Hvorfor er mange mødre så bittre på oss mødre som faktisk ser bra ut ?

En ting jeg har tenkt mye på i det siste, og egentlig helt siden jeg fikk Nathaniel Chrisander, er hvorfor mange mødre er så sykt dømmende ! Når du presser en unge til verden så skal du helst bare gå å gjemme deg i poseklær med en gang, og se herja og sliten ut !Hvorfor skal man liksom gidde å se bra ut, nå har man jo en familie og kjæresten blir jo aaaaalldriiiii å forlate deg uansett hvordan du ser ut, dere har jo barn sammen så nå er han bundet til deg for livet ! “

Eller ? Det er jo heldigvis sånn at personligheten har vel så mye å si, men det betyr ikke at du skal drite i utseende ditt av den grunn ! Dette er grunn nr.1 til at menn er utro, tro meg !  Og gud så mange utro menn det finnes der ute ( og kvinner og for den saks skyld ) men nå skal jeg snakke litt om de utro mennene. Jeg har utallige ganger opplevd å blitt sjekket opp og flørtet med av menn som er i et forhold, jeg har tilogmed “holdt på” med en mann/gutt som var i et forhold ! Nei, det er ikke særlig snilt gjort av meg, men hvem av oss var det som var i et forhold ? Ikke jeg. Altså ikke mitt ansvar, om man skal sette det helt på spissen.

Det er viktig å ta vare på seg selv, like så viktig om du er i et forhold. Du vil jo se bra ut for mannen din , ikkesant ? Jeg tror at det er disse mødrene som er så utrolig grinebitende bitter og sitter å spyr fra seg allslags mulige spydige kommentarer om andre mødre som faktisk gidder å tenke på hvordan de ser ut, selv etter de har fått ett eller tilogmed flere barn. Fordi de sjøl egentlig har lyst til å gidde det selv ! 

Når jeg snakker om joggebuksemammaer , så mener jeg aldeles ikke de som en sjelden gang går i joggebukse eller slaskeklær, det er lov. Nei,.. jeg snakker om de som dag inn dag ut ser like jævla sliten ut , går e de samme gamle klærne med oppsatt, fett hår, og på toppen av det hele prater dritt om andre ! Jeg kjenner en del sånne, og for meg er det helt uforståelig. Hvorfor vil man seg selv dette ? 

Man er bare ung en gang ! Jeg vil aldri være 19 år igjen, og selv om jeg har barn, vil jeg alltid synes at det er vitkig å se bra ut ! Og det vil jeg nok også synes etter både fylte 30 og 40 år ! Og etter både 1 og 2 unger til ! Det er viktig å huske på at din identitet IKKE er mamma. Du er en mamma ja, men din identitet, er DEG selv. Det irriterer meg bunnløst hvordan enkelte mødre lever livet sitt gjennom ungen(ene) sin(e) Dette er spesielt mekbart ved enkelte unge mødre. 

 

Ble et litt langt innlegg, men føler det er viktig å ta opp slike temaer og ! Jeg går jo såklart i joggebukse og håret oppsatt fra tid til annen, skal ikke legge skjul på det ! Men det er ikke slik jeg går om jeg skal noen plasser for å si det sånn…  eheh  🙂 Og om man nå absolutt på død og liv VIL være fæl, prat nå ikke dritt om andre mødre som faktisk vil og kan se bra ut. Væær så snill a ! 

 

Jeg har restylane i leppene, jeg har silikon i puppene, jeg bruker daglig lange blonde extensions, jeg sminker meg og tar en god del sol, noe jeg også gjorde gjennom hele graviditeten med Nathaniel ! Gjør det meg til en dårlig mor ? Neeh..  det gjør meg til en mor som også , i tilegg til å bry seg om barnet sitt, bryr seg om seg selv ! Gjør det at jeg bryr meg om utseende mitt, at barnevernet kommer å tar sønnen min ifra meg, slik som mange som påstår? Neeh, tror ikke det altså.. 




 

 

DEL GJERNE VIDERE DETTE INNLEGGET ! TUSENTAKK♥  

 

126 kommentarer
    1. Enig med deg, unge frøken. Misunnelse er en stygg sykdom, og dermed så prater disse mødrene skit!
      Og jeg skulle gjerne ha hatt kroppen din for å si det sann 🙂 Men selv er jeg forfengelig. Som du sier; restylane m.m

    2. Har det nåt å si kordan dæm som kommer med dritt ser ut? Du e jo dobbeltm.oralsk! Og kæm e du til å bestemme at din stil e rett, og joggebukse og null sminke e galt? Synd at sånt e så viktig for dæ, og at det e ditt beste argument :/ håpe du lære videre bedre verdia og holdninge til N når han blir stor

    3. Nå er jeg en av disse mødrene som gir meg blanke i utseendet og mote, jo mer komfortable klær jo bedre. Akkurat som deg gir jeg meg pokker i om hva folk mener om det :p Stå på Rannveig, du er nydelig!

    4. Jeg er ikke ung mor lenger, men var det for 16 år siden:). Og har alltid prøvd å ta vare på selv, selv nå når jeg “begynner å dra på årene” he he. Det ligger vel i vår natur å ville se noenlunde bra ut? Selv om jeg elsker å ta av kjole og skjørt når jeg kommer hjem fra jobb og hive meg i joggebuksen:). (ikke for å jogge altså…) Ha en fin fredag!

    5. Omg alle som skriver kritikk ekke sjalu men du er jo ikke helt rett i toppen :/ 100% unge i barne h og du gjør hva helle dagen ? Sol og sminker deg ?

    6. Det finnes grenser når det gjelder sminke da…Hva er pointet med pudder,de der extantions(Spar heller hår?),Man sparer flerne tusen på å la være å kjøpe alt det der,synes det er finere med jenter som bare bruker maskara,hva trenger man det andre til egentlig? Redd for å vise at du er en ungdom som får kviser? Eller hva er gale med å være litt hvit i annsikte?De pengene du bruker på sminke og slik kunne du brukt på noe du VIRKELIG trenger…MAT,Noe nye varme klær til Nathaniel,Utstyr til Nathaniel og mer! 🙂 just sayin…Å jeg vet at flerne unge mødre på unge mødre rogaland siden reagerte rart på deg på programmet.Man legger mekre til at du absolutt ELSKER Kamera,å det er masse MEG MEG MEG….Å at Nathaniel skal se seg selv i speilet? Sikker på at det ikke var du? XD

    7. Er helt enig med deg Rannveig! 🙂 Jeg vet om veldig mange mødre som ikke tar vare på seg selv, og som prater drit om folk som orker å ta seg bryet med å ta sol, sminke seg, bruke extensions osv… Også er de som regel også raske til å slenge dritt dersom man grep for å fikse på utseendet sitt med silikon osv… Jeg skjønner meg ikke på dem.. Kan man ikke få lov til å gjøre som man selv vil, og å ta vare på seg selv selv om man har fått barn?? 🙂
      Selv så går jeg aldri rundt i joggebukse, og forlater aldri huset uten sminke.. men jeg er nok ikke like flink til å ta vare på meg selv som før da :/ Uansett, folk må få lov til å være seg selv. Jeg kritiserer skjelden dem som ikke gidder å ta seg tid til å ordne seg selv, for det får være dems sak… men når jeg hører at de sier noe stygt om oss som faktisk gidder å ta vare på oss selv, DA blir jeg sur og får lyst til å kritisere dem tilbake! For selv om man liker å ta vare på kroppen &utseendet sitt, så betyr det ikke at man er en dårlig mor! 😉

    8. Særiøst, du sitt på den dær stygge ræva di dag inn å dag ut, har ongen i bhg, å styre å stelle, å træng 100 % barnehageplass får at du skal ta ett jævla fag på skolen? Prøv du å gå vanlig skole, med lekse. å i tillegg jobbe mye, så skal du nåkk se at slitn blir du, å ikke minst, så friste joggeboksa ofte i forhold til tights/dongeri..

    9. Ganske enig her ja! En har godt av å ta vare på seg selv. Jeg er bare Cathrine, mamma Cathrine, samboer Cathrine og elev Cathrine, sammen med mange andre “roller”. En må få lov til å være seg selv, selv om en er mamma:) Det å se okei ut gjør jo noe for de rundt en også. Og det burde være lov til å si at en er fornøyd med seg selv! Finnes mange nok som ikke er det, og når en sier det er det like galt. En må kunne digge seg selv i speilet og innrømme det, hva er vel bedre?

    10. Altså,jeg tar vare på meg selv,men derimot ikke sagt at jeg sminker meg,retter ut håret og tar på meg de fineste klærne jeg har for å være hjemme med mann og barn hele dagen,da er det joggebukse og singlet som er tingen,komfi klær til en aktiv inne dag med barna,og sitte inne med olabukser og trange topper for å leike med barna og opp og ned av gul og gud veit ikke hva det er ikke mye behagelig,og bare om jeg skal ende en tur på kiwi for å handle melk og brød så gidder jeg faan ikke pjåte trynet fult,rette ut håret og dra på meg ”fin klær” det er ikke kongen jeg skal handle hos,og selvom jeg ikke gjør dette vær dag så vil ikke det si at jeg ikke tar vare på meg sjøl,å ta vare på seg sjøl etter at man får barn er så mye mer enn bare å sminke seg og kl seg fint..skal vi noe,som ut på shopping,på besøk,helsestasjon,møter,langturer hvor nå enn de havner henne,jobb eller noe anne spesielt pjåter jeg på meg trynet og andre klær..er derimot ikke sagt at jeg er en sliten mor,og har en utro mann,for man kan faktisk se bra ut ute sminke om man bare tar vare på hud og kropp,å pleier hår på en skikkelig måte..jeg ser ingen problem med dette? så er ingen poeng for deg og andre å sitte og ”se ned” på mødre som ikke har trynet fullt i dritt vær dag,det er tross alt ikke bra for huden det heller!!
      men at man ikke skal forfalle bare fordi man har fått barn er jeg enig med,det finnes noen som lar alt falle..men det handler så mye mer om sminke,klær og det å ta sol!!!

    11. Hvis hun du var på visning hos i alta representerer vanlig mamma-look der oppe, skjønner jeg poenget ditt. Men begynn å jobb 100% så skal du se at supermye sminke ikke lenger er førstepri 😉 joggis er digg når man kommer hjem fra jobb, skifter alltid over til noe annet når jeg skal ut av døra. Og hva som tar seg godt ut sånn ellers er vel litt en smakssak. Personlig syns jeg noe litt mer naturlig enn orange hud, fake hår, fake pupper og fake lepper er pent. Virkelig! Jeg er ikke sjalu. Tviler ikke på at du er en ok mor, men ønsker ikke å se ut som deg!

    12. Jeg er mor selv og har alltid likt å ta vare på meg selv 🙂 Selvom jeg er blitt mor

    13. Du sier at man ikke skal snakke dritt om mødre som tar vare på seg selv. Vil ikke si du er så jævlia mye bedre selv som skriver så mye dritt her om mødre som ikke er like flink å ta vare på seg selv. Har du noen gang tenkt på at de mødrene kanskje jobber, eller går på skole og kanskje tilogmed begge deler?? Har et hus som skal holdes rent osv. Og rett og slett ikke har tid eller energi til å slette hår, sette på løs hår, sminke seg, smøre seg med selvbruning osv osv. I forhold til en som går hjemme hver dag mens ungen er i barnehagen…
      Synes du er litt dømmende selv i dette innlegge ditt ……..
      Å bare for å nevne det, jeg går også med joggebukse AVOGTIL, er kanskje ikke like flink å ta vare på meg selv som jeg var før jeg ble mamma. Men jeg prøver da. Og er ikke en grinebiter, beundrer deg for at du tar deg tid til det, og ikke minst for at du HAR tid til det.
      Så det så

    14. Syns du særiøst at du e pen ? Vet om mange andre som e 1000 ganga penere enn dæ ! 🙂 Å koffår ska man være sjalu på dæ , aleinamor , ingen jobb , ingen utdanning osv.

    15. Heller sliten joggebuksemamma enn å se ut som deg 🙂
      Når du naver og har kid’n din i bhg har du jo god nok tid til deg selv! Litt annerledes for oss som jobber fullt og bidtar her i samfunnet…

    16. Helt enig Rannveig! De fleste er vel sjalue for du ser bra ut og har også en bra personlighet av det inntrykket jeg har fått av deg. De føler seg kanskje ikke så pene og freshe og må rakke ned på andre. Trist det er slik. Selv om man har fått barn og er mor så kan man også se bra ut! og du Rannveig er et godt eksempel. Du er mor, du står på og SER bra ut! 🙂

    17. Enig med deg, men det er forskjell på å se bra ut som mamma enn å se ut som en hore, noe du gjør 😉

    18. Likte det du skreiv om å ta vare på sin egen identitet etter å ha født unge. Det samme tenke æ, å ta vare på sine egne interessa e viktig, uansett ka det måtte være. Å til alle som visstnok trur at rannveig mene at alle skal se ut som ho framfor joggebuksemamma så tvile æ på at det va det ho mente. Det handle vel mer om å ivareta sin egen stil, å gjøre det man sjøl mene gjør at en ser bra ut. For en kan det handle om extensions, være brun og blond osv, for en anna kan det handle om å kle seg pent, stelle seg på en pen måte. Alt det ho Rannveig sir skal vel ikke tas så innihelvetes bokstavelig, må dokker roe dokker ned!:p

    19. så lenge du ikke åpner kjeften å snakker her, så er iallefall jeg fornøyd:) noen skjønnhet er du definitivt ikke, og jeg blir helt SVETT når du drar ned toppen på bildene så bh-en vises! men da får jeg dagens lille latter da, så takk skal du ha for det. Pass deg nå så du ikke ender opp som malnelskerlukas, kjære.

    20. Wow, her var det mange stygge kommentarer… Noen av dere vrir og vender veldig på ting her da, hun har jo ikke sagt at man må se ut som henne for å “ta vare” på seg selv, men at man ikke trenger å gå rundt å se ut som man ikke har vært i dusjen på et år eller to. Synes det er greit at man bruker litt tid på seg selv også etter man har blitt mor jeg, selvom man har fått en ny førsteprioritet i livet, så er man fortsatt sin egen person, og det må av og til være lov å sette seg selv litt i rampelyset. Håper jeg kan bli like flink til å ta vare på meg selv når baby kommer 😉

    21. “Ikke snakk dritt om sånne som meg, dere er ekle og tjukke og ufreshe.” Hehe, det blir noe som skurrer?? Jeg ser så absolutt poenget ditt om å ta vare på seg selv, men det blir ikke noe bedre av å slenge dritt tilbake til de som ikke gjør det…? Dette er sikkert noe issues du har med folk der oppe, og heldigvis ganske umulig å sette seg inn i for alle andre. Lykke til med alt, tenk deg om før du flytter bort pga nettverk, hjelp fra søte mamman din osv- men herregud, jeg tror at jeg kan skjønne at alta er utrolig kjipt!

    22. Godt skrevet Rannveig! Ikke svarten om jeg skal slutte å sminke meg, kle meg fint å slutte å gå til frisøren den dagen jeg får barn! Stå på ditt, du er en nydelig jente og en flott mamma 🙂 Jeg heier på deg!

    23. Må le litt. Han jeg er sammen med og som også er våre felles barn far, kommer til meg når jeg bare tar på meg litt maskara. Og sier, du trenger da ikke det drittet i ansiktet der du, du er jo fin nok som du er<3

    24. Du ser kanskje bra ut, men alt er jo fake :o)) Finns det noe på deg som i det hele tatt er ekte ?????? Bare et spørsmål….. Går ikke i jobbebukse, men har heller ikke falske pupper, lepper og hår ;o)) Herregud, sier jeg bare….. Er du noe å være misunnelig på?

    25. hvorfor i huleste er folk så sykelig opptatt absolutt hva hun gjør på dag tid? ? ? ? ? er hun en dårlig mor fordi ungen er i bhg ? en bhg aktiverer et barn med et daglig sosialt liv med andre barn på samme alder hver bidige dag. kunn bra for ungen på den alderen. hva hun gjør i mellom tiden har vel ikke noe å si! åssen hun ser ut er vel det samme for dere? om hun har det bra med seg selv er vel det det samme for dere? er mor selv til nydelige skatter, men har da ikke sluttet å ta være på jegselv! å se bra ut for kjæresten kommer jeg alltid til å ville. for MIN egen skyld. å føle seg bra er bare bra! jeg har en hel masse masse tid til mine barn selv om jeg sminker meg. om hun tar på seg en olabukse eller kjole i stede for en jogge bukse betyr fader ikke at hun bryr seg mer om utseende enn ungen. feiler folk da?????? føler seg mere oppegående da man føler seg bra. å oppegående skal man være da man har barn. sminker meg å kler meg så jeg føler meg bra. men ungen kommerffremdeles først….støtter deg rannveig ! som mange andre

    26. Haha, så den største grunn til at mannfolk e utro e for dama dæmmes e stygg? Barnefaren til ongen din va nu utro, da vil det vil si at du e stygg ?

    27. Man skal ikke slenge dritt uansett hvordan man ser ut, det er da mødre som kler seg fint som slenger dritt også 🙂
      Jeg for min del har hatt en fast joggebukse-stil siden jeg gikk på ungdomsskolen, den forandret seg ikke etter jeg ble mamma, rett og slett fordi det er sånn jeg trives. Jeg synes at sålenge man selv føler seg bra, har det ikke noe å si hva som gjør det sånn. Du trives i dine klær, jeg i mine, og godt er det 🙂
      Men en ting, når du får deg en ordentlig kjæreste så har det absolutt ingenting for han å si om du går i joggebukser eller finere klær :p

    28. Du må jo ha et veldig spesielt syn på livet! Du klarte ikke sjøl å beholde farn til ungen din, enda så mye du sminke og ordne deg. Så kommer du her å sir at mannfolk e utro fordi kjerringa e stygg eller ikke gidd å ordne seg? Det stemme iallefall ikke:) som oftest e dem utro med nåt lett tilgjengelig, nåt dem ikke kommer til å utvikle følelsa for osv. Trur du må finne deg en som sett pris på og like deg sånn som du e. Uten alt stæsje, silikon, Restylane, selvbruninga og løshåret.. Du ser jo så mye bedre ut uten alt det. Og nei æ bruke ikke joggebukse og har ikke fettat hår 🙂

    29. regner med at folk som sier hun ikke er en god mor har vært hos hun med hun å barnet sammen. for dere må ha sett ufattelig mye dritt!!! æsj. jeg er mamma. å om noen utenfor hadde kaldt meg dårlig mor så hadde jeg begynt å lure.

    30. For å være ærlig så kjenner jeg overhodet ingen mødre som går rundt sånn som du beskriver: med fett hår i en dult, gamle joggeklær og i tillegg snakker stygt om andre. Så jeg vet ikke om det enten er plassen du bor på eller om du er ute ette å “treffe” en spesiell person her.
      Jeg er av den oppfatning at naturlig skjønnhet er ekte skjønnhet, og når jeg får barn så kommer jeg ikke til å tenke at jeg må pynte meg og sminke meg til den store gullmedalje bare for å gå på butikken. Jeg ser bra ut uten sminke, og mener at det finnes så mange andre måter å “ta vare” på seg selv enn å dynke ansiktet i sminke (som vel heller ikke er særlig bra for huden?) og pynte seg. Jeg har fokus på trening, et sunt kosthold og hudpleie.
      Men som deg, så bryr jeg meg ikke om hva folk måtte mene.
      Jeg må likevel si at du provoserer folk noe veldig, Rannveig. Ikke alle kan være like “perfekte” som en selv, vet du.

    31. Jeg liker å sminke meg og se bra ut ( uten falsk hår og orange fake tan, vel og merke), men jeg i motsetning til deg setter barnet mitt først og liker å bruke tid på å være med datteren min. Jeg jobber 100% og den tiden jeg har med datteren min bruker jeg heller på å være der for henne enn å stå på badet foran speilet!
      Jeg ser her at du går hjemme hele dagen mens sønnen din er i barnehagen?!?! Da er det ikke rart du bruker halve dagen foran speilet og tar bilder av deg selv. Et tips: Bruk tiden på noe vittig, få deg en utdannelse slik at du får deg en god jobb og inntekt, for denne boblen du lever i nå sprekker tilslutt. VOKS OPP.

    32. Du skriver at vi jenter må sminke og pynte oss for å beholde på mennene våre. Det finnes ting i et forhold som er så mye viktigere enn brunfarge, sminke og klær. Du er en 19-åring, og har verdiene til en 19-åring, helt forståelig, men ærlig talt.
      Så vidt jeg vet er du ikke sammen med pappaen til barnet ditt du heller? Du bør ikke sitte i glasshus å kaste stein.
      Kanskje dette er til ettertanke.

    33. Jeg er rett og slett rystet over mye av innholdet i disse kommentarene. Hva gjør dere som sitter bak en pc skjerm, rett til å være så utrolig slem? Dere oppfører dere ikke noe særlig mer moden og oppegående enn dere mener Rannveig er. Kan dere bare ikke unlate å kommentere eller gå innom bloggen hennes hvis dere mener det værste om henne? Synes hvertfall at de som sitter å rakker ned på folk, er utrolig barnslig, umoden, nedlatende og direkte slem!! Dere er ikke noe bedre selv.. Ingen er perfekte her i verden, og alle har noe som kalles ytringsfrihet!!
      Mange som sku hatt sæ et hardt slag over kjæften hær inne!! 😉

    34. Handler ikke om det. Her handler det om at for meg er søvn mer verdt enn sminke. Jeg liker og se bra ut. Men og sove lenger på mårran er mer verdt for meg. Og sette håret opp i en ball, dra på seg klær rett før man må dra, er rett og slett lettvindt. Ikke bryr jeg meg om hva andre syns om meg heller, så lenge jeg har det komfortabelt i joggebuksa mi med ballen på hodet..
      For meg er det et ork og unødvendig og sminke seg hver eneste dag. Går jeg hjemme ser jeg hvertfall ikke noe poeng i det. For da skal ingen andre se meg alikevel.
      Handler ikke om at jeg er lat, handler rett og slett om at jeg egentlig ikke bryr meg. Men jeg syns det er flott at andre sminker seg og tar seg tid til å pleie seg selv 🙂 Syns det er kjempe deilig en gang i blant. Men absolutt ikke verdt bryet hver dag syns hvertfall jeg 🙂

    35. Kanskje enkelte mødre bruker mer penger og kapasitet på barnets velgående enn bry seg om ens eget utseende? Synes ærlig talt litt synd i deg hvis du er så trangsynt at du tror at alt i livet handler om det ytre, og det virker som du tror jobben til en dame er å se bra ut.
      Vanligvis så skjer det en modningsprosess hos en jente som tidlig får barn men her ser det ut til at alt står stille.
      Anja: skal man skrive såpass provoserende så får man tåle kritikk også. Sånn er det for alle;)

    36. Litt morsomt, at du prater om at de utstelte mødrene som gir blaffen i utseende sitt ikke kan forvente at mannen/kjæresten deres blir. Mens du, som ser ut som du gjør, du sitter igjen alene du også?

    37. Huff jeg blir helt svett! Tenk å klikke inn på bloggen din for å skrive drit??? Way?? Slutt og bry dere om hva hun sier,gjør og holder på med i hverdagen.skal ikke sitte å dømme hva folk vil gjøre og si! Hun har sine meninger og slik er det bare.jeg synes det er kos å lese hva andre gjør og synes jeg noe er ikke helt slik som jeg gjør så sitter jeg ikke og skriver å lager kvalme. Alle har og gjør forskjellige ting å ikke alle har tid til så mye mens andre har dt…. synes det er gøy at du deler ting om deg selv rannveig og barne ditt,det må man få låv til. Nattinatta:)

    38. Ganske så enig med deg søta <3
      Altså når jeg er hjemme i min egen leilighet så kan det gjerne gå i singlet og joggebukser/nattbukse =p
      Men skal jeg ut døra så tar jeg gjerne på meg noe heeelt annet enn joggebukser 😉 Sminker meg og fikser håret sånn nogenlunde ok =)
      Tar tid til meg selv, selvom jeg har kjærest og to små barn =D
      Viktig viktig 🙂
      Men du Rannveig, ta kontakt, kanskje vi kan møtes i Oslo når du og Nathaniel skal dit =D

    39. Huff..mange stygge kommentarer her.
      Har i motsetning til mange andre her ingen kritikk til deg, da jeg har selvtillit nok til å ikke bli fornærmet.. ;b
      Ville bare si at jeg var selv ung mor, for så å få en til i voksen alder. Merket da at fokusen er en annen plass enn når man er ung og har hele livet foran seg.
      Tror det er mange “kuer som har glemt at de var kalv” som har kommentert her.
      Hvordan du ser ut, har ingenting å si på hva slags mor du er. MEN har man det selv bra, har barnet det bra.
      Mange skriver stygge kommentarer her og klager på hvilken holdning du gir videre til barnet ditt, uten en tanke på hvilken holdning de selv gir barnet sitt når de sitter å kaster dritt om andre.
      Skal heller ha et barn som ser seg i speilet? enn et barn som er slem med andre og prater dritt.
      Ellers vil jeg si at så lenge du takler det, bør du fortsette å skrive meningene dine. Men vær åpen for at du vil forandrer dem mange ganger med årene. Det er en del av det å bli “voksen”.
      Ha en fin kveld. 🙂

    40. Vettu hva, hadde du vært moren min og jeg hadde sett alle disse bildene hvor du gjør deg til med både kaninører, trutmunn og overdreven stor utrigning, så hadde jeg blitt ufattelig flau. Hva slags signaler tror du at du sender ut?
      Jeg tror de fleste unge og sikkert de “gamle” mødrene også ønsker å se bra ut. Men alt med måte, jente! Jeg tar også sol, men på langt nær så mye som du. Jeg har silikon, men ingen kan se at jeg har det. Jeg sminker meg og ordner håret, det gjør jeg på 10 minutter. Og vet du hva, jeg føler meg faktisk veldig fresh og fin selv etter så kort tid på badet. Så mye som du fokuserer på å se bra ut er jo helt feil. For utifra dine bilder kan det se ut som du står en evighet foran speilet. Etter at du ble mor, så burde fokuset ditt vært på sønnen din istedet. Du sier at du irriterer deg bunnløst over mødre som lever litt gjennom ungen sin. Men ungen min er jo livet mitt! Jeg irriterer meg bunnløst over mødre som ser ut til å bruke mer tid på å dolle seg opp enn sammen med barna sine. Jeg sier ikke at du behøver å se ut som en dass med en dott på hodet og joggebukser, men det fins viktigere ting i livet enn sminke..

    41. Haha, bedre å være uten barnefar enn mange andre, som tar barnefar tilbake uansett hvor drittfyr han er, spm er med andre osv, mye bedre å være alenemor da, ikke like lavmål som å godta alt.

    42. Hehe jepp, finns mange gutter/menn som er utro her i Alta. blir selv sjekket opp hele tiden av utroe jævler;) er så jævli enig med deg Rannveig;) men vi hever oss over dem, følelsen av og avvise en gutt er fantastisk.. det får meg til og fryde av glede.. elsker og kle meg fint opp og bare avvise gutta boys, livet er hærlig som ung. Nyt tiden. Xoxo fra en du kjenner.

    43. Artig med alle tykke, slitene jentene som må kommentere at du ikke er pen! Hvorfor bruke energi på å lese bloggen din for å slenge dritt, men verden er full av misunnelse!
      Du er ei nydelig jente som tørr å si dine egene meninger. Liker å lese her, forsett… Og at du legger ut bilder av deg selv er jo bare hyggelig for oss gutta som liker å se ei pen og sexy jente med bein i nesa 😀
      Jeg skal se på unge mødre bare på grunn av deg! Du er litt fascinerende 😀

    44. Ville bare si at du har et helt utrolig nydelig utseende! Misunner både hår, ansikt og kropp! Veldig fasinerende å følle med på deg!
      Skjønner ikke at noen en gang gidder å slenge dritt til deg..
      Har sett dere på unge mødre og deg og sønnen din er helt herlige! Du virker kjempe flink med han!
      Håper du får en fin dag 🙂

    45. Litt enig med deg, fordet om man er i ettt forhold og er mamma trenger man ikke slutte å stelle seg. MEN det finnes en grense og, når man er mamma skal man ikke kle seg som en bimbo ! Eller dra sønnen på 5mnder med på solstudio m/barnevakt, og man legger heller ikke ut bilde på bilde av en nesten nakenkropp. Jada du et stolt av den og blablabla, men vedder på at du kommer til å slite med å få deg en seriøs og ordenlig jobb så du kommer sikkert til å jobbe i butikk resten av ditt liv, og ikke tror jeg sånn helt egentlig at noen vil være i ett seriøst forhold med noen som gjør sånt..
      Inkl mannen min, men talk for at du gir oss en god latter 🙂

    46. Man slutter ikke “å se bra ut” for at man får barn. Man får rett og slett andre verdier i livet der man ser at livet handle om litt mer enn bare utseende og sminke. Jeg har aldri vært den som e mest opptatt av sminke og slikt. Men likevel har folk akseptert meg for den jeg er, ergo jeg får være meg selv helt 100% noe som du e veldig opptatt av. Og jeg har fortsatt samboer selvom jeg går i joggebukse hjemme, håret i en ball og selvom jeg ikke sminke meg hverdag ;)) og syns det er utrolig at folk dømme andre for at de velger å gå uten sminke. Om du føle deg ufresh og mindre tiltrekkende uten sminke så er d ikke sikkert at de andre mødrene føle og tenker det samme.

    47. Du må jo leve i din egen lille boble eller noe.. Du er så trangsynt og tror alle er sjalu på utseende ditt??! Det er absolutt ingenting å være sjalu over!!! Hele deg er jo fake rannveig. Er kanskje noen gutter som liker det, men så tett som det du er i huet, er de fake puppene dine og de fake leppene dine den eneste grunnen til at folk vil ha sex med deg. Ingen gutter holder ut i lengden med deg.

    48. Gadd ikke å lese hele innlegget.
      MEN,alt dette kommer fra deg,som ikke engang har type…?! Haha.. Gjett hvorfor? INGEN vil ha deg,for du er søppel!

    49. beklager, men jeg er langt ifra perfekt og lever kanskje i en veldig forrurensa boble.. Men skjønner at det er noen bobbler som er enda værre en min! Folk er flinke på og rakke ned på hverandre men jeg syntes ikke dette inlegget er noe bedre.

    50. Hehe, jeg må bare le. Du klarte jo ikke å beholde kjæresten din da, Rannveig. Var ditt feite og stygge utseende etter fødselen grunnen?? Dobbeltmoral på høyt plan…
      Hvis du mener at du ser så fantastisk ut – hva er da grunnen til at du er singel? Det må såfall være at du er dum som et brød 😉

    51. De fleste er litt eldre enn deg når de får barn og de synes ikke lenger det er pent med restylane, silikon, oransje hudfarge, ihjelbleket hår, mørk ettervekst og extensions. Du kommer nok til å vokse fra det en dag du også. Dette er en fase og du vil senere le og lure på hva det var du tenkte på. Garantert.
      De som har levd en stund vet også at grunnene til at menn (og kvinner) er utro er mye mer sammensatte og komplekse enn at partneren er stygg.

    52. Jeg er også en mamma og jeg er faktisk helt enig med deg! Man må ta vare på seg selv selvom man har barn. Og skjønnhet for folk er forskjellig, så om man bare velger å bruke ca 30 min på seg selv så er dette supert syns jeg:-) selv bruker jeg mange tusen kr på sminke, har hair og vippe extations, og jeg elsker å pynte meg:-) det er spesielt gøy å hente barnet i barnehagen og representere seg selv som den unge moren man er enn å late som om man er 40+ bare for å tilpasse seg de teite normene. Folk er utrolig dømmende, pynt deg og føl deg bra med deg selv:-) alt du skriver her er sant:-)

    53. Ja du er fortsatt så bedre enn alle andre du 😉 Ser du klarte å holde på barnefar. Forskjell på å ta vare på seg selv, og være innbilsk som du. Hvem sier du tar vare på deg selv, og tørr stå for den du er ??
      Jeg tar vare på meg selv, jeg trener, ordner meg hver dag, og går aldri u døren kledd som en dass. Men ikke noe unaturlig er påført min kropp 😉 Du derimot.
      Restylane, extention, silikon, overtanned el grande ? HVem er du og komme og si at det er det som er naturlig og pent ?? Du er så trippelmoralsk. SÅ deg på unge mødre, skal la være å uttale meg om det du sa, da jeg har såpass i hue at jeg skjønner at det er klippet til for å få deg til å bli riksbitchen. (Noe jeg regner med du liker,for det kan umulig ha vært ukjent for deg at det er derfor unge mødre ønsket å ha deg med i utgangspunktet 😉 ) men hele kroppsspråket ditt viser at du er en usikker person.Gangen til, måten du bærer kroppen på, tilhører ikke en selvsikker person!

    54. Her var det to ting jeg hengte meg opp i..
      Menn er vel utro mest fordi det er krangling og dritt hjemme og ikke at kjærringa ikke ser ut som en supermodell.
      Jeg selv er ikke den som gidder å stå opp to timer før typen for å dusje, fikse meg og være ferdig sminka før han står opp. Og tokk og lov for at han da ikke er utro for det ! Lurer virkelig på hvem du har vært borti hvis dette er din mening om hvorfor de er utro…
      Og apropos en god mor, så er vel ikke solarium i graviditeten noe stort sjakktrekk ? Solarium er verken bra for deg og da videre ikke bra for barnet heller. Men nå skal jeg ikke henge meg opp i det for det har sikker gått bra med ungen din, men er noe å tenke på altså.
      Utover det så er jeg enig i at man ikke trenger store poseklær og at man kan pynte seg som mor, MEN IKKE HELE TIA!
      Selv trives jeg i joggebukser og pynter meg kun når jeg føler for det / er spesielle annledninger. Og gusjelov at kjæresten min er makan !
      Forresten, beklager for at jeg ikke skriver så fisefint. er sikkert en grunn til å få utro kjæreste det og, ikke veit jeg !

    55. Rannveig.. Du er en pen jente… Men den personligheten du forhåpentligvis later som du har ødelegger deg helt.. Utrolig trist at du ikke har selvtillit nok til å være deg selv

    56. HELT enig med deg! Og til alle dere sjalu småbrystede drittunger som kommenterer at Rannveig er stygg: Eier dere ikke syn?? Se på jenta da! Hun er helt perfekt på alle måter! Og hun virker som en utrolig god mamma!
      Jeg er også en av de som elsker blondt langt hår, sminke og klær, og det kommer jeg til å fortsette med, også etter at jeg har fått barn 🙂
      Du ser fantastisk ut, Rannveig, og jeg misunner virkelig utseendet ditt!
      Noe av det fineste jeg ser, er en pen mamma sammen med det lille barnet sitt, det er så fint! Er du ikke enig? 🙂

    57. Syntes dette innlegget var litt lite gjennomtenkt av deg Rannveig… Du sier at mødre som ikke bryr seg om utseende er dømmende – hva er du i dette innlegget da? Det du synes er vakkert kan for andre være det motsatte, du sitter ikke på sannheten. Jeg er enig i at man ikke trenger å la “seg selv” forfalle selv om man får barn, men det finnes andre ting i livet som er viktigere enn sminke, hår og klær 🙂

    58. Jeg er helt enig med deg minus det at det ikke er ditt ansvar med det å holde på med en fyr som allerede er i et forhold. jeg tenker det er alles ansvar som kvinner og ikke back stabbe hverandre, det handler faktisk om respekt for hverandre . om kjæresten min hadde vært utro ville jeg vært knust, men om jeg viste at den kvinnen han drev på med hadde vist at jeg var i et forhold til denne fyren , å ikke backa ut hadde jeg ikke eid noe slags respekt for deg. sikker derfor det er så mange som er utro å, fordi kvinner ikke stopper og eier respekt for hverandre.

    59. AH… nå klarer jeg ikke lese denne bloggen mer…lykke til. du er hverken spesielt fin eller spesielt smart. du ser russisk ut, slapp i fisken og har store hofter og et enda større ego. det siste er vel det største problemet.

    60. Hvem har betalt for silikonen og leppene? Nav?
      Regner med du ikke har jobbet for å betale for det ihvertfall

    61. Åh, kjære vene.
      Jeg leser KUN denne bloggen for å få litt ekstra humor inn i hverdagen ( og nei, det betyr ikke at jeg er en looser uten liv). Jeg studerer jus, har mange gode venner, trener, jobber og har ambisjoner. Det som gjør meg trist er å lese slike blogger som dette. Jeg er vel 2 år eldre enn Rannveig, å blir helt satt ut av hvordan det går an å fremstille seg selv for å få oppmerksomhet. Kjære lille deg, det finnes så mange andre måter å komme seg opp og frem på her i livet, enn å legge ut halvnakne bilder av seg selv og ikke minst fremstille seg som om man skulle hatt en iq på 30.
      Kjære Rannveig, en dag vil du se tilbake på dette å angre bittert. Den oppmerksomheten du får er langt ifra positivt hverken for deg eller sønnen din. Hvorfor skal jenter i så ung alder ha et så stort behov for å vise seg frem og bli sett på som sexobjekter er ikke til å tro. Jeg kan love deg at den jordmordrømmen din ikke kommer til å gå i oppfyllelse, for det er INGEN arbeidsgivere som kommer til å ansette deg etter en liten research på nettet. Du ØDELEGGER din egen fremtid av å holde på sånn her, og når skal du skjønne det selv? Få deg en utdannelse, og innse at slik rosablogging ikke kan brøfø deg i tiden som kommer. Dessuten bygger du opp imaget ditt på helt feil måte, og folk ser på deg som useriøs og innbilsk.
      Det tristeste av alt er at du ikke skjønner det selv… som man reder ligger man, og det kommer du til å få lide av resten av livet.
      Trist trist trist…

    62. Jeg er faktisk enig med deg angående det meste. Jeg syns det er viktig å fortsatt bry seg om utseende sitt, selv om man har unger og er gift osv. ikke pga. mannen din sin skyld eller for andre sin skyld, men for din egen skyld..men det er vel litt feil å gå inn i ett forhold med en som allerede er opptatt?

    63. Hvorfor snakker du om deg selv som om du skulle vært pen? Greit med ironi på bloggen, men folk kan lett missforstå og tro at du selv syns du er pen.. Bare et tips.

    64. Det har vel ingenting med sjalusi og gjøre, kjære deg 🙂 Man kan sminke seg lite, ha små pupper og fremdeles være en flott mor! 😉 Hvorfor folk rager over deg og det du kaller ‘misunnelse’ er vel fordi – det _utad_, virker ut som om du bruker mer tid på sminke, solarium, pupper, kropp og utseende enn på sønnen din 🙂 De fleste mødre har nemlig ikke tid til å sjonglere med jobb/utdannelse, barn og mann og i tillegg dolle seg opp i flere timer for å knipse tusen bilder av seg selv, og rakke ned på andre mennesker som faktisk gjør et dagsverk i denne verden 😉
      BTW; Det er nok ikke bare menn som er utro fordi kjerringa er ‘stygg’. Kvinnfolk er likså mye utro mot mennene sine som menn er mot damene sine – tro du MEG! 😉 Bare fordi et par mannfolk som har vært i et forhold prøver seg på deg, betyr det ikke at du er så jævlig mye finere enn de damene mennene er utro mot, just sayin’ 😉 Selvom du har selvtillit så det holder, betyr det ikke at du er forsikret mot at en mann i fremtiden, ALDRI kommer til å være utro mot deg 😉 HELDIGVIS! Prøv å ei litt empati kjære deg! Hva om noe sånt hadde skjedd mot deg? Det hadde vel aldri skjedd deg siden du er så perfekt på alle mulige måter. Eller?

    65. Helt forferdeligå tenke på at skattepengene mine har gått til å betalt for dine pupper, lepper, hår og sminke!!! Skaff deg en jobb og bidra litt!
      Makan til snylting!!!!

    66. “Med silikonpupper, overbleika platinahår og ekstrem hairextension og dolly duck lepper. Slik vil hun fremstile seg selv, fordi menn som ikke har slike damer, de er utro- påstår hun. Jeg tror ikke en mann er så trofast mot henne heller, med så lav selvinnsikt som hun har. Ikke har hun skole og hun tjener penger kun ved å selge seg selv = en slags prostituert. Sikkert fint for sønnen å se senere hvordan moren la seg ut halvpornografisk på internett.
      Man må ikke komme og si at menn ikke liker bimbodamer, er de de runker etter og sjekker opp ute, for de de er et lett bytte og lette å få til sengs. Tøm og røm. Noen må fortelle Rannveig at hun er en tømmestjasjon, men blir aldri noe mer.”
      http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=686277&st=380

    67. Jeg er selv mor i en alder av 19år, og stå foran speilet i flere timer, har ikke jeg tid til. Jeg sminker meg om jeg skal noe spess. Hjemme liker jeg og sitte i en joggebukse. Ser ikke noe feil i det? Jeg er sammen med barnefaren og han liker meg, med eller uten sminke. 😉

    68. Hva skjønnhet er, finnes det ingen fasit på. Noen mener man er vakker om man bruker extensions, restylane og har silikon. Ikke alle!
      Skjønnhet for meg viser seg som en utstråling. En person som tar vare på seg selv. Ikke som tar på seg masse sminke, fake vipper, negler, hår osv.. Men som pleier kroppen, er aktiv og gjør ting som gir overskudd. Og som er omtenksom og ønsker det beste for andre. Det gir smittende glede.

    69. Hvor er pappan til barnet ditt? Holdt det ikke for han at du så deilig ut? Er han den eneste i din verden som verdsetter andre kvaliteter?

    70. Beklager, men dette var rett og slett flaut! En dag kommer du til å skjems over dette. Du er en pen jente, men fremstår på helt feil måte.

    71. Hm. Lurer på hva slags gutter du er borti vist du tror det er sånn det fungerer. Det er vel den type gutter som vil ha en jente med silikonpupper, restylan lepper, ihjel bleket hår og null ambisjoner. I et bedre forhold vil si at det er andre ting enn utseende som spiller størst rolle (selv om det selvfølgelig er viktig å være tiltrukket av hverandre.) Håper du engang kan skjønne det selv, og kanskje se hva slags type gutter du selv tiltrekker med denne holdningen du har, og hvordan du framstiller deg selv.
      Du rakker veldig hardt ned på “slitne, ekkle ufreshe” mødre. Og selv om ikke jeg er mor selv kan jeg si at jeg har mer respekt for de som bruker så mye tid og energi på barna sine, enn seg selv. Synes samtidig det er viktig å ikke la seg selv bli siste prioritert, for det er viktig å ha det bra med seg selv, og det å se bra ut er viktig for noen for å føle seg bra.

    72. Står virkelig respekt av hva du skriver og står for. Er enig med deg, og håper virkelig du driter i fæle kommentarer – for du er vakker og du har en nydelig sønn! Stå på 🙂

    73. Jeg kommenterer skjelden på slike innlegg, men dette gjorde meg nesten litt provosert.
      Jeg har alltid vært opptatt av utseendet mitt, og vært ei skikkelig jåle til tider. I juli ble jeg mamma for første gang (jeg er forøvrig 21år).
      Og har blitt det du så fint kaller en joggebukse-mamma.
      Selvfølgelig vil jeg se bra ut for kjæresten min, og at alle skal synes jeg ser frisk å fin ut. Men når du setter en unge til verden, så vil jeg heller prioritere den enn å bruke utallige timer på å se ut som en sexbombe.
      Det kan være andre grunner til at man kler seg som en søppelsekk, enn det du sier her..
      Å viss kjæresten min er utro fordi jeg ikke ser ut som deg, så fortjener jeg bedre.

    74. Å Gud seriøst mannfolk er ikke utro fordi kona ikke gidder og sminke seg skjere deg. Når du skriver et sånt innlegg for at andre mødre hakker ned på deg fordi du sminker deg så betyr ikke du skal skrive at mannen din er utro fins mange grunner for at det er utroskap . Skjerp deg jente. D viktigste av alt er at moren har det bra om hun går i joggebukse så laaaaa hun få gjøre d. Når jeg ser på dine bilder så ser jeg en bimbo mor som vil ha oppmerksomhet . En mor som sitter foran speilet hverdag for å se mer bimbo.

    75. Det er faktisk litt ditt ansvar også, fordi du bidrar til å «få ned utroskapen i samfunnet». Siden du ble med på det, så bidro du til å øke den. Hvorfor skal du hjelpe til med å gjøre andre er utro? Det var slemt gjort. Veldig slemt gjort. Dette er ikke for å være slem på noen måte, men jeg håper du hvertfall har reflektert litt over det, og aldri kommer til å gjøre det igjen. Regner med at du også ønsker fred i verden osv, så hvorfor ikke hjelpe til? Ellers er jeg enig med deg. Det er fint for oss gutta at dere jenter tar vare på dere selv 😀

    76. Hei! For det første så vil æ bare si at det e så jæwli teit av dokker som driv å kommentere dritt tel ho Rannveig dag inn og dag ut! Ka i alle daga e vitsen og ka godt får dokker ut av deT? Har dokker ikke nå positivt å si så kan dokker jo bare gå ut av bloggen og slutte å lese den? Å dokker som sir at ho e stygg? Man skriv ikke til folk som e stygg at man syns dem e stygg, så e jo veldig lett å se at dokker syns ho e pen men ikke tørr å innrømme det fordi dokker e sjalu.. Å det sir jo mer om dokker enn det gjør om ho.. Syns dokker skal ta dokker sjøl i nakken å oppføre dokker mere voksent, for den her drittsleninga dokkers e så lavmål! Og for det andre: Du e ei veldig fin og vakker jenta Rannveig, det e alltid de peneste jenten som får høre mest dritt! Stå på, æ digge dæ :)) ps: e enig i alt du har skrevet i det her innlegget 🙂

    77. haha, jeg blir så latterlig provosert av alle de som mener at man er “sjalu” bare fordi man ikke synes silikonpupper, fake hår og orange brunfarge er fint. Man trenger ikke være sjalu fordi man er uenig vet du, ida;)

    78. Du minner mest om en Østeuropisk transvestitt og lever på NAV. Sjalu? Jada.
      Håper du får mer innsikt når du blir eldre.

    79. Jeg tror du er litt lite reflektert. Du klager på tv over at du har så lite tid til å sminke deg, blogge og ta sol. Og så skal du belære andre mødre om hvordan de skal ta hånd om seg selv? Er ikke alle som har like mye tid eller nettverk som støtter oppunder seg som du har vet du.
      Skulle likt å sett om du så like fin ut om du hadde jobb og hus i tillegg til ungen. Da hadde det vært enda mindre tid til trening og skjønnhetspleie. Så jeg tror nok du burde være glad nå for all fritiden du har.
      Selv er jeg ikke mor. Men er heltidsstudent, jobber deltid ved siden av og samtidig gjør jeg alt husarbeidet selv+ tar hånd om to kjæledyr. Jeg liker også å ta vare på meg selv, men jeg har også en jobb som krever det. Men jeg må jo stå opp klokka 6 hver dag for å sminke meg og ordne håret. Så jeg skjønner godt de menneskene som heller prioriterer ekstra søvn om morgenen eller kvalitetstid med ungene fremfor solbruning og blogging.
      Just my two cents.

    80. Jeg er en typisk joggebukse mamma med håret i en ball på hodet, men det betyr ikke at jeg ser sliten ut av den grunn. Det betyr heller ikke at jeg slenger dritt om mødre som tar seg tid til å se bra ut. Nå drar du alle “joggebukse mødre” under en kam her. Jeg kan også kle meg opp en dag, men jeg føler meg mer vel i en joggebukse. Ikke fordi jeg ser gale ut etter graviditeten, alle kiloene er vekke og jeg er bedre trent nå enn noen gang, men fordi det er mye bedre med en løs bukse når jeg ligger på gulvet med datteren min å leker. Og hvis jeg skal ut så er det ofte med babyen min og da er det ikke så nøye hvordan jeg ser ut. Og for meg handler det om å ha det bra med seg selv. Og jeg for min del trenger ikke mye sminke eller trange klær for å føle meg bra! Du liker ikke joggebukse mødre som slenger dritt om mødre som tar seg tid til å se bra ut. Men gjør ikke du det samme mot disse mødrene? Syntes du slenger litt dritt om “oss” jeg. Og det er vel litt dobbeltmoral?!??

    81. Tirill: Ja bare bli latterlig provosert, men poenget mitt er at har du ikke noe positivt å si, så kan du like greit la være 🙂 det kommer ingenting godt ut av det! Å drittslenging over internett? Er så utrulig glad for at jeg aldri har synket så lavt at jeg har drevet på med sånt! Dere sier at Rannveig skal lære Nathaniel ditt og datt, men jeg håper at når du/dere får unge, så lærer dere den ungen at man ikke skal slenge dritt opp i trynet på andre mennesker… Er flere mødre som lever på nav, ikke at det er en positiv ting men det kan være mange forskjellige årsaker for det! Å hva er så ille med clips og silikon pupper? Hun var ikke fornøyd med puppene sine, så hun fikset de, hva så? Og clips- er utrulig mange som bruker det og det er et bra alternativ for de som ikke får lengere hår eller for de som vil variere mellom langt og kort hår.. La Rannveig være slik som hun er, det hun ville få fram med dette var nok ikke at dere som ikke steller dere gjør noe galt, men at det er viktig å ta vare på seg selv, slik som hun gjør!

    82. Ida: Haha, altså, slikt får man faktisk tåle når man blottlegger seg for offentligheten. Ved å fremstå på den måten, kommer det både positivt og negative tilbakemeldinger. Slik vil det ALLTID være! Og når Rannveig legger ut provoserende innlegg som dette, så må både HUN og de som forsvarer henne skjønne at mange der ute er uenig. Jeg driter i at Rannveig har silikon og bleker håret sitt hvitt, men når hun legger ut lettkledde bilder av seg selv med puppene opp i ansiktet på nettet får man tåle at folk reagerer. Og det må jammen du og:) Jeg synes det er ufattelig at noen ønsker å selge seg selv på den måten for å få oppmerksomhet, for jeg mener at det finnes så mange andre måter å komme seg opp og frem på her i livet. Selvvalgt er velvalgt, og har man en blogg så er det ikke til å komme unna at folk reagerer på det du gjør. Det har man lagt opp til selv ved å blogge:)

    83. Ja, irriterende det der. Jeg får høre det hele tiden selv… “slutt å se ut som en barbie og se heller ut som en mamma”. Blir så irritert av å høre sånt. Hvordan man ser ut, har da ingenting å si på hvordan man er med barna 🙂 jeg har 2 barn, og bryr meg likevel hvordan jeg ser ut 🙂

    84. Æ fatta ikke at NAV kan betale for at barbie som dæ skal få handle i hytt å pine av puppa, restylan, sol og extention. Det e mange som slit med å få økonomien til å gå rundt. For å betale for alt ONGEN sin treng. Det e sikkert dærfor mange hakka på dæ. Du e jo et prakteksemplar av ka NAV ikke burde støtt. Æ skal si æ e ei ung mor som går kledd i jeans, men æ JOBBA for å kjøp det æ har av sminke å jeanse. Sælv da sløsa æ ikke mye pænga på egoistiske mæ. Æ har en sønn som kunne trengt en god ferie med sin familien sin, nye klær/yttertøy, fritidsaktiviteta etc. framfor at æ skal fyll i puppa, leppe etc.. Min sønn e da 4 år. Men tenk no litt på ka ongen sitt behov e fremover i tid.
      Grow up!

    85. Har du noen ganger tenkt på at det kanskje er en grunn til at “normale” mammaer ser slitne ut? De fleste har en jobb, hus og hjem og ta vare på.
      Jeg er selv ng mor men prioriterer heller mer tid med barna mne enn å dulle meg foran speiet, slv om jeg egentlig er ei jåledukke. Heller joggebokseamma og mye tid til barna sm får sunne holdninger enn sminkemamma.
      Jeg tenker at barn med joggeboksemammaer har en sunnere oppvekst en barn av sminkedukker..

    86. Nå skal det vel sies at du står uten mann, og derfor ikke er i noen posisjon til å uttale deg på den måten.
      Du trenger å vite at det ikke handler om missunelse, det handler om mennesker som er bekymret for barnet ditt. Noe som er fullstendig forstålig. Du signaliserer overfladiskhet til de grader. Jeg er fullstendig enig i at det er viktig å ta vare på seg selv, men du grenser over til overfladiskhet, for å være ærlig er du langt over grensa, du vipper til usikkerhet.
      Jeg er selv kun 16, og sluttet med extensions og søle i ansiktet for noen år siden. Jeg er veldig glad i å ta vare på meg selv, og å føle meg bra. Kan ikke sette meg inn i morsrollen, men jeg vet såpass at barnet mitt skal ikke føle seg utilstrekkelig. hvertfall ikke pga. meg. Barnet mitt skal ikke trenge å føle at han/hun trenger å operere seg, eller fremme sjansene for hudkreft for å være fornøyd!
      Kanskje litt voldsomt å si at du selv ser bra ut, foresten? Beklager, klarer ikke å dy meg med spydighetene. Du har en nydelig sønn, men du er en elendig mor.

    87. Pene småbarnsmammaer er det mange av 🙂 Viktig å ta vare på kroppen etter man har fått barn, og fortsatt være attraktiv for kjæresten. Jeg er tobarnsmor, og 31 år, ser bra ut også får jeg høre! Synes synd på sånne som Rannveig og flere som trenger silikon, Restylane, løshår og solarium for å skjule over slitne kropper i SÅ UNG ALDER!!!!

    88. Guys, hun sa jo aldri at dere må se ut som HENNE. Slik jeg oppfatter innlegget handler det om å ta vare på seg selv, og den personligheten man hadde FØR man fikk barn. Hvis du har rødt hår, er tynn, tykk, brunt hår, silikon eller ikke, så ikke forandre personligheten din fordi om du får barn. Hvis du liker å trene fem dager i uken, gjør det. Hvis du liker å putte tre lag med sminke i ansiktet gjør det. Hun sa aldri at alle må se ut som henne. Og dere er ikke noe bedre som sitter og slenger dritt i et bloggforum. PLEASE.

    89. Samboeren min sa at hvis jeg ble feit osv når jeg gikk gravid eller etterpå, ville han ikke forlate meg, men han kom ikke til å synes at jeg var noe pen.. Han sa også at om menn sier noe annet til kjæresten/kona si, løy de.
      Når det kommer til sminke, finnes det en grense. Kanskje du føler deg komfortabel i mye sminke, extention osv, men det betyr ikke at andre mødre ser fin ut slik. Personlig syns jeg en renere og mer naturlig stil er finere, ihvertfall om man er en mor..

    90. Hadde vært gøy å vite hvor mange av de som støtter deg og er enige med deg som egentlig har barn og skjønner hva de snakker m..

    91. Dette er ikke relatert til innlegget, men mer generelt.
      Har du noen gang tenkt på at ungen din vokser opp og kommer seg på nettet en dag? Og selvom du kanskje sletter bloggen en dag, så ligger fortsatt disse bildene på nettet.
      Tor du sønnen din blir veldig stolt av deg når han en dag ser disse bildene av deg? Det tror ikke jeg…

    92. Til alle som kommenterer dritt om pupper og lepper osv, og til dere som legger dere opp i hva hun gjør mens ungen er i barnehagen:
      En person trenger ikke være fake, bare fordi en velger silikon, restylane og laushår.
      At Rannveig velger å ha ungen i barnehagen 100% selv om hun selv bare tar opp fag og ikke jobber, er faktisk BRA for ungen. Barnet sosialiseres og lærer seg mye mere om det er i barnehagen enn om det er hjemme hver dag. Det å være i barnehage, sammen med andre barn, med mye lek og læring er utrolig bra for barnets utvikling!
      Til deg Rannveig:
      Jeg har ingen barn selv, men er stemor til tre. Jeg har aldri vært ei som sminker meg hver dag, bruker masse sminke og kler meg pent til en hver tid. Jeg ELSKER joggebukse, og kunne gådd i det til en hver tid. Jeg går ofte med håret i en topp, men fett er det aldri. Jeg har samboer og er forlovet jeg. Min kjære har aldri vært utro, og han elsker meg for den jeg er, med eller uten sminke, det bryr han seg lite om. Han synes jeg er penere uten sminke enn med. Han liker at jeg går i joggebukser og singlett, han liker at jeg ikke gidder ta på meg bh når jeg bare skal være hjemme. Han liker det at jeg kan gå slik uten å føle meg uvel. Naturlig er fint og ikke en grunn til at de fleste mannfolk er utro 🙂

    93. Fy flate. Kan ikke tro det finnes så mange som har “jeg vet best” sydromet. Til alle følgere som er her for å slenge med kjeften. En hver har tydelig vis STORE PROBLEMER. Å la seg selv forfalle er tåpelig. (Mot legen anbefaling) jeg trente fra dag 1 etter fødselen. Å var i “normal” vekt en 12 dager etter fødselen. hvorfor liggepå seg 20kg i svangerskapet for å så ligge på Seg yterlig 10 kg til?? Har mange venner som joggebuksemammaer. Å en hver sitter å syter over vekten sin.. jeg går ikke utenfor døren uten sminke om så jeg må stå opp kl 5 bare for å ta bikkjen på tur så gjør jeg det. Ingen som sier dere trenger å bleike håret å ta sol gå i korsett o.s.v men på et tidspunkt i løpet av dagen så har nok småen sovnet å ja ta en dusj, få litt sminke på å kom ut av joggebuksene som lukter gulp å drit.
      Folk trenger virkelig å suvit. Like all the way up.

    94. Jeg er ikke så flink til å stæsje opp meg selv, og har elendig teft for kule klær. Jeg hadde nok hatt behov for litt Trinny & Susannah ja… Jeg har alltid vært sånn, det ble verken bedre eller verre etter at jeg ble mor. Men jeg går ikke i joggebukse hele tiden nei. Jeg kler meg veldig kjedelig og ordinært, sminker meg litt og gåt til frisør i ny og ne. Jeg synes det ser veldig slitsomt ut å jobbe så mye for utseendet som du gjør. Og jeg er absolutt ikke bitter på deg, ikke misunnelig, for jeg vil oppriktig talt ikke se sånn ut. Jeg tror du er en veldig pen jente bak all brunkremen og restylanen, så synd at du har ødelagt den fantastiske naturligheten din med alt dette. Tror nok det finnes en gylden middelvei mellom din stil og joggebukse-stilen 😉

    95. Jeg er mor og samboer. Nå er riktignok min datter kun 6 MNd så er fortsatt i permisjon, men har ikke tid til å stå foran speilet i halvtime for å sminke meg, rette håret å ta på exstensions. Ja, jeg prøver å få tid til å sminke meg å ta på meg noen fine(men komfortable) klær. Men som oftes går det i joggebukse. Også fordi det er den jeg er, jeg klarer ikke gå i olabukse, tynne gensere ol. Men de dagene jeg føler for å sminke meg å stelle meg gjør jeg det. Å helt ærlig, hvor herlig er det ikke når du har faktisk brukt tid på å stelle deg for engangsskyld, å samboern kommenterer hvor pen du er i dag.
      Å en ting til, du veit det er farlig for fosteret om du tar sol under svangerskapet!? Siden du så pent sier du tok sol mens du var gravid!

    96. SHIT!!!
      Jeg ser bare den samme regla som med hun som har malinelskerlucas.blogg.no. Fortsetter du slik som dette lille venn, så sitter ungen din en annen plass i landet om få år!
      Forresten, kan du definere skjønnhet? Kan se for meg at du tiltrekker deg rånegutter, gatebilgutter og bolere, men hva med oss som ikke ønsker å tiltrekke oss harry-norge? Har du forresten vurdert å jobbe som gatebilbabe? Kanskje du faktisk får en inntekt 🙂

    97. Jeg synes du har ett litt unyansert bilde på ting..og at du er ganske dømmende overfor de som ikke kan se ut som deg..Jeg er selv mor til en på fem. Å bruke 6000,- på extentions, 1800,- på frisør i mnd, restylan og brunkrem. Det blir veldig dyrt i lengden (prisene har jeg tatt ut fra egen erfaring, har selv brukt extentions og frisør koster alltid opp mot 1800,- for min del.Extentions er ikke noe jeg bruker lengre). Nå vet ikke jeg, men du må ha en rimelig grei økonomi for å få råd til alt det, eller ha lite utgifter?? Ikke vet jeg… Men fint mulig å ta vare på seg selv uten å bruke restylan, botox og extentions.
      Og å mene at grunn nr 1 til at menn er utro er utseende..tror det er litt mer sammensatt en som så..Du kan være verdens peneste dame, og alikevel kan mannen være utro – så tror ikke d er så enkelt som å si at det er utseendet som er den viktigste grunnen.
      Men for all del, pen er du. Men synes du virker litt ureflektert

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg