SKUMMELT HVOR FORT TING KAN SKJE…

Dagen i dag startet på en helt grusom måte for min del, Nathaniel våknet som vanlig i 7 tiden, så tok jeg han opp i min seng og vi koset og lekte og sånt, slik vi alltid gjør om morgenen før vi står opp ! Han lå i dag på yttersiden av meg, altså ikke mot veggen eller noe, Sovnet da av i noen sekunder bare, og våknet av et skikkelig DUNK i bakken. Det var en grusom lyd, for jeg skjønte i akkurat samme øyeblikk jeg hørte lyden, hva som hadde skjedd. Jeg fikk heeelt panikk, og ser at Nathaniel ligger på gulvet og hylskriker. Plukket han opp derfra og trøstet han som best jeg kunne .I slike situasjoner kobler hodet mitt helt ut, og jeg klarer ikke tenke klart. Leitet deretter febrilsk etter telefonen min, og når jeg endelig fant den var jeg såå i tvil om hvem jeg skulle kontakte. Prøvde å ringe pappaen til Nathaniel først, men han tok ikke tlf. Så jeg tenkte bare, faen heller..  jeg ringer 113 ! Hva om det faktisk har skjedd noe alvorlig med hodet hans ? Jeg var faktisk ganske sikker på at sønnen min kom til å dø når det hele sto på, jeg var helt sjokkert. For han skreik på en måte jeg aldri før har hørt han skrike på tidligere.. 

Ringte da 113, og de spurte meg en rekke spørsmål om Nathaniel sin allmenntilstand, og om litt andre ting. Nathaniel skreik jo masse, og heldigvis for det, siden det sa hun var et godt tegn. Var utrolig godt å prate med damen fra nødsentralen, siden jeg følte at vi på en måte var i “trygge hender” da om han var skadet på noen måte. Ble forsikret om at han mest sannsynlig hadde taklet dette fint, og jeg beklaget for henne om jeg hadde ringt feil nr, men forklarte for henne hvor fortvilet og redd jeg hadde vært da han datt i gulvet. Hun forsto meg jo, og sa at hun skulle sørge for at legevakten i Alta tok kontakt med meg så vi kunne dra dit for en legesjekk av Nathaniel. Vi var da på legevakten, og Nathaniel var helt frisk og fin ! Ingen skade, heldigvis. Ble så utrolig glad !! Flinke flinke gutten min..  

Denne hendelsen satte meg helt ærlig talt helt ut, så vi dro hjem til mamma, spiste frokost,og hun passet Nathaniel slik at jeg fikk sove litt. Og så må jeg bare si ( haha) at hvis noen har sett meg offentlig med jæææævlig fett hår i dag, så er det av den enkle grunnen at jeg sov med hårkur natt til i dag, og måtte jo bare dra slik til legevakten pluss at jeg etter legevakten dro på butikken. Så nei, det er ikke 100 år siden jeg vasket håret mitt, det bare så sånn ut ;D Men, som alle sikkert skjønner, betyr helsa til ungen min så mye mere for meg enn om håret mitt ser støggt ut som faen ! 

Uuuansett ! Måtte bare fortelle litt om det da, pluss at bloggen på en måte er min dagbok. Så endel ting jeg skriver her, skriver jeg også for min egen del.  I 6 tiden dro vi i 7 årsdag, og Nathaniel tok likegodt på seg findressen han ! SJARMØR ! <3 Og som vanlig sjarmerer han alle som er der ! Er så stolt av å være mammaen til verdens fineste gutt 🙂 

 

HAHAHAH.. se bort ifra hårsveisen.. herregud, seriøst. Har rett og slett ikke orket å tenke på å fikse meg noe spesielt i dag, har vært så mye .. 


Mamma og Nathaniel Chrisander <3 

See , allesammen ! Gullet mitt har fått sin tredje tann han 🙂 <3 Er vel ikke lenge før den andre fortanna kommer ut heller ! 

 

Jeg og mamma fikk også montert den jævla hylla mi, etter at Nathaniel var lagt for natta. Satan i gatan sir æ bare ! INGENTING gjør meg mere sur enn sånne forbanna flatpakkede dritthyller, ååh. Meen, den ble jo bra da..  og fin var den å ! Vi måtte flire litt etterpå, for hun føler det på akkurat samme måte angående sånne monterings-greier… det ligger vel i blodet  ? Vi får satse på at Nathaniel ikke arver DET iallefall, he he ! Men om den ikke hadde blitt perfekt hadde det jo ikke gjort noe det heller, for den skal uansett i søpla når jeg flytter sørover til neste sommer. Har nemlig ikke tenkt å ta med meg noe annet enn Nathaniel og meg selv da 😉 Og seff noen få ting da ! Men er liksom ikke så keen på å bruke 100 000 på flyttebil…

 

Forresten.. håper tiden til neste sommer kommer til å gå like fort som tiden siden Nathaniel kom til verden, har gått. Alta er en drittby, og de fleste personenene som bor her, er for det meste falske som faen, vennen din i det ene sekundet, og i det neste står å snakker dritt om deg. Opplevd alt for mye sånt, og kan si at jeg er ferdig med slik oppførsel, nå er jeg blitt mamma, og jeg er ikke interessert i å ha slike “venner” . For det første for min del, men også for Nathaniel sin del. Han skal slippe å oppleve sånne mennesker.  Sååå, ser veldig fram til å ” begynne på blanke ark” og få meg nye bekjentskaper og venner andre plasser 😀  OOG, så gleder jeg meg ekstremt til NOVEMBER ! For da begynner nemlig sesong 10 av Unge Mødre på TV’N, som jeg er med i. 

Nå skal ho mor gå å lalle sammens med verdens vakreste gutt, lille Nathaniel’n min <3 Sweet dreams alle mine søte lesere :- * 

25 kommentarer
    1. Opplevde får ikke så lenge siden at Emil ramla ut av vogna :S æ ble jo helt hysterisk så æ ringte med engang til 113 og ho stilte masse spørsmål så ringte dem fra legevakta og sa at æ kunne komme med Emil på sånn legesjekk, Alt var i skjønneste orden og takk og pris får det. Har ALDRI vært så redd i mitt liv. Gleder meg til og se Unge Mødre 🙂 Stå på Rannveig ^^
      Klem fra Beate

    2. er jo ganske uansvarlig av deg å la ungen ligge ytterst i senga, uten å følge med. ikke rart sånt skjer da!

    3. Sir jo bare litt om deg da når du e så dårlig mor at du ikke en gang vet ka du skal gjøre når han dett ut av senga. At du i det hele tatt kan sovne me han sånn når han ikke ligg trygt.
      Oggså må du tænke litt på ka du sir om alta haha, Alta e vel kanskje ikke en drittby, e vel kanskje du som oppføre deg sånn at folk snakke dritt om deg, e jo ingen her i alta som like deg, e vel grunna for det. 😉

    4. Det kan skje den beste. De ulykken det skjer mest av i hjemmet når de er så små er er barn som faller ned av stellebordet og senga til mor og far. så du er ikke den første noe sånt skjer med. Håper alt går bra med lillegutt sånt gjør ordentlig vondt i mammahjerte når det skjer. bra du dro å skjekket han, mange som ikke gjør det å barna har fått hjernerystelse ut at foreldrene vet det. syntes du gjorde alt riktig.

    5. ‘ Ingen som liker deg her i alta ‘
      Fyfaen at det går ann å være så forbanna dum å skrive noe slikt, voks opp din idiot! Å en ting til, KYSS meg i ræva!

    6. litt vel mye å ringe 113 da, man tar jo opp tiden når kanskje nån som ligg døanes treng linja 😛 tippe ho flirte godt etterpå. Kan være lurt å ha legevakten sitt nr på kjøleskapet, for man får bruk for dæm ofte når man e mamma, så slæpp man å ringe ” feil”.
      og når ungen e så gammel skal dæm aldri ligge på kanten av nåt, det e jo logisk.. men du har nok lært nu, såe..

    7. Det kan skje den beste! Å ho e ikke en dårlig mor selvom ho ikke vet ka ho skal gjøre når ungen dett i gulvet, og ringte jo å fikk bekrefta at han ikke hadde slått seg. Ho e jo ikke en dårlig mor da! Idiot Marie, skaff deg en unge før du snakke om nåt du tydeligvis ikke har peiling på. Æ hadde nok gjort akkurat det samme, ringt 113 i panikken istedefor å leite etter Nr til helsesenteret. Så spar deg/dokker fra å si at ho e en dårlig mor pga det, for da finnes det bra mange dårlige mødre her i verden. Tippe mora di Marie, mista deg å i gulvet når du va liten.

    8. Blir trist av å lese alle de stygge kommentarene jeg!
      Hvor gamle er dere som skriver sånt? håper virkelig ikke dere er mødre selv!!
      Rannveig: Dattera mi har også falt ut av sengen, men heldigvis datt hun i en haug med klær!
      Stå på du, du virker som en bra mor! drit i de stygge kommentarene du får! tror dem bare er sjalu på utseende dit!
      Det er jeg :p heheheh 🙂

    9. Sykt hvor frekk folk er bak den lille pcskjermen sin! Dette skjer ALLE en gang i livet. Hun er da for i helvete ingen dårlig mor. Finns folk som gjør sånn heletiden, men rannveig sitt tilfelle var et uhell. Lær dere forskjellen folkens å slutt å være så stygg. Nolifers som sitter bak skjermen å er “tøff”

    10. Høres ut som hele alta e full av falske å ekkle mennesker som du snakker! husk nu på at du har vært mye med folk som feste å styre mye, å kass folk man oppsøke kan fort ha mye å si! Du har kanskje vært litt uheldig med vennene dine ..

    11. Nataniel er nok ikke den første ungen som har ramlet ut av sengen og blir nok heller ikke den siste, det har nok skjedd mange og det betyr ikke at Rannveig er dårlig mor. Tror nok ikke hele Alta er fulle av ekle mennesker, men på små steder som dette blir det fort slik at alle snakker om alle. Bedre å bo i store byer synes nå jeg da:).

    12. Oi sønnen min har også dotte ut av senga. er jeg kanskje like dårlig mor som rannveig da ? Det kan skje ganske så fort at de ruller utav å vil tippe de fleste mødre har opplevd at dems barn har stuplet utenfor. Uansett hvor våken eller ikke våken man er så kan det skj den såkalte “beste” mammaen som den “dårlige mammaen” Skjønner godt du fikk panikk å det gjorde jeg også . Men tenk hvor mye små barn egentlig tåler ? For noen år tilbake her i byen så var det ei lita jente som datt ned 3 etasjer for faren sikkert var en “ufosvarlig” dritt som dere sier men hun klarte seg å hadde bare noen skrammer. men selv om de tåler mye så skal vi jo ikke utsette dem for farer 🙂

    13. Du anonym.. det å kalle Rannveig for dårlig mor når sønnen ramla ut av senga, blir akkurat det samme som å kalle moren din for å være dårlig mamma. Knall og fall er noe som ALLE barn går gjennom, uansett om dem ruller ut fra egen eller foreldrenes seng. Du kan jo bare spørre moren din hvor mange ganger DU landet med hodet først når du skulle teste grenser og utforske nye ting. Når dem har slått seg et par ganger, skjønner dem at det er farlig, også holder dem seg unna. Det er sånn dem lærer 🙂

    14. Hvem i faen kan kalle en mor for en DÅRLIG mor fordi ungen datt ut av sengen? Tror dere det var meningen? Alle mødre feiler, og man LÆRER av feilene – det er det som er viktig. Ingen er perfekte, å ingen som får barn får barnet med en bok full av fasitsvar. Min sønn har dotte ut av sengen min selv opp til flere ganger, enda jeg har vært så oppmerksom som jeg bare kunne vært. Før man vet ordet så skjer det, for disse små tassene er så snare.
      Og at hun ringte 113 var kanskje litt i overkant, men der og da viste hun ikke bedre, og da er det som hun selv sier at det er bedre å ringe 113 enn å ikke gjøre noe når man sitter med hjerte i halsen og har et gråtende barn i henda.
      Dere er så jævla fordomsfulle, og det her handler ikke om henne som mor, jeg tror det handler om at dere generelt ikke liker henne. SKJERP DERE. Tydelig at dere som “vet så godt” ikke vet noe bedre selv. Så shut the fuck up å pass på dere selv.

    15. heregud huffda!!! bra det gikk bra!! Jeg lar også min Lille prins sove i senga mi om morgenen slik at jeg skal få sove litt lengre. Men da legger jeg alltid han på midten av senga, og hvis han ligger lengst mot kanten, holder jeg alltid rundt han. Er skrekken at han skal falle ned, så jeg passer veldig godt på!

    16. Blir litt sjokkert over hva mange her skriver..
      Nei, hun er IKKE en dårlig mor fordi hun var uheldig, å duppet av et lite sekund. Slikt kan skje alle, og når man er småbarnsmamma så sover man veldig lite, og at man da kan være uheldig å duppe av, er noe som skjer alle. Skjerp dere, dere som kaller henne for en dårlig mamma. Jeg kjenner henne ikke, men jeg ser hvor lykkelig den lille gutten er, og det tyder kun på at Rannveig er en utrolig flink mamma til Nathaniel!:)
      Å skrive dritt anonymt over nettet, er det mest tragiske, barnslige og idiotiske jeg vet. Skjerp dere!

    17. Æ spyr av altafolk! Frekke jævla spesielle menneska som elske drama og å rakke ned på andre. + at dokker skriver som en gås når dialekta taes fram.

    18. Det er alltid rimelig “gås” å skrive dialekt. Snakk om å kaste stein når man sitter i glasshus da, Anne grethe.

    19. herregud anne grete, du sir du hate dialækta våres. skjøl skriv du dialekt. og æ klare ikke og merke at du ikke skriv altadialekt. get a life

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg