Formen & humøret på bånn. + fødselsbilder dere aldri har sett !

For å si det sånn, i dag er både formen OG humøret på bånn. Formen er på bånn pga at jeg nyser, snufser og hoster om hverandre. Uff, tror kanskje jeg har sånn bihule betennelse ? Det trodde jeg jo i forrige uke da jeg var syk også, men denne gangen er det enda verre. Og humøret, tjaaa… skal ikke gå så mye inn på den, da det er persnonelige greier.Kan jo si det sånn at enkelte mennesker gjør bare humøret mitt helt sykt på bånn, men noen ganger har man ikke andre valg enn å omgås dem. Desverre. Slik er det da hvertfall i mitt tilfelle ! Såe i dag er en ganske så bedriten dag. Satser på at det blir bedre imorgen !! :))) Imorgen tidlig skal vi på frokost i barnehagen, altså, sånn for alle foreldrene og alle barna. Det blir koslig ! Håper bare at jeg er frisk til imorgen, for jeg har også mattekurs og det er VIKTIG at jeg får med meg. Uff, hater å være syk, virkelig. Og som jeg sa tidligere, vi har nesten konstant vært syke siden N startet i barnehagen. 

Fake a smile..


Når man kjeder seg… 

Såee ja… i dag har jeg virkelig bare sløvet, har ikke vært i form til noe annet for å si det sånn. Har bare vært det mest nødvendige som har blitt gjort i dag sånn som litt husarbeid, og så må jeg bake brød før jeg tar kvelden ! Brød er jo noe som går på høygang her hjemme, Nathaniel bare elsker brød, og spiser vanligvis 2 hele brødskiver til frokost ! 😮  Det er mye mere enn jeg spiser, haha… jeg er ikke så flink med frokost selv ( desverre for det er et viktig måltid mtp. forbrenningen og siden jeg skal ned i vekt) men dette er altså ikke bevisst, jeg er aaaltfor glad i mat til å kutte det ut med vilje. Men spiser sunt når jeg først spiser, hehe 🙂 

Ellers, så har det gått i sofasløving , soving og sumotitting store deler av dagen ! Blir kjedelig i lengden, det må jeg bare si. Jeg er jo vant til å ha henderne fulle og omtrent aldri sitte på ræva. Men kan være digg det også, avogtil ! Helt random, men vet dere hva ? I dag er det 2 uker til jeg reiser til Oslo, og 16 dager til jeg skal ta silikon ! Hæhæ, sprøtt ! Gru-gleder meg faktisk litt nå, men det er vel heelt normalt, det er jo tross alt en operasjon jeg skal gjennom ! Har kun operert en gang før, men det er masse, masse år siden og det var jo en mye mindre operasjon. Og som ei kommenterte på bloggen min etter forrige innlegg jeg skreiv, så har vi tross alt vært gjennom FØDSELS SMERTER . Ingen ting kan noen gang bli like grusomt ! Blir jo selvfølgelig å ha smerter, men det kan aldri måle seg med hva jeg allerede har vært gjennom før, og kommet meg fint gjennom :- D Er dere ikke enige ? 

 

Siden jeg kom til å tenke på det måtte jeg bare se fødselsvideoen min, og tok noen printscreeen av den som viser i ansiktsutrykket mitt hvor jævlig det var :p 

Venter på ambulansefly til Hammerfest

Midt i en rie

Rett før pressriene 

Rett før pressriene

Pressrier… 

Pressrier …. har ikke sensurert noe pga at man ikke ser noe uansett pga lyset. SE på ansiktet mit… ;o Kjenner jeg får fødselsangst til neste gang når jeg ser dette..

Heeelt ny 🙂 

SLITEN nybakt mamma

Riene mine :- )

Med andre ord. Silikonoperasjon er bare blåbær i forhold til hva en fødsel er, haha. Selvfølgelig to helt forskjellige smerter, men likevel. Smerter er smerter ! Så dette var egentlig til de av dere som sier jeg ikke kan ta silikon fordi det er så vondt og jeg ikke kommer til å klare å ta vare på Nathaniel etterpå … jeg har vært gjennom verre, MYE verre, så å si konstante rier i 17,5 timer. Riene mine startet med 10 minutters mellomrom og ble etter bare et par timer 1-2-3-4-5 minutter mellom og slik varte det hele resten av tiden til han ble født. :- )) 

41 kommentarer
    1. Ikke at jeg er noen ekspert på silikon osv, men kan sikkert være lurt å ha hjelp den første uka etter 🙂 Har hvertfall hørt det fra folk, at man helst ikke skal løfte tungt osv, og en ett åring er jo ganske tung :p
      En ting jeg kom til å lure på, hvor lang er fødselsvideoen din ? 🙂 Litt random, men kom bare til å lure 😛

    2. å løfte nathaniel etter silikon har ikke noe med smerter å gjøre, men med fare for at såret strekker/åpner seg osv 🙂 ellers tror jeg det nok går helt bra for deg, du er tøff!

    3. Det er vel ikke det at folk er i tvil om at du kommer til å klare å ta vare på sønnen din etter operasjonen, det er vel mer det at det er anbefalt å ikke løfte tungt etterpå 🙂 Du får ha masse lykke til på operasjonen ihvertfall, det klarer du! ^^

    4. Elske fødselsfilma! Hadde tænkt å filme min og masse bilda, men hadde d så jævli og prøvde å konse mæ så æ kunne ikke brydd mæ mindre dær å da om d :p Men fader æ sku ønske æ gjor d, og ska definitivt gjøre d næste gang! No har vi stativ åsså, så da blir d nok å gå fint me mindre jordmødren mene den e i veien hele tia, ikke at æ bryr mæ, æ ska omså holde kamerae sjøl mens æ styre 😛

    5. Jeg fikk min snelle litt under en mnd før deg og kjenner sånn igjen det føde rommet i Hammerfest!:)) Får nesten lyst på en ny når jeg ser bildet av deg med heeelt nyfødt baby på bryset, den følelsen kan ikke beskrives!! Lykke til med operasjonen, heldige du:)

    6. Åh. jeg angrer litt på at ingen filmet min fødsel, men samtidig tror jeg aldri jeg hadde taklet å ha et kamera der inne… Hadde bare min søster med, så ingen kunne støttet meg om hun skulle filme.. Men men… årh ble litt missunnelig nå haha!! fine bilder 🙂

    7. Fikk tårer i øynene av bildene <3 ikke lenge til fødsel her nå igrunn.. Og du silje: Ti still og slutt å gnål!!!! God natt Rannveig <3

    8. Å herregud. Nå kjente jeg faktisk at jeg grudde meg litt. Hadde termin på tirsdag så skjer vel når som helst nå. Skremmende :p

    9. M.M: Jeg elsker også fødselsfilmer, hehe ! Veldig gøy å se på noe man selv skal gå/har gått gjennom selv. Hahha, nei man tenker nok ikke noe på det akkurat der og da i fødselsøyeblikket, men jeg hadde hele svangerskapet planlagt å filme min fødsel, hadde tilogmed kjøpt inn nytt kamera som lå klappa og klart i fødebagen fra 2 uker før termin til fødselen starta, heheh :p

      Har ikke tenkt på det før, men stativ høres jo helt midt i blinken ut ! DET skal jeg også kjøpe til min neste fødsel, hehe 😀 Eneste dumme da er at man ikke får sett fra flere vinkler da, hehe :p

    10. E no ikkje nåkka rart at du sir en operasjon liksom e så piece of cake når du bare har hatt en liten operasjon for lenge sia.. det ekke for uten grunn at mange ligg på oppvåkning neddopa på morfin for å si det sånn….Synes æ ser at man e det etter en fødsel, og btw ria på 40 i styrke e bare svake ria 😉

    11. Silje: Hvorfor burde jeg slette bildene ? Man ser da ingen ting på disse bildene, en fødsel er jo en helt naturlig ting… og hvilken skade mener du Nathaniel vil ta av å se slike bilder ? Jeg har sett fødselsbilder av meg selv med min mor kliss naken ved siden av… og tenker at det kun er en naturlig ting, ingenting annet. Og en framtidig kjæreste som ikke kan respektere alle sider av meg er ikke en kjæreste jeg vil ha, om du skjønner ? 🙂

    12. Kan vi få flere bilder ? 😀 Ikke mange som er SÅ nydelig mens man har det såååå jævlig… fOR en dame du er <3

    13. Du ser bra ut selv om du har det forferdelig vondt på bildene:) du takler nok en bryst oprasjon fint, når du har vært gjennom en fødsel!
      Viss du skal operere under muskelen med tanke på silikon oprasjon, så vil det bli vondere, jeg måtte gjøre det i og med at jeg er så slank og ikke hadde så mye brystvev fra før av, klarte ikke skjære brødskiver, og måtte ha hjelp til å tørke meg på do, hehe dem første 2 dagene bare heldigvis:P selv om det er vondere og operere under muskel, anbefaler jeg det, for det blir så mye finere. Viss man tar over muskel så vil dem begynne og få et naturlig heng etter en stund.

    14. Hei 🙂 Jeg bor i Vadsø og besøkte bloggen din mest fordi det går så mye dritt om deg her i byen. Hvis det er noen som vil ødelegge for deg og din lykke med gutten din så er det henne. Hun snakker dritt om deg og sier du ikke vil ha kontakt med barnefaren, blablabla, Rannveig er ditt og datt, hu legger ut bilder og oppfører seg som ei hore, blablabla, største sladrekjerringa her i byen. Hu er bare sykelig sjalu fordi hu er stygg og har en stygg personlighet. Pass deg for hu assa, hu ække god i hue… Aldri følt meg så uønsket i en ny by som da hu begynte sladderet sitt. Jeg synes du er ei utrolig flott jente og selv om du kanskje kunne klassifiseres som ei bimbo av mange så merker jeg at du har bein i nesa, faen så mye dritt du har måttet tåle! Drit i hva folk sier om deg og kjemp videre, ikke la folk ødelegge for deg, de er bare SJALU, seriøst! Du ser veldig bra ut (hadde jeg bare vært litt lesbisk, hehe ;)), er ei god mor og virker som et godt menneske, hvem faen kan forvente annet av ei 19 år gammel jente? Jeg er glad jeg stakk innom bloggen din, måtte jo se om ryktene stemte og jeg kan med sikkerhet si at jeg nå gir faen i hva visse folk sier. Fortsett å være den du er så kan alle andre drite og dra hvis de prøver å stoppe deg. 🙂 Vær stolt av deg selv!! 🙂 Lykke til med operasjonen. Jeg har selv silikon(hadde pannekaker så det forbedret livsgleden, vet åssen det er) og de er veldig dyktige på sånt, ikke noe å bekymre seg for, bare GLED DEG!! 😀 Man trenger ikke 100 grunner te å gjøre det, bare man blir fornøyd 🙂 Hilsen fra søring i Vadsø.

    15. Har ikke operert puppene sjøl men mi bestevenninne har det og ho var tilbake på jobb tre dager etterpå og man får jo med seg smertestillende så tror ikke du skal ha noe problem med å ta deg av prinsen;) Hehe som mange andre påstår.. Du klarte jo helt fint å ta deg av han etter en fødsel så hvorfor skal det være annerledes etter en brystopperasjon?!:P tror vi kvinnfolk kan klare det meste:D

    16. Hei!
      De som sier silikon er vondt å ta, stemmer ikke. Så det er nok bare for å skremme deg.
      Jeg har både født selv og har silikon(tok for litt over 5 år siden)Fødsel ER verre!
      Du får jo narkose og etterpå er de sterkt bedøvet med paralgin forte så du merker ingenting. MEN i en stund etterpå så kan du ikke bære eller løfte noe mer en en melkekartong(dette er noe kirugene sier og du må ikke gjøre det selv om det ikke gjør vondt) Husker jeg la på sofaen i ca en uke etterpå og kunne så vidt reise meg å sette i ny DVD plate(føles som om alt dette ut, noe det selvfølgelig ikke gjør, men det er ubehagelig. Så barnefilm i en snau uke må du nok ha uansett. Lykke til. Håper du blir fornøyd:D

    17. Til deg som sier: “De som sier silikon er vondt å ta, stemmer ikke. Så det er nok bare for å skremme deg.”
      -Du må ikke glemme at folk har forskjellige smerteterskler. Det har ikke noe med hvor tøff man er eller det å skremme andre. Jeg opererte inn silikon for 5 år siden selv, å jeg var borte fra jobb i to uker. Den første uken hadde jeg så store smerter at jeg var sengeliggende. Men siden jeg hadde en slik opplevelse etter en slik operasjon er det ikke dermed sagt at alle andre inkludert Rannveig kommer til å oppleve det sånn. Du sier jo selv at du var sengeliggende i en uke uten å klare å reise deg. Da må det jo ha vært vondt? 😉

    18. Aaah, du så jo fader meg bra ut når du føder til og med 😛 jeg så ut som en hval som lå der å kava. Haha.. Husker hvor vondt det var. Nå har jeg en til på vei :O gruer meg allerede til fødselen! Tok du forresten sol når du gikk gravid? Jeg takler ikke å være bleik.. Vi tenkte å filme fødselen. Jeg kommer sikkert ikke til å bry meg om kamera, fordi jeg sikkert i en transe pga smertene uansett 🙂 Måtte du forresten sy? Klem

    19. Fordi dette er private bilder, enkelte ting kan man jo ha for seg selv.
      Ja nathaniel vil kanskje tenke at det er naturlig, men det vil nok ikke alle “vennene” hans, og du kan risikere at han blir ett mobbeoffer pga. Alt og alle bildene du legger ut.
      Jeg ville ALDRI og ei heller veninnene mine som har sett dette innlegget, ville aldri lagt ut slike bilder offentlig. Fordi det er personlige bilder fra ett veldig spesielt tidspunkt. Og fordet om man ikke ser selve kjønnsorgane ditt så ser man ganske mye annet, og de nippla du har prøvd å sensurere de vises litt..
      En annen ting er jo det, tenk på alle de perverse ekklingene som sitter å onanerer til bildene du legger ut… Finnes MANGE sykesyke mennesker der ute!

    20. Silje, ingen tvinger deg til å legge ut slike bilder. Noen som føles veldig privat for deg, trenger ikke være det for alle andre. Alle er ikke som deg 😉

    21. Håper du har sjekka at bildan ikke kan redigeres (m tanke på lyset), så man plutselig ser alt der nede! Har nemlig gjort den feilen før, med andre type bilder! 😉

    22. Lykke til med å få en seriøs jobb dere! 🙂
      Man hører på meningene deres hvor gamle dere er, og hvor langt dere tenker. Men det blir nå ikke mitt problem! Så enjoy 😉

    23. Nei, hun kommer sikkert ikke til å få seg en seriøs jobb fordi folk har sett bilder av fødselene hennes! Smart du

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg