Har man fått barn, så har man fått barn – ta ansvar !

Hei igjen alle kjære lesere ! Nå skal jeg spytte ut dagens irritasjonsmoment, før det blir senga på ho mor ! Imorgen skal jeg nemlig opp på skolen, siden de har mattehjelp der på torsdager. 

Noe som er helt uforståelig for meg og som sjokkerer meg dypt, er jenter som anskaffer seg barn i tidlig alder, tenårene… for så å flytte fra ungen sin ! Hva slags oppførsel er det egentlig ? De har gjerne en unnskyldning om at de har sååå lyst å gå på skole i en annen by. Jada, greit det med å gå på skole… men vil man gå skole, så tar man jammen med seg ungen sin ! Som jeg sa til denne personen, for meg hadde det aldri vært noe alternativ å forlate Nathaniel hos pappaen, eller hvem som helst egentlig, for å gå på skole i en annen by. Synes rett og slett det bare er helt sykt. 

Jeg ville ikke for noe i verden gått glipp av de første årene i min sønns liv ! Greit at du skal gå skole, men for helvette… må du virkelig henge med byens rusbisbrukere og ruse deg  ? Jeg tenker at når man er mor, så har man et ansvar ovenfor barnet sitt. Man har et ansvar om å være et godt forbilde. Jeg spør alltid nye personer jeg blir kjent med om de går på stoff eller noe. Nettop fordi jeg snur meg bort fra de med momentant om de faktisk gjør det. Fordi jeg er Mamma. Jeg vil ikke ha sånt tull i livet mitt. Kan virkelig ikke få understreket nok hvor jævla latterlig det er å ruse seg, eller å henge med folk som ruser seg.

Ja, jeg er platinablond, jeg sminker meg, jeg legger kanskje ut litt vel dristige bilder til tider, og jeg har mine egne meninger som jeg ikke er redd for å utdype.. men noe jeg ikke er og aldri har vært, er en dårlig mamma eller et dårlig forbilde for min sønn ! Jeg vil at han i likhet med meg skal tørre å være seg selv å kunne ta riktige valg her i livet. Og hva skulle jeg gjort hvis han en dag kom å sa at han hadde rusa seg, hvis jeg selv gjorde det ? Men mamma,du gjorde jo også det.. hvorfor kan ikke jeg ? 

Dette ble et litt rotete innlegg, men jeg må bare virkelig få ut frustrasjonen min angående dette. Synes det er helt forkastelig å flytte til en annen by for å drikke, feste og ruse seg.. og “gå på skole” når man er mamma.  Men det er jo bare min mening ! Jeg flytter jo til Kristiansand om knappe 8 måneder, og da tar jeg selvfølgelig med meg Nathaniel. Har ikke engang tenkt tanken på å levne han igjen i Alta. No way.. jeg er mamma… og det på fulltid ! Ikke på deltid, ikke i periodevis..  Og til sist på jeg bare si at jeg ser fryktelig ned på personer som driver på med narko. Det er så stakkarslig som det kan få blitt. 

Hva mener dere om dette ? 

88 kommentarer
    1. Kunne ikke vært mer enig. kjenner til flere tilfeller at unge jenter har fått onga, og så lævna de ongan hos føreldran eller hos Farn tel ongen før de skal få lov å fæste å gjør ting de vil å nækta å je slæpp på..
      Stå på videre Rannveig, har følt dæ sia før du fikk ongen 🙂 elska å føll me bloggen din..

    2. Du var jo rusmisbrukere for du fikk din sønn så du skal ikke snakke om andre ! Du går ut Å feste uten ungen din? Dårlig mor er det! Du burde skaffe deg liv før du snakker om andre du er ikke mye bedre din rasist! Hvordan trur du at du ser ut? Voks opp! Håper ikke ungen din blir som deg! Da synes jeg bare stakkars 🙁 uff tragisk er du !

    3. Haha, ja, Rannveig. Du går ut og fester uten ungen din. Det er grusomt at du ikke tar med deg han på fest altså 😛 haha, hjelpes. Er sååå gøy å lese kommentarene du får 😀 haha

    4. For det første, God morgen sunshine! ;p
      Jeg syns det er stygt og si slikt om narkomane, da jeg selv har en lillebror som er under behandling for det ( på eget alternativ ), noe det står respekt i til de grader. Og han er på bedringens vei med god hjelp fra familie og der han er nå. Han mistet kjæresten sin nettopp pga narkotika. For ikke mange ukene siden døde hun fra han. EN NYDELIG JENTE!! Fantes ikke noe vondt i den jenta.. Så det syns jeg er veldig stygt å skrive slikt om narkomane, for de er faktisk syke og de trenger hjelp!
      Men sånn utenom det så er jeg helt enig med deg at når man får barn, så skal man ikke ruse seg, det sier seg vel selv at da kommer barnevernet og tar ungen. For en som er narkoman kan ikke ta vare på et barn, de kan ikke engang ta vare på seg selv.
      Jeg syns du virker som en super mamma jeg Rannveig, og det vet du! Klem Ida:)

    5. Likte faktisk bloggen din, syns du virka grei men nu syns æ at det her blei bare latterlig. Du vett jo ikke noe om hvordan kaoma har det, hun velger utdaning betyr det ikke at hun er dårlig mor, prøver faktisk gjøre noe bra for de., kunne få seg ordtlig jobb i framtiden og slepp leve på nav. Hun er fantastisk god mor., syns domt du sletter komentarene, kaoma har rett til si sin side av saken. du synker veldig lavt ved anklage henne ved henge med “narkissa” som ikke er sant, og når du selv har rykte på for å henge selv. tenk litt over neste gang for du legger ut slikt, syns egentlig du kan slette det her innlegge ditt, det virker som du legger dette ut for å prvosere! og når er så liten by så er det lett skjønne hvem du mener selv om du ikke sier navn.

    6. Det her e for latterlig rannveig.. Kan jo starte med 1. Man får ikke vite at man får skoleplass før i juni, altså lenge etter frista på å søke barnehagen e gått. Og 2. Du påstår at den person gjør noe, du vet det jo ikke. Syntes det blir for domt å lage et helt blogginnlegg for.
      Du skriver at du e voksen og ikke har tid til drama, men du utaler dæ på noe helt anna når du gjør sånt som du gjør nu.. Og en ting til, kjenner Kaoma å alta va ikke hennes førstevalg, så det at ho sku søkt barnehage i forveien, va jo litt 50/50 sjangsen å ta. Å ho e bra heldig som har farn til ungan og familien som stiller opp. Beste e jo at ungan e der dem e vant å være, å med mange folk dem kjenner. Istedenfor Å flytte til ny plass, nye folk, ny barnehage osv. For en liten periode. Bare så det e sakt 🙂

    7. Hvem gir deg retten til å leke kongen på haugen? Du snakker så varmt om at du er et eksemplarisk forbilde for sønnen din, og pardon me… Det skurrer litt. Ville et forbilde åpent snakket drit om et annet individ på internett? Nei. La “”anonym”” være med akkurat de hun vil, så kan du leve ditt eget smålige lille liv.

    8. Jeg er enig med deg. Man tar ungene sine med seg uansett, det er ikke noen andres ansvar å ha dem. Går ikke det an det året, lar man være å gå skole og venter til neste år, verre er det ikke.

    9. Har sett deg røyke hasj og henge med andre hasjiser før.. så den setninga om at det er “så jæævlig latterlig å ruse sæ”, viser bare hvor selektiv hukommelse du har .. Du bøyer hverdagen slik at den passer inn i det perfekte bilde som du tror livet ditt e .. get off your high horse! Koffor rakke ned på folk.. om du ville hjelpe, tok du sånne ting på tomannshånd

    10. Før du henger ut andre folk burde du tenkte på ka du skriver. “kan virkelig ikke få understreket nok hvor jævla latterlig det er å ruse seg, eller å henge med folk som ruser seg.” javel? etter som æ vet med fakta så drikker du faktisk med folk som ruser seg. Og som æ har sett på bloggen din, så vil æ bare si at du e også lamme folk som bruker rus, og ser ikke ned på dæ av den grunn. Det handler om å ikke ta dem med hjem, eller ruse sæ!
      Og det e bo i en anna by fra ungen/an, d e sikkert ikke nokka dem vil. å kan faktisk være MANGE grunna til at dem ikke e blitt med, feks mangel på bhg plassa.
      Kjære Rannveig må du virkelig tenke på ka du skriver, du e ikke perfekt du heller. og henger du ut folk, uten og ha selve fakta. så syns æ virkelig ikke du ska skrive innlegg dær nån henger ut dæ uten og vite ka det egentlig e snakk om.

    11. Srsly rannveig?! Ka e vitsen? Katti hadde du sist en ordentlig samtale med den det gjelder om kordan ho lever livet sitt? For du har nemlig ikke hatt en 🙂 så de meningan der kan du bare holde for dæ sjøl, du har nemlig ingen grunn til å uttale dæ lengre, du kjenner jo kanpt vedkomne lengere! Å legge ut om livet hennes på din blogg det har du faktisk ikke låv til, for det første så skal man ha tilatelse å utale sæ om andres liv på en privat blogg som gjelder dæ og for det andre det å si at en person går på narkis som ikke e dæ eller en som vil bli klistra all over bloggendin e trakkasering av privat liv! At du ikke ha bedre å ta dæ til, å e det her måten du får dæ lesere på? Å e du ikke interessert i drama så skriver du ikke sånne innlegg 🙂

    12. det er ikke mange uker siden du festet med narkomane. bildene du legger ut viser jo hvem du henger med. altas største søppel. og da mener jeg såklart ikke marita!

    13. Jeg syns budskapet ditt er fint, Rannveig. Men du uttaler deg på en veldig feil måte. Av en eller annen grunn så overbeviste du ikke meg med dette innlegget. Dette innlegget skrev du i et håp om å få god kritikk. Det er på høy tid at du vokser opp og oppfører deg som en voksen mamma. Du blir sint på andre når dem “slenger med leppa” mot deg, men du kan bare rakke den på andre uten konsekvenser?! Men du må vite en ting; VÆR MOR ANDRE, SLIK DU VIL ANDRE SKAL VÆRE MOT DEG!!

    14. Det her ble faktisk litt for dumt.. Om det e sant det som står i kommentaran ovenfor, og det e det her tilfellet Rannveig sikter til, så blir æ rystet over kor trangsynt folk kan være.
      For det første, vedkommende levner ikke ungan på barnehjemmet og stikker av gårde. Og for det andre, ka dåkker mener med at det ikke e noen andre som har ansvar for din unge? KA MED BARNEFAREN?! Om barnefaren vil stille opp, så skjønner æ ikke det store problemet med å la han ta det ansvaret? Æ blir forfær når æ ser mødre avskrive fedre sitt ansvar fullstendig, og det e så mange tilfella der det skjer. Til og med der barnefaren mer enn gjerne vil ta ansvar, men ikke får lov. Når du får barn, så e det sjeldent kun ditt ansvar, for om dåkker ikke har glemt det, så e det en til part med i bildet.
      Mora i det her tilfellet forlater ikke ungan sine til kæm som helst, ho levner dem faktisk hos barnefar, og æ skjønner ikke det store problemet i det.

    15. For min del kunne æ aldri elta ungen min i en anna by, det går bare ikke. Man kan vel studere i samme by som barna bor i, studere på nett osv osv. Aldri hørt at det e umulig å flytte med barn.
      Men det e for min del da. Synes egentlig det høres helt utrolig ut, ikke minst for stakkars barnets skyld, menmen. Alle bestemme sjøl, og det e hennes valg, selv om de fleste ikke kunne tenkt tanken engang.

    16. Så så alle sammen her ! Jeg vet at jeg på en måte ber om å bli hata når jeg skriver innlegg som dette, og det høres kanskje sykt ut.. men det går helt greit for meg ! For jeg er sterk nok til å stå på mine meninger, JEG mener det å gå på narkotika er helt forkastelig, JEG mener det å forlate ungen sin for å gå på skole er helt forkastelig.

      Det er mine meninger ! Min blogg ! Har dere andre meninger, greit.. dere skal få lov til å ytre dem. Men ikke kom med at jeg er en dårlig person som sier mine. Da er det dere som synker på et lavt nivå. Har aldeles ikke trakassert noen her, nevner ingen navn, bilder o.l som kan gjenkjenne noen som helst. Som Malin sier, så er det jo DERE som deler navn med resten av verden her… ikke jeg !

      Om du likte bloggen min før, og leste bloggen min og ikke lengere liker den, så er det fint lite jeg kan gjøre med det. Jeg lever ikke for å oppfylle andres ønsker og forventninger, som sagt… MIN blogg, mine meninger.. respekter det eller slutt å les 🙂

      Takk for meg !

    17. herregud :p det her e så latterlig at æ gidd ikke si så mye mer enn at det e jævli unødvendig og skrive det, kjenne verken deg eller ho det e snakk om – men ALLE i alta skjønne jo kem du sikte til, det her bli bare så jævli feil rannveig :p

    18. Skreiv navne hennes for at hun selv hadde komentert her men som tydeligvis du rannveig har slettet, var mange komentarer du slettet.
      HVORFOR??

    19. Æsj ass.. Nå som jeg begynte å like deg litt også. Håpløst innlegg, og skremmende å tenke på at din plan er å utdanne deg til et omsorgsyrke. Du virker jo helt totalt blottet for empati. Tenk å skrive noe sånt om folk som sliter med narkotikaproblemer! Hilsen sosionom som er glad jeg ikke kommer fra Alta 😉

    20. Jeg vil ikke si du forlater barne ditt om barnet bor sammen med barnefar. En pappa er like mye forelder som en mamma! Selv om du har bært barnet fram så betyr det ikke at du kan nekte faren samvær bare fordi du føler det er ditt:)

    21. Vis alle skal være så negative mot henne så gi faen i å kommentere da! Herregud! Bare gi faen og kommenter, dere kan heller finne på noe annet! Om hun ruset seg før så har ikke det noe med nå og gjøre, hun har nå fått en unge og holder ikke på med det 🙂 At hun går på fest selv om hun har en unge skulle ikke gjøre noen ting! Nå for dere faen meg gi dere og slutte og kritisere henne her på nettet, for face to face hadde dere faen ikke tørt og sagt en dritt.
      Det du sier er virkelig sant.
      Likte bloggen din, stå på videre 🙂

    22. Dette er en privatsak. Det er lov til å irritere seg og ha meninger, men ikke publiser det på bloggen din 🙂 Skriv heller det innlegget om hjemmelaget mat til Nathaniel som du lovte. Det venter jeg i hvertfall 🙂 trenger tips på det området!

    23. Når du har ansvaret for en liten gutt og i tillegg er en offentlig person på blogg så kan det umulig være smart å henge ut folk og de dem omgås som rusmisbrukere. Hva hvis disse folkene virkelig er rusmisbrukere, har du tenkt over at det er noen som faktisk forsyner de med denne dritten og som mest sannsynlig ikke er “mors beste barn”. Alta er jo en liten plass, er du ikke redd for å få trøbbel med disse menneskene?!! Hvis de får trøbbel med politiet på grunn av deg, så har du jo virkelig lagt opp til “hevnaksjoner”. Synes du skal være forsiktig med hva du legger ut på nett.

    24. Er veldig teit å si at en mor har all ansvaret for barnet. Det er jo ikke bare mor som har skapt barnet, hva med barnefaren? Om det ikke er godt forhold mellom moren og barnefaren, skjønner jeg jo at mor ville helst hatt barnet for seg selv. MEN om det er et bra forhold mellom dem og begge parter er involvert så mener jeg at barnet kan få det best der hvor den har sin omgangskrets og nærmiljø. Jeg tror det er opp til hver enkel hva én hadde valgt.
      Rannveig, du sier vi skal respektere dine meninger? Det gjør jeg, men du respekterer tydeligvis ikke andre sine. Måten du skriver innlegget på er feil og du grer alle rusmisbrukere under en kam. Du eier ikke respekt for mennesket, noe én skal ha. Hva vet du om personene som ruser seg? Alle har sin historie vet du.. Og nei, jeg kjenner ingen og ruser meg ikke selv.. Jeg prøver bare å se mennesket..
      Og hva vet du om personen som flytter skal feste og ruse seg? Har du peiling? Jeg synes hun er fornuftig som prøver å komme i gang med karrieren for å få en bedre økonomi. Hun er ikke en dårlig mor fordeom. Vi har alle forskjellige måter å se ting på. Jeg synes hun skal være stolt over at hun tør å vise hva hun vil og det er tøft å flytte uten barnet! Tenkt hva hun tenker om det? Kanskje hun sliter mye med å gjøre det? Og ikke kom her å si “NEI!!! Hun sliter ikke noe med det, det har jeg sett!!” Fordi at en kan aldri vite ha som foregår inn i hodet til et menneske.
      Håper du tenker over neste gang du legger ut slike innlegg. Du sier det er din egen mening, men kanskje du skulle prøvd å få inn flere synspunkter? Til slutt vil jeg si; Man er ikke en dårlig mor om man flytter fra barnet. Man tenker på barnets beste i en situasjon og for denne så er det kanskje nettopp det å være hjemme igjen. Det er tungt for mor å dra fra barnet sitt.

    25. Du e jo rett og slett patetisk Rannveig.. Skjønne ikke koffer du skal blande dæ oppi Kaoma sitt liv, du har jo for helvette ingen ting å gjøre me det.. Ta nu får gudskyld å se godt i speile før du skriver et helt satans innlegg om andre. SKAM DÆ!

    26. Haha.. herreguuud.. enkelte folk som bare MÅ kommentere dritt, og komme med helt absurde utsagn. Selvfølgelig er det jo sant det du sier. Får du et barn, så sier du faktisk ja til å sette deg selv litt i 2. rekke. Du sier ja til å ha et ansvar for dette barnet i 18 år frem i tid. Men som jeg ser enkelte har kommentert ” du er en dårlig mor fordi du fester uten barnet ditt” – joda! Det gjør deg virkelig til en dårlig mor! Jessda.. nei, det er ikke slik det funker. Selv om du påtar deg ansvaret for et annet menneske betyr jo ikke det at du ikke skal få lov til å kose deg litt i blant. Det er stor forskjell på å være borte fra barnet én dag/kveld og det å forlate barnet i et helt år!
      Og ja, narkotika er helt forkastelig. Det finnes ingen unnskyldning for å holde på med det. Ikke skader man bare seg selv, men også andre. Det er ikke synd i mennesker som holder på med dette, men det betyr heller ikke at de ikke også kan være gode mennesker, uten rusen.:)

    27. Hei! synes det er dumt at du skriver så styggt om narkoman! det er ikke dems feil at dem er der! alle har en grunn for at dem er i det dårlig miljø! alle gjør hva som helst for at barnet sitt skal få det beste! hun valgte få bra utdannelse for sine nydelig barn! det var ikke dårlig valg! klart savner hun ungene sine og alt det der! men hun vil ikke leve på nav som du gjør! hun vil ha bra jobb som hun kan betale alle utgifter og ting til sine barn! viser bare for sterk jente hun er som gjør sånn for sine barn! tar sjansen liksom! du ser jo bare ut som du fester hele tiden! du snakker dritt om narkoman? skal jeg fortelle deg noe? mista min bror i går! etter lang periode med rusproblem! når jeg leser det her så knuser det hjerte mitt! for du snakker da styggt om alle som er narkoman! helt herlig? dem er snille folk som bare sliter med problemer! men vent kanskje det blir deg som sliter sjøl med problemer! karma kommer!

    28. 1. Er det ok at far gjør det da?
      2. Hvis man har fått barn i ung alder så er man stort sett ikke moden nok til det. Jeg synes det virker som om du klarer deg veldig bra utifra det jeg har lest på bloggen, men det er ikke alle som gjør det. Hvis de da mener at barna har det bedre hos noen andre enn seg selv, så mener jeg at h*n er en bedre forelder å gi barnet sitt en bedre sjangse hos noen andre.
      Men det skal sies at jeg ikke har barn, så jeg klarer ikke helt å sette meg inn i det.
      Stå på 🙂

    29. hah, ok ! Jeg skjønner poenget her, men ikke kommentarene. Noen er jo helt bak mål !
      1. Greit det kan være stakkars en narkoman, men de har da for faen valgt det selv! De er jo mennesker de og, å velger selv å gå så lang, ingen andre! Når de allerede har blitt opplært på skole og div om akkurat hva som skjer når man begynner å ruse seg, burde de faktisk tenke over hva de gjør når de røyker hasj/sniffer/tar sprøyta for første gang! Ingen andre som har valgt det at de skal gå så langt! Er det sånn at noen kanskje har satt nålen i armen på de så kan jeg skjønne det, men de kan jo for det om slutte med en gang isteden for å fortsette! Er ikke det litt logisk? De velger det faktisk selv og da er det ikke så synd i de mer! Dette snakker jeg om erfaring og har familie som er narkoman, og nesten havnet i det selv! Det er bare å kutte ut så er du ferdig med det! Og dette er ikke for å sette alle narkomane unger samme kam, de vet det godt selv hva de har havnet ut i og hvorfor!
      2. Nå det er snakk om dårlig mor og div piss greier så er ikke Rannveig dårlig mor her. Jeg hadde aldri dratt fra mitt barn for å gå skole, jeg hadde tatt barnet med meg uansett! Det er helt greit å la faren ta seg av barnet, men her er det jo snakk om at personen ikke “hadde” tid eller orket å ta barnet med, det var faktisk ikke noe stor grunn til det. Barnehage kan ungen komme i uansett, det er ikke det størst problemet her. Barnehager kan hjelpe med mye og det finnes alltid ledige plasser! Ville aldri risikert å mistet barnet mitt for å dra på skole. Personen har jo allerede kontakt med barnevernet og hvorfor kunne ikke de hjelpe? Og ungen likte jo bedre å være hos besteforeldrene og faren enn hos henne, for de ble verken vasket eller matet ordentlig på dagen. Lagt for å sove med de samme klærne som ble tatt på når de sto opp, ikke pusset tennerne ++++++! Ikke var det vasket eller ryddig i hjemmet eller noe, det luket fælt der. Alt for lat spør du meg!! Det er vel grunn nok til å ikke gidde å ta ungen med seg for det ble for “mye” å gjør når det allerede ikke ble gjort. De som får barn må klare å ha orden på seg selv før de skal ta vare på andre. Det er min mening!

    30. Det står i respekt at man ønsker å fullføre skolen, selv om man har barn. For noen er det ikke så enkelt at man bare kan ta de med seg , eller gå på skolen der man allerede bor. Og dermed må man finne alternative løsninger. Hva andre fordriver fritiden sin med utenom skole, spiller da ingen rolle.
      Det er ikke ditt liv, man trenger ikke alltid ha en mening om alle andre. Det er klart at det noenganger er vanskelig å forstå hvordan andre klarer det, når man selv tenker at slik ville man nok ikke hatt det selv. Men vi alle er forskjellig, klarer ting på eget vis. Livet har ingen fasit, og det er viktig å huske på. Det som er rett for noen, er kanskje ikke rett for andre og omvendt. Slik er det, og man er moden når man ser at alle gjør ting forskjellig og det er ikke noe galt i det.

    31. Hvorfor henger du med folk som ruser seg da? Du har selv lagt ut bilder her på bloggen av deg og folk som ruser seg.

    32. Så klart du har lov til å gi utrykk for dine meninger, men å så tydelig sjikanere ei jente du allerede har skrevet utrolig stygt om på bloggen blir altfor dumt. Ønsker du å snakke om noe relatert til ansvarlighet kan du være så god å gjøre det, men da snakker du også om DET istedet for å vinkle ting mot en enkelt person.
      Som allerede nevnt er ikke du perfekt. Det er på høy tid at du trer av tronen og ser småhull i det du sier, og i livet ditt, for det er ikke så perfekt som du skal ha det til å være. DU er ikke så perfekt som du skal ha deg til å være.
      Det er veldig fint at du synes det er viktig å være et godt forbilde, men da er det også en sentral løsning å prøve å være det selv? Vil du at sønnen din skal vokse opp og tro at det er greit å oppføre seg som du gjør nå?
      Seriøst. Voks opp.

    33. Hadde jeg møtt deg og du plutselig ut av det blå hadde spurt om jeg går på stoff, tror jeg at du hadde fått en kraftig smell i ansiktet. Tenk deg litt om hvordan folk vil ta slikt.

    34. Seriøst, du e så dobbelmoralsk at æ SPYR. Kem som KLIKKA her for nån måneda tilbake på grunn av en videoblogg ”om unge mødre” å nakenbilda? Nævnte kaoma dæ med navn da kanskje? Nei. Ho gjor vist ikke det. MEN du klikka uten grunn for det. Så gjør du AKKURAT det samme mot ho, du e så forbanna dum at æ får ont i hode. Syns synd i ungen din som må ha DÆ som mor. Du e så latterlig. å at du faktisk trur at nån e sjalu på dæ, livet ditt å den stygge ungen din skjønner æ ikke. Det e INGENTING å være sjalu over. stygge drittkjærring

    35. ta nu å stikk finger’n i jorda å kjik dæ litt rundt. det her blir for dumt. sjøl om det e din blogg, så kan du faktisk ikke skrive ka du vil. du e fortsatt nødt til å følge norsk lov. ”hvis bloggerne oppgir navnet ditt eller på annen måte gjør deg lett å identifisere for andre og hvis innholdet enten er usant eller røper personlige og private forhold, er dette noe du kan gå videre med.”

    36. Charlotte Larsen Thomas: Tror absolutt ikke jeg kan skrive hva jeg vil . Dette kalles ytringsfrihet,ikke krenkelse eller personangrep eller noe annet. Det er overhodet ikke nevnt noen navn eller personlige forhold her.

      Så det er ingen grunnlag til å “ta det videre” som du her foreslår 🙂

    37. “eller på annen måte gjør deg lett å identifisere for andre”. alle har jo skjønt kem du sikter til.
      “Greit at du skal gå skole, men for helvette… må du virkelig henge med byens rusbisbrukere og ruse deg ?” det e både usant OG du skriver ”DU”, du sikter jo til en enkeltperson. det her e personangrep, rannveig. ikke lek dummere enn det du e. du skjønner jo det sjøl.

    38. Æ skjønner ikke koffer ikke dåkker toan e vænna istedet. To tilsynelatende like jenter, i tilsynelatende like båta. Kunne vel ha nytta godt av hverandre i stedet for å slenge dritt og trøkka hverandre ned.
      Make love, not war, and such.

    39. “Straffeloven § 390 a er praktisk for å ramme ytringer på internett som krenker en annens fred.”
      Straffeloven § 390: «Den som ved skremmende eller plagsom opptreden eller annen hensynsløs atferd krenker en annens fred eller som medvirker hertil straffes med bøter eller fengsel inntil 2 år. Offentlig påtale finner bare sted når det begjæres av fornærmede og finnes påkrevet av almene hensyn».
      Bare en liten heads-up til enkelte som trur dem har full ytringsfrihet når det kommer til sjikane av enkeltmennesker. At det skal være så vanskelig å holde pølsefingran bort fra internett med enkelte uttalelser e bare flaut og ikke minst fullstendig unødvendig, men ikke mer flaut enn at folk faktisk syntes det her e greit. Det her e bare alt for dumt.

    40. Sikta ikke Kaoma til en enkeltperson med videoen sin? Hengte ikke ho ut EN person som de fleste kunne gjette seg fram til?

    41. Selv om dere sier ting til Rannveig trenger dere ikke blande Nathaniel inn og kalle han stygg ! For det er han ikke i det hele tatt ! Du kan jo ta å vokse opp litt vel. Ingen “normale” mennesker slenger dritt om en liten unge !

    42. Blir kvalm av alle bedrevitere her inne. Aner ikke hvem eller hva Rannveig snakker om ang. Personer og rus, men en ting vet jeg – jeg ble ØDELAGT som barn fordi min mor prøvde å gå skole i Lakselv da jeg var pitteliten. Faren min røyka hasj, så bestemor måtte ta seg av meg, og da mamma kom hjem ble hun avhengi av medisiner i to år pga smerter som hun fikk og måtte avbryte skolegangen. Jeg har tilgitt de i dag, gjort er gjort og løpet er kjørt, men skal aldri i VERDEN levne mine/min unge til fordel for skole I DEN ALDEREN DE TRENGER MAMAMEN. Det er bare fælt, man utvikler separsjonsangst og kan få psykiske lidelser. Velger og være anonym ift foreldrene mine. Som så absolutt har lært av sine feilsteg.

    43. Du vokser nok opp en dag du også å lærer litt mer. Du fremstiller deg selv som noen med tankegangen til en 12 åring. Uansett hvem sine meninger det er så har du faktisk ingen rett til å henge ut mennesker, rusmisbrukere eller ikke, på nettet. Hvis du hadde vært en voksen jente med voksen tankegang så hadde ikke du skrevet slike ting. Du mister så utrolig mye respekt med å skrive slikt. Men ditt liv, styr det som du vil.

    44. Altså æ mene nu at det e forskjellig fra person til person. Ka e menneske sin hensikt med å gå på skole og levne barne med bestemor eller far f. eks. Så virke det jo som at rannveig kanskje kjenne eller vet godt kem den her person e .. Vet ikke helt ka æ skal si, e jo ikke alle som har det fælt om mora reise bort i uka for å gå på skole, kan jo hende man pendle hjem i helgen for å være med barne? Kan jo ikke greie alle under samme kam ..

    45. Lurer på hva faren til Nataniel synes om at du skal flytte til Kristiansand? Skal han fortsatt være i Alta? Blir jo langt for han å reise for å treffe sønnen sin. Og det er jo trist. For egentlig så skriver du jo at man skal stille opp for ungene sine, være der for dem. Da må ikke du ta fra faren til Nathaniel retten til å stille opp for han. Synes nå jeg da.

    46. Hvis man kjenner en person som ruser seg, så er det ikke galt å være med den personen, så lenge dem ikke ruser seg når du er tilstede eller at de påvirker deg til å gjøre det. Noen er fremdeles glade i vennene sine fordeom de tar gale valg. Er man så svak sjøl å må ruse seg, så gjør man det på eget ansvar. 🙂 Uansett hvordan fest man kommer til her i Alta så er det en eller to som ruser seg. Og skjønner også at enkelte persona har det vanskelig å komme ut fra den onde sirkelen også pga at hele vennegjengen ruser seg. Men dem som har venn som ruse seg og som klare å stå ifra sjøl og fremdeles er med den person synes jeg faktisk er sterk, man er jo glad i vennene sine 🙂 !

    47. Ærlig talt. Selv om dere ikke liker innlegget hennes,så er det utrolig stygt og skrive at ungen hennes er stygg. Det er snakk om et lite uskyldig barn. Dere burde virkelig skamme dere og ha dårlig samvittighet resten av livet… Fy flate så lite hjerneceller noen kan ha… Eg blir rett og slett KVALM. Stå på Rannveig. Du har en selvtillit av stål:) Er ikke alle som hadde turt litt engang og skrive om mange av tingene du skriver om. Og dessuten er ungen din NYDELIG. Og alle kan se at han har det bar BRA. Blid og fornøyd er han:)

    48. Vel, den setninga om at han va stygg va kanskje ikke helt gjenomtenkt. Så det beklager æ 🙂 Men som æ prøvde å få fram ble æ utrolig provosert, For når Kaoma laga en Video på bloggen sin, der ho ikke nevnte nån menneska, ho tok det på et generelt grunnlag så tok Rannveig det automatisk til sæ at ho mente nettopp Rannveig. Det som blir så feil for mæ da, e at bare nån måneda etter at ho klikka, reagerte som en tulling, kalte ungan til kaoma både det ene og det andre. Blant annet at dem va stygg, så gjør ho akkurat det samme. Bare at ho tar det mye mer grundig, å sikter til en enkelt person.
      Det blir helt feil, koffår ska ho dømme en ho ikke kjenner lengre? koffår ska ho sitte å hakke ned på hennes avgjørelsa når ho ikke vet nå om bakgrunnen for dem? Det e latterlig, smålig og forkastelig som ho bruker så fint. Pass på dæ skjøl Rannveig, for du e langt i fra perfekt. Selv om du kanskje tror det. 🙂

    49. Ranveig, du bør kanskje ikke henge ut folk som rusmisbrukere, å si at de er lavmål. Du har selv en sønn, og har ingen verdens garantier for hva som kan skje med ham, du hadde vært glad i ham uansett.Alle har vært uskyldige barn en gang,enhver forelder er glad i barnet sitt, uansett hva de måtte finne på her i denne verden.

    50. Rannveig…For nån måna sia så va du ilag med en som ruse sæ å går på stoff…tenk dæ litt om før du skriv et sånt innlegg…

    51. Ingen som har tenkt over at det finnes UFRIVILLIGE narkomane…?! Hvor personer kan ha skadet seg alvorlig i f.eks en arbeidsulykke eller bilulykke og sliter med store smerter. Man blir avhengig av smertestillende også! Etterhvert som man har brukt det over lengre tid (gjerne år) så blir effekten dårligere og smertene verre som følge av det. Da er det mange som må gå over på sterkere saker for å takle hverdagen. Eller at legen brått kutter medisinforsyningene, synes du har “fått nok” og nekter å skrive ut mer resept til deg. Når du er avhengig av noe (medisiner også) må du faktisk trappe ned sakte, ellers går du antageligvis på en smell. Ingen som klarer å sette seg inn i og forstå at ikke alle narkomane er selvvalgt?? Ikke det?? Dere er jammen noen trangsynte jævler med svært lite medfølelse for mennesker som har det vanskelig!

    52. Faktisk SÅ kan barnefaren nekte ho Rannveig å flytte med barnet så langt, det finnes lov mot det… kan noen si det til han?

    53. Kanskje (kaoma) flytter og fullfører skolen for å gi ungene et bedre liv senere, i forhold til deg som går å leker nakenmodell og deilig! Skal du forsørge Nathaiel med pengene du for for å stå naken å posere?? Men du snakker jo bare om alle andres “craapy” liv.. Å ikke si denne bloggen handler om deg som mor, den handler om din mangel på oppmerksomhet! Grow up!

    54. Du är ju helt och hållet tom i huvudet, vet du inget om henne, som vi alla vet du snackar om, så håll käften… Du blev arg för att nån frågade vad din son har för diagnos, han har inte någon diagnos säger du då, och så jävla dåligt av personen som skrev det för personen vet ingenting om din son, uppenbarligen vet du inte ett skit om personen du skrev om, och kastar skit runt dig om andra folk, du är inte bättre än personen som frågade vilken diagnos sonen din har.
      Tycker det är lika fel att du snackar bullshit om henne som att nån snackar skit om din son.
      Säger inte att en av er är en bättre mamma men ingen av er är nog en dålig mamma vad jag vet, men ditt uppförande är inte något att se upp till för din son. Så som många andra sagt åt dig här, väx upp lilla flicka…

    55. Problemet er vell at Rannveig tror hun er så mye bedre enn alle andre her. huff…
      Men enig med en kommentar her oppe… Skal nu faen ikke rakke ned på ungen, for ungen hennes er nydelig selvom hun er kortere i panna.

    56. Lurer på en ting… Kor i faen e hodet ditt?
      Ho har flytta for å klare å ta seg en utdannelse, som bare kommer til gode for ungan. Ikke som du, som går på nav lønn. Greit at du også skal ta utdannelse, men det tar enda lenger tid pga ungen du har. Synes det e helt OK å flytte en liten stund for å gå på skole, for å kunne få seg en ordentlig stødig bakke å stå på. Og som ho sjøl sier så e ho hos dem så ofte ho kan og ho snakker med dem hver dag.
      Det som e enda mer latterlig e jo det at du sir ho henger med narkomane og rakker ned på det, når du sjøl henger med narkomane. De fleste du henger med er faktisk det. :p
      Også e det jo sånn da, at det desverre e blitt fler og fler narkomane, så vi vil alle være venn med noen av dem. Selvom man kanskje ikke vet det sjøl. ALLE har en narkoman venn, familie medlem eller noe lignende. Men det betyr jo ikke at man ruser seg selv.
      Ruser du deg selvom du henger med narkomane? Nei! Å da e det ikke sikkert at ho heller gjør det.
      Trur du også kan være en smule sjalu på ho, siden ho faktisk har så mange i familien som kan hjelpe og fordi at barnefaren faktisk stiller opp. I forhold til Nathaniel sin barnefar.
      Ta nu heller å vær glad for hennes del, at ho faktisk gjør det som kommer til gode både for ho og ungan. Og at ho har så mange rundt seg i tillegg til barnefar.
      Liker å følge med på bloggen din, for æ synes du e en flink mamma generelt, men når det blir sånn her så ser man jo lett kor barnslig du enda e, at du orker fjortis tull enda. Det her va jo sånt vi va ferdig med på ungdomsskolen. 😉

    57. Du får mye “pez” her Rannveig. Kan du ikke bare slutte å henge ut andre på bloggen din? Det er vondt og sårende for den det gjelder, spesielt hvis det er små barn involvert. Ha en fin halloween-feiring i dag da:)

    58. du heng ikke med rusmisbrukera? hahaha, ekke mange innlegg sia dær du hadde posta bilde av deg doggystyle med en av de største rusmissbrukeran i alta jokkanes bak dæ 😉

    59. Jeg synes absolutt ikke att det er noe galt og reise bort for og ta utdannelse om barnet / barna er hos far. Man har jo ikke noe enerett på barna som mor , og så lenge barn har en mor og far som begge stiller opp hundre prosent så synes jeg ikke det er noe galt i att en av dem reiser bort for en periode for og proritere utdannelse , dette vil jo gagne barna på sikt også. Er jo ikke slik att barna blir ” forlatt” , denne moren kommer jo til og treffe dem i helger og sikkert i ukedager i ny og ne også.
      Selv om andre foreldre ikke ville ha reist fra for og ta utdannelse , så er det sikkert det rette valget for denne familien , vi er jo alle forskjellig og har ulike prioriteringer.
      Du selv velger jo eks. Flytte til en annen by en der pappaen til din sønn bor , noe som da innebærer pendling for barnet går jeg utfra .. Uansett så er det sikkert nøye gjennomtenkt og det riktige for dere utfifra deres situasjon , selv om andre kanskje ikke ville valgt det slik. Jeg ville eks. aldri bodd i annen by enn faren til barnet mitt , men jeg respekterer att andre velger annet. Og noen ganger må man for ta vanskelige valg for og komme dit enn ønsker i livet.
      Ang. Det du skriver om att og være rusmisbruker er patetisk , så synes jeg det er litt trist og lese. Det er så mange ting i livet som kan være påvirkende faktor til att mennesker havner i en vanskelig livssituasjon , noen har kanskje hatt en svært vanskelig barndom med vold / rus / barnehjem / eks antall flyttinger etc , det er mange skjebner og man skal være forsiktig med og dømme andre. Ingen bestemmer seg heller for att ” i dag skal jeg bli narkoman” , det begynner jo i de små med hasj og alkohol .. Kanskje ofte for og døyve vonde smerter og eskalerer til noe større personen ikke har kontroll over ..
      Plutselig er mennesket avhengi av heroin og sitter med sprøyta i armen , veien tilbake til ett normalisert liv kan da bli tung og vanskelig , og all respekt til dem som klarer komme seg ut av det helvete , for noe liv som noen ønsker tror jeg neppe det er …….
      En lenger oppe skriver att det er jo bare til og slutte , da har man så lite innsyn og lite forståelse for problemet som overhodet mulig , dem kan ikke bare slutte … det er langvarige psykiske og fysiske absinenser , og personen må få hjelp og rehabiliteres.
      En smule empati og respekt for mennesker som har d et vanskelig synes jeg man skal prøve og ha , prøve forstå hvorfor mennesker handler som dem gjør , for det ligger som regel mer bak enn hva man tror og antar.

    60. Anonym: Aldri rota med nån som har drevet med rus. Han du mest sannsynlig sikter til rota jeg aldri med, det var kun en kompis jeg hadde facebook.spøk med.. helt sykt at noen tror vi var ilag liksom :p

    61. Hvis du skal ha en utdannelse innen helse og sosial bør du ha mer forståelse for rus. Du trur ikke at du slepp unna sånne folk før du når jordmor utdannelsen. Vet du ka empati e? Trur folk som kommer til folk i helse sektoren sett pris på å komme til en som ikke heng ut folk. I mine øyekast syns æ ikke du passe til et helseyrke.

    62. Orker ikke engang å kommentere det du skrev om.. FY!
      Men er enig med Marita Christina, at man skal nu ikke snakke stygt om et lite barn som har ingenting med det her å gjøre. Han kan ikke ta ansvar for det mora gjør/skriver. Er jo bare et lite uskyldig barn det er snakk om!
      SKJERP DERE!
      Og nei, æ kjenner ikke Rannveig 😀

    63. Unnskyld meg, men måten du uttaler deg om rusmisbrukere på – DEN ER FORKASTELIG!
      Fyfaen, har selv en bror som er på kjøret, som har slitt helt siden barndommen med rusen sin. Alle har en historie bak rusen, men det har du tydeligvis ikke skjønt. Du viser bare at du ikke er voksen nok til å forstå det, og hvis du ikke er voksen nok til å forstå det, er du da voksen nok til å ha en unge? Nei jeg blir bare kvalm av det du skriver egentlig. Han ene broren min har endelig kommet seg ut av rusen, mens han andre sliter fortsatt. Skal jeg slutte å omgås broren min da?
      Og du sier det er forkastelig og ”henge” med rusmisbrukere? Det er ikke alle som er voldelige, frekke, eller whatsoever.. Broren min er snill som ett lam, men han er – desverre, avhengig. Og det har han vært lenge. I maange herrens år. Så egentlig syntes jeg du burde passe kjeften din litt, det er nok ikke noen som er venner med rusmisbrukere fordi det er ”kult”, enten er det fordi de er på kjøret selv, eller så er det pga det er noen man er glad, sånn som med meg. DET ER BROREN min. Så skjerp deg. Blir faktisk trist av å lese dette.
      Har du foreksempel sett på ”den hemmelige millionæren?”, de har personligheter som folk her i landet burde lære av! Tenk det da, at mange av de faktisk har sånne fordommer som deg , mot rusmisbrukere, så er de frivillige i noen dager. Og etter det skjønner de faktisk hvor ille og trist det er med de som er avhengige av rus. DE GIR ORGANISASJONER FLERE TUSEN KR for å støtte de. Jeg skal faktisk utdanne meg til omsorgsperson, innen rus psykriatrien, og jeg har ihvertfall mye omsorg å gi, tenker på de og er ikke i nærheten av å ha så lave tanker som deg engang. Men hallo, du er bare 19 år, når du blir eldre så kommer du til å bli så ufattelig flau over deg selv, når du tenker tilbake på alt det dumme du sier. Og hvis ikke du blir det så er det ihvertfall mange andre som kan bli flau på dine vegne for deg :- ) INKLUDERT MEG!
      Håper bare du lærer jeg, for jeg syntes det er trist å lese sånn, er det rart verden er som den er?
      DU, er forkastelig Rannveig.

    64. Alkohol er også rus. Fine fyllebilder du la til på noen innlegg over her btw. Kult å motsi seg selv?

    65. Vet godt hvem du mener i dette innlegget, og jeg kan si deg at på en plass som dette går det mye rykter. Som du sikkert vet 😉 Alle her vet at hun kunne vært en mye bedre mor for ungene sine og mange snakker negativt om henne her i byen. Noe som ikke rart!
      Var mange som snakket drit om deg og i starten, sa at du var en dårlig mor osv. Derfor gikk jeg inn på bloggen din første gangen, og etter å ha følgt med på den en stund så kan jeg si at jeg i hvert fall ikke synes du er noe dårlig mor! Virker som om du er en utrolig flink mamma, Rannveig. Fikk de i “gjengen” min til å gå inn på bloggen din, og etter at de hadde lest og sett litt på bloggen din så ser de også på deg på en annen måte enn de først gjorde. Rykter er noe drit, og som oftest ikke sanne.
      Vi vet at du liker oppmerksomhet, men vi ser også at du har forandret deg fra slik du var tidligere til nå når du er blitt mamma. Du er ikke så ekstrem lenger. Du går i bunny kostyme på halloween, greit nok det. Du er deg selv, men du viser også at du er en flink mamma. Du henger ikke lenger med de feile folkene. Så stå på! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg