“VOKSENMAT”

Hei igjen alle mine søte lesere der ute ! <3 

I det siste har det blitt meget lite blogging, i og med at jeg egentlig har 0 ideer om hva jeg skal blogge om. Så da blir det naturligvis ikke stort.. er egentlig lei av å blogge om hverdagen, for vi gjør jo omtrent det samme hver dag. Mammalivet er jo for det meste rutiner, rutiner og rutiner..  Men nå holder jeg  forhåpentligvis på å snappe til meg en barnehageplass til Nathaniel, slik at jeg kan gå skole og få litt mere innhold i hverdagen kanskje, jeg er også over gjennomsnittet interessert i å fullføre videregående ! Føler at jeg ble sittende igjen da jeg ble gravid, mens alle andre fortsatte skolegangen. Litt trist å tenke på at jeg egentlig skulle vært russ  nå i Mai som var.  I stedenfor sitter jeg her hjemme, i “mammapermisjon” og har ikke fullført første året engang ! Flott Rannveig, flooott 😀 Men nå har jeg bestemt meg, jeg SKAL bli ferdig nå.. og samme gjelder lappen. Må fikse lappen

Og før dere haters vrir oog vender på det jeg nettop sa nå, så mente jeg overhodet ikke at jeg angrer på at jeg fikk Nathaniel. Absolutt ikke på nooen måter ! Han er det beste som har skjedd meg, og jeg takker gud for at pappaen til Nathaniel ville at vi skulle beholde. Ellers vet jeg ærlig talt ikke hva som hadde vært nå. Ekkelt å tenke på.. men uansett !  Jeg elsker gullungen min over alt her i verden, og ville ikke byttet han ut mot noe annet <3 

Nå til overskriften ! For et par dager siden begynte Nathaniel for første gang å spise “mammamiddag” eller “voksenmat” som det også heter ! Han har til nå for det meste spist middagsglass fra butikken, men jeg prøver å slutte med det nå, for det første siden jeg mener hjemmelaget mat er myyye bedre for helsen og trivselen hans , men også for å spare penger. Barnemat er ikke dyrt, men om man kan spare de pengene kommer det godt med likevel ! Hææhæ, følte meg skikkelig smart nå ! Har aldri vært særlig økonomisk av meg, men nå har jeg jo egentlig ikke så mye annet valg. 

Dagens middag var en slags wok, med kjøttdeig, spaghetti og grønnsaker.  Til Nathaniel moser jeg det så godt det er mulig ( får ikke til med blenderen.. skjer med den.. ? )  Er rart å måtte lage barnevennlige ting hver dag i stedenfor å kunne lage hva jeg selv ønsker. For maten til Nathaniel skal jo ikke være noe krydret. 

 

Dagens middag ! 

Holde skjea selv er knall ! Det liker Nathaniel veeldig godt !

Såå glad når man får spise selv !  

Meeen, så sølte man jo så ekstremt mye, så da må ,mamma ta skjea…  

Hahah, søte lille gutten min ! Han har hvertfall arva staheta og pågangsmotet fra mora si , det skal være sikkert å visst ! Det er ikke vanskelig å skjønne at han er min unge, jeg er selv ekstreeemt sta og gir meg som regel aldri om det er noe jeg virkelig vil 🙂 

Nathaniel er i seng og har vært det siden kl 7, så nå tenkte jeg å bare se litt på TV før jeg legger meg og synes litt synd på meg selv. Har  nemlig vært så syykt kvalm de siste dagene, vet  egentlig ikke  helt hva som foregår ! Så tror nok det blir tidlig kveld på meg i dag, får see.. tenker alltid at jeg skal legge meg tidlig, men så skjer det som regel aldri. Man har hele tiden noe man skulle gjort når man er mamma. Rydde ROTEboden, rydde klesskapet, ja.. you name it.  Sånt rekker jeg aldri i tilegg til den daglige ryddingen, så det får bare være til jeg gidder.. haha  🙂 

– Når begynte ditt barn å spise samme mat som dere foreldre ? 🙂 

Ha en strålende kveld videre alle sammen , blogges <3 

17 kommentarer
    1. Hahaha, ååå guuri kan ikke folk slutte å si hva babyer ikke skal ha? FUCK off, dere er ikke noe bedre sjææl 🙂 ! LOl <3

    2. Koffer skal ikke “så små barn” ha stekt mat? Kass begrunnelse har du for det? 🙂 hilsen tobarns mamma

    3. Fin han er! Til deg over, små barn kan mer ENN GJENRE HA STEKT MAT 🙂 Så lenge det ikke er sterkt eller tilsatt honning.. Så nå var det vel du “anonym” som er litt dum. Ett tips, ikke uttal deg før du vet 😉
      Ha en fin natt, Rannveig!

    4. Selvfølgelig gir man ikke stekt mat til små babyer.. Men sønnen til Rannveig er ikke liten baby lenger, han er et barn. Og selvfølgelig kan dem spise stekt mat ! Tror du det er bedre for dem hvis vi gir dem rå kjøttdeig? Tror ikke det du. Nå som Nathaniel er blitt så stor, så kan han spise nesten alt det Rannveig spiser, sålenge det ikke er for sterkt for han. Her i huset liker ikke Anders barnemat fra glass, så han spiser alt det vi spiser.. fisk, kjøtt og kylling. Og han har aldri tatt skade av det 🙂

    5. Angelica spiser fortsatt 6 månd glass. Jeg prøvde 8 månd glass , men bare brakk seg og satt i halsen av alle klumpene. Så hun får bare 6 månd glass . Ikke noe annet 🙂

    6. så fin han er! er så morro å følge med på bloggen din! sønnen min er født 10 dager etter Nathaniel, og har fulgt med hele graviditeten din:) så morsomt å se hvordan han utvikler seg også!
      tipper du er gravid jeg 😉 hold oss oppdatert!!! 😀

    7. så søt han er 🙂 men ang krydder i maten, så kan du fint bruke krydder altså – så lenge du er forsiktig med salt 🙂 jeg har feks laget spaghetti med forskjellig krydder, hvitløk, chili osv 🙂 de må jo bli vant til litt smaker de også og har ikke vondt av litt krydder i maten 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg