OPPDATERING

HEI HEI ALLE SAMMEN !

 

 

Som jeg også sa i sist innlegg, så er det igjen en stund siden sist jeg blogget. Men når man har det koslig, så blir det bare sånn ! Hi hi ! Jeg har det også sånn at jeg ikke liker spesielt godt å blogge mens folk sitter å ser på , og som jeg tidigere har fortalt har jeg jo besøk for tiden. BTW, andre som har det slik ? Hahah ! Uansertt. Har ikke gjort noe de siste dagene egentlig, så egentlig ikke så voldsomt mye å blogge om heller. Men føler jo jeg må oppdatere litt likevel da ! I går lagde besøket mitt biff til meg, naaaam. Biff er nemlig favorit-matenmin ! Spiste da biff og så film, etterfulgt med maaaase snop. Så det var jo skikkelig koselig !! Fatcamp next !

 

 

Haha, dritfine engangsglass ! Fattig alenemamma…. 

 

Ellers, så har jeg bare sløvet. Føler det snart er på tide å begynne med treningen igjen, den har nemlig blitt lagt på hylla i det siste i og med at jeg ikke har hatt barnevakt for Nathaniel. Merker at jeg blir utrolig rastløs når jeg ikke får trent , det kjennes på kroppen ! Og så har jeg skikkelig reise-feber-… har såå lyst til å reise til Tyrkia eller noe ! Og det passer jo ikke heelt , i og med at jeg er en fattig alenemamma, hehah.Så hvis noen har kjempe lyst til å putte meg i kofferten, sier jeg ikke nei takk 😀

I dag / i går, siden kl er over 12, var jeg og besøket mitt ute å spiste på Kinaresturant, etterfulgt av kino for å se Spiderman. Det er jo 3D, så etter kinoen følte jeg at jeg så dobbelt. Haha,ikkebraa. Tanten til Nathaniel passet han, og siden det ble så seint så sover han også over hos henne. Dette er 2 gangen jeg har barnevakt med overnatting denne uken, og føler meg litt som en dårlig mamma siden jeg synes det er litt i overkant mye. Men så har jeg jo da heller ikke hatt barnevakt tidligere i hele sommer da ! Så er litt godt å bare senke skuldrene avogtil, trengte nok det. 

Meeen, nå skal vi se film ( jaa, igjen haha ! ) så da skal jeg avslutte her ! Ha en fin dag(natt) videre , så blogges vi ! <3 

Nathaniel ser på byggmester Bob ! DET likte han 😀 

31 kommentarer
    1. Du føler deg som en dårlig mor, kansje du er det! Han ser på postman pat, ikke byggmester bob, ehh.. Hore!! Å som de sier over, du kan jo trene du, hogge ute med vogn, trene hjemme via youtube osv.. Herregud, snakk om å skape seg å lage problemer.. Før nathaniel ble “aktiv” kunne du hatt han med deg.. Kan ikke pappaen hans ha ungen sin eller er han for opptatt med DOP?

    2. Haha! Beklager, men må bare le av kommentaren over her…..!!!! :S Noen er virkelig potte tett i huet…
      Jaja… Over til noe annet. Så STOR gutt han har blitt. Tiden har gått så utrolig fort syns ikke det er lenge siden vi fikk disse små, men nå er de så store…. Så bra at du koser deg. Og alle behøver fri en gang iblant så ikke ha dårlig samvittighet. Nathaniel har nok kost seg masse hos tanten din! 😀
      Ha en fin dag søte du!!! Klem! <3

    3. så tidlig han begynner å se på pc/tv.. hee
      Men altså. barnevakt skal du ikke ha dårlig samvittighet for! man er ikke bare mamma, man er jo et menneske også.. venn, kjæreste.. alle trenger litt fri, spessielt mammaer!
      Men fattig? alenemødre er jo rike i forhold til andre, haha! rett på et par tusen stønader osv.. jeg hadde hatt bedre råd om jeg var alenemor, enn vi har nå , for å si det sånn.. og slik som du reiser og shopper handler det vel heller om å prioritere. biff til middag, men ikke råd til et par glass? Hm

    4. I alle dager så stygge folk er i munnen. Vil bare minnen enkelte her på karma.
      den dritten dere slenger ut av dere kommer tilbake og treffer dere midt i tryne en dag.
      Og ikke kom da og si at livet er hardt og urettferdig, dette har dere bedt om selv!
      2 dager er da ikke noe rannveig. Sønnen min er 2 uker eldre enn din og jeg synes da ikke du har for mye barnevakt til han. Han er 7 mnd og klarer fint å sove borte fra mammaen sin 🙂
      Han synes sikkert det er gøy med ekstra mye kos og oppmerksomhet:)

    5. Litt tidlig å begynne med tv barnevakt kanskje?
      Du følger tydligvis ikke så mye med siden du ikke engang har sett at det er postmann pat han ser på.. Å ja, vis meg den alenemammaen som ikke har penger?
      Alenemødre har mye mere penger enn jeg har som jobber 100 %! Og det gjelder faktisk ALLE jeg kjenner som er alenemødre..

    6. Unnskyld meg, men jeg blir alenemamma om 2 måneder og pengene jeg får da er ikke akkurat mye å skryte over! Jeg jobbet 80% før jeg går ut i mammapermisjon og får da 80% av lønna jeg tjente. Og det er ikke mye.. Alenemødre har ikke dødsmye penger, hvor får folk det ifra? Det sier seg jo selv at man ikke får mere penger enn en som jobber 100%. Man får det man har tjent seg opp til å få. Blir irritert av at folk påstår alenemødre får så mye penger, når de ikke gjør det….

    7. Du er da slett ingen dårlig mor når du låner ham bort litt! 🙂 Tipper alt av tanter, onkler og besteforeldre hadde villet låne min lille en hel masse når jeg først klarte å være borte fra barnet mitt, når den tid kommer =) KOS DEG!
      ♥ Lizbethosnes.com -Behind the scenes. Min hverdag med mine interesser, og den psykiske lidelsen Anorexia Nervosa. Lizbethosnes.com

    8. Til anonym over her: tror de prater om hvis man kun får penger fra NAV. At man ikke har hatt noe jobb når de ble gravide. Man får livsopphold, overgangsstønad, dobbel barnetrygd og barnebidrag. Kanskje penger fra Husbanken også. Jeg hadde faktisk hatt mer penger i måneden og jeg hadde vært alenemamma. Men Rannveig, det handler jo om prioriteringer. Man trenger ikke klage over at man har lite penger når man bare bruker pengene sine på ting man har lyst på.
      Kjempeflink mamma er du 🙂

    9. Hei Rannveig. Oppdaget for første gang bloggen din i går. Må si jeg ble både sjokkert og også imponert på samme tid. Sjokkert over hvor ondskapsfulle mennesker kan være mot andre, og imponert over deg og sønnen din og hvor bra du takler det å være ung mor. Dere som kommenterer Rannveig på bloggen hennes på en slik grusom måte, hvordan kan dere oppføre dere sånn mot et annet menneske. Er dere klar over hvor stort ansvar det er å ha en liten baby og hvor mye arbeid som kreves 24 timer i døgnet. Og for ikke å snakke om hvor sårbar man kan være når man har vært gravid, gått gjennom en fødsel og har en liten baby. Hvis det finnes noe fornuft igjen i dere så må dere stoppe dette, jeg ble som nevnt SJOKKERT da jeg leste kommentarene deres. Til Rannveig og Nathaniel og pappaen må jeg bare si kos dere, dere har en nydelig og sjarmerende liten gutt og en spennende fremtid foran dere. Klem fra meg.

    10. Ok, jeg må hoppe inn. Ikke for og si noe stygt om Rannveig, for guds skyld. Men som dere sier om at hun er en dårlig mor fordi hun har barnevakt, og at det er for tidlig at han ser på film på pc. en mor har rett til pause fra travle mammalivet, i en kveld.. Rannveig er en virkelig sterk kvinne som for høre dette hver dag. Skam dere. you go girl! stå på rannveig! Du er og har en nydelig sønn.

    11. Vil bare si at alenemødre kan i tillegg til sine opptjente permisjonspenger får barnebidrag, dobbel barnetrygd, overganstønad, bostøtte, opp til 60 % barnehage dekning og noen andre stønader! Jeg som er godt gift har LANGT mindre i mnd enn hva en alenemor pleier å ha. Så at alenemødre er fattig kan jeg rett og slett ikke se for meg. Skjønner ikke hvordan du kan si du er fattig alenemor når du har råd til restilan, shopping og reiser.. En ting Rannveig, jeg har en datter som er omtrent like gammel som din sønn, min mann jobber mye.. Jeg får alikevel trent, når Sunniva sover danser jeg Zumba eller kjører styrke, jeg jogger med vognen og tar knipeøvelser når det passer inn. Handler ikke om å ikke ha tid, handler om prioriteringer. 🙂
      Ha en fin dag!

    12. Men en alenemamma er også ALENE OM ALLE UTGIFTER! Du over her er godt gift som du selv sier,og dere har to inntektskilder… Det Er ikke billigere å være alene.. Vi har Samme utgifter som ett par med barn har.. Så sitter ikke igjen med så fryktelig mye etter det mest nødvendige er betalt! So wath biff til middag/kveldskos alle må kunne unne seg litt kos i blandt det kan virkelig løfte humøret når man har litt dårlig råd! Men Rannveig beklager å si det. Vær snill og slutt å skrive om fattig alenemamma! Er det selv og som alle vet det handler om prioriteringer! Man blir ikke rik av å gå hjemme med barn! Ikke på penger iallefall men utrolig rik på kjærlighet 🙂

    13. Hei. Ville bare si til deg at jeg tror det er noen som bruker dine bilder på facebook, laget en fake profil. Ikke vært på bloggen din før, men min kjæreste ble nylig venn med denne personen, og da jeg gikk inn på siden så jeg at en person skrev på veggen hennes og lurte på hvem hun er, en annen kommenterte med at han fant din blogg, og da trodde at dette (http://www.facebook.com/profile.php?id=100004105541074) er en fake profil! Om linken ikke fungerer, kaller hun seg sofie sveen. Tenkte det var greit å si ifra, da slike ting er litt kjipt=)!

    14. Ja det er LITT irriterende å vite at en som ikke har jobbet og tjent seg opp til å få noe foreldrepenger, får like mye om ikke mere penger som meg. Selv om jeg har jobbet hele tiden før jeg går ut i permisjon. Og rannveig er ikke fattig, for hun har da råd å ta Restylane og reise hit og dit. Alt handler om å prioritere hvor pengene skal brukes. Skulle vært slik at de som ikke jobbet før permisjonen ikke fikk like mye penger som de som jobber, for da hadde nok flere valgt å jobbe til man går ut i permisjon. Istedenfor å si opp jobben når man ble gravid..

    15. Må bare le litt av folk over her. Jeg skal bli alenemor og får mye penger, ja. Men vi har også mer og bruke pengene våre på når vi er alene kanskje? Dere som er to har mulighet til å ut i arbeid og tjene penger, vi som har en nyfødt baby og skal bli enslig forsørger kan ikke dra ut å tjene penger sånn som dere. Blir helt feil og bruke imot henne at hun er alenemor og har nok penger. Ta dere sammen å tenk dere om før dere utaler dere uten å ha vært i samme situasjon selv.

    16. Resymè av bloggen din:
      Beskyldninger mot pappa til Nataniel: Psykisk syk. Narkotikamisbruker. Misbruker av NAV. Har sex med jenter i samme tempo som andre bytter sokker.
      Ting man får forståelse av at du har gjort mot pappaen til Nataniel: Slått han i bakhodet etter en hjerneblødning så han på nytt havnet 4 dager på sykehus. Dyttet han mot knust glass så han skar seg opp og blodet fløt. Er det derfor han har et stort arr på armen? Noen hentyder det i bloggen din.
      Tiltak han har gjort mot deg: Anmeldt deg for legemsbeskadigelse og for å offentlig kalle han psykisk syk på bloggen din. Har i flere måneder i 2011 unngått kontakt med deg.
      Flere som tydeligvis kjenner dere har bedt deg mange ganger om å slutte å lyge om han på bloggen din, og har prøvd å hentyde hans versjon av saker og ting. Men da forsvarer du deg med kommentaren: Misunnelse og sjalusi.
      Randi i et nøtteskall:
      Sykelig selvopptatt.
      Tydeligvis antydning til spiseforstyrrelser.
      Kaller alle som ikke liker utseende hennes for sjalue og misunnelige.
      Ekstremt oppmerksomhetsSYK.
      Tanorexia.
      Bretter ut ting om sex og samliv som de fleste ønsker å holde for seg selv.
      Kaster trusa titt og ofte og viser det på bilder offenltig, selv når hun er gravid.
      Privatlivet er tydeligvis ikke hellig: Alt skal vises for offentligheten.
      Hva slags blogg er dette? Skal ikke dette være en mammablogg. Er det sånn som dette å være ung mor? Merkelige greier………..

    17. anonym: Haha, morsom du . Ikke bare presterte du å komme med en rekke løgner nå, du presterte tilogmed å kallme meg for Randi ! Navnet er Rannveig 😉

      Om du lurer på hvordan pappaen til Nathaniel har fått arret på armen sin kan du jo spørre han selv, kan hvertfall si så mye som at det IKKE har noe med meg å gjøre, overhodet.

      Selvfølgelig er du anonym. Ingen som tør å si meningen sin og faktisk stå for den her i verden, slik jeg ofte gjør ? *riste på hodet*

    18. OMG Anonym!!! Hahahaha, ler meg i hel, skaff deg et liiiiiiiv… Har aldri lest så mye teit før.. ”Slått han i hode etter en hjerneblødning”??? Wtf? LOL.. Finnst mange syke folk her i verden, og du må virkelig være en av dem!!
      Stå på Ranveig :-))

    19. He he, ble du provosert nå? Det eneste jeg gjorde var å samle sammen alt det negative som sto i bloggen din og resymèrte det opp. Hvis du leser bloggen fra juli til september-oktober så er det som er listet opp av meg “anonym” mye av det som står der. Stå på Randi, du har bevist for lenge siden at du er ei sterk og flott jente:)

    20. Utrolig mange negative folk som kommenterer her. Har dere virkelig ikke annet å bedrive tiden deres med ? Jeg tror på karma, og håper den virkelig slår tilbake på dere. Dere er vel SÅ mye bedre, og SÅÅ perfekte. Det er slike folk som dere som skaper krig her i verden.
      At du holder ut dette, Rannveig, burde fått gullmedalje for å gidde og fortsette med bloggen.
      Haters gonna hate.
      Stå på Rannveig ! Gleder meg til å se deg på tv til høsten 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg