FEILMEDISINERING PÅ NATHANIEL’S NYREBEKKENBETENELSE

Hei og hopp alle ihop ! <3

 

Nå ligger Nathaniel å sover søtt borti sofaen her rett ved siden av meg.  Han har vel sovet siden i 10 tiden.  Idag ga jeg han faktisk most banan for første gang ! Det var ikke så veldig populært, men det tror jeg har noe med å gjøre at antibiotikaen hans har banansmak, og at han rett og slett har fått stygga på det. Håper ikke det da, men..   siden han ikke ville ha det  alene, så puttet jeg det likegodt oppi grøten hans ! Og speaking of ! For ca en time siden fikk jeg en telefon fra Hammerfest sykehus. De hadde fått tilbake prøvesvarene fra urinprøven hans som ble sendt til Tromsø for analyse mens vi var på sykehuset. Og da hadde de funnet ut at medisinen han har gått på i over en uke, ikke har noen som helst effekt på nyrebekkenbetennelsen hans ! Ble både sint å fortvilet da jeg fikk vite det, for den medisinen har IKKE vært lett å få ned i han. Det har vært en tårevåt kamp hver morgen og hver kveld… For ingen nytte. Jaja..  og for det andre, så har han jo fortsatt like mye nyrebekkenbetennelse som han hadde da han ble innlagt.  Så da ba hun meg ringe til fastlegen min mandags morgen, og dra dit å levere urinprøve slik at Nathaniel kan få resept på den riktige medisinen. Synes det er litt skummelt å bare la han ha betennelsen uten å gjøre noe som helst før mandag, men har jeg egentlig noe annet valg enn å stole på barnelegene å de de sier ? Vurderte å ringe legevakten her i Tromsø i morgen, så får se. Mulig at jeg gjør det, liker IKKE tanken på at han går rundt med det uten å bli behandlet.. 

Uansett. Vi har egentlig bare hatt en SLAPP dag i dag, siden det var og fortsatt er såpass drittvær ute! Både jeg og han sov leeeenge. Jeg var hvertfall veldig sliten etter noen dager med stress , stress og atter stress ! Har hatt middagsbessøk av tanten og søskenebarnene mine, og ellers bare tatt det heelt rolig.  Badet Nathaniel før kveldsmåltidet, har jo ikke badekar til han her, så heldigvis hadde oldemoren til Nathaniel en slags stamp. Det funket jo det, hehe ! Han eeelsker å bade, og nå i det siste har han begynt å plaske noe VOLDSOMT. Man blir helt våt, så det beste er jo å kle av seg alle klærne før man setter igang. Hihi, badenymfesøtnosen min <3

 



Mamma sitt hjerte <3 

Nå skal jeg se forrige tirsdags Frustrerte Fruer episode, og alle paradiseeposodene for denne uken som jeg heller ikke har fått med meg, og så bærer det i seng( sofaen i dette tilfellet .. ) for ho mor ! Så får dere ha en fantastisk natt videre ! Vi blogges !

– Rannveig <3

18 kommentarer
    1. Mi tøtta syntes heller ikke noe om banan første gang hun fikk det. Tror det er slik med de fleste barn.
      Men prøv igjen, Rannveig. De blir vant til smaken. Banan er jo kjempe godt og sunt, og bra for babyer og barn. 🙂 Og oss voksne. 🙂

    2. Det er bare å prøve igjen å igjen, opp til 10 ganger;)
      Det eneste er at for mye banan kan være hardt for magen, men ikke vær redd for å prøve forde:) la han smake på eple, drue osv, jenta mi elsker når mamma spiser eple, må liksom dele med henne:) såå søtt..
      Folk som sier de ikke skal ha banan, det er banan i grøt å annen baby glass.
      RANNVEIG gir jo ikke ungen en hel banan!!

    3. uff, hadde dratt på legevakten jeg å.. apotekene er jo åpne som vanlig(hvertfall her i byn) på lørdager å… Så skjønn han er ! 🙂 Håper han blir friskus fort som mulig da 🙂 min liker heller ikk ebanan xD han grøsser å spytter ut hver gang.. haha.. så det med man må prøve opp til 10 ganger er bare tull for her har jeg prøvd siden han var 6 mnd xD å han er nå over 1 år:P he he…. Ha en fin helg videre =)

    4. Æ anbefale dæi å fære til legen i dag,nyrebekkenbetennelse e grusomt ont,så d e best han får rett medisin me engang 🙂 Stakkars lille…

    5. Min gutt hadde jo det samme, han ble feilmedisinert i 4 uker! Også i H.fest. Vi skulle ha klaga, sånne feil på småbarn kan være kjempe farlig.
      Jeg hadde dradd til sykehuset i Tromsø hvis jeg var deg 🙂 Lykke til og god bedring.

    6. Eg skjønne ikke Koffer du legg ut badebilder av gutten din! E sagt før og eg sei d igjen!!!! E du klar over at syke mennesker kan misbruke disse bildene i form av at de tenner på de??? Pedofile!!! Hørt om d???? Hørt om nettvett når det kommer til ungen din????? B

    7. Eg skjønne ikke Koffer du legg ut badebilder av gutten din! E sagt før og eg sei d igjen!!!! E du klar over at syke mennesker kan misbruke disse bildene i form av at de tenner på de??? Pedofile!!! Hørt om d???? Hørt om nettvett når det kommer til ungen din????? B

    8. Eg skjønne ikke Koffer du legg ut badebilder av gutten din! E sagt før og eg sei d igjen!!!! E du klar over at syke mennesker kan misbruke disse bildene i form av at de tenner på de??? Pedofile!!! Hørt om d???? Hørt om nettvett når det kommer til ungen din????? B

    9. Jeg er sykepleier selv og jeg sier kontakt legevakt. Voksne mennesker burde ikke gå rundt med nyrebekkenbet (kan bli veldig farlig). Og da skal hvertfall ikke små babyer gjøre det. Kontakt legevakt!! Og jeg må si det er hårreisende at sykehuset sa at du kunne vente til mandag. Det er ikke lenger en UVI, men mye verre og må behandles fort.

    10. slutt å hakk på rannveig, å slutt å si at sønnen hennes skjeler. Noe han ikke gjør. hold smella på dere ! Lille vakre nathaniel! <3

    11. han skjeler jo….. jeg synes bare hun skal komme seg til legne med det, så de får fikset det… hvis ikke vil han slite med det for alltid…

    12. Små barn skjeler når de konsentrerer seg om og se på noe , det er helt vanlig det gjorde sikkert du også da du var liten 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg