Om 18 dager ligger jeg på operasjonsbordet…

 

Jeepp, du leste riktig ! Har nemlig bestilt time til silikon-operasjon  på Plastikkirurgene i Oslo den 14 desember, og konsultasjon 1 dag før ! Gleder meg fortsatt som en liten unge, heeerregud ! Det er ganske uvirkelig for meg siden dette er en drøm jeg har hatt siden jeg var 15-16 år bare. Da jeg endelig skulle fylle 18 var planen å ta silikon, men som de aller fleste vet, så fant jeg “desverre” ut at jeg var gravid dagen etter 18årsdagen. Max uflaks, men herregud… nå er jeg jo bare utrolig takknemlig for at det skjedde, tror nok vi alle har en skjebne egentlig. Altså, what’s meant to be will always find a way 😉 

Meeen.. nå skal da drømmen realiseres. Mange tror jeg har silikon fra før av , men det kan jeg bare avkrefte med en gang. Under innspillingen av Unge Mødre fikk jeg blant annet beskjed om å si til kameraet at jeg ikke hadde silikon, for hvis ikke jeg sa det så kom alle til å tro det sa hun, hahaha 😛 Hyggelig ! Men seriøst. Det tar jeg som et kompiment ! Jeg synes det er fint med silikonpupper jeg..  alle har jo sine forkskjellige meninger om akkurat det temaet, men jeg bryr meg egentlig ikke så veldig mye om hva andre synes – så lenge jeg selv vil det og blir fornøyd. Nå lurer sikkert dere alle på hvor mange gram jeg skal ha i implantatene, er jo ikke noe jeg selv kan bestemme hundreprosent da, det blir jo i samarbeid med kirurgen på konsultasjonstimen. Men tenker sånn rundt 450 gram (runde proteser) , eller kanskje litt mere. Jeg har jo ammet allerede, så jeg har plass til mere enn for eksempel en jente som ikke har ammet eller gått gjennom et svangerskap. 

Weeee… er suuperglad i dag ! Ellers har jeg vært med min bestevenninne i dag, Marita, koselig ! Og vært å kjøpt meg paljett-bh og truse på H&M.. . tenkte kanskje at det var litt dumt å kjøpe min nåværende BH størrelse ( 70-75 C) men de hadde jo ikke noe større. Så da ble det det. Lurer på hvem som skal få alle mine gamle bher som blir aaaalt for småe om 18 dager :- DD 

Må bare si det igjen! GLEDER MEG ! Noen flere som har operert på denne klinikken og kan fortelle resultatet deres ? Anonyme kommentarer vil ikke bli tatt seriøst her, da jeg vet det finnes mange av dere som kun er ute for å ødelegge for meg. Såe jaa 🙂 

Har du silikon ? Hvor mange gram, runde/anatomiske proteser, over/under muskelen ? Vil gjerne høre om erfaringer 🙂 

Her er et bilde fra tiden jeg ammet Nathaniel, da var tilogmed D for lite. Slike pupper vil jeg ,og skal jeg ha igjen ! 


40 kommentarer
    1. Trur ikke noen skal bekymre seg for HVORDAN Rannveig skal klare å ta vare på gutten sin etterpå – herregud….det er da tusenvis av andre mødre som har gjort det samme…og er oppegående ikke lenge etterpå. VÆR HELLER POSITIVE…ØNSK LYKKE TIL…IKKE SLENG MED LEPPA HELE JÆVLA TIDA….

    2. wow, cred til deg som har råd samtidig som du er alenemamma! Jeg kan jo i grunn bare drømme videre om silikon..

    3. Herregud, hennes økonomi har vel dere lesere ikke noen ting med? Det er i seg selv ganske så frekt å spørre om sånne ting. Og hvordan hun finansierer det er vel en privatsak?
      Jeg har ikke silikon selv, men jeg har hørt at det anbefales under muskelen! Lykke til Rannveig 🙂

    4. Hun har da familie “charlotte” som hjelper til. det er helt normalt at folk stepper inn. hun får jo sett han også imens.. geez!!
      gleder meg såååå til å se deg med nye pupper, og til det er min tur.. 😀 du kommer til å få såå fine pupper med det utgangspunktet du har av en str nå:)

    5. Jeg opererte meg på Fornebuklinikken for snart 2 år siden og er veldig fornød med både oppfølging og alt som hørte med der. Har 360 gr over muskel, rund, medium høy protese. Planen er ny operasjon til våren igjen. Lykke til 🙂 Og husk å ha noen til å hjelp deg med gutten siden du ikke skal løfte den første uka etter operasjonen 🙂

    6. Hei,
      vil bare gi deg et tips. Spør om de kan legge det inn igjennom brystvorten ikke under. Jeg gjorde det og man kan nesten ikke se arret så slipper du å få snittene under puppene 🙂
      Jeg gjorde det etter jeg fikk Bentley og det gikk helt fint så ikke beskymre deg for hva noen sier!

    7. Denise: Ikke frekt ment, men i tilfelle hun skal ha flere barn anbefales det slettes IKKE å snitte i brystvortene. Dette med tanke på amming osv. Man kan såklart gjøre det osv, men helst ikke.
      Jeg har ikke barn, men vil ha en gang i fremtiden og ble derfor anbefalt å ta under brystet.
      Jeg har 290gr i venstre, og 140gr i høyre (grundig asymmetri ute og gikk i mitt tilfelle altså)…2.gangs operert i 2011 (1.gang i 2004)….Hos meg ligger vel begge implantater over muskel, men de vurderte altså om de skulle legge venstre under istedet. Det ble da altså ikke gjort pga fare for å få skikkelig stygge pupper. Og mine er littegranne dråpeformet, men not much. Og jeg er skikkelig fornøyd =) Du har å glede deg til, trust me 😉

    8. Jeg valgte selv den klinikken for 4 år siden, og jeg kunne ikke ha vært mer fornøyd. Du er i trygge hender, du blir fulgt opp både før og etterpå! Dessverre falt jeg to uker etter operasjonen og derfor åpnet arret seg, da ringte jeg så fikk jeg komme med en gang, i tillegg fulgte han opp meg i tilfelle arret skulle bli stygt(da skulle jeg få en ny operasjon for å rette opp arret). Arrene syntes ikke i dag!! Masse lykke til, dette kommer til å gå kjempe bra. 🙂

    9. Eeeelsker deg! Du er rå! Hvordan klarer du å få så fin kløft? Har en c cup,men får aldri fin “push up” kløft.. Selv ikke med en god bh..

    10. Kordan har du råd til d ? Du klagde jo får ikke så længe sia om at du ikke hadde råd til d. Men vældi missunelig altså !

    11. Lykke til da, søta 🙂
      Var selv på Fornebuklinikken i helgen og må slanke meg 8 kg først, så ta en reduksjon pga flesk ved puppene, og dermed vente i 3 mndr på selve innlegger :/
      Var en strek i regningen dette 🙁

    12. Har også en baby på 9mnd å har lyst på silikon, Meeeen har ikke verdens beste økonomi. Kan jeg få spørre Åssen du fikk råd til d :)? Noen tips:)? Er jo ikkevakuratt lomme rusk. Hehe

    13. Strengt tatt så er det jo ikke frekt å spørre om hvordan hun får råd til det når hun for kort tid siden spurte om tips til hvordan hun kunne finansiere operasjonen.
      Håper uansett du blir fornøyd. Jeg har tenkt å ta silikon selv etterhvert, men ikke før jeg er ferdig med å føde barn (har ett nå, tenker å få ett til i løpet av et par år).
      Er relativt ung, så kjedelig å bli gravid og amme på nytt, så er hele operasjonen “forgjeves”.

    14. Har så løst å operere puppan mine, begge har forskjellig str å slit me å finne bh som passe :/ I tillegg heng dæm veldig! Men har bestemt mæ for å vente t æ e færdi me unga å amming i tilfelle rottefelle 🙂

    15. Heei 🙂 jeg op på Nobel og la inn 325 g i hver da dette var Max hos meg.. har to barn og har ikke angret ett sekund 😉 men, man har ikke lov til å løfte på 6 uker etter op.. lykke til 🙂

    16. ååh, nå er jeg sjalu på deg ! jeg skal også ta silikon når jeg er ferdig og amme min lille, har allerede spart såå 😀
      Hvor mye betaler du for silikonene ? 😀

    17. jeg har tatt 400 gr i hver bryst, å bruker 80 D nå. tok operasjonen etter første barnet når han var 8 mnd, som jeg ikke ammet. har fått en til etter operasjonen, å ikke ammet denne gangen heller. det er fordi jeg ikkr kan produsere melk.de er fortsatt som nye 🙂 tok det pga mye trening , å puppene frsvinner helt. betalte 30.000 ifjord sommer. da la jeg over muskelen med medium profil. kunne ikke tenkt meg noe større!

    18. Du? Du burde sjekke størrelsen din hos en undertøysforretning. Svært, svært mange, jeg har hørt så mye som 4/5 av befolkningen, bruker feil størrelse. Det er en utbredt misforståelse om at D er stort. Jeg gikk å målte meg. Trodde jeg brukte 80 B, men jeg bruker 70 E…
      Dette fordi cup-størrelsen forandrer seg etter målene rundt. I tillegg bærer mange BHen feil. Ekspeditrisen dro BHen ned bak, dyttet den opp foran og selve cupen skal ligge mye høyere opp på brystet enn hva jeg trodde. Du må i hvert fall få målt deg etter du har operert brystene! Just a tip:)

    19. Etter jeg fikk barn og tok var 300 g maks. Mer ville dem ikke legge inn. I Oslo, og ble sengeliggende i nesten 2 uker. Tok under muskel

    20. Hei 🙂
      Jeg tok silikon for snart 5 år siden. Tok på Fornebuklinikken i Oslo, og har ikke angret ett sekund. Jeg har runde proteser, over muskel.. 285 gram i ene, og 325 gr i den andre.. Jeg var så og si flatbrystet når jeg tok silikon(så ut som en gutt)..hadde kun 40 gram på det ene brystet, derfor fikk jeg proteser i to ulike str!
      MEN: Etter at jeg ble mamma forandret puppene mine seg veldig mye! De ble stoooore under svangerskapet, og etter fødselen gikk jeg ned 20 kg i vekt.. Nå veier jeg ca.12 kilo mindre enn før jeg ble gravid, så nå vises det at jeg har to ulike str. på innleggene desverre:( I tillegg har jeg fått rippling på den ene puppen…(sånn at jeg kan kjenne kanten på innlegget).
      Har snakket med fornebuklinikken og har en plan om å fjerne de innleggene jeg har nå, og å legge inn nye silikoninnlegg under muskelen, og da skal jeg legge inn litt større innlegg:) Tenker at jeg skal gjøre det etter jul. Er kjempespent! Men gruer meg ikke til smertene, for ingenting kan toppe det vi allerede har vært igjennom – fødselssmerter 😉 Så det kommer til å gå bra.
      Skjønner veldig godt at du vil ta silikon. Så og si alle venninnene mine har silikon, og alle ser veldig bra ut !;) Du kommer nok ikke til å angre!
      Lykke til!

    21. Mange kommer til kirurgen å sier. ” jeg SKAL ha 400gr i hvert bryst” noen får svar at huden er for stram å det sømmer seg ikke, andre har så store bryster fra før av at det blir rygg å nakke smerter etter en slik operasjon å de råder deg til å ta litt mindre. Selv har jeg 240gr i hvert bryst å det er faktisk veldig mye! Jeg var så og si flat før, så det er en stor forskjell. Jeg hoppet på trampoline, kjørte bil å hadde det helt topp ei uke etter operasjon, men du skal ikke løfte på 6 uker. Jeg var senge liggende en dag, tok smerte stillende på morningen , men ikke mer (-:
      Lykke til !

    22. Jeg tok silikon i juni i år. Har selv hatt lyst på det siden jeg var 16- 17 år, men håpet at de ville vokse mer. Noe de ikke gjorde, så når jeg var 22 år tok jeg rund protese under muskelen for mest mulig naturlig resultat da jeg er ganske tynn og hadde nesten ikke pupper fra før. Hadde også litt forskjell så har 240 gr i venste og 260 gr i høyre. Det var det meste han hadde plass til pga at huden rakk ikke til større. Jeg for min del ville ha 300 gr men det gikk ikke:p Jeg hadde ganske vondt (mye lenger legetid på protese under muskelen) så anbefaler å ta livet med ro:) Sammen med mine egne er de dråpeformet og naturlige!:) Kunne ikke vært mer fornøyd med resultatet og jeg bruker nå 75D:) Lykke til! Du komme ikke til å angre!:)

    23. jeg ville også ha 450, men va såvidt plass til 380, selvom jeg hadde fått barn. ville jeg hs mere måtte jeg venter 1-2 år slik ast huden strekker xseg mere.

    24. 450g i hvert bryst?? Det er jo mer enn Aylar har hatt! Vil du at det skal se ut som at du har unaturlig store bryster?
      Uansett tøft at du tørr 🙂

    25. masse lykke til 🙂 har selv lyst på silikon, men økonomien er ikke helt med med for tiden til dette 🙂 men når den strekker til kommer jeg nok til å gjøre det selv..
      🙂

    26. Jeg tok nå i sommer, og tok over muskelen. Jeg ble opperert på en onsdag og var på jobb igjenn på mandag:) spiste ingen smertestillende i det hele tatt, og tok 375g i hver, men skulle ønske jeg tok litt mere 🙂 så tror du ikke skal ta mindre enn det, men siden du er ganske tynn, så tror jeg ikke du bør ta mer enn 450g heller, hvis du skal ha over muskelen. Siden du har unge tror jeg det er mest praktisk for deg og ta over pga smerten og healings prosessen er så forskjellig:) måtte sove på ryggen de første dagene, men det var fordi dem tapet meg, tok tapen av på mandag og fikk på meg en sports bh, da fikk jeg til og sove på siden igjenn;) Men jeg er så utrolig fornøyd med resultatet. Føler meg liksom “hel” nå, hvis du skjønner;) hehe
      Håper du kan ta nytte av noen av mine erfaringer og lykke til 🙂

    27. Jeg tok silikon i september, jeg er kjempe førnøyd selvom jeg kanskje vil ha 100-150 gram mere for jeg tok kun 375. Så jeg vurderer å ta kontakt med klinikken igjen og høre hvordan det er.Jeg har runde proteser og har de under musklen. For da har jeg mulighet til å amme da den tiden kommer. Det eneste negative er at jeg har fått noen svake strekkmerker, men jeg håper de går bort om en stund.
      Får håpe du blir fornøyd med dine 🙂

    28. Velger å være annonym da ikke alle trenger å vite at jeg har tatt silikon.
      Har fått barn, og i tillegg gått veldig mye ned i vekt, så jeg hadde tomme teposer da jeg
      bestemte meg for å legge inn silikon. Hadde ingenting i posene, så kirurgen valgte å legge
      innleggene under musklene. Satt 310 gr i hver i runde proteser, og gikk fra en 75A/B til en 75 E/F, men velger å bruke 80D kun på grunn av at når du skal ha BH i større cuper enn D, så blir dem automatisk stygge. Sånne bestemor BHer :p Mitt tips e; HØR PÅ KIRURGEN! Han vet faktisk hva han jobber med.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg