Nye pupper !

Heiii alle sammen ! Tenkte bare jeg skule slenge inn et lite innlegg om nettop siikonpupper. Nei, jeg har ikke fått meg nye pupper selv om det kan se slik ut i overskriften. Men gud skal vite at det er en av mine største ønsker per dags dato ! Jeg var vedig fornøyd ,med puppene mine før jeg ble gravid, mens jeg var gravid, og mens jeg ammet. Når melka forsvant,og puppene mine hadde vært dregd inn-ut-inn-ut i nærmere 8 mnd derimot… da ble det andre boller ! Da var det slutt på fine faste pupper. Men selv om jeg er mindre fornøyd med puppene nå, så ville jeg ikke latt være å amme. Puppene kan fikses på, det kan ikke immunforsvaret til ungen. For immunforsvarer styrkes av at moren ammer, og ungen får rett og slett en bedre forutsigning for livet. En bedre start ! 

Og puppene, de SKAL fikses. Vil jo gjerne få det gjort helst med en gang og i ALLE fall før sommeren. Men så var det jo det lille problemet med å skaffe seg et beløp på nærmere 30 000, om ikke mere.  Skulle virkelig ønske de hadde avbetalingsordninger på silikonoperasjoner :p Gaaad ! DET hadde vært noe ! Jeg har heller ikke muligheten til å spare, økonomien min går akkurat opp i opp med de dagige og livsnødvendige behovene som mat, husleie og regninger. Kjenner jeg for eksempel reagerer litt når jeg ser bloggere som jeg VET har like “god” inntekt som meg, som kjøper nye klær og forskjellig stuff til seg selv og til ungen hele tia. Men det blir jo bare hardere for de da, når de innser livets realitet og må flytte for seg selv og ikke lengere kan bruke penger på fjas, men derimot husleie, mat og regninger som alle andre normale mennesker.

Nå sporet jeg litt av, hehe. Men der har dere hvertfall grunnen til at jeg ikke kan spare. Jeg har rett og slett ingen penger å spare, hvertfall minimalt med det. Jeg betaler jo endel mere skatt enn jeg egentlig må da, men å senke skatteprosenten er for meg ikke et alternativ. Liker å vite at jeg ikke blir skyldig på skatten i alle fall ! 

Men en ting angående silikonoperasjon, til dere som har silikon. Hvordan finansierte DU det ? Det er noe jeg er over gjennomsnittet interessert i å høre, for jeg vil så gjerne fikse puppene mine fortest mulig :- D

Dette bildet er tatt mens jeg enda ammet, og da brukte jeg stor D i BH størrelse ! Gikk fra å være 70B, til 70 D over natta etter jeg fikk Nathaniel og fikk melk i puppene! Og så gikk det tilbake igjen når melka forsvant, jævlig kjipt ! 

SAVNER PUPPENE MINE JEG ! Men er nok ikke lenge før jeg ska fixe trikse litt , hehe 🙂 

 

62 kommentarer
    1. Hei 🙂
      Har noen tips til meg som skal ta silikon? Skal på konsultasjon nå på lørdag og blir nok operasjon over jul.
      Og mine er dratt ut & inn av fire barn. Yeey!!

    2. Du sier at det irriterer deg at småbarnsmødre kjøper ting til seg selv og sønnen/datteren, istedet for å prioritere de nødvendige innkjøp og betalinger. Men i forrige innlegg skriver du jo at du kjøper ting til sønnen din hele tiden, osv?

    3. Det er virkelig noe jeg SKAL fikse på også! jeg har også vært fornøyd med puppene mine før, men nå er det bare hud igjen. Men jeg må også spare, men som hos deg så er det ikke så mye å spare. JEg vet at noen klinikker tilbyr nedbetalinger faktisk. Det eneste som er dumt er at de kan brått bli ødelagt når du får barn på nytt.

    4. julianogmamma: Masse lykke til på konsultasjon.. kjenner jeg blir irrgrønn av misunnelse her jeg sitter, hehe 🙂 I og med at jeg ikke har siikon har jeg ikke så mye å komme med, men vil anbefale deg å ta anatomiske proteser, kjenner mange med silikon og de fleste sier at det er best. Men også dyrest da… uansett ! Lykke til 😀

    5. Anonym: Hvor i forrige innlegg står det at jeg kjøpet ungen min ting hele tiden , om jeg tør spørre ? For å rette på deg, så står det faktisk at når jeg skal kjøpe ting til meg selv, så ender jeg alltid opp med å kjøpe ting til han istedenfor – ikke at jeg alltid kjøper ting.

      Lær deg å lese teksten , ikke bare skumme gjennom på leting etter feil ;))

    6. Svaret står på T-skjorta di:) “I love my boyfriend” Du får finne deg en skjønning som spanderer nye pupper på deg da vetu:)

    7. Jeg har råd til silikon, uten at det skader økonomien min i det hele tatt.. Hehe, sjalu?
      Men jeg har giga pupper… Og håper de blir mindre etter amming og vektnedgang:)
      Jeg vet ikke helt åssen du skal få det til jeg. Hva med en jobb? 🙂

    8. det er ikke noe gøy å føle det sånn. føler det har fått en knekk på selvbildet mitt. er jo ikke så rart, det er jo liksom puppene som gjør oss kvinnlige syntes jeg 🙂 samboer klager ikke da, men det hadde hjulpet meg mye å fikse på de. det skal gjøres hvertfall en eller annen gang 🙂
      fornebuklinikken tror jeg tilbyr finansering 🙂 det hun over tenker på er nok et forbrukslån.

    9. Jeg brukte kredittkort;-) 365.no og santander, fikk maksgrense på 15000 på begge, så skaffa meg et fra hver bank, altså 2 stk. Null stress, men sørg for å betale tilbake nok i mnd, slik at gjelda synker og ikke øker! Good luck:-)

    10. Jeg bodde hjemme tre mnd mer enn planlagt, til jeg hadde spart nok. Å bo hjemme koster jo ingenting, så jeg la av stort sett hele lønna, og sparte ferdig på 2 1/2 – 3 mnd. Forstår at det kan være vanskelig å spare når man har flere utgifter og ikke bor hjemme, har selv fått smake på det nå, så er glad jeg gjorde alt før jeg valgte å flytte ut.

    11. Du kan jo ta et forbrukslån, til å bruke på hva du vil. Åsså betaler du på det i måneden, og visst du f.eks tar et på 30.000 er det ikke store summen du betaler i måneden, avhenger av hvor lang nedbetalingstid du velger. Og på noen forbrukslån, kan du velge selv va du skal betale i måneden.

    12. Har samme problem som deg! Jeg skal spare opp samme beløp, bare til brystløft, og litt fiksing.. Iogmed at jeg prøver å ta lappen også nå,så er det veldig vanskelig å spare opp så mye penger..

    13. Hvis du ikke kan spare til nye pupper, hvordan skal du kunne tilbakebetale ett lån da? Du må jo tilbakebetale lånet??

    14. jeg har pengene til å ta silikon men ikke kroppen. vil ikke være den blubba med store pupper. MEN hvis jeg en gang klarer å slanke meg 20 kg så skal jeg ta silikon 😀 haha. trenger motivasjon og det er egentlig du!!

    15. du er en smal person så jeg vil råde deg å legge silikonen under musklene slik at man ikke ser kanter. men det er visst jævlig mye vondere har jeg hørt fra noen jeg kjenner. man klarer ikke å bevege armene på noen uker uten at det er for jævlig vondt. men det er jo verd det om det er dette du ønsker 🙂

    16. Økonomen: Du har fattet poenget. Ingen vits å ta lån da du mest sannsynlig blir å få problemer med nedbetalingen, og i verste fall kanskje lånet går til inkasso. Ville nok venta på skattepengene til neste år hvis jeg var du:)

    17. Hei! Jeg sparte penger fra jeg var 16 år, og hadde bestemt meg for å ta dette. Med engang hadde jeg mye penger så da fikk jeg først en time til konsultasjon, der du bestemmer i sammen med legen hvilken størrelse og så videre som passer deg. Etterpå får du en operasjonsdag, operasjonen tar ca. 1 time, og du har nye pupper. Jeg hadde ikke mye ubehag, to dager var det vell at jeg ikke sov nettene fullt ut. Bare vær obs hvis du tar, så kan du ikke løfte Nathaniel med det første, så hvis du får “full hjelp” alle fall på den dagen det skjer, og 2 dager etterpå (spørs om hvor vondt du har det). Masse lykke til ved å spare, angrer ikke et sekund og den deiligste følelsen du får når du trekker kortet ditt på 30 000 +/-, og du VET det er dine penger, og du har vært flink å spart det opp selv 🙂

    18. du vet at du kan få staten til og dekke det.. jeg fikk ganske hengepupper etter amming og dårlig selvtelitt pga det så gikk til legen og snakkert om dt så søkte han til staten, og jeg fikk dekka ca 28tusen

    19. Hanne Sofie: staten dekker ikke slikt uten videre. Du kan slite veldig med Psyken pga det men uansett så får man det ikke dekket. Det er ikke så enkelt 😉 Hvis dem henger så så mye, så er sjansen større. Da skal dem heeeeeeenge! 😉

    20. Kan du skrive et innlegg der du forklarer det trikset du bruker for å få større lepper, “korketrikset”..

    21. Ser noen anbefaler deg å ta forbrukslån, gjør for GUDS skyld ikke det. Det er en grunn til at Luksusfellen eksisterer, og det begynner faen meg der. Skyhøy rente på den dritten.

    22. Jeg ville absolutt ikke tatt opp forbrukslån, det er helt klart! 🙂 Jeg vet ikke hvor mye puppene dine gjør med selvtilliten din, men om det er en mulighet å vente på at du får igjen på skatten er jo det et alternativ. Å få en deltidsjobb har du helt sikkert tenkt tanken på, så det er jo ikke noe poeng i å nevne 🙂 Du er i alle fall NYDELIG, Rannveig!
      ♥ Lizbeth Osnes – Behind the scenes. Min hverdag med mine interesser, og lidelsene anoreksi og angst.

    23. jeg å william + hunden min klarer oss også akkurat på de pengene vi får,å jeg tror også jeg kan klare å ha noe til overs vist jeg bare setter opp et slags budsjett,men jeg vet hvor sykt vanskelig det er å legge av penger når man faktisktalt skal betale en god del med regninger,forsikringer på innbo å sønn å snart bil å hund ,husleie,tlf,nett,klær og mat,baby utstyr osv. men du får bare begynne og jobbe 🙂 så ordner det seg helt sikkert etterhvert 🙂 å jeg vet også hvor sykt kjipt det er Å ikke ha faste flotte pupper lengere ! for det er mine langt i fra å være nå 🙁 store er de,men for slappe for min del:p

    24. Jeg sparte fra oktober til operasjonen i januar.. Vil du det nok klarer du å revurdere hva som gleder mest av nye klær eller pupper. Jo mer du sparer, fortere blir det pupper 😉

    25. 2. De har avbetalingsordninger på noen klinikker i Norge
      2. Det vil koste ca 40.000 for å ta silikon, regn med inngrepet, flybillett tur/retur, hotell, taxi, mat, apotekregningen med alt av rens, tape, smertestillende med mer.

    26. Ja, det er sant det, men synes bare sammenhengen med innkjøpene så litt rar ut. Mente ikke noe vondt, du trenger ikke å hisse deg opp og anta at alle er ute etter å “ta deg”. Jeg er faktisk fast leser av bloggen din, og synes du virker å være en god mor…… så det så…

    27. Hei Rannveig 😉 jeg brukte ferie pengene mine på pupper begge gangene jeg opererte. Du kan jo ta et forbrukslån gjennom din bank, også tar du nedbetalning på ca 2000 i mnd f.eks. (husk at forbrukslån har litt høyere rente enn andre lån så best å betale fort tilbake) Viss du skal få lån gjennom din bank så må du ha en fast mnd lønn, ellers så kan du få noen i din familie til å ta lån for deg. så betaler du vedkommede penger hver mnd:)

    28. Du rannveig må også si at anatomiske proteser er sånne som ser dråpe formet ut og dem er veldig naturlige av seg !:) å puppene blir å se veldig spiss ut. Viss du velger rund formstabile proteser så vil puppen bli mere rund og fin, så har du også forskjellige grader på protesen ( medium profile, high profile og xtra high) det er sånn at hvor mye “kløft” man får eller sånn at hvor mye utover dem går når man ser puppen fra siden.:p

    29. Nei, ikke gjør det! Du skal vel ha flere barn? Du er fortsatt ung, og har et langt liv foran deg. Du vet ikke hvor du er om 5 eller 10 år. Skal ikke søsknene til Nathaniel også bli ammet kanskje? Vent heller til du nærmer deg 35 eller noe. Husk at pupper fortsetter å preges av tyngdekraften, og tunge silikonpupper som henger er vel ikke noe finere enn vanlige pupper som henger? Hvis jeg skal gjøre noe med boobisene mine, skal det gjøres etter at jeg er ferdig med unger i hvertfall. Hvor digg er det ikke å gå rundt som 35 åring med lekre smekre pupper kanskje? Tviler på at puppene dine er så ille nå heller jeg.
      Og tenk hvor kjipt det blir å måtte betale ned et dyrt forbrukslån på en fjollete skjønnhetsoperasjon i mange år framover, nå før du eier egen leilighet (?), bil og alt mulig. Vent heller til du har ting på stell, og til du er ELDRE!
      lykke til:-D

    30. sånn serr?? vet du hva du kan bruke de på de pengene du har tenkt å bruke på puppene dine ??
      du kan kjøpe et hus og masse annet til nathaniel altsa .
      du har liksom ikke verdens minste pupper heller 😉
      men ja når du tar silikon i pupene så får du sikkert den opperksomheten du ikke får da så ja lykke til !!!! b**l*

    31. På aleris i Oslo koster det 28.000 for silikon OG der kan du ta sånn avbetalng igjennom Cresco eller hva det heter.. De er drit flinke der;)

    32. Hei , tror det er lurt og vente med silikon til du er ferdig med barn. Om du tar silikon nå og blir gravid igjen om noen år , så kan du regne med att det ikke blir særlig fint. Kjenner en som tok silikon etter første svangerskap og etter barn nummer to var hun kjempe misfornøyd , da var visst puppene værre en noen gang , så hun måtte fixe dem på nytt.
      Det anbefales jo og vente til man er ferdig med barn og amming , og du er jo veldig ung og skal vel kanske ha flere små i fremtiden …
      Men lykke til uansett valg !! 🙂

    33. Du må selvsagt vente til du har nok penger til å betale selv eller nok overskudd til å betale avdrag. Du sier jo at per dags dato kan du ikke spare. Jeg siterer deg: “Jeg har heller ikke muligheten til å spare, økonomien min går akkurat opp i opp med de dagige og livsnødvendige behovene som mat, husleie og regninger”. Hvordan skal du klare å nedbetale et lån når u ikke har noe til overs? Ta deg en jobb og spar opp hele beløpet, forbrukslån er det værste du kan ta opp. Er du klar over hvor mye penger som blir sløst bort?

    34. Helt greit å bruke peng på seg selv, vis man har nok penger til det. Men at du reagere på mødre som kjøper ting til seg selv blir vel litt feil? Du planlegger å ta en opperasjon til 30k, dette kunne vært brukt på andre ting (Nathaniel, hus, bil, spare (vis plutselig noe skulle skje), osv.)

    35. Hei 🙂
      Jeg har selv hatt silikon i ett og et halvt år og er veldig fornøyde med mine 🙂 jeg har runde protester, men de ser veldig naturlige ut fordi 🙂 legen min anbefalte ikke dråpeformede (anatopiske) proteser, fordi de ofte vil se litt hengete ut etter hvert.
      Jeg fikk mine dekket av staten pga at jeg slet veldig med mine sånn psykisk sett. Jeg var helt flat, kjæresten min hadde større pupper enn meg! (I form av muskler heldigvis :p) Jeg vet uansett at flere klinikker har nedbetaling uten at du trenger å betale noe særlig ekstra for det, så det kan du jo undersøke 🙂
      For alle del, hva enn du gjør, ikke ta opp forbrukslån eller bruk kredittkort! Jeg jobber i bank og jeg vet hvor dyrt dette blir! Jeg råder deg også til å vente til Nathaniel er stor nok til å ikke trenge å løftes noe særlig. Jeg slet med en del smerter etter operasjonen, og den første uka var jeg helt hjelpesløs, måtte ha hjelp til alt! Fikk ikke til å holde et glass vann en gang, måtte mates, ha hjelp til å ta av og på klær, hjelp til å gå på do, hjelp til å sette meg og reise meg – alt! Jeg kunne ikke løfte tantebarnet mitt på 2 år før etter en måneds tid, og da gjorde det fortsatt veldig vondt.
      Det var mine erfaringer. Lykke til! 🙂

    36. Som flere sier her, ikke ta opp lån. Ikke bare skal du betale tilbake ALLE pengene du har lånt, men det kommer renter i tillegg som du også må betale tilbake hver månde.
      Nei det er mye bedre å spare opp pengene seelv. Bedre og billigere 🙂

    37. Syns du burde prioritere lappen og bil først, for det har både du og nathaniel bruk får:) puppa kan du jo fikse når du har inntenkt!:)

    38. Ikke ta opp lån for å kjøpe silikonpupper. Renta er svinhøy, du må heller prøve å spare til du har råd.

    39. Jeg brukte feriepengene og skattepengene mine:) Ble ikke noen ferie da, men nye pupper var mer prioritert hos meg:p

    40. Her hadde du nydelige øyenbryn, Rannveig! Kler det best sånn, syns jeg 🙂
      Øyenbryn er rammen i ansiktet og avgjør veldig mye. Utrolig hva bryn kan gjøre med ett ansikt.
      Det framhevet virkelig enda mer skjønnhet i ansiktet ditt, liksom “prikken over I’en”.
      – Hilsen en med litt peiling og erfaring (makeupartist). Ta det som ett kompliment, ikke noe annet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg