Latter en tirsdags morgen !

God morgen alle fans, stalkers og ikke minst, alle haters ! Nå er gullet mitt i barnehagen, og jeg har ryddet og styrt litt i leiligheten fra jeg leverte han til nå. Dagen i dag startet helt perfekt, jeg våknet av at Nathaniel satt i sengen sin å så på meg og ropte ” mamma”  flere ganger. Herregud så stor han er blitt ! Uansett hvor trøtt man er da, så går det likevel ikke an å la være å bare hoppe opp å gi han et ordentlig kyss i panna og ta han opp. Å være mamma er virkelig helt fantastisk, å når babyen din begynner å kalle deg for det også.. ja .. DEN følelsen ! 

Vi sto da opp, ordnet oss, og gjorde han klar for atter en dag i barnehagen.og gjorde alt vi ellers gjør en vanlig morgen. Etter at jeg ble Mamma er morgenene virkelig min favoritt-tid <3

Verdens aller fineste gullegutt ! :- * 

Enkelte altså….   Satt å ga Nathaniel frokost da denne jenta skreiv til meg, og tenkte med meg selv ; hva er mere meningsfylt ? Å mate sønnen sin, eller å sitte å skrive random shit til en du ikke kjenner ? Hahahah, nei nettop. Men som jeg sa, hun skal få lov til å tro at hun har et mere meningsfylt liv enn meg. Jeg har ikke konkurranse med noen, og jeg bryr meg ikke i og med at jeg ikke kunne drømt om et annet liv enn det jeg har nå! 

Nei altså.. det er alt for mye hat i denne verden ! Er det noe rart at det er krig over alt ? Jeg mener ærlig og oppriktig at man skal være snill og grei mot andre, og å unne andre lykke ! Slik blir man lykkelig selv. Og ja, jeg er, tro det eller ei, en utrolig snill og søt jente mot de som er snill med meg. Og det burde kanskje andre også vurdere å være ! Hva med å ikke bry seg så altfor mye om mitt liv og hva jeg gjør, men heller kanskje ta fatt i sitt eget og sin egen selvfølelse ? For man har det ikke godt med seg selv om man må gjøre slikt som dette.. det er jo psykologi for dummies 🙂 

Hva mener dere ? 

Må forresten legge med en sang jeg hører utrolig mye på for tiden ! Den er så utrolig fin, elsker den ! Hun er så vanvittig flink 🙂  

<3

26 kommentarer
    1. e nok ho som har sykt dårlig samvittighet får å forlate ungan. så klikke det får ho når du sleng sannheta i ansiktet hennes. ville aldri forlatt ungan mine. og om farn absolutt vil ha kontakt med dem, så koffer flytte dem ikke hele gjengen til alta? blir får latterlig å skylde på at man ikke ska gamble om å søke barnehageplass som unnskyldning får å forlate ungan sine. unnskyld meg. søk barnehage og takk nei til den om ho ikke hadde kommet inn på skole. trur her e en som treng en smak på ungdomslivet sitt igjen å så muligheten til det.

    2. Ah, den følelsen er fantastisk! Frøkna står i sengen hver morgen og smiler fra øret til øret når jeg kommer inn, løfter armene og sier “mamma, mamma”. Det er virkelig en lykke følelse! Du er en fantastisk mor du. Og hvis andre mener de har ett mer betydningsfult liv enn deg får de mene det. De har sikkert en helt annet syn på betydningsfult enn du og meg. Menmen, la dem! At de i det hele tatt bruker tiden sin på dette sier vel nok om dem, enn om deg! STÅ PÅ:) Du er fantastisk.
      Klemklem

    3. Flott innlegg 🙂 Da babyen sier “mamma” er det himmel på jord <3 Helt enig - det er så mange slemme mennesker på denne jord, at jeg blir helt matt mange ganger. Men jeg tilgir dem som sier stygge ting om meg, eneste måten å sende karma tilbake til dem. Overøse dem med kjærlighet... så får de nå heller se sånn etterhvert hva de får tilbake 🙂 Ha en strålende fin dag - tøff er du, står for det du gjør og sier - det er en fin egenskap.

    4. Vet du jeg synes det står stor respekt i mødre som faktisk ønsker å gjøre tilværelsen for seg og sine barn bedre gjennom å gå på skole å få seg en utdannelse! Og far har like mye rett til å ta seg av sine barn som mor! Skjønner ikke hvorfor du blander deg… Sjalusi kanskje? Hun ønsker å utrette noe slik at fremtiden til barna blir bedre! Kan ikke være morro å leve et liv der man blir avhengig av NAV og sosialkontor for at barna skal kunne leve ok! ( du skylder jo på det hvert gang noen sier deg imot)
      En annen ting er dette du referere til syting og bæsing: ja vettu va… Du er alenemamma men sier selv du har en flott familie som stiller opp og faren er i bilde, du har ungen i barnehage og er selv hjemme på dagen og får penger for det! Tenk på de som ikke har noen rundt seg, er alene, og jobber! Du har det i grunn som plommen i egge! Hadde jeg kunnet/vært hjemme å trødd hadde ikke jeg hatt min gutt i barnehage og spesielt om han hadde vært under et år…. Ta deg selv i nakken jente å begynn å gjør noe konstruktivt!

    5. Du sitter å sier vær snill mot andre, ikke bry seg om andre sitt liv, og fokuser på sitt eget osv..du bruker jo bloggen til og skrive dritt om andre osv, en ting er å blande seg, en annen ting er å skrive et helt inlegg om det:p da sier du jo deg selv imot? syntes du er alt for dobbeltmoralsk.. unskyld meg altså.
      sier ikke at du bare skriver om andre, men syntes kanskje du prøver å komme deg høyt på topplisten på feil begrunnelse?
      syns du ikke det selv?
      vist vi nå først snakker om å være dårlig mor som forlater ungen sin, så vil jeg si at en ting var at vist du skulle jobbe eller gå skole, er det greit at du har ungen i barnehage, men du sitter å “leser” i en mattebok og bruker det som unskyldning for og få fri?. unskyld meg, men da må jeg bare få si at jeg syntes 10 mnd er alt for tidlig for en liten en å være i barnehage. vist man har muligheten så syntes jeg at man skal ha barn hjemme lengst mulig.
      ellers håper jeg for all del du får en høy karakter på eksamen, og at det var verdt det 😉 lykke til!

    6. Du synes kanskje det er dårlig av henne å flytte til en annen plass for å gå skole, men det er HENNES valg, and guess what? It’s none of your business. Akkurat slik som at du skal få lov å sprade rundt så lettkledd som du bare vil, enda du er mor og egentlig bør kle deg litt mer classy. Utrolig unødvendig av deg å skrive om det på bloggen din, når du selv er en vanlig person som gjør også et spektrum av handlinger som kanskje ikke gagner andre. (f.eks fyllabilder som kan bite deg (IKKE MINST din sønn) i ræva om noen år.)

    7. “Satt å ga Nathaniel frokost da denne jenta skreiv til meg, og tenkte med meg selv ; hva er mere meningsfylt ? Å mate sønnen sin, eller å sitte å skrive random shit til en du ikke kjenner ? Hahahah, nei nettop.”
      Rolig motstridanes…. Du sitt jo for faen å svare kjerringa istedefor å fokusere 100% på å gi ungen mat. Fail. Tenk før du skriv, men det har du vel aldri gjort og kommer aldri til å gjøre så.. :p

    8. Du kan jo ikke ha det noe godt med deg selv når du gjør akkurat det samme som hun som skrev til deg? Du rakker ned på narkomane, andre mødre, andre jenter og barnefar. Kanskje du burde følge ditt eget råd, og slutte å bry deg så mye om andre og deres liv? Du sier jo at folk er sjalu når de skriver dritt om deg.. Vel. Det betyr bare at du er sjalu på de du skriver dritt om. Som feks henne her som skal gå på skole og du bare må rakke ned å framstille henne som en dårlig mor! Du er så dobbeltmoralsk og synes du er begynt å skrive så mye dritt om andre, så folk skjønner hvem du snakker om. Det er litt lavmål.

    9. Jeg forstår jo til ett vistt punkt att enkelte vil forsvare denne mammaen som skal gå på skole , selv om jeg synes noen kunne forholdt seg litt mer saklig.
      Men jeg er enig med en over , det står respekt av att man prøver gjøre tilværelsen bedre ved og ta udannelse , for det er noe som vil sikre både mor og barna i fremtiden. Synes ikke hun skal ha kritikk for att hun skal ta utdannelse , hvertfall ikke når det er faren som skal ha barna mens hun er borte , pappaen er slik jeg ser det er likestilt forelder.
      I noen situasjoner kan det være likeså egositisk og røske barna bort fra alt det kjente , kun fordi en selv kanskje føler att en har rett på barna .. Det er jo faktisk ikke vi som foreldre som har rett på noe som helst , er barna som har rett til samvær med begge foreldre om alt ligger til rette for det etc , og ting skal sees fra barnas ståsted og ikke fra de voksnes behov og ønsker. Blir ikke alltid mer riktig og ta barna bort fra far , og i noen tilfeller er jo far beste omsorgsgiver. Og om man har delt foreldreansvar så kan heller ikke bare den ene parten ta barna med seg for og flytte … Så da må man kanskje ta ett vanskelig valg for att man skal kunne forsørge seg selv og barna i fremtiden.
      Det er foreldre som pendler , som har ugusntige arbeidstider eller som må reise bort for en stund for og ta utdannelse, og dem er absolutt ikke dårllige foreldre av den grunn.
      Hadde det eks. vært en far som reiste for og ta utdannelse hadde ingen sagt noe , så synes det blir feil og gi en mor kritikk for det , det viktigste er uansett att barna blir ivaretatt på beste måte.
      Men tror det er lurt av deg og ikke fokusere slik på denne familiens valg , greit att du ikke ville gjort det samme , men att man personlig ikke ville gjort det samme gjør jo ikke det valget til mer galt , vi er jo alle forskjellig og velger ulikt 🙂

    10. Rannveig!! Du har ingen rett til å holde på slik som dette mot denne personen. Vet du ikke når du skal stoppe?!! Det er en Ida som skriver pleease her, synes du skal høre på henne jeg, det er nå min mening.

    11. Hahahaha.. Det artigste me bloggen e jo kommentaran, helt klart :p
      Jaaja, ikke alle kan være like velskapt og smart som du rannveig 😉 høhø

    12. Syns du bare driter dæ ut, kem i alle daga slenger dritt om en 2barns mor på bloggen sin? gjør du det bare får at du skal føle dæ bedre?

    13. Jeeesus, for en drama-by Alta er! 😛
      Ååååh ikke gidd å svar sånne folk, de e så sjalu at de vet ikke KA de ska gjør førr å føl sæ bedre, så ikke synk like lavt som de me å gi respons, sellom det e sykt irriteranes. Isåfall burde du faktisk anmeld det, det kalles trakkasering.
      -Kristin 27

    14. Herregud! Føler jeg rett og slett blir meget provosert. Bare ved å lese dette innlegget forsto jeg med engang hvem du snakket om. å det er ikke første gang du henger henne ut på bloggen din. ser nesten ut som du er sjukli sjalu på henne, at hun faktisk gjør noe med livet sitt!!! Hva med å starte å fokusere på dine egene feil, å slutte å rakke ned og trakasere andre. du vet det kan få konsekvenser!.

    15. Håper du selv ser hvor dobbeltmoralsk du er.. Helt utrolig at du ber andre om å være mer snill og la være å bry seg om andre, når du selv gjør akkurat det samme som de! Du sitter jo faktisk selv å lager innlegg om hvor latterlig og dum en annen person er. Vær nu grei å få opp øyan dine, DU er IKKE svaret på perfekt.
      Og vær grei med oss alle, ikke ork å si at vi er sjalu på deg selv om vi sier i fra. Det er i hvert fall ikke derfor jeg sender denne kommentaren. Ja, du er pen og har en ganske fin kropp, men jeg vil ikke ha ditt liv, jeg er faktisk fornøyd med meg selv og mitt liv. Grunnen til at jeg orker å ta meg tid til å skrive en kommentar til deg er fordi jeg tror du har potensial til å bli litt mer smart! Utnyt for all del det potensialet, det kan ta deg langt her i livet. 🙂

    16. Er du sjalu ? Sånn siden du sier så mye dritt om og til denne jenta ;p Skulle du ønske at du hadde en barnefar som tok ansvar for barnet ditt? At du var oppegående nok til å klare å ta en utdannelse?
      Du virker ihvertfall rimelig bitter.

    17. En rask tur innom bloggen din inneholder alt: Drittkasting, slarv, provoserende bilder, restylane, kranglig, et par bakstverk og et par sider med koselig babystoff. Akkurat slikt jeg liker å lese om for å se hvor glad jeg er for å ikke være deg. Bedre å lese om andres drama, og heller leve fredelig selv.

    18. Er dere like dumme som småunger som tror på julenissen enda, fordi foreldrene og menneskene rundt dere sier så? Vell, utdanning kan man få selvom man ikke går skole. “Utdanning innen bedrift” er tydeligvis noe dere hønsehuer ikke har hørt om!
      Det er ikke til å sammenligne det at hun “ikke” er oppegående fordi hun ikke går skole. Noen velger bort, andre ikke. Man kan være oppegående fordi man velger bort, men kanskje ikke motivasjon eller tid som strekker til? Du kan umulig være mamma du som sitter bak tastaturet og påpeker som ikke-oppegående mamma, jeg kjenner jeg blir flau på deres vegne.
      Tenk over dette: Rannveig hadde tanker om og ikke beholde barnet, men hun tok seg selv i nakke skinnet og fant styrken gjennom barnefaren også. Men siden hun ble sviktet, blir automatisk fedre bittert for henne. Det er ikke sjalusi, men en tiltro som ikke eksisterer ovenfor dem siden hun selv ble svikta på det ytterste.
      Prinsipp-saken her er vell egentlig sjalusi over hele Alta. Rannveig er jenta med ben i nesa og står frem med sitt og sine meninger og tåler kritikk. Mens andre her, gjemmer seg bak andre navn og anonym for å tørre å utrykke seg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg