Kroppen 9 mnd etter graviditet og fødsel ( bilder) + bilder fra svangerskapet !

Etter Nathaniel ble født brukte jeg å legge ut innlegg om hvordan kroppen min så ut så så lenge etter fødselen, men så glemte jeg plutselig av hele greia. Da jeg tror mange liker å lese slike innlegg, tenkte jeg å skrive litt om hvordan kroppen og magen er nå, ni måneder etter svangerskapet. 

Magen vil jo selvfølgelig ALDRI bli like stram som den var før jeg ble gravid med Nathaniel. Det er jeg veldig klar over, og helt ærlig så gjør det meg ingenting. Jeg er utrolig stolt over å ha bært fram et barn og fortsatt kunne se såpass bra ut ! Fuck janteloven, man må få lov til å kunne synes det om seg selv . I dagens samfunn skal man helst bare prate nedlatende om seg selv, du skal HVERTFALL ikke tro du er noe.. og det vil jeg gjerne være med på å endre ! Nå ble det litt avsporing, men bare følte jeg måtte si det !  

Gravidstripen min er enda der, for dere som ikke vet hva det er så er det noe man får når man er gravid, pga svangerskapshormoner om jeg ikke tar heelt feil nå. Fikk min når jeg var ca 14 uker på vei, egentlig gaanske tidlig. Den synes ikke så godt på bildene, men den er enda såvidt synlig. Det gjør meg egentlig heller ingenting, tror ingen andre enn meg selv ser den om de ikke vet at den er der.   Fikk også melk i brystene VELDIG tidlig, allerede når jeg var 13 uker på vei. Melk har jeg faktisk enda, selv om det er nesten 2 mnd siden jeg sluttet å amme Nathaniel. Håper den forsvinner snarest ! Er jo en grunn til at jeg sluttet å amme, og da har jeg jo strengt tatt ikke bruk for melka  :p 

Vekten min er 5-6 kilo over startvekta fra før jeg ble gravid. Veide 50 kg før jeg ble gravid, og nå veier jeg 55-56. Veide hele 67 kilo på et tidspunkt i svangerskapet, det var helt sjukt.. hele 17 kilo over startvekta !! Rart det,for jeg så egentlig generelt bra ut i svangerskapet mitt og la egentlig kun på meg på magen, rumpa og puppene… + at hoftene ble en god del bredere. På slutten veide jeg bare 64 kg, da.  Så fra jeg fikk Nathaniel har jeg gått ned ca 9 kg.. den vekta mi varierer litt med 1-2 kg såe 🙂 


 

TIl å sammenligne, så kan jeg jo legge ut litt bilder fra da jeg var gravid med Nathaniel…


13 uker på vei

17 uker på vei


18 uker og noen dager



22-23 uker på vei


22-23 uker på vei


Magen liggende, 23-24 uker på vei

25 uker på vei 

Ca 34 ukeer



Husker faktisk ikke hvor langt på vei jeg var her.. men langt over 30 uker i alle fall


30 ++++ uker på vei

34+4 uker på vei og høygravid

Her er faktisk samme kjolen som jeg har på meg i forrige innlegg for de som ikke så det ! :p Vet ikke hvor langt på vei jeg er her, men ca 35 uker ?


38 uker 


40 uker på vei, fotoshoot

Dette bildet er fra noen få dager før han kom til verden ! 


Dagen etterpå kom han 🙂 


Nå når Nathaniel har begynt å barnehage, så skal jeg begynne å trene hvertfall 3 ganger i uka , siden jeg uansett hater å sitte hjemme på ræva å ikke gjøre noe. Sånt blir det resultater av  ! Så det gleder jeg meg veldig til ! Vil veeeldig gjerne gå ned til 50 igjen, men mitt aller største mål er å “stramme opp” litt !

– Hvor lang tid brukte du på å nå startvekta du hadde før graviditeten, hvis ikke, hvor mye har du igjen ? 

31 kommentarer
    1. Brukte ca 9 mnd på det 🙂 Men ser annerledes ut nå enn før jeg ble gravid da. Ikke like stram, ikke like sterk, bredere osv. Kroppen blir nok aldri heelt den samme 😛

    2. Jeg ble slank igjen raskt etter fødselen med nr 1, gikk ned 17 kg på 3 uker etter fødsel, og gikk opp 14 i sk. Men gikk opp en del igjen, men nå er jeg gravid i uke 19 med nr 2 og har ikke gått opp noe enda 🙂 Skal ned en del kg etter fødsel. Gleder meg til å bli slank igjen, det er liksom slik jeg føler meg bra, slank, stram og sexy 🙂

    3. Synes vekten din er akkurat passe som den er nå. Du burde ikke gå ned til 50 kg, det blir for lite i forhold til høyden din og da ser du for tynn ut. Må være litt former da;)

    4. Guttunen er 10 uker ca nå, og jeg veier 50 kg, var 45 så har 5 kg igjen, men vil ikke tilbake. på det meste var jeg 65. når jeg kom hjem fra sykehuset veide jeg 54.

    5. Så fin du er 🙂 Jeg fødte for 3 uker siden, la på meg 22 kg. Nå har jeg gått ned 20 kg, og har 2 kg igjen 😉 med andre ord, like tynn som før!

    6. Jeg veier 8 kg under startvekta jeg 😉 Og det gjorde jeg tre døgn etter fødselen 🙂 Så gikk ned ca 15 kg på tre døgn da. Var mye sunnere i svangerskapet enn før, så det er derfor. Fornøyd med det ja! Du har fått bredere hofter ser man godt 😛

    7. Herregud, du er rå. Man skulle faktisk ikke trodd at du har vært gravid! Utrolig fin kropp 🙂
      Jeg så ut som en elefant på slutten av svangerskapet, og gikk opp hele 24 kilo. Nå er det 8 uker siden fødsel, og jeg har faktisk gått ned alle 24 kiloene igjen. Synes fortsatt jeg ser ut som en svær elefant da, men jobber med saken :p haha. Du er definitivt en motivasjon hvertfall! Kjempefin 🙂

    8. Har gått ned 13 kg på 20 daga..men matlysten e jo ikke helt der da :/ men har 4 kg igjen til startvekta mi da.. Ikke at æ bryr mæ en damn shit om det da..men til at æ ikke amma så e det vel ikke så verst.. Du e nu fin du Rannveig, miss you! <3

    9. Du var finere gravid enn nå.. Se de grusomme hoftene, altså, tenk over hva du kler deg opp i.. Alt er ikke like sexy.. Må le litt.. Ikke rart du går ned i vekt når det er cupcakes som står på dagsplanen å ikle trening f.eks:) jeg er slankere enn noen gang.. Å ikke minst mye strammere, litt trening å sunt kosthold.. Begynt å jobbe igjen å lille jenta er snart 11mnd

    10. herregud hilde, du som sikkert er voksen og har en unge, og sitter å komenterer anonymt og frekt? må le litt av deg

    11. Magen kan du få stram igjen! 🙂 Jeg trente 20 dager av 30 days shred også ga jeg opp 😛 Men magen min er blitt like stram igjen 🙂 Jeg er 5 kilo over startvekta men vill helst være der 🙂 Var bare 50 før så syntes det er penere nå med litt større bryst og rumpe 🙂 En stram kropp med kurver syntes jeg er finest 🙂 Brukte litt over 1 mnd før kroppen var tilbake slik som den hadde vært 🙂

    12. Hilde: REALLY? Rannveig har jo dritfin kropp. Kjenner jeg er *sjalu* på kroppen hennes. 😛
      ( Etter fødsel, skal jeg bli like tynn )
      Hun går ikke opp i vekt av å spise cupcakes nå og da jezzez….

    13. 67 kilo er kanskje for mye for rannveig, siden hun har så tynn kroppsbygning. Du veier 55, Rannveig? Men for en med kraftig bygning som meg feks er ikke det mye. Jeg er like tynn som rannveig da jeg veier 67 kg feks. Det kommer jo veldig ann på høyde og bygning.

    14. Synes du ser helt fantastisk ut nå jeg da!;) Fikk du strekkmerker eller er du heldig og slapp unna? Er 40 + 1uker nå (2 dager til termin) og føler kroppen aldri kommer til å bli “normal” igjen..:( Håper likevel på at jeg klarer å trene meg fast i fisken igjen! Selv om jeg ikke satser på en matchvekt på 50kg, skal jeg hente litt inspo fra deg!:) Ha en fin dag!

    15. Høyde har veldig mye å si for hva din idealvekt skal være. Og om du er høyere enn meg(noe det ser ut som) så er under 54 for lite!! 😛 Jeg er lav og tynn jeg skal veie 53-54 ca. Men altså du ser ikke sykelig tynn ut. Du ser kjempe fin ut. Men 60 kc ca er ikke FOR mye:)
      Btw, du var skikkelig pen med kort hår:)

    16. Jeg veide 50 før jeg ble gravid, og 70 helt på slutten av svangerskapet, tok 2 uker etter fødsel å komme ned til 50 igjen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg