VIDEO SPØRSMÅLSRUNDE

Nå har jeg nettop kommet fra legevakta med Nathaniel, han har fått feber og mest sannsynlig også nyrebekkenbetennelse på nytt. Så har veeeldig problemer med å få sove nå er SHITNERVØS, siden jeg ikke får svar på om han har det eller ikke før i morgen. Krysser fingrene for at det bare er vanlig feber og at vi slipper å gå gjennom alt det der på nytt.. huff. Får helt vondt inni meg av å se at lille gutten min ikke har det bra i det heeletatt. Han har vært helt uttfor i hele går, men fikk han heldigvis endelig til å sovne når vi var kommet hjem fra legevakten.

Får ikke blogget så veldig mye om dagene, så da kan man jo like godt ha en spørsmålsrunde her på bloggen . Ser jeg får veldig mange spørsmål i kommentarfeltene, men er mye enklere for meg å få svart på deres spørsmål når de er samlet i et eget innlegg som dette. Denne gangen kommer jeg også til å svare på video ! 

 

Verdens aller fineste ! <3

 

Så, hva lurer dere på ? Kan sikkert ta en stund før jeg får svart på dette siden jeg har myye annet å styre med om dagen. Men lover at det ikke skal ta så alfor lang tid. Da skal jeg også få avsluttet Brun og Blid konkurransen som har vært her i eeeevigheter. Beklager , men har bare ikke hatt tid. Men det skal vi få endret på ! 

Ha en fin natt/dag videre så blogges vi ! 

– Rannveig 

49 kommentarer
    1. hva spiser du for å gå ned i vekt?
      har du noe særlig kontakt med barnefaren lenger?
      hvor mye veier du nå? og har du nådd målet ditt?:)

    2. -Anbefaler du andre å få barn i ung alder?
      – Er du fornøyd med utsende ditt?
      – Hvordan er utviklingen til Nathaniel frem til nå ?
      – Hvor gammel er Nathaniel nå?
      – Hvor ofte tar du sol ?
      Bloggen din er kjæmpebra btw! :-))

    3. Uff, hørtes ikke godt ut. Man skal også være ganske forsiktig med medisiner til små, egentlig for alle, for det bryter bare ned immunforsvaret, så får man som regel sykdommen tilbake : leger er resere på å skrive ut resepter desverre.. Men håper han blir fort frisk og slipper alt styret.

    4. Hvordan ble vennene dine etter at du ble gravid og fikk barn? Tar de like mye kontakt som før, eller er det noen som trakk seg unna?

    5. er det sant at du røyykte hasj før ? Eller vent… Det vet jeg jo fordi jeg var jo på fest med deg før 😀 tehe

    6. Har ikke sønnen din på seg lue? Kan fort få ørebetennelse – da ber du nesten om det selv. Dere bor jo såpass langt nord også.

    7. – Har Nathaniel faste rutiner? I såfall hvor tidlig begynte du med rutinene?
      – Hvilke bleier bruker du?
      – Hvilken størrelse bruker Nathaniel i klær nå?
      – Hva tok lengst tid å venne seg til etter at Nathaniel ble født?
      – Hva er det beste ved å være mamma?
      Du er en fantastisk mamma 😀 Gleder meg til å se deg på Unge Mødre til høsten 🙂

    8. – noen gang hatt selvmordstanka?
      – favorittmaten til nathaniel?
      – vurdert å farge håret ditt brunt?
      – kunne du nån gang ha farga håret ditt rødt?

    9. heiia æ ælske bloggen diin å æ lure på om du kunne lagd en sminkevideo ellrns btw ælske dææ(L)?

    10. Hei, er ikke akkurat så veldig rart barnet ditt blir sykt nei, viser tydelig på bilde øver at han ikke har på seg lue, noe som er ufattelig farlig for de små stakkar. Om du er redd for barnet ditt og vil det alt gått så se til at du kler barnet ditt skikkelig.
      utrolig fin gutt du har men forferdelig trasig at du ikke er obs på slikt..
      Men flott gutt som sagt og det hadde vært kosligt å sett flere bilder fra dåpen 🙂

    11. Wishing good health soon for Nathaniel. Rannveig do you train a lot to have your attractive body and good shape? you look really good even after pregnancy,
      hug.

    12. Herregud, om det er 20 varmegrader ute og ikke noe vind, ville dere hatt på lue? norske barn blir ofte syke av at de har på for mye klær. Har en datter selv på 5 mnd og spurte legen om dette å han sa at ørebetennelse kommer innenfra og har ikke noe å si om babyen er ute uten lue om det er varmt og så og si vindstille. men da kan det være lurt med solhatt for å beskytte mot solen.

    13. Thea Marie, ka du vet om underlivet etter fødsel? haaha.. kan si så mye som at det ofte e helt motsatt, særlig om man blir sydd;) kroppen e jo elastisk, ekke sånn at hullet forblir stort heller -.-

    14. Sara da må jeg jeg bare si art då må legen din være veldig uerfaren, små babyer ska alltid ha på seg lue, eventuelt solhatt i varmen men no er det ikke snakk om at du er i syden i varmen der vi er trossamt i norgeog hun bor jo nordover der det ikke er så veldig varmtog vbare det blåser litt så er ikke bra uansett for barnet.. En ska ikke kle på barnet for mye nei, men lue er jo det viktigste. Har ei lita jente på 4 måneder, og har vært veldig obs med lue og at ho har passe klær. Så ho ikke fryser eller bli for varm

    15. Og en siste ting som jeg irriterte meg litt over, det med lue sara, no ska ikke du sammenligne små babyer med deg selv som har tykt hår, håret ditt er som en slags lue for deg som beskytter og varmer hodet ditt for kulden men små babyer har ikke hår så derfor må de bruke lue som beskyttelse og for at de ikke ska fryse, no er det ikke snakk om tykke luer på sommertid men tynne kan godt være en solhatt jo men så lenge ho har noe på hodet. Barber deg skallA då ska jeg lova deg du ikke blir så høg ihatten lengre:)
      Ble en stor diskusjon med lue greiene men blir virkelig provosert øver mye av tankegangene til mødrer! En må tenke lengren nøtta!
      🙂

    16. Vurdert å bli lege Silje? siden du vet mer enn legen. Vil jo si det er like ille å ha på seg lue ute i 30 varmegrader(østlandet) vindstille som det er å ha på seg en lue inne. Kan ikke gå etter boka hele tiden, det er ganske mange faktorer som spiller inn. Overoppheting gir også økt risiko for krybbedød. skjønner ikke at mødre ikke tenker lengre enn nøtta si å skjønner at det kan være farlig å. pass på deg selv og din egen unge så passer vi på våre egne:)

    17. Hvor mye la du på deg under graviditeten ?
      Hvor mye har du gått ned ?
      Er du som du vår før du ble gravid?
      Hva veide du før du ble gravid?
      Er du en sunn person?
      Hva ønsker du å oppnå i livet?
      Har du noen drømmer?
      Jobber du ?
      Skal du utdanne deg ?
      Skal du være med på unge mødre nå til høsten?
      Om du skal hvordan tror du det blir ?
      Tjener man penger på å være med på unge mødre?
      Har du et stort press på deg og lignende?

    18. Nei har nok ikke det:) men no snakker jeg ikke om kem som helst, om det er så varmt som øver 30 gtader og vindstille Så klart ska en få gå uten lue og ligga i skyggen! Såpass forstår jeg og. Men no er det Snakk om bildet øver her, ikke noe ant, men for en ikke si sin egen mening no lengre?:) litt trasig i grunn, men joda ska ikke blande meg noe mer inn sjef:) men eg tror fullt at du er en smule enig egentlig men du kanskje irriterte deg øver min mening og misforstått meg litt ved bruk av lue:)

    19. ja, jeg skjønner bruken av lue at de bør ha på det så lenge det ikke er varmt og vinnstille. Men av de som kommenterer at han bør ha på lue på det bilde, hvor mange vet hvor varmt det faktisk var der den dagen? så syntes det er en teit kommentar å komme med at det er derfor han er syk. er jo ikke ørebetennelse han har heller.

    20. Jeg må le litt av luekommentarene. Jeg er 30 år og har 3 barn, og har høre det samme hver gang av diverse leger, lue/sommerhatt ER viktig, HVIS det er vinstille, er det greit, men så fort det begynner å blåse,er det viktig med lue. Og når det er varmt og sola står på sitt verste, er det viktig med solhatt, eller så kan barnet få soleksem – spesielt i nakkeregionen, og det veldig ubehagelig for barnet, trodde mødre visste dette.! Og jeg er selv barnelege, og vet faktisk hva jeg snakker om.

    21. Nei og det var kanskje å ta en smule i, men rannveig vist det var så utrolig varmt den dagen koffor har han ikke en solhatt som beskytter han mot sola? eller prøver du å sole gutten din ? ærlig talt, og det ser jo utsom at han har utrolig mye klær på seg tror ikke du har forstått det med å kle barnet i varmen. om det er så varmt som du sir så må jo han ligge i skyggen og det går fint å ha uten lue då men å grille han i sola?
      du forstår kor jeg vil henne.
      men folk ska ikke blande seg inn i andre sine saker nei men når det gjelder ett barn kunne jeg ikke brydd meg meir enn å kommentere!:)
      og sara det jeg meinte md lue: p var pg han ligger rett i sola:) han kan ha av lue om det er veldig varmt ja men då må han være i skyggen og!;)
      men nok om detta:P rett ska vær rett:p
      🙂

    22. Må faktisk si meg enig med silje, det er dårlig gjort å legge barnet slik i solen på en så varm dag, du burde hatt solhatt eller lagt han i skyggen, helst i skyggen.
      Men så virker jo du veldig lost og då, ikke stygt meint Rannveig, men du virker litt bimbo aktig og litt sløv med tankegangen din og ikke heilt voksen dessverre… men ikke ta meg så veldig feil for sir ikke at du er slem og du vil jo så klart ikke noe vondt med barnet ditt men handlingene dine er veldig uprofesjonelt.

    23. Du ser fantastisk ut og sønnen din er så søt <3
      Spørsmålet mitt er: hva gjorde du / gjør du for å bli kvitt babyvekten? Setter veldig stor pris på svar 🙂

    24. Kan du vise med video hvordan du bruker selvbruning/sprayer? 🙂 Skjønner ikke hvordan du får det så jevnt. :/

    25. hvor kjøper du klærne til Nathaniel?
      synes du unge mødre er like flinke som eldre mødre?
      Vurderte du å ta abort da du ble gravid eller var det planlagt?

    26. Hva er det mest negative med og ha en baby nå og hva er det mest posetive? for regne med at alt går ikke på skinne 🙂 Kan du fortelle litt om vognen din og hvorfor du valgte akk den?:)
      hvis du fikk en jente hva ville du at navnet skulle ha vært da:)?
      Har økonomien gått høyere en før? kan du legge ut bilder fra dåpen:)?

    27. Hva tenkte du da du poserte naken for fremmede (Elns…)? Og hvorfor gjorde du det?
      Hva tenkte du da du gjorde en strippedans (Elns…)? Og hvorfor gjorde du det?
      Hva synes du om sex?
      Hvor mange ganger har du hatt sex?
      Hva var ditt forhold til Sonny?
      Har du tatt silikon? Hvorfor? Anbefaler du det?
      Vil du farge håret brunndt igjen?
      Ville du melde deg på Paradise Hotel før Nathaniel ble født? Hvorfor?
      Vil du fortsatt det, eller har noe forander seg etter at Nathaniel ble født?
      BTW; Du er kjempepen, jeg synes ikke du bør farge håret brunt igjen, jeg synes du er mye penere med blondt (ikke vondt ment, altså) ♥
      Du er skikkelig pen ♥♥♥

    28. Hvor mange kjærester har du hatt?
      Hvem er den verste kjæresten du har hatt? Hvorfor?
      Hvem er den beste kjæresten du har hatt? Hvorfor?
      Hvor gammel var du da du hadde sex for første gang?
      Hvor hadde du sex for første gang?
      Hvem hadde du sex med første gang?
      Hva synes du om sex første gang? Hvordan var det?

    29. Seriøst? i stedet for å diskutere meningsløse ting som lue eller ikke/feber/dårlig mor osv så kan dere vel ta hånd om deres egne liv eller bry dere om noe annet. Ranveig vet vel best hva som er bra for sønnen sin eller ikke? Dere kan vel ikke sitte hjemme i stuene deres å stue over noe dere overhodet ikke vet noe om? Kansje hadde han lua på seg, men at hun tok den av for bildet? kansje hun satte på han lua 5 minutter etterpå? kansje det var veldig varmt akkurat da.. hvem vet?! Come on!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg