Nathaniel har begynt i barnehage !!

Nåå er det mange dager siden bloggen har blitt oppdatert ! Har nemlig skjedd en del i livet vårt de siste dagene. Mandag morgen fikk jeg nemlig en telefon fra barnehagen som er 3 min å trille til herfra, om at Nathaniel har fått plass og kunne begynne allerede i går! Ble jo sjeeeleglad, for det så virkelig mørkt ut for meg når det gjaldt å ta opp fag siden jeg hadde fått beskjed fra kommunen om at Nathaniel ikke kom til å få barnehageplass, og hvertfall IKKE på Aronnes barnehage (som den Nathaniel går i nå heter.. ) fordi der var det stappa fullt.  Men mirakelet skjedde ! Hehe, neida.. var nok ikke noe mirakel. Det var en som hadde sluttet, og siden jeg er alenemor er Nathaniel høyt prioritert.. så han fikk plassen ! Jeg var så lykkelig, hele mandagen gikk jeg bare å smilte ! Haha. 

For jeg vil jo bli ferdig med utdanningen ! Vil jo ikke leve på staten, det er så lavmål..  Liker ikke NAV snyltere, så da vil jeg ikke ende opp som en selv ! Vil tjene mine egne penger, og kunne forsørge Nathaniel med MINE penger. Ikke staten sine :p  Enkelte mennesker her i Norge er bare så jævla kyniske , og tror at de bare kan hente masse penger fra NAV uten å yte en dritt til samfunnet tilbake ! Guess what, slik er det ikke. Men nå skulle ikke dette innlegget handle om NAV snyltere, men om hva som har skjedd i det siste ! Skal forresten prøve å få meg en deltisjobb nå mens Nathaniel går i barnehage, siden jeg bare skal ta opp fag fra nå av og til etter nyttår, så blir jeg å ha unormalt mye fritid ! Herregud, blir så raaart.. jeg synes tanken er både deilig og skremmende ! Deilig fordi jeg endelig får litt tid til å være bare Rannveig, og skremmende fordi jeg har vært  hundreprosent fulltids alenemamma til Nathaniel 24 timer i døgnet, 7 dager i uka, i snart 9 mnd. Jeg er vant til å ha stålkontroll over hvordan han har det, hva han gjør, om han får i seg nok mat, får nok pleie og oppmerksomhet, ja.. alt.. uff, blir så rart å bare gå fra han. Men jeg vet de er kjempe flinke på avdelingen hans, så det er ikke det at jeg ikke stoler på dem, for det gjør jeg. De kommer til å ta kjempe godt vare på han ,det er jeg sikker på ! Men det handler om at jeg er liiiivredd for at det skal skje han noe .. :p 

Nathaniel begynte altså i barnehagen i går, så da var jeg sammen med han der hele tiden. I dag har vi også vært i barnehagen i hele dag, dette er fordi han skal bli vant til de ansatte , de andre barna og til barnehagen i seg selv. Imorgen blir det nok derimot ikke noe barnehage, siden Nathaniel fikk nærmere 39 i feber i kveld. Var på legevakta med han , og han har fått seg øyebetennelse, samt halsbetennelse. Så da blir mandag neste barnehage dag ! Vet ikke om jeg skal være sammen med han hele dagen da og, det får tiden vise.. vil jo ikke gå fra han om han ikke er klar for det ! En dag må han jo derimot bli vant til å være der aleine, så får ta det som det kommer.. helt ærlig ror egentlig dette skal gå rimelig greit,  

I går kveld fikk jeg besøk av ei venninne jeg ikke har sett på flere år ! Var kjempekoselig, og vi satt bare å pratet shit i flere timer. Mye om våre gode gamle dager ! 😀 I dag kom hun faktisk med sjokoladecupcakes til meg ( MEG , som ikke spiser godis lengere… )  må ha vært med vilje ! Hahaha 🙂 De var hveertfall kjempe gode !  Men siden jeg skal ned til 50 kilo, og det er 6 kilo til.. så skal jeg fortsette å ikke spise noe godteri. Jeg er ekstreeemt fan av sjokolade, så det å slutte med det var nesten slik som det var å slutte å røyke da jeg ble gravid.. hææhæ.

Imorgen skal vi nok som sagt bare være hjemme fra barnehagen hvis ikke Nathaniel har blitt veldig mye bedre, såklart.  Såå, får se an formen, men tror nok det blir hjemmedag. Stakkars lille gullet mitt, han har det ikke bra nå. Var på legevakta tidligere i kveld, siden jeg har fått beskjed om å ta kontakt med lege ved enhver anledning Nathaniel får feber ( pga nyrebekkenbetennelsen han hadde i mai)  men alt var heldigvis helt okei, ingen infeksjoner i kroppen ! Han har derimot øye og halsbetennelse, mest sannsynlig har det nok sammenheng med at han er begynt i barnehage. Meen men, det går nok over. Inntil da får jeg prøve som best jeg kan å trøste han, og gi han ekstra masse mammakjærlighet ! <3 Men nå skal jeg faktisk gå å sove sammen med lille gullet mitt, har fått så sykt lite med søvn i det siste så er egentlig helt utslitt. Er vel også en av grunnene til at jeg ikke har orket å blogge ! Og en ting tiiil, gleeder meg til helga ! Da skal det nemlig inntas alkohol, som forøvrig er godt over 4 mnd siden sist gang for min del hvertfall( siden jeg var ute.. ) Så det blir jo gøøy ! 😀 

God natt alle sammen ! Sov godt og drøm søtt , det skal virkelig jeg gjøre nå når jeg for en gangs skyld på flere dager får lagt meg forholdsvis tidlig.  Legger med noen bilder av meg og Nathaniel, og Nathaniel i barnehagen ! I dag var han mere opplagt og hadde mere energi enn i går, så da bare elsket han å være der ! Det er så herlig å vite at han kommer til å trives 🙂 

Elsker rett og slett bare å bade! Her ligger han å chiller, soom dere ser  ! 😀

Nathaniel og bestefar Jan ( min pappa) 

Første dagen for Nathaniel i barnehagen ! <3 ‘

Skal på foreldremøte den 18 september, hehe..føles bare så rart.. at nå er det JEG som er mammaen. Forrige gang jeg hørte ordet foreldremøte var det møte der jeg var “barnet”. Haha, men blir vel sånn når man blir mor i så ung alder. Alt jeg selv opplevde for ikke mange årene siden kommer nå tilbake, der jeg er en annen rolle enn forrige gang.. nå er jeg mammaen ! 😀 <3  Det kommer også en fotograf til barnehagen hans den10 september, så da får jeg sikkert mange fine bilder av gullet mitt med hjem ! Gleder meg masse 

Nathaniel har allerede fått seg egen spisestol med navn på, egen hylle med navn på, og i dag tok de bilde slik at det kan henge på plassen hans.  Dette blir nok bra ! 

Konkurransene avsluttes forresten imorgen kveld, nå er det like før jeg sovner sittende.. NATTA ! 

34 kommentarer
    1. Spennanes! Hadde æ aldri turt med min unge når dæm e så liten. Barnehagen e sikkert flink, men det e liksom 3-4 stk fordelt på en del barn, og på hans alder treng dæm jo oppmerksomhet hele tia.. han e jo ikke gammel nok til å si ka han vil og kordan han har det enda :/
      Men e vel en smakssak.. han overleve vel :p lykke til! har søkt når min er 1 år, men livredd for at det e for tidlig, hehe

    2. Begynte selv i barnehage når jeg bare var 5 mnd gammel, går nok helt fint 🙂
      Men et tips er å holde han hjemme 48 timer etter han har vært syk, en grei huskeregel. Går på smittefare osv 🙂

    3. Ka er da med “skjult” klaging, og pirka på ting dåke ikkje ville gjort med deres barn? Eg sjønne veldig godt at du vil få han i bhg no 🙂 Da er ikkje snakk om at han skal gå der for ingenting, du har ei utdanning du vil begynna med etterhvert og då må du begynna ein plass, da er veldig viktig.
      I bhg er di kjempe flinke, og gir de akkuratt den oppmerksomheten de trenge, visst ikkje merke du det veldig fort 🙂
      Noken barn er ofta sjuke, andre er nesten aldri, alle er forskjellige, så trenge absolutt ikkje vere noke spesielt av den grunn!
      Lykke til, Rannveig! 🙂

    4. Så bra at han fikk barnehageplass! 🙂 Skjønner godt at du ikke vil leve på Nav, jeg har det på akkurat samme måte. Var skikkelig heldig som fikk barnehageplass til Nicklas, slik at jeg kunne begynne på skole igjen! Nicklas er 10 mnd, snart 11, og har akkurat begynt i barnehagen. Det går strålende hittil, og han storkoser seg! Ut ifra bildene dine, ser det også ut som at Nathaniel koser seg 🙂 Bare tullprat av overhysteriske folk synes jeg, når det gjelder påstander om at Nathaniel liksom er for liten til å begynne i barnehage. Har fått noen slike kommentarer selv, men det er gjerne fra folk som ikke er i samme situasjon selv, og som ikke vet 100% hva de snakker om! 😉 Guttene våres har det topp i barnehagene sine, og de kommer til å klare seg supert der.
      Lykke til videre! 🙂

    5. Trodde ikke alenemødre fikk prioritert barnehageplass lengre…. De eneste som får det er de som får en erklæring eller anbefaling fra helsestasjon, PPT eller barnevern..

    6. Badebildet va herlig 😀 Lykke t med skolegangen. Flott å hør at du vil prioriter d, d kommer du ikkje t å angre på. N. kommer t å storkos sæ i bhg!

    7. Du skulle hatt en kule i panna di du! Tror du alle som får penger fra nav snylter? Skulle likt å sett du få en skade eller lignende å måttet gå på na resten av livet. Pass den feite stygge kjeften din du! Å pass heller på sønnen din som hele tiden er syk,har mine misstanker jeg da… syke mennenske!!

    8. Hvorfor svarer du aldri leserne dine? Er du så overlegen? Dessuten er du bra frekk som skriver at alle som får penger av nav snylter.

    9. Alle som får penger fra Nav er ikke snyltere, for det finnes MANGE grunner til at dem f.eks ikke kan jobbe, Isåfall så har jo du snyltet fra nav i nesten ett år… Ja, noen går sikkert bare på nav for å få penger. Men hva med de 100.000 andre som gjerne vil ha en jobb, men som ikke har helse til det? Tenk deg litt om før du stryker alle over samme kam ! Og nei, jeg går ikke på nav selv om jeg skriver dette.

    10. at du tar han i barnehage så tidlig beviser hvor tungt du har det som alenemor hvertfall. min er 2.5 år og jeg blir kvalm av å tenke på å sende han i barnehage. og jeg er alenemor som lever på nav uten å snylte. pass på hva du sier.

    11. Bare tull det dere sier om at det er for tidlig å begynne i barnehage når man er på Nathaniels alder 🙂 Dere vet vel ingenting om når det er tidlig for Nathaniel. En hver forelder som bestemmer når tiden er inne for sitt eget barn. Jeg begynte i barnehage når jeg var under 1 år. Også jeg jobber i barnehage nå. Her har vi flere på 6 mnd, 8 mnd, 10 mnd, og så videre 🙂 De har det bare fint hos oss. Vi har mange barn å passe på, men der hvor de små er så er vi bestandig flere voksne slik at vi alltid har oversikt over de minste og ALDRI lar de være utenfor en av våres synsvinkler 🙂 Synes oppriktig synd på dem foreldrene og barna som holder barna hjemme fra barnehage bare fordi de er redde. Barna blir mye mer trygg på andre mennesker og lærer seg masse nye egenskaper som feks å bli trygge på andre mennesker, deling og samarbeid med jevnaldrene i bhg 🙂

    12. Går det virkelig ann å være sååå nydelig ?!
      åhh, smelta helt av lille sjarmøren din! <3
      Så kjekt at han harbegynt i barnehage 🙂
      Prinsessa mi begynte 1.aug 🙂
      Bare hold god kontakt med de ansatte der, også foreldrene kanskje?
      Følg opp, og heller spørr en gang for mye i barnehagen, enn en får lite.
      og bare fortell hvordan du vil at ting skal gjøres, f.eks med rutiner som du synes er viktige at de blir holdt på, osv! 🙂

    13. Sunniva : alle de egenskapene du nevner lærer faktisk barn som ikke går i barnehage også. Og man kan dra i åpne barnehager, det er like bra som vanlig barnehage bare bedre siden man som forelder får være med.

    14. Tusen takk for fine kommentarer her alle sammen ! Og til det mindre hyggelige så har jeg bare en ting å si, når du ville latt ungen din begynne eller ikke begynne i barnehage er ikke relevant for meg. Har du angst for å slippe ditt barn i barnehagen , så betyr det ikke at jeg er en dårlig mamma som lar han gå i barnehagen når han er 8,5 mnd. Jeg har skolegang å fullføre, slik at jeg i framtiden kan forsørge Nathaniel på best mulig måte ! Jeg mener heller ikke at alle som mottar stønader fra NAV er snyltere, men en GOD del av de er så absolutt det, da jeg kjennerm mange slike. Og det er de som irriterer meg ! Ikke de som faktisk trenger det.

      Og tror nok de fleste skjønner at som alenemamma har jeg overhodet ikke tid til å sitte å svare på kommentarer her inne på bloggen hele dagen. Nathaniel er i en alder hvor han krever min oppmerksomhet nesten konstant, og dermed blir det lite tid til annet. Da jeg først har tid er ikke bloggen det første jeg setter meg ned med, men husarbeid osv.. ting som må gjøres i hverdagen ! Når det er sagt leser jeg alle kommentarer og det er såå koselig og det gjør virkelig dagene mine bedre ! Så igjen, tusen takk til dere lesere som setter av tid til å kommentere.. er utrolig koselig og jeg setter veldig pris på det ! <3

    15. jævli stygg header du har nå! Ser jo ut som nipplene dine er like store som en ku sine. Dt var bare sykt ekkelt! Plis skift header mennenske,eller ku!

    16. du burde fjerne navnet på barnehagen….. noen folk er sprø så det burde ihvertfall ikke nevnes på nette..

    17. Så fint du fikk barnehage plass som du ønsket 🙂 Jeg hadde også tenkt å sende Sunniva i bhg for å bli ferdig med utdanning, men pga div allergier blir vi hjemme ett år til! Kjenner jeg er glad for det nå . Men igjen, synes du er flink til å prioritere. Ikke vanskelig å se at du gjør det du kan for ditt barns beste 🙂 Du er en flink mor, Rannveig! Stå på og vær den beste du kan:)

    18. utrolig skjønn sønn du har <3 ! kommer du til å la barnefaren ha nathaniel anne hver helg når han har fylt 1 år? bare spør fordi jeg vet at det er mange som har den ordningen 😉

    19. Du skriver så mye dumt på nett, på den åpne facebook profilen din også.. vært å drikki deg full igjen? fyttirakkern.. du er ofte sliten du, virker som du drikker ofte og.. og da unnder du deg selv en dose alkohol? ikkkke bra

    20. Du bør fjerne navnet på barnehagen umiddelbart. Det er så sprøtt og over alle grenser å fortelle hele Norge hvor barnet ditt tilbringer dagene sine at jeg har ikke ord.
      Generelt sett vil jeg anbefale deg å tenke deg om to (eller kanske 3?) ganger før du poster det meste av det du poster. Det er mye på kanten her (bilder og tekst) som ikke burde bli delt med offentligheten. Jeg tenker ikke bare på sønnen din som vil finne igjen dette om noen år, men på deg også. Hadde ditt største ønske vært å bli glamourmodell så hadde jeg skjønt kles- og bildebruken, men iom. at du går skole så regner jeg med at du vil noe annet. Da kan innholdet her FORT bli en mur du kommer til å stange i på nytt og på nytt. Ikke tro at det finnes en eneste arbeidsgiver i Norge som ikke googler navn fra søknadsbunken.
      Og nei, jeg er ingen hater, jeg er bare medmenneskelig og føler et visst kollektivt ansvar for de som tydelig mangler evnen til å være kritisk.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg