Legevakta again..

Hei hei hallå bloggen !<3 Dagen i dag startet ikke så veldig bra, for å si det sånn. Vi sto opp i halv 7 tiden, jeg stellte og kledde på Nathaniel for barnehagen, satte han på lekematta for at jeg skulle få lagd frokost til han.. Så hører jeg 2 sek etterpå et dunk etterfulgt av DET ramaskriket ! Ble selvfølgelig kjempe redd, og sprang bort til han. Der hadde han jammen meg skallet i stolen, og det var blod.. Overalt ! Det var helt grusomt, jeg ble så redd. Dette høres kanskje veldig overdramatisk ut, men var et par sekunder redd for at han skulle dø. Vet ikke om jeg har nevnt det før, , men jeg har utrolig dødsangst for Nathaniel ! Selv er jeg faktisk ikke noe redd for å dø i det heletatt. Såe, ja.. Da ble det legevakta, igjen.. På legevakta ble han undersøkt av lege, som sa at alt så fint ut og at jeg bare skulle ta han i barnehagen. Likevel valgte jeg å la være, sånn for sikkerhets skyld bare
! Mye bedre å slappe av hjemme med mammakoos når man har slått seg 🙂

Så da ble det hjemmedag da ! Etter legevakta dro jeg en snartur innom VGS for å hente matteboka, siden jeg går opp som privatist og har eksamen i deseber. Etter det da, dro jeg, Nathaniel og mamma hjem til meg for å spise lunch . Det ble baguetter med skinke, ost, pesto og tomat ! Yumny in my tummy 🙂

Nå ligger Nathaniel å tar seg en lur, og jeg har et intervju nå kl 15. Så da tror jeg bare vi avslutter her ! Blogges :-*

34 kommentarer
    1. blod av å falle på gulvet? kordan gulv har dåkker?:P
      han burde få klippekort på legevakta.. men igrunn, man skal aldri gå fra en så liten unge når dæm sitt på gulvet.. kanskje du har lært litt av hvert nu etter alle fallan å skadan?

    2. Anonym: Haha, tror nok æ vet best sjøl ka æ som mor skal og ikke skal gjøre. Hvis du les innlegget ordentlig uten å bare skumme gjennom for å finne nåkka å ta meg på, så skjønne du kanskje koffer han slo seg og begynte å blø. Det står klart og tydelig at han slo seg mot en stol, ikke mot gulvet. Vi har parkett, siden du så fint spurte. Men så va det nu stolen han slo seg mot da.

      Nei huff å huff, synes synd i sånne som deg som les bloggen min kun for å leite etter feil ! Feel deeply sorry for you.

    3. Tenk deg nøye om før du snekrer den pallesofaen. De egner seg best på loftstue eller kjellerstue der det er ungdommer i huset. De er livsfarlige for små barn som har en tendens til å ramle å slå seg. Tenk om ungen faller mot pallene eller kantene på pallene med hodet/ansiktet!! Pallesofa er fine å ligge på, men de er grusomme å sitte i, man får rett og slett vondt i ryggen av de.

    4. Knall og fall hører med når dem vokser opp og utforsker verden, har ikke opplevd mye blod me lillegutten min, men han har fått seg flere kakk .. 🙂

    5. sorry, stol eller gulv, uansett skal det jo litt
      til :p poenget e jo ikke at æ leste feil, men at
      ungen sitt aleina ved nåt som alle vet kan skade om han dett.. og han e jo bare baby enda, såklart skal dæm ikke sitte ubevokta.
      E ikke en av dæm som les for å lete etter feil, tru det eller ei, det går faktisk ann å komme med kritikk uten å hate dæ. at du ikke tar det til dæ ekke mitt problem 😛 når ungen dett hele tia, så e det ikke æ som lete etter feil, det e nok du som ikke passe på.. Hadde ungen min blødd fordi æ ikke va i samme rom, hadde æ tatt det på mi kappa, ikke en leser.
      Årets mamma!

    6. Anonym: Lekematta til Nathaniel e aldeles ikke i et anna rom, det e ikke mere enn 3 steg fra kjøkkenet. Trur vi alle skal passe våre egne saker(og barn) her, frøken bedreviter.

    7. Det kan skje hvem som helst, helt normalt at barn slår seg. har en følelse av at det er fryktelig mange drittunger som leser denne bloggen

    8. Det er fort gjort at de små faller og slår seg, men har faktisk aldri vært borti at de har begynt å blø på den måten du beskriver… Når ungen SATT på gulvet, så er det jo ikke “lange veien ned”, og skal dermed ikke være harde fallet… Trodde jeg da 😉
      Jeg tør ikke å la min være alene ihvertfall, og må jeg på do så setter jeg ham i lekegrinda.

    9. herregud, unga dett da å slår sæ titt og ofte, enten man passe på eller ikke. jobbe i barnehage og der e det daglig knall og fall, og det høre med, kan itj sitt å hold ungen i hånda hele tida vettu 🙂

    10. Skjønner ikke engang at du tør å skrive om det her, så mange ganger som den guttungen har vært på legevakta. Begynn å følg litt mer med på ungen din og kanskje sett han i en barnestol i stedet for på gulvet ?

    11. Når du e så mye på lægevakta så kan dem faktisk legge inn bekymringsmelding på deg 😉 så du ska være litt forsiktig, spesielt på en sånn liten plass som alta fordi det ekke så mange som jobbe der. ser ikke bra ut å være på legevakta så ofte uansett om d ser ut som din skyld eller ikke 😉
      iallefall ikke med tanke på at barnevernet alt har et lite øye på deg.

    12. Skjønner at du ble redd! Høres ikke mye gøy ut! Huff!! Og som noen sier over her, så kan det skje ALLE! Å holde øynene på ungen konstant, og greie andre ting, er jo fysisk umulig så!
      Og å dødsangst for barnet sitt, tror jeg alle har:)

    13. Unga utforske, å risikoen e at dæm dætt å slår sæ. Man kan ikke holde dæm i hånda resten av livet i frykt for blåmerka å skrubbsår. Dæm lære av d, å d kan alle spørre helsesøstren om, Rannveig e ikke en dårli mamma av den grunn! Man lære gjennom feil, å man må la ungan få prøve. D e værre om man e overbeskyttanes. Æ syns Rannveig e kjempeflink 🙂

    14. Så på bildene om kroppen etter og under graviditeten og du var jo supert fin med det korte håret! Jeg synes du skal gå litt oftere med bare ditt ekte hår 😉 du så litt mer voksen ut 😉

    15. Blir sånn småirritert over at alle de perfekte mødrene er her inne og leser, istedet for å blogge selv sånn at flere kan ta lærdommer av dem. Vil gjerne vite hvordan de ordner til frokost mens de holder ungen sin i hånden, hvordan deres stue ser ut uten en eneste hard kant, og hvordan de klarer å verne barnet sitt fra hvert eneste lille blåmerke.

    16. Skjønne virkelig ikke at folk engang orke å kommentere sånn tull. Onga dett å slår sæ, å det e helt normalt. Å det e jo en bra ting at ho dro på legevakta med han, sånn at det blei sjekka at han ikke va skada. Blir bare så irritert over sånne tåplige kommentara..
      Du har en nydelig gutt å virke som ei flink mamma, så det e bra at du har hode hæva å drit i alle teite kommentara!

    17. Æ trynte nu så neseblode spruta når æ begynte å utforske/krabbe/lære å gå. :p va på legevakta en million gang pga masse uheldig sykdom, og mamma hadde til og med et mildt rusproblem.. Skal mer til for at barneverne kobles inn. 🙂

    18. haha, så teit noen er som kommenterer sånt tull. Alle barn har bare godt av å ligge/sitte på gulvet å leke og om han slår seg gjør det vel ikke noe :p Og det gjør vært fall ikke noe at hun er på legevakten av og til ! Viser bare at hun bryr seg 🙂
      Rannveig følger mye med på ungen sin, men hun må jo få lov til å lage mat til ungen uten at det blir “drama” blant folk her. Sikker på at hvis hun hadde gjort alt det dere sir hun burde gjøre hadde hun vært en “over beskyttende mor” og det hadde ikke vært bra nok det heller.

    19. Jeg blir rett og slett kvalm av alle de ufine bedrevitende kommentarene som hagler inn her!
      For det første, når en unge faller og slår hodet sitt så er det vel bedre å dra til legevakten og få det sjekket istedenfor å ikke gjøre det? Og i værste fall har ungen faktisk slått seg skikkelig i hodet og fått en skade som er alvorlig, men det blir ikke oppdaget fordi man ikke drar til legen. Helt latterlig å påstå at Ragnhild må få seg klippekort på legevakta av den grunn! Tror dere som sier noe så vanvittig barnslig ikke har egne barn og er ikke i nærheten av å kunne forstå hvordan det er å være mor.
      Dere er så vanvittig raske til å forhåndsdømme jenta. når hun skriver at gutten satt på lekematta mens hun lagde frokost til han så tenker dere med en gang at det betyr at hun gikk fra han i et rom mens hun er langt unna. Herregud bruk litt sunn fornuft da vær så snill! Det virker som om dere vil tro at hun ikke er en god mor, at hun vil barnet sitt vondt og at hun ikke gjør hva som helst for at han skal ha det bra. Dere burde skamme dere! En 9 måneder gammel gutt kan fint ligge på lekematta og pusle for seg selv mens mammaen er noen skritt unna for å feks lage mat. Uhell kan skje, uansett alder, og man kan ikke alltid forhindre det! Vi får inn barn daglig på helsestasjonen som har hatt uhell, det betyr ikke at mor og far er dårlige foreldre for det. Og det med at barnevernet kan bli innkoblet, ikke uttal dere om ting dere ikke har den minste peiling på.
      Stå på Ranghild, du er en god mor og lytt til dine egne morsinstikter og magefølelsen. De har alltid rett 🙂

    20. Huff, folk har lite att göra, får helt ont i mig, vad är det som driver folk att vara så sjukt fräck och elaka, vad är vitsen? Förstår bara inte!! Min son är snart 2 år och vi har också sprungit på legevakta MYE (här i Alta), dels för att han är en väldigt aktiv baby och slår sig ofta och dels på grund av allergier och falsk krupp. Bättre att fara dit en gång för mycket än en gång för lite!! Det är min mening iallafall. Hade ju varit hemskt om mam inte for till legen om ungen inte har det bra. Lita på dig själv och hoppas verkligen att det är som du säger ibland, att du inte tar åt dig av såna kommentarer för du förtjänar inte att få höra sånt.

    21. Huff! men har du ikke dødsangst selv? Jeg hadde ikke det før jeg ble mamma. Nå vil jeg være sikker på at jeg er frisk og rask hele tiden, samt at jeg er mye mer forsiktig når jeg feks kjører bil ovs(selvom jeg er alene) nettopp fordi jeg er redd for å dø fra jenta mi og at hun skal vokse opp uten mamman sin og hvor trist er det ikke å tenke på at jeg da ikke hadde fått fulgt opp datteren min igjennom livet…:)
      Så søt nathaniel er!:)

    22. tror heller barneværne blir tilkaldt, om ho IKKE drar på legevakta når ungen slår seg. Dumme folk!

    23. Rannveig, uansett om du er på legevakta for “mye” i følge andre, så er det bedre å kontakte dem en gang for mye enn for lite. Som sagt, trur dem heller hadde sendt en bekymringsmelding om ho ikke hadde tatt kontakt sjøl å vært redd for ungen, ho kunne faktisk ha vært en så dårlig mor at ho faktisk dreit i om ungen hadde slått seg. men det gjorde ho faktisk ikke. Ho har et ganske åpent og ærlig innlegg, og det er faktisk mange nybakte mødre som faktisk sitt i samme situasjon som ho å e redd og som faktisk ikke har så lett for å innrømme det. en bedre mor tørr å si at ho faktisk gjør feil og e redd, ikke en som skal prøve å være bedreviter enn alle andre. EN god mor e villig til å sjøl ta ansvar og Faktisk få hjelp…. Til alle dokker bedrevitende, Dokker bør bare ta alt dokker les med en klype salt ! Og heller feie for deres egen dør! E faktisk INGEN her i verden som kan si at dem e perfekt, og i det her innlegge, så gjorde faktisk ikke Rannveig det heller. Stå på Rannveig, du e utrulig flink! Hadde det vært mæ, hadde æ ringt legevakt æ åsså! æ sitt også med hjerte i halsen flere gang når min unge e høyt å lavt, men har vært barn sjøl å det skjer knall å fall… dem som vil leve et perfekt liv å ha ungan sine i bånd atme fotan sine, dem får bare gjøre det.. det e nu bedre at dem får utforske sjøl 🙂 som sagt… e ikke båndtvang på ongan!! å når æ sir la dem få utforske.. så mene æ heller IKKE at dem får finne ut ka som e skadelig eller ikke.. men faktisk å sitte på et gulv, og la en unge leke.. d e faktisk lov! å til dem som har unga så e åsså unga forskjellig, noen går før dem e 1 år gammel og dem e heller ikke så stødig.. men man kan jo ikke nekte dem i å utvikle seg heller bare for at dem e litt ustødig! Stå på Rannveig! go klem fra mæ 🙂

    24. blir kvalm av å lese hva dere drittunger skriver til rannveig.! Viss dere er på samme alder som henne så håper jeg der SJEMST! Fy faen så stygge folk!! Dere har ISÅFALL IKKE barn selv, så da kan dere ta å holde kjeft!Blir så sur!! Hun tar ungen til legen pga hun er REDD FOR HAN, OG ALLE UNGER ER FORSKJELLIGE!!!!! noen er mer syke enn andre! arh, stygge folk.
      Hun kan ikke ha ungen i bånd. Håper du/dere vet at man kan lage mat selv om ungen er på golve, og om han dunker seg når hun snur seg vekk i 1 jævla sek, så betyr ikke det at hun er en dårlig mor! Skaff dere et liv.

    25. Blir rett og slett sur over oppførselen til folk. Unga skaller hodet, faller og slår seg, skraper seg opp osv hele tiden. Blir det riktig å sette ungen i en barnestol(slik som noen har foreslått ovenfor) med en gang du skal snu hodet bort fra ungen i 2 sekunder? Det e et barn som trenger å bli passa på, ja det e sant. men det betyr ikke at man skal lenke fast ungen bare man skal åpne kjøleskapet og hente en pakke melk ut derfra.. Tilogmed æ som ikke har unge skjønne såpass

    26. Nei, enkelte som kommentere her har nok ikke unge sjøl, og vet dermed lite om ka det innebære og kordan man skal gjøre det som mor ! Litt artig å bli fortalt av 14 år gamle jente kordan det skal gjøres , og ikke… hehe 🙂

      Ja, for ut i fra skrivemåten og ting dokker skriv her, så kan dokker jo ikke være stort eldre ! Takk for fine støttende kommentarer her alle dere andre 🙂

    27. Herregud… Dere er så bedrevitende og stygg i munnen.. Unger SKAL slå seg, det er slik vi lærer.. vi SKAL ha noen sår her og der… Tror dere virkelig at de som jobber i barnehagen sitter å glor på ungene hele tiden ? Rannveig trenger ikke å stå oppå han, han er stor nok til å sitte fint selv, om han slår hode i stolen.. Hva så ? Det skjer alle… Herregud, dere er så fantastiske ! 🙂

    28. barn trenger ikke store fallet for og begynne og blø. noen tåler veldig lite. jenta mi blør nese blod bare hun får et lite knips på nesen nermest. (altså jeg knipser ikke nesen hennes for dere som tror det nå) det at barneværnet kan komme på bannen hvis hun er ofte til legen med barne stemmer. men det er hvis det er snakk om alvorlige ting. at hun tar med barnet til legen for og være på den sikkre siden viser at hun er omsorgsfull. og hun sier at hun er livredd for at han kan dø. da er det ikke rart hun tar ham ofte med til lege. hadde d vært opp til mange her så hadde vell jeg vært værdens værste mor med di knall og fall min har hadd.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg