hvem dere velger å få barn med. Just saying.. 

 

33 kommentarer
    1. Du må minne deg på at; uten Han, hadde du ikke hatt Nathaniel. Blir litt for dumt å snakke negativt om Han på den måten, uansett hva Han har gjort. Og forstår ikke helt hvorfor du alltid understreker at det er utrolig slitsomt å være alenemamma. Er det selv, men kunne aldri tenkt meg å understreke det på min blogg på den måten 🙂 har vært alenemamma, og ikke alenemamma. Og er ikke så stor forskjell hvis du tror det 🙂

    2. slutt nu å syt om at du e alenemamma. du har valgt det sjøl. når du absolutt MÅ gjøre alt mulig piss som å gi deg sjøl hudkreft så kan du ikke forvente at nån ska ta seg av ungen din. om du ikke hadde vært alenemor så hadde du fortsatt ikke kunne dradd å tadd sol midt på dagen. mannfolkan jobbe som oftest skjønne du.
      å sitte å snakke dritt om barnefaren. du synk så lavt. hadde det ikke vært for han så hadde du ikke hadd ungen din. å det hadde jo vært JÆÆÆVLIG trist om du tok abort å ikke kunne gådd på city 24/7 og hengt med andre hjernedøde mødre. for det e jo så fantastisk og givanes.

    3. Sanne å anonym: dokker e faen mæ ufyselig. heldigvis vet æ att ho rannveig e sterk å tar ikke den der drittn til sæ! fy faen att det e mulig, skaff dokker ett liv

    4. Forstår ikke vitsen med og være med og prøve og krenke noen som helst. Om hun mener det er slitsomt og være alenemamma, så må hun vell få utrykke det på bloggen, som faktisk er hennes ? vi velger faktisk og gå innom her. Og kanskje andre ikke synes det er så slitsomt og være alenemamma, men det gir ikke rett til og hakke. Gjør det vell?
      Og selvom hun mener at barnefaren kanskje ikke er den aller beste, har hun aldri sakt noe om at hun angrer på at hun fikk sønnen sin ?
      Jeg er like gammel som henne og venter selv en sønn, og jeg blir selv en alenemamma. Men det betyr ikke at vi blir / er dårlige mødre.

    5. Hvorfor er jeg ufyselig, om jeg tørr spørre? 😛 sa ikke noe stygt Eller noenting. Er Jo en mamma jeg også, for guds skyld. Må kunne si meninga si, uten å være ufyselig 🙂 du sa Jo nettopp din mening om meg, det gjør Jo deg ufyselig da? 😉

    6. Har vel ALDRI sagt her at man er dårlig mamma når man er alenemamma?! Hallo, les om igjen. Sa Jo nettopp at jeg er det selv? Og sa Heller aldri at ho angra på sønnen sin, men har man problemer med barnefar, burde man ikke dele det på nett 🙂 ikke at det bryr meg sånn sett, var ett tips. Men alle tar jo ting så forbanna alvorlig, at man kan ikke gi ett tips Eller ytre sin mening uten at Andre skal kaste seg over deg, bare fordi jeg ikke roste henne opp I skyene. Jeg aner ikke hvordan ho er som mamma, men folk bedømmer Jo utifra en blogg 🙂 det må man regne med. Og har aldri sagt ett eneste Ord om det Heller, men hvordan ho skriver om sitt innerste privatliv her. Da må man regne med reaksjoner 🙂 og ler litt av at noen kaller meg ufyselig, bare fordi jeg ikke er #1 fan.

    7. Oki her må eg faktisk kommentere!
      Når man velger å få barn så må man regne med at det blir slitsomt og at man faktisk må gi opp enkelte ting, prioritere andeledes! Å ja å være alene e jævli tøfft men slutt å poengtere det hele tiden! Jeg er selv alene med mitt barn og jeg har på 13 mnd hatt barnevakt 2-3 ganger fordi jeg ikke har noen rundt meg som kan stille opp! Før jeg fikk barn så elsket jeg å kunne ta sol, trene, være ute, men sånn er det ikke lengere! Jeg måtte omstille live mitt på alle måter og har man ikke noen til å være med barnet vell da kan man ikke ta sol Evt… Tenk på d neste gang du syter…

    8. Syns du er flink jeg Rannveig! Syns det blir dumt å kommentere stygt på dette innlegget..
      Jeg tror nok de aller fleste ville syns at det er hardt å være alenemamma, i tillegg til hvis en kanskje ikke kommer så veldig godt overens med barnefaren. Og det kan være ting du sliter med som du ikke deler på bloggen også, og når det er så mye som skjer i livet ditt nå syns jeg du har rett til å være sliten! Og det er din blogg, du har lov til å skrive om hva enn du vil! Stå på Rannveig:-)! Jeg syns du virker som en utrolig bra mamma:-)

    9. jeg leser kommentarene hver gang Rannveig legger ut en innlegg, det er en eller flere som bestandig må skirve noe negativt.. Jeg må bare spørre? Er dere så misunnelig på Rannveig? Har du/dere tenkt på at det faktisk såre? Vær no snill med ho!.. Dere må jo ha veldig lite og gjøre.. Skaff dere et liv og slutt og hakke på ho!!

    10. Du som sier det ikke er så stor forskjell på å være alenemor og være sammen med barnefaren eller andre, du må virkelig ha en dårlig kjæreste om du ikke merker noe særlig til at dere er to om alt.

    11. Rannveig, du veit at æ synes du e ei go mamma på alle mulige måta, men av og tel slår du tel mæ teng du rett og slett kunna holdt førr dæ sjøl.
      Barnefar -koffer vil du verskeli ta sjangsn på å je han Nathaniel et dårli forhold tel farn sin? ALT du skriv på nette, blir der, uansett kor masse du prøva å slett det. Å prat drit om fyrn du faktisk valgt å ha som far tel ongen din det blir bære førr domt. Æ finn hundrevis av feil på han Christian, men æ skriv det jo ikke opp sånn at æ e sekker på at han Liam ska få les det seinar i live. Det e snakk om sunn førnuft i det her telfelle. DU valgt å ha sex me han, du veit ka som kan skje når du har sex, me andre ord, du va fullt klar over at han kunne bli far tel din fremtidlige unge. Det e ikke annat enn barnslig å klag på det no.
      Alenemor -førr de aller fleste småbarnsfamilia må farn jobb ræva av sæ førr at ongan ska ha det bra. Sånnsett e det greit å ha en pappa tel ungen, men det e akkurat samme støtta du får fra statn, me andre ord e det ikke stort i forskjell bortsett ifra at det e 1 tel person som bryr sæ.
      Førr de som e ilag me barnefar e det jo kjærligheit som du går glipp av. Men så snart du får dæ kjærest opplev du jo akkurat det samme. Dåkk har ingen unge ilag, men dåkk to imella har jo då nåt spesiellt.
      Æ kan jo innrøm at enkelte teng e det bedre å vær to om. Vektige valg som gjelde ungen osv, det e kjekt når andre har nåt å si om det og ikke bære du som mamma. Men å vær alenemamma i kverdagen, e ikke annerledes enn førr de me kjæresta som jobba døgne rundt førr å få teng tel å gå opp ihop. han Christian har tel no hatt 1 time me sønn sin sida vi kom heim av sykehuset. På den timen ska han også få tid og spis, dusj, og vess det e nåt han må gjør i huset eller sånn. Me andre ord blir det ikke my tid på han og Liam. Han offra den tida førr at han Liam ska ha et godt liv. I praksis e æ alenemor, og den sjeldne gongen han Christian har fri eller e syk eller nåt sånt, e det absolutt ingenting annerledes. Det vil ikke si at æ e messfornøyd me han Christian, men ansvaret mitt som mamma blir ikke mindre av at han e hjemme. At han skifte 1 bleie i uka blir det samme som at mordi gjor det når du bodd/bor hos ho, skjønne?
      Æ vil bare at du ska forstå, du har aldri opplevd annat enn å vær alenemor, å sei at det e sånn forskjell når de aller fleste andre vil si til dæ at det ikke e det, det irritere bare. Du e verdens beste mamma, det må du huske på, og det hadde ikke forandra sæ me kjærest eller ikke 🙂

    12. Det e SÅ hardt å vær aleinamor. også hadde du jo et sååå hardt svangerskap også.
      Du bor hjemme og har en mor som passe shitungen når det trengs. Du har tid og energi til å feste selvom du har en unge på under 6mnd, SKIKKELIG TØFT OG HARDT Å VÆRE ALENEMOR ja.
      Vet om folk som er i forhold som har mer å slite med enn dæ, for dæm e faktisk voksen og har andre ansvar enn kun en unge. Det er virkelig ikke synd på dæ, sippeguri.
      Og at du får deg til å skrive shit og hinte om dritt om barnefarn understreke bare kor umoden du e, også kor lett du har det som har tid og energi til å koke ihop drit om han.

    13. Syns det virker som om du klarer deg så utrolig bra, jeg =) Men å skrive dritt om barnefaren er ikke noe jeg vil anbefale 🙂 Husk at alt kan falle tilbake på deg selv OG sønnen din! =)
      Lizbethosnes.com – En ærlighetsblogg. Hverdagen og mine interesser, og lidelsen Anoreksi. Lizbethosnes.com

    14. Såklart du er nok en god mor, ingen tvil i det! Men SLUTT og syt om at du er alenemor 2-3 ganger i hvert innlegg! Det er jo en grunn til at du er alememor, er det ikke??? Det er ikke gutten DERES sin feil at han er født stakkars! Når man er voksen nok til og velge og beholde et barn må man være voksen nok til og takle det og være alene og uten og syte!

    15. Du klager virkeli på alt. Har aldri før vært borti en mor som klager på så mye som har med mammarollen å gjøre.. Men for all del, alle er annerledes 🙂 Du er sikkert en kjempeflink mamma..

    16. Duuuu vet det ikke nytter å klage på det fæle livet ditt (i følge deg) på nett? Og prate drit om kjæresten din (som en gang var det) Skulle likt å sett Tor-Even skrive masse dritt om deg på nett – Det var DITT valg å få denne ungen – Det var DITT valg å ha ubeskyttet sex – DITT valg å gjøre dette alene! Sikker på at du er en flink mamma, Rannveig. Bare ikke klag så mye på at du er alenemamma oooosv hele tida 🙂 Gleder meg til å se deg på FEM. 🙂 Ha en god dag

    17. Ååh, det e så mange her som e sjalu altså! Enkelte av oss (inkludert mæ) syns faktisk at bloggen til Rannveig e veldig bra, også begynne man å lese kommentaran hennes.. og der står det bare søppel! Herregud, gå nu heller ut i gata å lek 🙂

    18. heiia , skulle bare fortelle tilfelle du ikke viste det men det går faktisk paradise 2 ganger om dagen. første gang 21:30 og en 00:30 . variere litt klokke slett andre gangen. så da kan du både kan få me deg paradise og frustrerte fruer uten og måtte bytte kanal hele tia 🙂

    19. You know it’s hard out here for a dad (you ain’t knowin#
      When he tryin to get this money for the rent #you ain’t knowin)
      For when the diapers and food money spent
      Will have a whole lot of mothers talkin shit

    20. Hei vennen. Disse unge “wannabe” jentene skal du ikke bry deg om. Vet ikke hva de snakker om. Ja.. Det er tøfft å være alene mamma. Du må være 2 personer i ett. Det er ingen som hjelper deg med avgjørelser, skaffe inntekt, framtidsplaner etc. Du får kjenne realiteten på kroppen nå. Du blir sterk og trygg, og vil etterhvert stå tygt på dine egne 2 ben. Om 10 år vil livet jevne seg ut. Du vil ha kommet dit du vil selv, ha det bra, ikke trenge å godta hva som helst. De andre som tror at livet er lekende lett, vil fortsatt være avhengig av en mann med inntekt og hans aksept for alt de gjør:-) stå på! Ikke gi opp:-) Klem

    21. Du får trøste deg med at du ikke har to 😉
      Kjenner en tvillingmamma. Er alene med barna og jeg er virkelig imponert! For jeg hadde blitt sliten om jeg hadde vært alene med en. Jeg forstår at det er hardt, men syns du nevner det litt for ofte.. Vet du kan skrive gode flotte innlegg, så trenger ikke gjentaking! 🙂

    22. Erfaren: Selvfølgelig er vi avhengig av mannens inntekt, akkurat som at Rannveig er avhengig av staten.

    23. Avhengig av mannens inntekt? Jeg tar utdanning, å har min egen inntekt å jeg er mamma til ei lita jente.. Er ikke avhengig av mannens inntekt i det hele tatt 🙂 Tåpeli å si noe sånnt.. Alenemødre før dobbelt så mye penger bare fordi di er single.. Hvor er rettferdigheten?

    24. Om ho Rannveig synes det er så ufattelig tungt å være alene mamma, kan ho jo oppsøke Barneverne og høre om råd og veiledning til å få en bedre hverdag og få hverdagen til å fungere. Hvis du synes hverdagen din er hektisk, så skjønner jeg ikke hvorfor du tar på deg som feks innspilling av unge mødre, drikker om helgene, for det er sånne ting man faktisk kan slite seg ut av. Når man er mamma må man prioritere litt, og man må kunne leve live sitt litt men OG gi litt slipp. Å være mamma er det beste som hende deg, er sjøl alene med to og det er rett og slett ikke no jobb, når man kan gi litt slipp på egoe sitt og sette ungene forran seg selv. Trur ungene har også det bedre å vokse opp og leke med andre unger på et gulv og lære seg utvikling og motorikk enn og henge i en vogn på city 24/7, for tvile sterkt på at ungen lære seg å gå og krype i vogna 🙂 Det er opp til deg hvor “vanskelig” det skal være å være alene 🙂 Du viste jo også hva du gikk til når du ble gravid.

    25. Du lenger opp, mener du å påstå at det er urettferdig at når man er alene med barn så får man peng? Hva hadde skjedd om single ikke skulle fått peng? hadde nok vært langt flere aborter da. Å de pengene man får er ikke akkurat noe å bli rik på. Å Rannveig ja det er hardt å være alene mamma og det krever mer planlegging og rutiner, meen rutiner må man ha uansett om man er to eller ikke. Å selv om man er to er det ikke alltid sånn at man får gjort det man vil til enhver tid, man er avhenig av barnevakter og at andre stiller opp da og. Fordi mannen som regel jobber og når han kommer hjem er det ikke alltid sånn at man kan si at nå er det din tur for nå skal jeg ut. Men enig i noe av det som skrives at du trenger ikke gjenta at det er tungt i hvert innlegg du skriver. Det vil bli lettere etterhvert, jeg var helt alene med første og ser jo nå at jeg nok brukte altfor mye tid å energi til å irritere meg over bf. Uansett har man ingen garatier for at den man får barn med blir, han kan være der et år el to å likevel stikke av å ta null ansvar etter det. Vil si det er eenda tøffere å stå alene da enn å stå alene fra starten. Og jeg har opplevd begge delene.

    26. Å HERRRE MIN DA :- )))) om hun irriterer dere så slutt å stalke livet hennes. INGEN har rett til å si at noen er noe dårligere mamma enn andre, for dere aner ikke hva mennesker går igjennom ellers eller hva som skjuler seg bak veggene. Alle er vi unike og takler ting på hver vår måte. Kanskje har vi våre nykker men da også goder! Blir jo helt hull i hakket å komme med kommentarer som får det til å virke som om sønnen hennes ligger i vognen 24/7. For dumt altså. Dere vet ikke hva dere snakker om… om det hadde hatt seg sånn at du/dere vet barnet ligger i en vogn på city 24 timer i døgnet, 7 dager i uken så bør du gå inn i deg selv og tenke litt over hva du bruker hverdagene til, eller hva du akkurat spyttet ut! Er så forferdelig stygt å rakke ned på andre mennesker på denne måten. Blir nesten litt sjokkert jeg 😉 dette er ikke kvinneguiden eller et diskusjonsforum for pratsomme unge og eldre damer! – MEN EN personlig blogg noen velger å dele med internett. Hun skriver feks ”hva gjorde du for å få tilbake formen etter svangerskapet?” ikke.. ” DISKUTER HER OG FORTELL MEG OM MITT LIV OG HVA JEG BURDE GJØRE ANDERLEDES ” eller.. ”SSÅ DU MEG PÅ CAFÉEN PÅ CITY I DAG ELLER ???????????” .. jiiises :- )

    27. SIGNERER ” Å HERRRE MIN DA :- )))) om hun irriterer dere så slutt å stalke livet hennes. INGEN har rett til å si at noen er noe dårligere mamma enn andre, for dere aner ikke hva mennesker går igjennom ellers eller hva som skjuler seg bak veggene. Alle er vi unike og takler ting på ”

    28. Hei,
      sjelden jeg kommenterer – men her må jeg kommentere… jeg har tittet innom bloggen din av og til – fin blogg 🙂 jeg er en jente på 21 år, har en sønn på 6 år. Jeg er også alene mamma,og må si at det til tider har vært tøft, det er det ennå. det er en stor del av livet man gir opp når man får barn ung, men den største gleden i livet er å få barn – så det veier opp for alt man må gi opp. men jeg skal innrømme at jeg savner at jeg f.eks ikke kan trene på kvelden, fordi jeg da ikke har noen til å passe på gutten min, men jeg ville ikke byttet bort det livet jeg har nå.. aldri.. det er tøft å være alene mamma, fordi man er alene med alt ansvaret, alt det økonomiske, plikter osv… stå på videre – sikker på at du kommer til å klare det bra 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg