BRYLLUPS OUTFIT

Som dere vet har jeg ikke hatt nett, så har ikke fått lagt ut bryllups-outfiten min før nå. Men bedre sent enn aldri, right ? Hadde egentlig planer om å sette på løsnegler og vipper også, men i og med at jeg visste at jeg bare kunne være der en bitteliten stund ( pga barnevakten min ikke dukket opp.. ) så giddet jeg rett og slett ikke det. Om noen lurer , så velger jeg å skrive “barnevakten” i og med at jeg ikke overhodet er interessert i noe drama med denne personen.  Og til dere som mener jeg er en dårlig mamma fordi jeg i det hele tatt dro dit, shame on you ! Det er absolutt ingen krise for Nathaniel å være i seng til 22:00, istedenfor 19:00 , en gang iblandt ! Nå er jeg virkelig lei all denne dårlig-mamma snakken.og håper å tror  vi alle kan si oss enige og konkludere med at jeg IKKE er en dårlig mamma-. Her er helgas bryllups-outfit !

 


Kjolen er knøttliten, er i størrelse XS fra Nelly.com. Får den såvidt ned over hoftene jo…  og puppene. Shit. STRAMT. Men heldigvis har jeg ikke ammepupper lengere, så nå fikk jeg brukt kjolen for første gang faktisk. Bestilte den da jeg var høygravid med Nathaniel, og jeg tenkte vel ikke på at etter en fødsel, så blir puppene stoore og hoftene brede. Haha, smart…  Men nå får jeg i alle fall såvidt pressa den på meg og er fornøyd 😀  Brukte faktisk veldig lang tid på å sminke meg til dette bryllupet, i motsetning til hverdags, hvor jeg så å si bare hiver litt sminke i ansiktet.. men, jeg har en unnsykding.. jeg er mamma til en liten sjarmør som krever omtrent all min oppmerksomhet hel tiden  ! 

Hva synes dere om outfiten ? 

70 kommentarer
    1. Nathalie Gjesdal: Tusen takk for det søte deg ! Så du hadde skrevet til meg på facebook, og ja vi kan godt prøve å møtes nå mens jeg er her i Tromsø ! Hadde vært koslig 🙂

    2. WTF is that dress?!? Bortsett fra ‘kløfta’ som forøverig ser ut som et nett med to visne appelsiner,så ser kjolen ut som noe du har kjøpt på barneavdelingen.. Kjøp noe som passer kroppen din,og ikke minst,husk at su er mamma. Betyr ikke at du må kle deg kjedelig,men du kan ihvertfall dekke rompa.

    3. Wow! Haters gonna hate? Dette antrekket hadde passa seg meget godt om du skulle strippet, eller noe sånt. MEn ikke i et bryllupp da gitt.. snakk om å ikke ha respekt for bruden.. Dette var ikke et fint bryllupsantrekk! 😮
      Nei er ikke sjalu, du er fin, men ja dette ble jo bare sykt.. tipper du fikk mange stygge blikk.

    4. Enig i innlegget over her. Du e ei pen jente, men den kjolen passe seg ikke i et bryllup, aalt for kort! Hadde d vært mitt bryllup hadde æ sendt deg ut. Sånt har ingenting med sjalusi å gjøre, du e pen ja, men overhode ikke sjalu på deg, kun med at du kunne kledd deg litt mer voksent, d va faktisk et bryllup:-)

    5. det som e e at for babya e det superviktig med rutina, og som vi har forstått mangle det totalt hos dåkker 😛 en unge blir bra grinat å “ødelagt” om leggetiden i tillegg blir skjøvet med MANGE tima.. og en baby i brylupp sent på kvelden ser vel heller dumt ut. kor går grensa de? du mangle jo totalt forståelse av kordan en baby sin hverdag burde være :S

    6. Også må jeg bare si at, såå pen er du ikke. Du er faktisk helt normal. Men hvorfor redigerer du bildene dine så sinnsykt? Man kan jo ikke se åssen du virkeli ser ut da:)! Skremmende bilder, akk som en barbie lrnoe?! Kan du ikke ta noen bilder uten å redigere de, hadde vært morro å sett )

    7. Lise: Ikke rutiner ? Really ? Skal du se rutinene hans ? Kan godt ta bilde av de å legge ut på bloggen om du vil, så kan du deretter komme å fortelle meg at vi ikke har rutiner.

      Bedrevitere ass !

    8. Hadde aldri ville tatt på mæ en sånn kjole i, ett bryllup 😉 Å på bilde nr 2 så ser man at du har cliiiips.

    9. Anonym: Haha, har da ALDRI nektet for at jeg har clips ! Hadde egentlig tenkt å skrive om de i innlegget , siden dette var første gang jeg brukte de. Har fått nye fra Nettsalongen 😉

      He he !

    10. Kan si meg enig i at kjolen var litt kort for brylliup, men du skal ha for at du ser fin ut! Og når det kommer til hva andre sier om deg som mor, det viser mer om deres kunnskaper enn dine. Greit nok at du skriver en provosernede blogg men de fleste oppegående mennesker burde vite at ikke HELE LIVET gjennspeiler seg i bloggen.
      Det er ingen tvil om at du er en god mamma, vi gjør nok en del forskjellige med barna våre men som mor vet du hva som er best for Nathaniel. Min datter er også oppe noen timer lenger enn hva hun pleier, NOEN FÅ GANGER og det gjør INGENTING! Stå på Rannveig, ser ikke ut som din sønn lider noen nød!
      Ha en fin dag 🙂

    11. pent bilde, litt enig det folk sier overfor kanskje den er litt kort..Visste selv ikke man skal gå med noe sort i brylup, mene da vet jeg det til neste gang jeg også! 😀 Og jeg har mine unger oppe seint, noen ganger når dem nekter å legge seg, så ser ikke noe galt med du var ute til 22.00 ..!!

    12. Når du ser strømpebuksesømmen fra skrittet bør du trekke kjolen din lendre ned! Har du forresten ikke fått med de at svart i brullyp er NO-NO????

    13. Folk vis nu respekt til Rannveig,at ho klare å oppdra et lite barn når ho e 19år. (ho e ikke et barn sjøl,til dokker som sir det). At ho har ongen i dag betyr at ho e modig & flott mamma. Mange “unge” folk i den tida i dag, som ikke klare å oppdra ongan sine å dem blir tatt vekk fra mora. MEN Rannveig e sterk & modig som klare å opdra et barn. At ongen legg seg et par tima etter legge tid (en sjelden gang) gjør ingen verdens ting. Det e bare dokker andre som ikke har peiling på barn. Så Rannevig du e en utrolig sterk jenta som klare det, mye respekt til deg 🙂 å dokker som sitt bak en jævla pc å skriv drit til ho om kor “dårlig” mamma ho e. dokker har ikke respekt til unge mødre. Ingen respekt til unge mødre, jo ingen respekt for deg.
      🙂

    14. At svart ikke er lov i bryllup er bare tull. Hvitt og rødt skal man styre unna.
      Synes du var utrolig fint sminket her, men antrekket var veeeeeldig upassende for ett bryllup.

    15. Det er vel heller hvit kjole man skal skygge unna, fordi du ikke skal “konkurrere” med brudens kjole og skjønnhet, fordi det kun er hun som skal ha all oppmerksomheten? Det er i allefall den oppfatningen jeg har hatt i alle år 🙂
      Lengden på kjolen var vel litt kort, men det sier du jo selv i innlegget, så at folk skal påpeke det igjen og igjen er vel heller unødvendig :p Fin var du!

    16. Haters gonna haters! Ikke hør på dem rannveig , du er en nydlig mor! de er bare sjalu på deg fordi de kanskje ikke er en like god mor som deg!
      FINE MAMMAEN TIL NATATHANIEL!<3

    17. oMG… Hatets gonna hate?? Wtf?? Det har ingenting med hat å gjøre når man sier at kjolen er FOR kort.. Rart du fikk komme inn i det hele tatt.. Hadde det vært mitt bryllup hadde jeg kastet deg ut på flekken. Det er respektløst å gå sånn i et bryllup. Synes egentlig den er litt liten for å bare dra på byen jeg ass.
      Å dette har absolutt ingenting med sjalusi å gjøre. Du er en normal og pen jente:) men sånn går man ikke i et bryllup;)

    18. se bilda av rutinan? kor mange gang har ikke du klagd på at du ikke får han til å sove før midnatt? du ræk fram og tilbake med ungen til alle døgnets tider, og ja, da blir rutinan ødelagt. skjer hos oss også, men forskjellen e at æ ikke velge brylupp framover barns søvn hvis æ må velge :p

    19. Herregud for et gjeng med dritunger dere er. Tror dere virkelig hun bryr seg om DERE syns kjolen er for kort? Folk går i det man føler seg vel i, er det en galla kjole eller en kort kjole, samma det – man får ta en sånn som en er eller holde kjeften igjen. At dere beivst går inn på denne bloggen hver bidige dag bare for og kaste av dere et hav av svada om hva som er rett og galt forbløffer meg. Syns det strengt talt sier mer om dere enn om henne selv.
      Når det gjelder rutiner er det viktig og ha, men at man en gang i blandt lar ungen være lengre våken, for eksempel ved anledninger som brulypp gjør ingen til en dårlig mor. Dere tenker så jævla svart hvitt at jeg blir skremt. Det er ingenting galt i å ikke være A4, sitte hjemme og strikke, bake brød og stryke duker – unger kan ha det bra om man ikke er det. Hadde Rannveig vært ei så dårlig mor som dere påstår hadde hun vel ikke hatt omsorgen for ungen? Still dere selv det spørsmålet, apekatter!

    20. søsteren min er 20 og har en sønn på omtrent samme alder som deg..
      og hold deg fast nå, noen ganger, når vi skeier ut, er han oppe til 22.30!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! alle dere som sitter der ute å tror det er helt O.K å slenge drit til mødre dere ikke kjenner. sleng litt dritt til søsteren min også! dere vet omtrent like mye om henne som dere gjør om Rannveig…
      Stakkars DERES barn, om dere viderefører holdningene deres!!!
      dere kunne jo kanskje hatt en egen blogg, hvor dere skriver om hvordan barneoppdragelse SKAL VÆRE, og den som ikke følger er bare bæsj og teit.
      (jeg er gravid selv og hadde noen sagt til meg som dere sier til Rannveig hadde jeg fillerista samtlige)
      Du ser smashing ut Rannveig!!! 🙂

    21. He, he……jeg må å le av enkelte på bloggen her. Noen av dere kritiserer Rannveig og hinter at hun er en dårlig mor, argumentene deres for det er helt latterlige. Hvis hun vil dra i et bryllup å være til kl 22 med sønnen er det noe hun kan gjøre med god samvittighet. Tror ikke det står i “norges lover” at det er forbudt, he, he. Det må da også være lov å ta med seg ungen i barnevogna og trille på kveldsbesøk, det er nok ikke forbudt det heller. Hvis man skal følge klokken “slavisk” hver eneste dag mens barnet er baby og aldri kan gjøre noe impulsivt uten å følge klokka så må jeg si at dere overdriver kraftig. Dessuten, en mor vet som regel selv hva som er best for barnet sitt, og det skal ikke vi andre blande oss inn i, det er rett og slett frekt.

    22. Du vet det finnes “regler” for hvordan man skal kle seg i et bryllup? Kanskje fordi man ikke skal ta oppmerksomheten bort fra bruden da det er hennes dag? Derfor er det vanlig høflighet å kle seg anstendig og nøytralt!! Tenker du i det hele tatt? Hele deg skriker oppmerksomhet, og greit nok at du gjør det i hverdagen men i et bryllup? Respektløst! Seriøst jeg har ikke ord….

    23. Når ble man sjalu fordi man sier at man ikke bør gå kledd som en stripper/gogo dancer i et bryllupp???

    24. Kansje ønske deg boken ” takt og tone” til jul?
      Slik går man ikke kledd i et bryllup. Gjester skal ikke ta oppmerksomheten vekk fra bruden. Ikke at du var finere kledd enn en brud, men du er kledd som om du skulle opptre på en gogobar.
      Har du ingen som kan veilede deg litt?
      Er det løshår du har hengt på deg, eller er det noe hjelstripete greier du har?
      Selv om du er ung, så er det visse hensyn man tar i et selskap som bryllup, noe du tydeligvis ikke kan noe om. Nå har du kansje lært, til en annen gang. Det var da jammen det godt du ikke fikk på deg løsvipper og negler i tillegg, for da hadde det blitt klovn på gogobar.
      Lurer egentlig hva du tenkte på, når du kledde deg slik? At det var fint? Nei, det er det ikke. Og hva er det du har smurt deg med, du er helt oransje i ansiktet

    25. I all verden å frekke folk skal være !
      Lurer virkelig på om de hadde hatt guts nok til å stå rett foran trynet ditt å si dette her som de skriver !
      Nei vettu hva …. Rannveig !
      Du er ei utroooolig søt og pen jente med en flott personlighet. Du er deg selv og er langt i fra ei bitch og ei dårlig mor !
      Og du er utrolig voksen av deg. Svarer NEPPE teit og uvoksent i forhold til mange andre her som kommenterer. Jeg sier bare GET A LIFE !
      Og du virker som ei kjempe flott mor til Nathaniel. Gud for en herlig unge du har !
      Er ingen som kan komme å fortelle deg at du er ei dårlig mor pga du skulle legge han 19:00 men så ble det 22:00 og pga du gikk i svart og kort kjole i et bryllup ……. er ikke gamledager lengre der ALT er tradisjonellt ! er flere typer bryllup folkens. SÅ ro dere helt ner !
      for noen folk ! SKulle virkelig fått seg en skikkelig fik av meg for å stå å si slikt !

    26. Ja huff vi er nok kjempesjalu som forteller hun at hun burde gå kledd litt annerledes enn en stripper i et bryllupp, kjempesjalu 🙁 !!! Kunne ønske jeg hadde turt å kle meg slik å drite meg ut foran alle i et bryllupp! Nei vet du hva, den sjalusilexa har gått ut på dato for lengst 🙂 Jeg ville kledd meg classy, å jeg ville sett 10 ganger bedre ut enn denne dama ;p

    27. Fin kjole. 🙂
      Skjønner ikke hvorfor det er så mange dre ute som sier du er en dårlig mor ? Sjerp dere !!!!

    28. Det er bare så utrolig lame at det ikke går ann å fortelle folk hva man syns når de faktisk spør, uten å bli beskylt for å være sjalu, kiss my big ass. Det finnes faktisk damer som er 1000 ganger så pen og stilig som rannveig, men de beskylder ikke andre for å være sjalu, for de har bra selvtillit. Er bare trist å se at Rannveig faktisk ikke har selvtillit i det hele tatt. Kunne du ikke bare kledd deg som en normal jente i et forbanna bryllupp engang? Hva er det å være sjalu på? Kan du fortelle meg det?

    29. Sjalu for at dere kansje ikke har like fin kropp å vise frem slik som ho ? 😉
      Alle er forskjellige. Dere syns det var stygt, horete bla bla bla. Mens andre syns det er fint.^
      ALLE HAR FORSKJELLIGE MENINGER OM TING !

    30. Det går an å svare henne på en ordentlig måte om hva dere syns om antrekket enn å si horete, billig stripper, respektløst overfor bruden å gå slikt, kalle henne ei dårlig mor siden ho går kledd sånn og siden ho la nathaniel kl 22:00 i stedet for 19:00. Kan dere for faenmed bare si at det ikke var fint eller kansje litt upassende for et bryllup enn å ramse opp stygge ting til henne ?

    31. Jeg syns ikke hun er en dårlig mor, men jeg syns hun kler seg upassende i et bryllupp. Jeg er ikke sjalu på kroppen hennes nei, vettu hva. Glad jeg har former, store pupper og er slank, har ikke et behov for å vise kroppen min på nett da jeg har en samboer, trenger liksom ikke oppmerksomhet fra andre da vettu, men hun er jo singel så da blir det jo noe annet? Uansett feil måte å trekke oppmerksomhet på 🙂 Dessuten må eg le av dere som sier at man kan svare på en ordentlig måte, hahah… skulle likt å sett rannveig svare ordentlig uten å nevne sjalusi, eller ‘hahah’ eller ;)) ‘ 😀 !

    32. DEt går fint ann å “vise stolt frem kroppen sin” med å kle seg i en mer passende kjole en dette. det er ikke snakk om sjalusi, men kloke ord! 🙂 Selv synes jeg at kjolen var alt for kort og overhode ikke passet seg i et bryllup.
      selvfølgelig går hun slik hun vil, men er lov og si sin mening. Kommentargeltet er jo her av en grunn 🙂

    33. Enig med anna, jeg syns foressten ikke at dette kan kalles en kjole, men en topp. Hvor er respekten sier jeg bare.

    34. Hadde noen kommet kledd sånn i bryllupet vårt for 1 mnd siden, hadde det vært rett ut! Utrolig upassende. Kjolen bør være til knærne, i det minste!

    35. Var du i bryllupet til en stripper/prostituert? Ser for meg at bruden var en oversminket jente med usmaklig, kort bryllupskjole xD Ihvertfall om hun syntes et sånt antrekk var ok på hennes store dag. Du viste ihvertfall null respekt om dette var et bryllup for voksne, ordentlige folk..

    36. Du er ikke særlig god å ta til deg kritikk her altså.. Det ser ufattelig dumt ut med jenter som går med kjoler som så vidt dekker rumpa ute på byen, men i et bryllup er det faktisk veldig upassende i tillegg.

    37. Herrefred, jeg tror ikke folk klarer å lese selve innlegget lenger, de bare peiser på med usaklige og stygge kommentarer….Du skreiv jo i innlegget sjøl, at kjolen var litt liten, hvorfor folk ikke greier å ta det med inn i beregningen er for meg et stort, ubesvart spørsmål….Du var da vel godt klar over det sjøl, mener jeg….
      Syns kjolen din var utrolig fin, og den kledde deg bra =) Har du kroppen til det så hvorfor ikke 😉 Hot lookin’ mama 😉
      Og forøvrig, alle dere som skal herpe på hennes rutiner, eller mangel på sådan….Kan dere feie for egen dør først? En del av det å være småbarnsmor, og alene om det også, er å få til kombinasjoner av div.
      Siden barnevakten ikke møtte, og hun skulle i bryllupet, så var det slettes ikke farlig for gutten sitt vedkommende….Han griner ekstra, og sover lengre dagen etter….big deal ?? for et engangstilfelle liksom?? dette er jo ikke noe hun gjør, hver forbannede bidige dag,og gutten blir neppe hjerneskadd eller kriminell, som “senskade” av én litt sen kveld i et bryllup….Herregud -.-
      Stå på frøken, jeg syns du er flink, og ei god mor ^^,

    38. AT kjolen var for liten burde vel hun skjønne at hun kanskje burde bytte, haha. Man går bare ikke sånn i bryllupp, men rannveig gir totalt faen, for hun er så sykt oppmerksomhetssyk 🙂 sånn kler man seg på fest ikke i et bryllupppppppppppppppppp 😉

    39. kjolen var knall fin men den passer vertfall ikke i et bryllup der er det bruden som skal stå i fokus og ikkje deg som regelt skal kjolene vertfall gå til kneena så finn deg en ny kjole det er ikke byen du skal på.

    40. Du er en utrolig pen jente, så du trenger ikke å dolle deg opp sånn. Handler ikke om at antrekket faktisk var litt tøsete for et brylupp, men å ikke ta oppmerksomheten fra bruden. Selv om kjolen er svart. Som det forresten er regler for. Men det kunne ikke alle vite 😉

    41. HERREGUD!! En baby MÅ ikke legge seg til samme tid hver dag. Ja, rutiner er viktig, men soverutiner blir ofte ikke faste før tidligst de er 6-7 mnd. Og uannset, å være sent oppe en gang i blandt, uannsett alder, gjør ingen ting! Dere som skriver det er bare ute etter å rekke ned på Rannveig. Tragisk. Dere tror alle som ikke er hjemme kl 1900, 365 dager i året å legger ungen sin er dårlige mødre? Hahha… Dumme mennesker altså. At dere i det hele tatt klarte å komme dere inn på intenett er utrolig, gratulerer, kan umulig ha vært lett..

    42. Du ser utrolig bra ut, og kledde kjolen! 🙂
      Men den passer seg virkelig ikke i et bryllup. Vet ikke helt hva jeg hadde tenkt om jeg hadde sett noen i en så utfordrende kjole i et BRYLLUP. Det handler om respekt for brudeparet, og den kjolen kunne du spart til en fest.
      Dette handler ikke om sjalusi, for jeg kan godt si at du ser veldig bra ut med kjolen på (selvom den uansett var litt for kort), men til et bryllup var den direkte upassende.

    43. Hva har du smurt deg med? Det minner meg om en gulrot. Om det skal etterligne brunfarge,så har du bommet.
      Kjolen? Det er kleskoder for enhver anledning,spes. i bryllup.
      det blir ikke bedre til mindre tøy, det blir værre. Dette ser da veldig vulgært ut.
      Hvorfor har du hår som virker helt unaturlig?
      har du kort hår ellers?
      nei, her har du bommet stygt. dette antrekket passer seg ikke på fest engang.

    44. Fy søren for noen ekle kommentarer du har fått!
      Du ser utrolig bra ut og det hadde gjort om du så hadde dratt på deg en søppelsekk! Du hadde dratt fordel av å ha på deg en annen kjole, eller en som passet litt bedre i str.
      Jeg synes ikke antrekket passer seg helt i et bryllup, da det er litt for kort.
      At du er en dårlig mor fordi du holder ungen oppe til kl 22 er det dummeste jeg har hørt.
      Jeg er selv over tredve, jobber med barn og har barn selv. Strikker, vasker og lager mat… Hadde ungen min oppe lengre enn deg!!! Det er hverdagen som telles, ikke unntakstilfellene.

    45. IKKE bra bryllupsantrekk!! Helt krise – var det ingen som sa i fra til deg? Det syns jeg er dårlig gjort! Da hadde du kunnet skifte til noe mer passende. Det er en festdag, ikke en dragfest. Du har en fin kropp, jeg sier ikke dét. Men en fin kropp kan også vises frem i en kjole som går over knærne 🙂 Håper du dekket til skuldrene om du var i kirken.

    46. Hadde aldri turt å vise meg igjen til noen av de som var i bryllupet! Dette er ikke skivebom, det er for søren meg på feil skytebane i feil by!!!! Så når du spør “Hva synes dere?” har jeg ett svar: JÆVLIG!

    47. Clipsa dine syns som faen, puppa dine tyter all over the place og du ser faktisk ikke ut på noen som helst måte. Og hva faen er det for slags header når du er mor? SKAM DEG! Du ser faktisk utrolig løs ut, og gir et FULLSTENDIG upassende intrykk. Dette er kun skikkelig flaut og pinlig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg