Nathaniel Chrisander 0-9 mnd ( bilder)

Nå har det seg slik at imorgen, så er det hele ni måneder siden den 19 desember 2011.. dagen som forandret livet mitt så totalt, snudde det helt på hodet ! Dagen da jeg ble mamma for første gang, til verdens vakreste lille gutt. Min lille Nathaniel Chrisander. Før jeg ble mamma gikk jeg hele tiden å ventet på at morsomme/gode ting skulle skje… nå opplever jeg det hver dag ! Og da flyger tiden virkelig..  kan ikke fatte og begripe hvor disse ni månedene har tatt veien. For på en måte virker det som om det ikke var så veldig lenge siden jeg gikk med stooooor bollemage, og ventet og ventet…  men på den andre siden så virker det som om jeg har vært mamma hele livet ! Rar følelse.. men det blir vel sånn når man er fulltidsmamma. Tiden bare flyyger.. desverre. Man prøver jo å nyte hvert sekund så godt som overhodet mulig, men det er jo ikke til å legge skjul på at det er mye man glemmer. Når jeg ser på bilder av Nathaniel fra han var nyfødt, så tenker jeg..  ÅI, har han virkelig vært sååå liten ? Samme tenker jeg når jeg ser andre nyfødte babyer. Jeg tenker at såå liten har jo aldri Nathaniel vært… men det har han jo, det er bare noe som går i glemmeboka. 

 

Her var jeg 35 uker og noen dager på vei med Nathaniel, altså i overkant av 5 uker før han kom til verden. Elsket alltid gravidmagen min, synes altfor mange gravide klager på at kroppen blir stor osv.. det er vakkert i mine øyne ! Den ble stoor på slutten, men fikk aldri noen strekkmerker til tross for at jeg daglig fikk høre” bare vent, de kommer på slutten ” . Noe jeg er ekstreeeemt glad for den dag i dag, man kan ikke se at jeg noen gang har vært gravid 🙂 

40 uker på vei, her,(3 dager før Nathaniel kom)  og jeg var SPREKKferdig. Bokstavelig talt, hadde magen blitt noe større hadde den nok sprukket ! 

 

 

 

Denne videoen er tatt rett etter fødselen var ferdig. Han var altså helt fersk ! Minner...  <3 

 

VERDENS fineste gutt ! <3

Som dere ser har han naturligvis forandret seg enormt ! Han er ikke lenger min lille baby, nå er han min lille gutt ! Fra å være bitteliten å ligge i mamma’s fang hele døgnet og kose, til å krype, prate og at han nå har hele 6 tenner !! Og absolutt ingen tid til å kose med mamma. Her skal all tid brukes til å utforske ! 😀 <3 Er så ufattelig glad for at ting har gått som de har gått, ellers ville jeg ikke hatt verdens mest perfekte sønn ved min side akkurat nå. Å bli mamma er det beste som noen gang har skjedd meg ! 

 

– Fikk du strekkmerker under graviditeten, og er de evt forsvunnet nå ? 

– Hvor gammel er ditt barn nå ? 

17 kommentarer
    1. Strekkmerker forsvinner nok ikke, dessverre. Fikk mange under graviditeten, men tenker aldri over dem igrunn med mindre folk spør om det 🙂 De lysner jo, bedre enn ingenting!
      Min gutt blir 10 mnd om ikke mange dagene 🙂 Født 1 måned tidligere enn din !

    2. Du hadde jo en helt nydelig gravidemage. Var det bare magen og puppene som ble større?
      Ja, man kan vel si du var heldig! Det har sikkert noe å gjøre med det at du er ung mamma også, huden er mer elastisk?

    3. Det det spiller ingen rolle om du er ung eller en gammel mamma når det gjelder strekkmerker , noen får det og andre ikke 🙂 Rannveig var kjempe heldig som ikke fikk , jeg er like gammel som det hun er og jeg fikk på sidene av magen , men de holder på å lysne nå 🙂

    4. Som hun over sier så har det ikke noe å si hvor gammen man er:) Jeg er 20 år og har to barn. Med førstemann fikk jeg strekkmerker over alt! Låra, leggene, overarmene, magen, ryggen, puppene 😛 kjempedigre strekkmerker, så følte meg litt som en gravid zebra på slutten 😉
      Med nr to fikk jeg ikke noen nye, når magen vokste så strakk bare de jeg hadde fra før av, seg ut igjen 🙂
      Plager meg ikke sånn kjempemye at de viser så kjempegodt ennå.. Jeg fikk jo to nydeligheter utav det!:)
      Ungene mine er forresten ca 10 mnd, og 1 år & 10mnd 🙂

    5. Fine Nathaniel gutten! 🙂
      Haha, ja ikke til å unngå at jeg fikk strekkmerker! Ser igrunn ut som en tiger på magen, men de har bleknet ganske mye. Men så er man jo gravid igjen, og da strammes dem vel opp igjen 😉 Huff..
      Leonard er 13 mnd, og 5 mnd på vei med lille i magen 😀

    6. Siste uka før jeg føde fikk jeg strekkmerker, gikk opp fra 45kg til 65! så kanskje ikke sånn veldig rart… Og de har ikke blitt borte, men er da ikke mer en 2 månder siden jeg fikk guttungen 🙂

    7. Jeg fikk ingen strekkmerker hverken med første eller siste..sistemann er like gammel som Nathaniel ( 4 dager eldre bare ) 🙂

    8. Du var kjempe heldig når det kom til strekkmerker, missunner deg der! Selvom jeg ikke skal klage helt enda har noen på rumpa og låra men heldigvis ingen på magen enda og er 37 uker på vei på lørdag. haha, alle sier det til meg også “bare vent du får strekkmerker på magen nå på slutten” men håper jeg slipper unna:)

    9. Du var heldig ja, men du har en sann type hud som rett og slett ikke far strekkmerker.. ogsa er du bare tynn/slank uansett om du skjonner. Selvom du gikk opp i vekt sa sa det ikke sann ut, og du ble ikke hva jeg vil kalle diger.. jeg kan godt forsta at gravide som bare eser ut og far mange strekkmerker blir lei seg. Det er jo ikke pent. Noen er desverre uheldige der.. jeg er en mellomting.. jeg er gravid i uke 18 med nr 2 og har ikke fatt noen strekkmerker enda.. sa jeg far hape de holder seg vekke.. det er ikke pent.

    10. Han er så nyydelig!!! 🙂
      Fikk ingen strekkmerker nei 😀 Min jente blir snart 4 år.. Hjelp så fort tiden gåår!!!

    11. Gutten din er så søt! 🙂 Jeg fikk heller ingen strekkmerker, eller bare litt på hofta, men det er så lite av man ikke trenger å bry seg om 😉 Så takk og lov for det! Cecilie er snart 9,5 mnd – og tiden går så altfor fort ja! Kan virkelig ikke tru at hun har vært så liten.. huff!

    12. Dette med strekkmerker må ha noe med gener å gjøre. Mamma har 4 barn og fikk ingen strekkmerker. Søstrene mine har 3 barn hver og ingen strekkmerker. Jeg har 2 barn og fikk heller ingen strekkmerker. Så dette burde være et godt bevis for det:)

    13. Hadde ingen på magen, helt til jeg kom på sykehuset. Fra vannet gikk mandag kveld, til jentungen kom torsdag morgen fikk jeg 3 ganske så små strekkmerker på magen :p Så hos noen kommer dem akkurat i siste lita også 🙂 Hu mi fyller 1 år i oktober, og strekkmerkene mine syns nesten ikke lenger ^^

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg