To nye tenner !

Nå skjønner jeg jo hvorfor det har vært konstant hyling i flere timer hver bidige natt den siste tiden. I morrest oppdaget jeg nemlig at Nathaniel har fått to nye tenner oppe , en på hver side av fortennene. Det forklarer en hel del ! Har jo dentinox til han , men den klarte jeg å glemme i barnehagen i går. Mener å huske at det kun er vondt når de bryter seg gjennom? Hvis det er tilfelle så vil jo ikke dentinox hjelpe så mye nå iallefall, for de nye tennene er godt ute ! Dette er faktisk hans 6 tenner. Tiden går altfor fort, synes han nettop ble født jeg.. Men nei, han er ikke min lille baby lenger. Nå er han mammas store gutt

Når fikk ditt barn sine tenner ? 🙂

24 kommentarer
    1. En herlig unge!:)
      MEN: Jeg anbefaler IKKE å gi legemidler til små barn (egentlig få voksne og for den saks skyld).
      http://hegehelsesoster.blogg.no/1337968510_vis_forsiktighet_ved_.html
      http://www.aftenposten.no/helse/article4207863.ece
      Har selv et søskenbarn som fikk en del medisiner, som paracet og andre div som nå bærer MEGET preg av det.. SÅ vær forsiktig! Legemidler er sjeldent redningen, og har gjerne større bivirkninger enn fordeler.. Så jeg ville aldri gitt en liten kropp noe slikt.
      🙂

    2. Ingrid: Nathaniel får ikke noe spesielt med hverken smertestillende eller andre legemidler. Så tror nok det går helt fint de få gangene han får paracet eller dentinox for eksempel 🙂

    3. dentinox inneholde farlige ting som absolutt ikke høre til hos babya :/ men legg en bitering i fryser, god kald frukt osv 🙂

    4. IKKE legg bitering i fryser! Risikere jo at ungen får frostskada i gomman. Legg den heller ei lita stund i kjøleskapet 🙂

    5. Jenta mi fikk sine første tenner når hun var 3,5 mnd. Nå er hun 14 mnd og har 14 tenner 🙂
      Fin blogg 🙂

    6. Så søt! 🙂 Cecilie har nettopp fått sin 5. tann – og den 6. er på tur! Akkurat samme sted som din lille gutt faktisk :-))

    7. Fint innlegg Rannveig. Det er sånn du burde blogge til vanlig. Dagligdagse ting! 🙂 OG,du over her som påstår at ungene får frostskader av frossne biteringer?! Okei….første gang jeg har hørt. Vannet i biteringene smelter ganske fort,så er nok ingen fare for det.. Min mor er helsesøster,så spirte hun for sikkerhetsskyld,og hun hadde heller aldri hørt om det,til tross for at hun har vært helsesøster i snart 26 år. De fleste gir babyer med tannfrembrudd frossne bær/biteringer osv..
      Lykke til Rannveig! N.C er skikkelig søt!

    8. Er ganske sikker på at du ødelegger alt for mye for deg selv og gutten din ved å skrive og holde på sånn som du gjør. Du er en MOR, du skal gå foran som et godt forbilde for sønnen din, det gjør du ikke. Jeg er selv mor, jeg var blond bimbo som smørte meg med selvbruningskrem hver kveld og pushet puppene mine så høyt jeg fikk dem. Men mens jeg gikk gravid vokste jeg, og ville se ut som en mor i den grad at jeg farget håret mitt i en mer naturlig blond farge, sluttet å smøre meg med selvbruningskrem og bruker BHen normalt nå. Og det kunne ikke falt meg inn å gått tilbake til den stilen du har nå, jeg er mor og vil bli tatt seriøst. Jeg vil at folk skal tenke når dem ser meg at jeg må være en bra mor, i steden for at folk tenker at hun må jo være en dårlig mor når hun ser sånn ut. Jeg driter egentlig langt i hva folk måtte mene og si om meg, men når det kommer til mamma rollen min så vil jeg at folk skal tenke og mene at jeg er en god mamma. Og det gjør alle, har aldri fått eller hørt at noen har kommentert at jeg er en dårlig mor. Jeg får høre at jeg alltid tar meg så godt ut, alltid reint og ryddig i huset mitt, datteren min er alltid ren og pen og fine klær. Det er flere som har sagt at når de tenker på hva en god mor er, så er jeg betydningen av det. Og det er så koselig å høre!
      Jeg vet ikke helt hva du vil oppnå med denne bloggen, men du kommer til å angre den dagen guttene i klassen til sønnen din finner frem bloggen eller ting som er skrevet om deg på nettet, å ler og sier at “alle kaller mammen din for ei løs hore”. Og barna tror da at du er det.. Tror du det er gøy for sønnen din?
      Jeg sier ikke at du er en dårlig mor pga utseende ditt, sønnen din har det helt sikkert kjempe bra og du er helt sikkert en kjempe god mor. Men jeg vil at du skal tenke litt på sønnen din opp i all denne “bloggstatusen”, er det egentlig det beste for sønnen din?

    9. Vær forsiktig med å bruke dentinox! Har en gutt på 1 år som holder på å få flere tenner nå, og da vi var på helsestasjonen fikk vi klar beskjed om ikke å bruke dentinox siden den ikke er bra for barnet. Den kan visst ha dårlige virkninger på hjertet.

    10. Noen helsesøstre anbefaler dentinox, andre ikke. Uansett, er ikke det våres valg å bestemme hva Rannveig skal bruke på sin sønn.
      Og du over her, man må ikke ha det ryddig til alle døgnets tider for å være en god mamma. Man kan heller ikke se på utseendet til en person om hun er en god mamma eller ikke.
      Hjemme hos oss, ligger det alltid leker framme på dagtid, masse leker, over hele stua. Men jeg har et barn, et barn som for all del skal få lov å leke og rote med lekene sine så mye hu vil, for hu er for liten til å skjønne at man ikke skal dra alt utover. Her dras klær ut av kommoden, som også ligger til veslemor har lagt seg, og jeg rydder opp i alt som i løpet av dagen er dratt utover. Jeg er ikke noe dårlig mamma fordi jeg lar jentungen rote litt iløpet av dagen? Jeg er ikke noe dårlig mamma fordi jeg ikke gidder å rydde hvert 5. sekund, da alt bare blir dratt ut igjen 2 sek etter jeg har rydda?
      Og hva veit vi om åssen Rannveig egentlig er, utifra hva hu skriver på bloggen? Igrunn ingenting, hun er kanskje en god mor, hun er kanskje en dårlig mor. Men vi kan ikke sitte bak pc skjermen og bedømme hver time av hennes liv kun utifra hva hun skriver her. På tide å vokse opp for enkelte, finn på noe bedre å gjøre enn å rakke ned på alt hva Rannveig gjør og alle hennes valg. Er bedre at henne har egne meninger og tar egne valg enn følge “regla” til alle som skriver all dritten her.
      Hva er vitsen med å gå inn på bloggen hennes, om dere ikke liker det dere leser? Ingen som tvinger dere til det, heller ingen som tvinger dere til å kommentere. Seriøst, skaff dere et liv, og la Rannveig leve sitt, akkurat som det passer henne!

    11. For en nydelig sønn du har 🙂
      Jeg bruker og gi lillegutt stikk pille når tennene er på vei, han er 17 måneder og har 13 tenner, anbefales værtfall! 🙂

    12. Jenta mi fikk første tann når hun var 5 mnd. Nå er hun 9 mnd og har 7 tenner, 4 oppe og 3 nede 🙂
      Det er tydelig at barna vokser når det man ser er tenner når de smiler så stort:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg