I september blir jeg tobarnsmamma !

Hadde egentlig tenkt å vente en goood stund med å si dette til “offentligheten” , men siden enkelte av de få personene som har visst det “hele veien ” fra jeg fant ut at jeg var gravid, ikke har klart å holde kjeft, har det reversert en rekke rykter osv om meg. Noe jeg ikke synes noe om i det hele tatt med tanke på hvor usikker hele situasjonen har vært, med tanke på abort eller ikke osv.

Har vært stor usikkerhet fram til nå nettop egentlig, siden det var veeeldig uplanlagt ( og upassende for den saks skyld) . Og ville jo såklart ikke at så mange skulle vite om det før jeg visste hvilket valg jeg skulle ta ! Og nå har vi altså bestemt oss for å beholde. Da jeg fant ut at jeg var gravid, tenkte jeg egentlig kun på abort. Men etter å ha fortalt det til barnefaren, ble jeg litt usikker siden han ikke ble sur i det hele tatt, noe jeg hadde regnet med han skulle bli ! Så har tiden gått og vi har snakket mye om det, og har egentlig kommet fram til at vi vil beholde. Så da ble det det og håper alle vil respektere den avgjørelsen :- ) 

 

Tok test da mensen min var to uker forsein, som da sjokkerende nok ble positiv. Men i og med at jeg visste jeg måtte ha blitt gravid dagen før jeg egentlig ventet mensen, var jeg altså bare 4 uker på vei, og skulle egentlig ha vært rundt 6 uker.. 

 Jeg visste jo egentlig hvor langt jeg var på vei helt siden jeg fant det ut, i og med at det hele skjedde ved et “uhell” og at jeg vet med 100%  sikkerhet hvilken dag jeg ble gravid.. Men fikk altså bekreftet hvor langt på vei jeg var i uke 5. 

Uke 7 , fikk UL pga blødning, men gynekologen fant ingen årsak til blødningen.

 Uke 8+5, som jo var for bare et par dager siden  siden jeg er 9 uker på vei i dag! Bestilte time til UL på Volvat pga en ny blødning, og her fant de ut at jeg hadde tvillinger. Men var bare den ene som levde, og den andre hadde dødd. Derfor alle blødningene. Fikk høre hjertelyd og alt på den som levde, og den sprelte som bare det. 

Å få vite at jeg egentlig skulle hatt tvillinger var utrolig overveldende, og veldig sjokkerende ! Ble rett og slett så sjokkert at jeg fikk tårer i øynene. Egentlig ikke pga tristhet, men pga sjokket ! Pappan var med han og, og siden magen min har vokst en del allerede har han tullet endel med at jeg sikkert hadde tvillinger.. snakk om sola !

Men uansett. Har forberedt meg på å få mye hets for dette valget jeg har tatt, noe jeg allerede har måttet tåle endel av, både venner og familie som føler de har retten til å mene at abort er det eneste rette for meg. Jeg er voksen, eneste personene som har noen rett til å uttale seg her er to personer, jeg og barnefaren :- ) Sånn at det er helt klart ! 

Vet ikke helt om jeg blir å blogge så mye om svangerskapet, det vil bare tiden vise.. ville bare at folk skal høre det fra meg selv istedenfor at alle går å prater om det bak ryggen min og koker sammen rykter ! Men føler liksom ikke at jeg vil at så mange hatefulle personer som jeg vet leser bloggen min skal ha innsyn til noe så privat for meg ! Om dere skjønner :- ) Men, får se..  blir nok å legge ut et par magebilder nå og da , i alle fall :- )  

Nå vet dere det ! Så blogges vi sikkert snart :- * 

215 kommentarer
    1. Gratulerer så mye Rannveig. Lykke til og ønsker dere alt godt og får håpe folk holder seg til gode for å snakke dritt og slenge med leppa. <3

    2. Gratulerer så masse med baby i magen <3 .
      Jeg var i samme situasjon som deg. - Sånn sett bort ifra at det var ikke tvillinger her. Folk tok det bedre enn forventet. Men det er fremdeles folk som "hever øyenbrynene" når de hører at jentene mine med bare 2.5 års mellomrom har forskjellige pappaer. Det får de bare gjøre. Jeg elsker jentene mine og er fantastisk glad for at jeg valgte å beholde.
      Lykke til med svangerskapet <3 . Håper folk lar være å slenge med leppa, det fortjener du ikke!

    3. Du si jo at du e 100% imot abort? Det kan du jo iallefall ikke vær i og med at du faktisk tenkt på og ta bort barnet ditt ?!?

    4. Gratulerer så mye! håper du kommer til å blogge om graviditeten, ettersom jeg er gravid selv i uke 17.

    5. Derfor du skal flytte til Oslo til våren eller?
      Litt kjipt å bli gravid rett etter en silikonoperasjon da.
      Lykke til!

    6. vet du hva? abort er jeg helt i mot og synes det er helt forferdelig at folk oppfordrer deg til å drepe barnet ditt. herregud! hvorfor skal du få hets for at du er gravid? det er jo en helt vanlig ting som alle går igjennom. forstår ikke hvorfor du skal få høre så mye drit. det er jo en fantastisk ting og gratulerer så masse<3 kos deg med bebymage og drit i folk som snakker

    7. Herregud for noen spørsmål. Tror dere virkelig at Nathaniel’s pappa, er far til denne ungen og? Nei. Denne barnefaren bor i Oslo. Han som Rannveig bodde hos når hun tok silikon i desember. Bra jobba å bli gravid med en fyr første dagen du møtte han 🙂

    8. Gratulerer så mye! 🙂 Fikk sjokk da jeg leste det på facebook, men skjønte egentlig at det var sant denne gangen 🙂 Synes det er trist med den ene. Ønsker deg mye lykke til ♥

    9. gratulerer!! 🙂 kom gjerne med svangerskapsoppdateringer osv, morsomt å lese 🙂 Dette er kanskje ikke en ideéll situasjon, men drit i hva alle andre sier. Dette fikser du supert 🙂

    10. Gratulerer så mye Rannveig! Leit å høre om den ene tvillingen.. Det må ha gjort vondt. Dette skal du klare – forhåpentligvis har du en barnefar med litt mer vett i skallen i ryggen denne gangen. Det blir spennende å følge bloggen din videre – håper du blogger om graviditeten og den nye babyen… og gratulerer til Nathaniel som skal bli storebror!:D

    11. Jeg SA jo at Marita hadde fortalt det,for lenge siden,men fikk beskjed om at jeg løy!?! Jaja,sånn går det når man knuller alt på 2 bein.

    12. 2 barnsmamma, jaja… d blir du ikke å klare, du lærte dæ å skrelle en jævla gulerot når du va 9 år, kordan ska du klare dæ me 2 onga?

    13. Gratulere med nr 2 🙂 er selv 12 +6 uker på vei 🙂 Håper det går bra med deg med tanken at du mistet den ene.

    14. Stå på Rannveig! D hær klare dåkker <3 Gratulere me graviditeten, godt at æ endelig kan si d høyt 😉 Glede mæ t å se magebilda <3

    15. Gratulerer så mye!
      Du kommer nok til å bli dømmet en del de neste ukene, så hadde jeg vært deg hadde jeg ordnet meg en privat blogg (bloggr,no, wordpress etc) hvor du omså bare lar familie og venner lese, og blogge om graviditeten der. Men det ser du såklart an selv 🙂
      Her fikk jeg andremann når første var 14mnd, folk rister godt på hodet innimellom -men uansett så er det verdt det, bare husk det 🙂 Stå på videre Rannveig!

    16. Herremin! Til dere som bare kommenterer for å kritisere….. Se deg selv i speilet og jobb med deg selv! Rannveig, gratulerer så mye! Alle barn er en gave, og jeg tror neppe du hadde valgt å beholde babyen om du følte at du ikke klarte det. Alle som skriver nedverdigende kommetarer her på en blogg, er ufattelige barnslige. Gratulerer igjen. Stå på. Hilsen Molly 29 år og mor til 2

    17. gratulerer! <3
      du kommer til å bli en kjmpe god mor!! <3
      kan du ta bilder mens du er gravisd (liksom et bilde i uke 8 og et bilde i uke 12 .. ) så kan du legge det på bloggen så kan man se hvor mye magen har vokst! <3 ?? <3 ahah 🙂

    18. Gratulerer så mye med baby på vei =) Kjempeartig =)
      Stå på frøken, syns du er knall jeg 😉 Og dere som skal bitche og klage på jenta: har dere seriøst ikke noe bedre å ta dere til?? Eller er det blitt deres livs misjon å prøve å gjøre livet til andre mennesker pyton?? Skjerp dere alle som en!! La nå jenta få være ifred !!

    19. hva blir kjønet ?
      hva håper du det blir?
      kommer du og den *nye** barne faren til å være sammen ?

    20. Åj Rannveig, det kom som en overveldende Suprise at du skal bli mor igjen, du er jo så ung, men du kommer til og få et fint liv i Oslo når du evt flytter dit 🙂 Ting blir lettere for deg tenker jeg, Håper du blir og blogge om graviditeten din etterhvert når magen kommer til syne.
      Du er jo meget fruktbar og det er jo et godt tegn på at du er en frisk og sunn person som ikke spiser pizza hele tiden:P Klem

    21. Stå på Ranveig! Ikke bry deg om de som ikke unner deg dette! Så lenge du har tro på å står på, så går nokk dette ganske bra!
      Siden barnefar virka posetiv til dette, så har du jo en som stiller opp for det også?
      Du er sterk, fortsett med det!

    22. Lykke til! 🙂 Gratulere å alt sammen!♥ Ikke bry deg om de teite kommentarene!.. Du blir en fin tobarns mor! 🙂 Håper bare at barnefaren tar å hold kontakten ,eller blir det vell kanskje litt vanskeligere for deg å ha to barn helt aleina.. Men du e sterk å har vell gode venner å familie rundt deg:) Håper alt går fint å du e sterk Rannveig,STERK♥ lykke til, og gratulere igjen! >D

    23. Jippi! da har du en grunn til å melde deg på unge mødre til neste sesong også, når du får to unga. kanskje dem får være med på fødselen din også ? 😉 Gratulere til deg å barnefar.

    24. Gratulerer!!! Tipper du greier dette på strak arm!!:)
      Håper du oppdaterer mye om svangerskapet, da jeg selv har termin i september! :))

    25. Du er en kjempe god mor til sønnen din, og det at folk snakker dritt. La de bare snakke, det er du som vet best av alle! 😉
      Håper du kommer til å blogge masse om graviditeten din, og masse lykke til! Dette går bra vettu! 🙂

    26. Vet du hva, Rannveig. Dette klarer du så utrolig bra, så er veldig glad på dine vegne! Og så gøy at Nathaniel skal bli storebror! Stå på, nydelige jente <3<3

    27. gratulerer så masse. alder er ingen hindring. jeg har selv tre små barn, med forrige svagnerskap så mistet jeg den ene i magen noe som fortsatt er veldig sårt. men alt skjer for en grunn trøster jeg meg selv meg. så lenge barna har det bra er jo det det som er viktigst. at du vurderte abort skal du ikke se på som en negativ ting, du vurderte hva som ville bli det beste for barne ditt og du tok det valget som hjerte ditt følte for. =) du kommer til å greie dette kjempe flott uansett om du er alene eller med bf så lenge du er innstilt på å greie det. krysser fingrene for at alt ender godt for deg og barna dine. =)

    28. Hvem skal passe ungene dine når du er og tar sol i Oslo da? Også blir du gravid første kveld du er i Oslo? :O Sier vel kanskje litt om hvor smart du er. hehe, du tar nå kakestykket 🙂 gratulere med ny type da, så lenge det varer:)

    29. Sjelden jeg kommenterer, men gratulerer. Ethvert barn er et lite mirakel, men jeg har selv også vært i en situasjon der jeg vurderte abort. (Jeg beholdt også barnet.)
      Lykke til – det blir en omveltning, men alt går.
      Og tro meg, to tette barn får enormt mye glede av hverandre.

    30. Endelig! Så får du kanskje oppleve hvordan det er å faktisk være mamma på fulltid. Tviler for at familien din blir å stille like mye opp for begge barna. Det her, er et perfekt bevis på hvor umoden og egoistisk du er. Tenker overhodet ikke på det barnet du har, bare på deg selv, å ser vel det her som en gylden mulighet til å holde på barnefaren regner jeg med. Å du som er så imot abort, det er BRA man har muligheter til det. Det er slettes ikke alle som passer seg til å bli verken mamma eller flerbarns mor, i rannveig’s tilfelle trur jeg abort ville vært det beste, men for all del, storkoser meg nå ass, endeli får du kanskje oppleve å måtte gå litt oftere i joggebukse å uten sminke, for det her blir energi tappende.

    31. Hjelp! Dere er jo direkte ond. La nå hun få lov til å gjøre som hun vil. Er hennes liv og hennes valg, vi trenger ikke sitte her å “drepe” henne med kommentarer.
      Gratulerer så mye Rannveig, håper virkelig barnefaren blir der for deg. Må være tøft nok å være alenemamma for en. Og utrolig trist at den ene døde 🙁

    32. Hehe nå døde jeg. 2 unger med 2 forskjellige fedre.
      Jeg trodde programmet unge mødre var det største prevansjonsmidlet som Norge har sett. Eller kanskje dette skjedde før det ble sendt på tv..
      Gratulerer med ny unge, men off…
      Er selv mor, men har en fast og stabil mann, god jobb og sikker fremtid. Det er ikke alltid man kan planlegge fremtiden, men nå er det 2/2 her i dette tilfellet.

    33. til alle som sier “la hun få gjøre som hun vil”:
      Dere er med på å hause kritikken opp. Det er AKKURAT som å si “Ja hun gjør dumme ting, men bare la hun fortsette!”

    34. Hei Rannveig. Ikke bry deg om drittslenginga til folk. Syns du er tøff ang valget om å beholde. Dette greier du! Og gratulerer så mye forresten 🙂

    35. Hjelp… Du klarer ikke å ta deg av det barnet du allerede har, og nå skal du ha enda et? Og så blir du gravid med en fyr første gang du kjenner ham? Har du hørt om prevensjon? I tilfelle så er det noe man bruker for å IKKE bli gravid med alle man puler.
      Du tar jammen kaka…

    36. Du der; Jubbaduu! Hva feiler det deg? Faren stiller jo opp for ungen, og hva har du med dette å gjøre? Rannveig har forandret seg siden da hun ble spilt inn på unge mødre, og hun klarer dette fint. Tror du må se på deg selv. For du kan iværtfall ikke noe som heter RESPEKT!

    37. oi, så trist med den ene tvillingen! Syns det var et veldig bra valg, og er enig med at det kun er deg selv som kan ta valg som påvirker ditt liv. Stå på 🙂

    38. Gratulerer Rannveig! 😀
      Til haters der ute: Dere har ingen grunn for å komme med deres mening i denne saken, og om tviler at hun har blitt gravid med en hun har først møtt, tenk dere 3 ganger før dere kommenterer! Du er en søt jente, Rannveig! Og bare dritt i de barnslige kommentarene for haters, de er bare sjalu på deg 🙂

    39. hva er det med mennesker i dag?
      tenk litt på det som blir skrevet her…
      jeg kjenner ikke rannveig, men jeg får virkelig vondt innerst inne i hjerterota når jeg leser mange kommentarer….
      hvem man gjør hva med og hvordan er vel ikke viktg for dere andre?
      er det virkelig noen her som aaaaldri har hatt en one night stand, gjort noe di aaaaldri skulle gjort eller det har hendt noe vondt med???
      tenk litt på hvordan DU ville følt deg om noen skulle stå som dette over deg…
      det finnes flere måter og si ifra om at man ikke syns noe er greit… men og trakkasere ett menneske som dette er heeelt feil… kjenner du henne og absolutt har ett så stort problem med Rannveig, så ta det opp med henne personlig..
      jeg er sjokka over at mennesker kan være så onskapsfulle…. er det rart det er mobbing, selvmord, psykiskeproblemer og krig her i verden…??? vil at alle leser dette og tenker over det… virkelig teeenker..

    40. Om Rannveig og bf er sammen eller ikke har vel dere ikke noe med! Og hun hadde ønsket å dele det med dere hadde det stått i innlegget hennes. Jeg vil bare si at jeg synes hun er tøff. Jeg har selv en sønn på Nathaniels alder som jeg er alenemamma til, og var ikke sammen med bf da jeg ble gravid eller under svangerskapet mitt. For en stund siden fant jeg ut at jeg var gravid med nr to, og torte ikke å beholde pga jeg var redd for hva andre kom til å syns og mene. Var heller ikke sammen med pappaen til det barnet. I dag, ca et halvt år etter angrer jeg meg. Så synes dere alle skal tenke dere om før dere slenger fingrene på tastaturet! Alt dette dere sier sårer faktisk enormt når alt man prøver å gjøre er å få et bra liv sammen med barnet sitt. Jeg kjenner ihvertfall til følelsen der man kjemper om sitt barn mot en ikke så snill bf, er ung mor, gjør sitt beste for sin sønn og attpåtil skal høre hvor dåli man er. Da jeg fant ut jeg var gravid flyttet jeg for meg selv, hadde knapt nok tatt ut av en oppvaskmaskin før eller såvidt stelt i stand et måltid. Tross det vet jeg at jeg er en jævla god mor som har vært alenemamma til barnet mitt som hadde kolikk det første halve året, helt alene. Verdens beste mamma for min gutt i hvertfall. Så lykke til, Rannveig. Stå på, dette klarer du

    41. Herregud så mange teite folk…HALLOOOO wake up!!! Å bli gravid første, andre, tredje eller WTF når spiller vel ingen rolle. Sier bare litt om de som skrive under Anonymt det, feigingene… Er sikker på at Rannveig klarer dette… Har hatt to unger aleine sjøl, med forskjellige fedre. Har gått jævelig bra. De er vokst opp til å bli flotte jenter.
      Stå på Rannveig – mange som støtter deg 🙂 Klem

    42. Gratulerer Rannveig 😀
      Du må bare ignorere alle frekke kommentarer, har flere kjente og flere i familien som har 2-4 barn med forskjellige fedre som klarer seg bare godt 🙂 Stå på, og lykke til 🙂

    43. Herregud å stygge mennesker er i dag!! istede for å dømme henne burde dere støtte henne i det valget hun har tatt. å være alenemor er er utrolig tøft, men enhvert barn er ett mirakel i seg selv. jeg ble alenemor for en stund siden og det var det beste for meg og datteren min.
      Det er ikke rart mennesker i dag tar selvmord, selvskader seg osv. Dere som bare slenger med leppa og kommer med stygge kommentarer, har dere ikke nok med deres eget liv, har dere så kjedelig og deprimerende liv at dere må hetse andre som velger å være åpne om sine liv og stå for di valgene di tar!? Det er utrolig tragisk og trist å se at vi oppfører oss sånn mot hverandre! Rannveig har valgt å være en åpen person for leserne sine, jeg syns hun er utrolig flink og hun er en god mor.

    44. Til alle dere som skriver negative/onskapsfulle kommentarer: “Det oser sjalusi laaaang vei”! Dere kan da umulig ha et bra liv? Tenk litt over hva dere sier, før kommentarene deres fakstisk ødelegger et menneske fullstendig! Rannveig: Stå på! Du kommer til å klare deg utrolig bra! Du har en nydelig sønn, og jeg er sikker på at neste barn blir like nydelig <3

    45. <3 Gratulere & kondolere til dæ å barnefaren <3
      Får en glede å sorg på samme tid må være tøft får dåkker<3
      å oppi det hele må læse alle stygge tingan såm fålk skriv om dåkker, kanskje du burde ta bort komentarfelte får din egen del <3
      Ingen ska kåmme hær å dømme dæ å dine valg. Bare dåkker såm vet ka såm blir bæst får dåkker å framtia.
      <3 masse lykketil <3 å VET du kåmmer til å bli en fantastisk 2barnsmamma <3

    46. Ja skikkelig sjalu for at ho e 19 år , gravid me barn nr 2, med far nr 2, å er en drittonge. Skikkelig drømmeliv det der vet dere! Haha

    47. Er det mulig!? En ting er jo at Rannveig er helt på tur, men det er jaggu flere i kommentarfeltet også. Oppmuntrer dere en alenemor til å stå stolt frem med nyheten om at hun skal bli tobarnsmor i en alder av nitten, med TO forskjellige fedre!? TA DERE SAMMEN! SKAM DERE! P R E V A N S J O N! Brukes av folk som ligger rundt for å forhindre uønsket graviditet. Det virker som det er flere en Rannveig som ikke har vett nok i skallen til å unngå dette. Barn er noe som skal fås i parforhold som har forventet levetid over en helg, gjerne et helt liv… Hvor vanskelig er det å finne noen å gifte seg med, før man presser unger ut som et samlebånd på overtid? Krever ikke mer enn bestått i tresløyd for å vite hvordan man bruker en kondom eller en p-pille. Lykke til, gleder meg til kjerringa kommer å forteller at du er gravid med tredje barn med tredje far. Eventuelt snørp igjen buksa hvis du ikke skjønner deg på prevansjon.

    48. Det finnes jo ei og anna idiot lengre opp i dette feltet da, tydeligvis, som klarer å tenke såpass langt som de gjør!
      “Du visste du var gravid også la du deg i narkose?”
      Way to go, Sherlock!
      Er det noen i verden som vet at de har blitt gravide 1 eller 2 dager etter unnfangelsen fant sted??
      Hun visste jo ikke at hun var gravid før hun tok en test og en test kan man jo ikke ta uker før forventet mens, jeg mener… Virkelig? Er dere så dumme? Også sitter dere å hakker på Rannveig?
      Godt dere ikke skal bli tobarnsmødre!
      La jenta styre sin egen skute, dere kan få tenke hva dere vil- men alt i alt så er det jo hun som skal gjennomføre dette, med eller uten barnefar, så grav snutene deres ned i noen annens dritt men først og fremst bør dere ha sørget for å ha feid for deres egen dør og ha helt rent mel i posen.

    49. Enig med Rune. TA DERE SAMMEN! Mener dere virkelig at det å være 19 år med to barn med to forskjellige fedre, null utdanning, og ingen jobb er en ok situasjon å være i? Greit nok at Rannveig ikke fortjener all dritten hun får slengt i trynet på denne bloggen men faen heller, ikke sitt der å si at hun er så tøff, og burde være stolt av seg selv. Sier bare lykke til, lykke lykke til…

    50. Rune : gleder meg til kjerringa kommer å forteller at du er gravid med tredje barn
      SERIØST ? eie du ikke skam..
      Hær har ho stakkars valgt å dele med hele værden at ho vente tvillinga å den ene er død. hennes 3 barn <3 🙁 Tænk dæ om.

    51. Rannveig, du Rannveig. Hvor skal man egentlig begynne? Jeg vet du egentlig ikke bryr deg om hva folk skriver til deg, så det er vel et skudd i blinde å prøve å si noe fornuftig, negativt eller positivt i det hele tatt. Jeg tror folk visste at du var gravid lenge før dette innlegget her. Man ser klart og tydelig en liten bump på magen din på et tidligere innlegg, hvor du står i en hvit singlet.
      Jeg respekterer at du har tatt ditt valg, men personlig tror jeg ikke det kommer til å bli enkelt for deg. Det gjelder på alle plan; utdanning – ikke minst, personlig og også i forhold til sønnen du allerede har. Selv har jeg en sønn som er to og et halvt, midt inni trassalderen. Jeg kunne aldri i min villeste fantasi forestilt meg å blitt gravid igjen på dette tidspunktet – og jeg er sammen med barnefaren, vært det i tre, snart fire stabile år. Det er veldig enkelt å se for seg at alt skal og kommer til å være rosenrødt; graviditeten, forventingene og den lille babyen. Hadde dette vært meg hadde jeg vært livredd for at denne bf også skulle stikke, jeg hadde ikke klart det.
      Jeg sier ikke dette fordi jeg er sjalu på deg, men jeg sier det utav mitt bevisste perspektiv. Selvfølgelig skulle jeg ønske jeg kunne gått gravid igjen, opplevd alle de fine tingene en graviditet og et nytt liv gir. En ting var om jeg ikke hadde hatt ett barn i dag, men det har jeg. Barn koster penger, de tar tid, man skal ha plass i hjemmet sitt til dem og man skal ha energi til a)de barna man evnt. har fra før, b) derretter seg selv, evnt en mann og c) i tillegg ta vare på hus og hjem. Om du føler du klarer alt det ansvaret og alt det bringer, så gratulerer til deg. Det er flott for deg selv at du har tenkt godt over dette, og ikke setter et nytt liv til verden KUN fordi du vil ha følelsene en ny graviditet gir.
      En ting er å bøtte ut alt slags stygge, barnslige utsagn og sladre over nettet, en annen ting er å si det til deg voksent og rasjonelt, noe jeg føler jeg har gjort nå. Jeg håper dette valget har blitt vurdert nøye ovenfor alle parter. Uansett gratulerer til deg, NC og barnefaren.

    52. Hei, du. Jeg er en av dem som har kritisert deg litt for det der kroppshysteriet. men ser ut som du får et helt annet fokus nå. Får du til dette, Rannveig, da er du jaggu tøff! jeg har vært alene med to barn med to barn med forskjellige fedre. OG jobbet fulltid, studert osv. Det er bare så lite dans på røde roser som det kan få blitt. Først nå, når minstemann er 3,5, kan jeg si at jeg har kommet til hektene igjen. Regner med du har en plan for livet ditt utover å være mamma, for den kontanstøtten og overgangsstønaden tar brått slutt en dag. Og da sitter du der, i en sliten råtten leid leilighet. Uten flatskjerm. Med ett soverom. Og spiser nudler. Eller rester av barnemat. Og må kjøpe firstpricebleier. Håper du får det til, og at papap nummer to er en ålreit fyr!! To barn med to pappaer du kan bråke med = welcome to hell. 🙂

    53. Gratulerer 🙂
      Er det ikke regler mot å flytte langt bort når man har små barn? Tror begge foreldrene må skrive under på at det er greit…
      Trist at barna dine har fedre som bor på motsatt siden av landet. At en av dem må vokse opp uten pappaen. Det kan jeg ikke begynne å forestille meg hvordan må være 🙁

    54. Jeg vil bare si at jeg synes du er fantastisk tøff som tar denne avgjørelsen! :-O Jeg fikk en sønn i sept, og det har vært utrolig tøft og slitsomt (han har hatt kolikk…). Tanken på et barn nr to er veldig fjernt. Så: all heder og ære til deg! Lykke til, Rannveig! 🙂

    55. La meg se om jeg har forstått historien rett her:
      1. Hun har en unge, og alenemor
      2. Hun reiser ned til Oslo for å ta silikon
      3. Når hun er i Oslo, så ligger hun med en første kvelden, OG blir gravid
      4. Nå venter hun unge nr.2
      5. Fremdeles ingen utdanning eller jobb
      Jeg har ikke noe med hvordan hun styrer livet sitt, men hva skal en si? Er det rart folk reagerer og prøver å leke moralsk politi!?

    56. Så kjekt! Jeg har også termin i september! er 6 + 3 uker på vei. Blir kjekt å følge deg fremover 😀

    57. Til dere som driver å slenger dritt på bloggen hennes, skaff dere et liv. Hun er kanskje litt ung enda, men jeg vet at hun kommer til å bli en god mor for begge barna sine.
      Nathaniel Chrisander kommer til å bli en flink storebror <3 Synd at du mistet den ene tvillingen :/ Jeg vet du kommer til å bli en utrolig flink mamma til den babyen som kommer å for din lille skjønning som du allerede har <3 Men gratulere igjen <3 Stå på videre å hev deg over all denne drittsleningen Rannveig!!

    58. Gratulerer så mye :)Stå på.. Ikke bry deg om de negative kommentarene, dem sier mer om de som skriver enn om deg! Skjønner ikke hvordan du takler all negativitet du får i mot deg.. du er sterk!! Ønsker deg lykke til, og håper alt går bra med deg, barnefaren og lille nurket i magen! 🙂

    59. Gratulerer så utrolig mye!!! Du er så heldig, misunne deg kjempemye. Det er så kjekt å ha baby og snart har du to barn <3 heldigen du. Du kan jo alt fra før av nå så det blir så bra så <3

    60. Gratulerer så mye:) Veldig leit at den ene tvillingen døde, men det er egentlig ikke så unormalt. Mange er gravide med tvillinger uten å vite det, og de tvillingene som dør, dør som oftest før uke 12… Trist er det uansett.

    61. Kremt kremt; var det ikke det jeg sa her da du skrev for en god stund siden at du var så kvalm osv (etter brystoprasjonen vell og merke) .. :)) Gratulere så mye, og ønsker deg lykke til som tobarnsmamma. Måtte Nathaniel bli en flink storebror!

    62. Ut i fra de røverhistoriene de oppom her driver å forteller, så klarer jeg ikke å se for meg noe annet enn at det står tøm og røm i panna de! Du er 19 år å venter barn nr 2? Og begge barna har to forskjellige fedre? Jaja, gleder meg til å se deg i slampebukser og store gensere når du plutselig ikke har tid til å ordne deg å ta sol for du har to småe unger du må løpe etter som griner hele tiden, skal ha mat, rene bleier osv osv osv! GLEDER MEG 😉

    63. Har aldri kommentert på blogg før, men det her va faen meg kaka. Ikke at du e gravid, gratulerer!! 🙂 MEN, alle de som skriv at du ble gravid første kvelden i Oslo, ka dem vet? Har du kamera på deg så fansen din kan se ka du gjør til enhver tid? 😀 Haha, folk e latterlig. Æ syns du e tøff, Rannveig 🙂 Lykke til med en liten til, det e jo nu man ska peise på å få unga 😀

    64. Så utrolig ufyselige og negative mennesker skal man lete lenge etter, eller.. vent! Er jo bare å gå inn på denne bloggen, det oser av negativitet og sjalusi i omtrent alle kommentarfeltene i innleggene til Rannveig.
      Hva er det som er så sikkert med at ungene hennes skal grine hele tiden? Hehe, igjennom seg selv kjenner man andre, er det ikke det det heter? 😉
      Syns det ser ut som Rannveig har klart seg veldig bra jeg. Jeg ble sammen med kjæresten og far til begge mine barn 1 uka vi ble kjent, jeg ble også gravid 1 uka vi møttes. Løs much? Nei, vi ble forelsket og er det enda. Dere er så fordomsfulle og fæle.. finn dere en hobby, lag deres egen blogg å skriv om dere selv. Dere er mennesker som skal rette på andre men som sitter igjen med å være de menneskene med mest feil og miserable liv på en eller annen måte.
      Slutt å besøk denne bloggen for å slenge dritt til ei jente dere ikke kjenner! Det er helt på trynet.. tøff i trynet bak tastaturet ja, skulle likt å sett dere irl..
      Rannveig driter fullstendig i hva dere anonyme med forskjellige navn hver gang dere kommenter mener om hennes liv. Skjønner dere ikke det, eller hva er greia? =>
      Å ha barn med 2 forskjellige menn er helt normalt i 2013, hun er 19 år. Man kan ikke forvente at ei på 19 år skal ha full utdanning med jobb og hele pakken i alle tilfeller vet dere.
      Nei stå på Rannveig, å driit i disse hønsene som jeg alltid har sagt:) Klem fra den høygravide bodyguarden din som alltid må beskytte og forsvare deg mot disse taperne. Haha 😉 U know what i mean.

    65. Skjønner ikke hvorfor folk må slenge så mye dritt, pass på dere selv. Dette er Rannveig og barnefaren sitt valg, og ikke noe dere som ikke kjenner til situasjonen trenger å bry dere om. Gratulerer så mye til dere begge to <3

    66. æsj.. jeg spyr av deg! hvis du skal bli tobarnsmor så er det hvertfall på tide og bevise at du er en mor og ikke ei som kun er ute etter å vise frem pupper og det platinablonde håret. Jeg blir kvalm!!!! FYSJ! Du fortjener ikke å være mor!!!!!!!

    67. Kjenner jeg blir sint av å lese kommentarene her. Hva Rannveig gjør er hennes valg, men at folk kan få seg til å skrive “Gratulerer, så gøy” og “Dette klarer du kjempe fint” gjør meg rett og slett sint!
      Joda, HUN kommer sikkert til å “klare det kjempefint” men hva med barna? Hva med NC som faktisk må flytte fra faren sin? Selv om han muligens ikke er en aktiv del av livet hans nå (Hva vet vel vi?) så vil jo sannsynligvis han også vokse opp en gang og ønske å ta ansvar, og det er ikke så lett når ungen bor 150 mil hjemmefra!
      Hva med dette nye barnet? Hvem vet hvor lenge dette forholdet vil vare? Selvfølgelig kan det gå bra, men en graviditet og en ny baby er ikke akkurat en god kick-start for forholdet…
      For ikke å snakke om de som skriver at de negative kommentarene kommer fra folk som er sjalu! Det er jo faktisk latterlig. Å påstå at man er sjalu på at hun er gravid med nr. 2 med ny barnefar når sønnen såvidt har passert et år. I tillegg til at hun ikke har noen utdannelse eller fast jobb er virkelig det dummeste jeg har lest på lenge!! Jeg tror faktisk jeg kan påstå at det ikke er NOEN som selv kunne ønske de var i den situasjonen. At folk i tillegg skriver at de ser opp til henne topper virkelig alt. Av alle mennesker i verden så er det dette dere velger å se opp til? Hjelpes!
      Dette er en situasjon som faktisk kan by på mange utfordringer for de to små barna som blir en del av dette uten å ha noe valg. Hvordan kan så mange av dere ha en slik “pytt-sann” holdning til det hele? Jeg blir virkelig helt sjokkert! Er det virkelig ingen som tenker på barna oppi dette???
      Til slutt vil jeg presisere at dette ikke er ment som dritt til Rannveig personlig. Jeg er imot abort selv, så sånn sett mener jeg hun har tatt et klokt valg. Så må man bare håpe at dette forholdet holder og at de kan skape trygge rammer for barna sammen. Bruken av prevansjon er en annen ting… I den situasjonen hun var i burde hun virkelig brukt dobbel prevansjon, minst!

    68. Rannveig! Jeg synes du er tøff jeg!
      Har selv ei datter på 4 mnd og hadde aldri i mitt liv turt i stille opp på ungemødre!
      Det tørr du, og du TØRR å være deg selv helt ut, selv om du vet alle negative komentarer som dundrer!
      Har lest meg igjennom all dritten som står her i Kommentarfeltet og jeg skjønner en del av dem kommer fra folk som vet hvem du er og kanskje eks venninner? Og jeg skjønner ikke at det går ann å være så drittunger?!
      Herregud jeg ler meg ihjel av alt drittet som blir skrevet! Eier ikke folk skamm?
      Vedder på at de er småfeite harry’e jenter på 19 år som sitter å vrikker fingrene for å hagle meste mulig dritt ut av tastaturene sine oppi Alta.
      Kanskje man skal begynne å gjøre noe fornuftig i sitt liv istedet for å hamre løs på andre som faktisk tørr å være seg selv i dette landet her!
      Så til du som skriver så mye dritt her!
      Ikke tro du er noe bedre om du fortsatt er stuck på vidregående, og ekstra jobben din på shell er faktisk ikke noe bedre enn å være arbeidsledig 😉

    69. Hei Rannveig.
      Først vil jeg si GRATULERER med nytt barn på vei. Folk kan mene hva de vil om du vet hva du går til ved å være tobarnsmamma, men en ting jeg har STOR respekt for er at det må ha vært et vanskelig valg når man først står i den situasjonen. Folk som kritiserer og slenger dritt vet ingenting om hvor tøft det faktisk er å ta abort! Det er noe man skal være VELDIG ydmyk ovenfor – noe tydeligvis mange over her ikke er.
      Når det er sagt vil jeg gi deg et godt tips: Kjøp “Emma og lillebror”-boken når magen begynner å synes. Det er en kjempe god bok som forbereder Nathaniel på å bli storebror. Det er i nesten alle tilfeller sjalusi blant søsken, og for storesøsken som har vært vant til å være alene om oppmerksomheten kan det oppleves som stor sorg å plutselig måtte dele den med en baby. Den boken funket veldig godt på mine 🙂 Vil ønske deg lykke til, både gjennom graviditeten og når den lille ser dagens lys! Stå på!

    70. Ektrajobb på shell må jo være mye bedre enn og være arbeidledig? tjener vertfall sine egene penger! Er ikke rart mange går arbeidsledige viss det er denne instillingen som gjelder.
      Lykke til som tobarns mor flotte deg, det går nok supert 🙂

    71. Herregud så mange besserwissere og selvutnevnte moralens voktere det er her inne! Jøsses altså 🙂

    72. Uffffff tenker på barna nå…stakkars dem. To barn med to fedre. Hvorfor må du straffe ungene dine? Et barn må vokse opp i et stabilt forhold…må ha en mor og far. Hvorfor velger du å få barn når du/de fleste av oss også veit at pappa nr 2 heller ikke orker med deg lenge??????????? Jeg tipper 100 % at nr 2 også kommer til leve slik som nr 1…uten far 🙁 Verden er syk..umodne folk som deg gjør meg sint! Grow up girl, barn er ikke bare til å leke med!

    73. Alle dere som har kommentert negativt, har dere barn selv ?
      Må si dere stiller opp som gode eksempler, shame on you ! Stakkars barna deres. og mødrene deres som har oppdratt så uforskammede og ekle unger. Takk GUD for at jeg ikke er morra di. Da skulle det jammen i meg blitt folk av deg !
      Gratulerer rannveig! ). Barn vokser opp å blir noen av de beste menneskene i verden uten å ha samme far igjennom hele livet. Du ser jo noen ” gode ” eksempler her på de som tydelighvis har hatt det 😉 måtte dem få 10 unger med 10 foskjellige fedre fra 10 forskjellige land 😉 og måtte dem selvfølgelig oppdra disse alene. med andre ord : la oss håpe karma kommer å tar dem 😉

    74. Til deg Anita.
      Har ingenting med umodenhet å gjøre. Det har noe.med å.gjøre at ikke alle er ment for hverandre og da er det faktisk bedre å leve med noen andre enn bf enn å vokse opp i ett hjem der forholdet ikke er bra!

    75. Hva er problemet med at hun har barn med to forskjellige fedre? For Guds skyld, det er mange barn som vokser opp slik i dag. Hva betyr det om Rannveig har store pupper og blondt hår, når det er kjærligheten ovenfor barna som gjelder? Så lenge barna har en god oppvekst og en mor som elsker dem mer enn alt i verden, og som dekker alle barnas behov, så ser faktisk ikke jeg noe problem i at det er to forskjellige fedre, eller at hun bruker tid på å sminke seg og ta sol.
      Alle dere TV-tittere og Internettslaver som disser Rannveig utfra egne konklusjoner og ryker, voks opp 😉
      Stå på Rannveig!

    76. Til deg som mener at barn må ha en mor og en far; vi lever i 2013. Skilsmisseraten er på ca 50%. folk gifter seg, får unger, skiller seg, får nye menn/damer, kanskje nye barn. Kjernefamilien er ikke det den en gang var. Tydelig at du fortsatt sitter igjen i stolen til oldemora di med den holdningen der. Ja, kjernefamilien er fortsatt et ideal, men ikke lenger en realitet for mange. Rannveig har valgt å beholde disse barna, og du vet ingenting om hvordan de har det. Skal vedde på at du ikke hadde klart dette halvparten så godt som det Rannveig gjør.

    77. Gratulerer masse, Rannveig 🙂 Jeg synes det er synd at så mange kommenterer ting som er helt hull i hodet her! Her er det snakk om at du er så heldig og venter et barn! Og til alle dere som kritiserer henne for og ligge med noen etter så kort tid, rekk opp hånda de som har vært i samme situasjon! *Been there, done that*, kan bare jeg si! Dette var sikkert ikke planlagt, men jeg ser opp til deg fordi du ikke valgte den letteste utveien, men faktisk står for det som har skjedd! 🙂 Det er jo et mirakel med disse små. Så lenge du føler at dere kan klare og ta dere av et barn til, er det absolutt INGEN av oss her ute som leser bloggen din, som har noe som helst rett til og blande oss 🙂 …Og for den slags skyld, er det sikkert ett par stykker som sitter her nå og er tøffe i trynet, som kommer til og ende opp med barn med forskjellige fedre seinere! Så ikke kritiser og vær stygg, karma is a bitch 😉 Men masse lykke til Rannveig, og jeg gleder meg til oppdateringer ang. graviditeten!!

    78. Til deg Anita.
      Har ingenting med umodenhet å gjøre. Det har noe.med å.gjøre at ikke alle er ment for hverandre og da er det faktisk bedre å leve med noen andre enn bf enn å vokse opp i ett hjem der forholdet ikke er bra!

    79. Litt pinlig å lese det innlegget her når du i innlegget før sier at du har hørt rykter og bla bla bla! Joda, da var det jo sant da?!!

    80. Gratulerer og lykke til med graviditeten og kommende flytting!
      Og for alle de som kommenterer om ingen jobb, ingen utdannelse osv… Er det ikke ganske godt kjent at mange bloggere tjener like mye på en måned som “vanlige voksne” med fulltidsjobb får inn på 2-3 måneder?

    81. Har dere ikke noe bedre å komme med at man er sjalu? Hva er det å være sjalupå da?? Jeg kan å dra til oslo og pule rundt. Jeg er ikke sjalu,,
      Bedre å få alle barna dine også ta silikon.

    82. Gratulerer! Herlig å høre at du følger magefølelsen din. Det er alltid det beste å gjøre. Du skal tross alt leve med valget ditt resten av ditt liv. ( De som slenger dritt, har glemt deg om en uke, eller ett år;)
      Lykke til! Dette fikser du!
      Jeg har selv tvillinger, og stooorkoser meg!! Ett barn er alt alt for ensomt;)

    83. Gratulerer så mye!! 😀 jeg er selv alenemor til 2 små barn, så vet hvor tøft det kan være. Du kommer til å bli en kjmepe flink 2 barnsmor 🙂 Stå på!

    84. huff her er det mye rart som blir sagt og ment og synset om.. Ja Rannveig er ung, ja det er 2 forskjellige fedre, men åhh herregud så gamle alle er blitt her inne.
      Alle barn skal og MÅ altså være født innenfor ekteskap eller stabile parforhold som har vart i minimum 5 år?
      Det er faktisk mange barn som blir født i forhold men der ting faktisk ikke fungerer, veldig mange par vet ikke hva det og få barn vil si før de sitter der med den lille. Og da kan det bare gå to veier. Sånn er det med den saken!
      Nei det er nok ikke den beste situasjonen, men Rannveig skrev også at hun vurderte abort, sikkert pga situasjonen rundt det nye svangerskapet. Noen som fikk med seg den delen, det viser vel at hun faktisk har tenkt lengre enn: åhhh yes jeg er gravid.. Hun og bf tok et valg sammen om dette!
      Og en ting til; det er ikke så forbanna lett når du i et parforhold blir gravid og BF får kalde føtter og stikker av! Hva gjør jenta da.. Det er ikke han som pliktet til det ansvaret det er jenta det uansett hva! ( Iallefall om hun er et velfungerende kvinnemenneske)
      Så spar meg for den her åhhh herregud Rannveig er gravid innstillingen, ingen av dere kan garantere hverken det ene eller det andre. Og ingen eller mest sannsynlig ingen av oss kjenner henne personlig. Uten den linken der i regnestykket dømmer vi alle utifra rykter, informasjon fra bloggen og det vi ser på Unge Mødre!
      Takk for meg =)
      PS: sender deg en varm klem over den lille som ikke fikk være med på resten av reisen. Og lykke til videre. Håper ting går rette veien for dere alle tre, snart fire.

    85. “To barn med to forskjellige fedre, stakkars barn” hvorfor? Morra mi hadde 3 barn innen hun var 23, og hold dere fast, med 3 forskjellige fedre! Kan ikke si det har vært noe synd på oss, selvom ingen av fedrene har valgt å stille opp. Vi er heldige som har hatt den mest fantastiske mammaen, som alltid var der for oss og enda er. Og jaggu fikk hu enda en unge med enda en ny barnefar, og vi alle lever enda 😉
      Morra mi har heller ingen utdannelse, begynte å jobbe etter ungdomsskolen.
      At dere rakker ned på rannveig på den måten, gjør automatisk at dere rakker ned på alle andre som har vært/er i samme situasjon.. Dere har ingenting med hennes liv å gjøre, få dere heller deres eget liv for det er tydelig at dere ikke har et..

    86. Gratulerer så mye da! 🙂
      Ærlig så synes jeg dette var litt tidlig, men uansett så er det jo et valg du tar selv, og heldigvis ingen andre sitt valg, det som teller er at begge unga får en god oppvekst, men du må ikke ta deg vann over hodet heller, for dette kommer til å bli slitsomt Rannveig, og det tror jeg du er klar over selv. Det er ingenting med denne kommentaren som er ment negativt bare så det er sagt, jeg er glad på dine vegne, men for all del husk på prevansjon neste gang!
      Samtidig så vil jeg benytte anledningen til å si at du er svært tøff som har valgt å beholde. Men til et lite minne du burde ha i bakhodet med tanke på barna dine, så tror jeg ikke det er så lurt at du heretter legger ut så mye lettkledde bilder, jeg mener, en dag kommer unga dine til å høre det fra andre, og om ikke værre så finner de kanskje bilder på nettet, for i det du legger ut et bilde på nettet, så har hvem som helst tilgang til det, du kan godt tro det er borte, men internett tar vare på omtrent alt, så derfor vil jeg også anbefale deg og kanskje ikke legge ut så mye personlig info i dette svangerskapet, det er bare med tanke på dine barns framtid og ditt eget beste, men du bestemmer jo helt selv.
      Til syvende og sist, gratulerer så mye! Dette kom som et lite sjokk! 🙂
      Hilsen fra en langt oppe i nord.

    87. Jeg har ALDRI kommentert på noen blogger før, men det her må jeg bare le av!! .. Rannveig, uansett hva du velger å gjøre er det DITT valg! Du virker som en super mor for sønnen din, og han har du oppdratt ALENE! .. Til alle som slenger dritt og sier at hun sitter uten utdanning og jobb.. HAHA, hun tjener penger på folk som DERE som ELSKER å slenge dritt, kommentere og titte innom bloggen hennes hver eneste dag 😉 Tror ikke hun kunne brydd seg mindre om alle de negative kommentarene! ..
      Jeg er selv gravid, i et fast forhold og snart 24 år gammel, og må virkelig si du er tøff som tar kritikken på deg. Noen hadde vel blitt ekstremt deprimerte, men elsker at du hever deg over dem:) Og til de MED EGNE BARN som kritiserer Rannveig: Hun bryr seg mer om barna sine enn solarium og sminke? Hvem har sagt at man skal gi faen i utseende sitt når man plutselig har fått et barn og venter barn nr2? dere må se ut som vrak selv.. Tjukke, stygge, miserable og alt som er med.. Rannveig har ingen behov for å ta vare på noen fedre.. Hun tjener sikkert nok penger på idioter som er innom her og slenger dritt, haha. Stå på sier jeg bare! Du er fin, du kan få hvem du vil og du har et mål .. Uansett hvor du står i livet akkurat nå! .. Du kommer til å bli en fresh og sporty mamma, og kan kose deg som 40 åring når barna dine er fylte 20 ..
      Håper du koser deg masse i Oslo:) ELsker at du flytter ned hit, mtp. alle de stakkars, stygge jævlene der ute som bare blir truet av utseende ditt..
      Hahahahaha, ELSKER at du er så ærlig, og ELSKER mer at det er så mange tapere som blir provosert.
      Ha en fin dag, rannveig<3

    88. Gratulere så mye 🙂 alltid koselig med barn 🙂
      Og kondolerer for den lille som døde, trist.
      Men til dere som kritiserer at hun er gravid med nr 2 med 2 forskjellige fedre?
      om hun ikke har vært “kjendis” så hadde ikke folk kritisert på det.
      Det er mer normalt enn dere tror, men bare fordi at det skjedde med akkurat hun så kritiseres det.. skjønner meg ikke på folk jeg, dere har garantert ikke likt dere heller om dere har vært i samma situasjon og at dere har fått hørt så mye negativt om det..
      Kjenner ei som har 5 barn med 3 forskjellig fedre, er nesten verre det. Så se heller på dere selv eller gjennomgå det samme før dere utaler dere om noe som helst…..
      Jeg har ikke noe i mot at barn i en familie har flere fedre. de blir jo elsket like mye uannsett…

    89. Gratulerer! Vi venter ei lita jente om knappe 3 uker her selv og jeg kan ikke tenke meg noe mer hærlig enn å vente på det lille underet som snart kommer til verden 🙂

    90. Når jeg leser alle kommentarene du får, mister jeg troen på menneskeheten ! At folk kan være så onde og smålige, sjalu og slemme !
      Jeg ønsker deg all lykke til, og jeg synes du er steintøff ! Jeg skulle vært bare litt mer enn en uke lenger på vei enn deg nå, men hos oss ble det desverre ikke slik.
      Livet blir ikke alltid slik som man planlegger, men stå på og jeg håper du ikke tar til deg all dritten folk skriver!
      Og, hallo folkens, dere skjønner vel at hun ikke visste at hun var gravid når hun ble lagt i narkose iogmed at hun ble gravid rundt den tiden, tar litt tid å oppdage slikt. Folk med vett i hodet vet såpass!

    91. Gratulerer! 🙂
      Selv fikk jeg vite for ca 2-3 år siden (tror jeg) at jeg skulle hatt en tvilling, så det skjedde akkurat det samme med meg! (Bare at jeg var barnet inni magen). Stå på! 🙂

    92. Jeg blir helt sjokkert over noen av kommentarene fra jenter som selv har barn over her!!! Om hun får barn med 2 forskjellige fedre så er vel det overhode ikke noe dere har noe med?! Eller hvor fort det har skjedd, hvem i alle dager er dere til å dømme det?
      Nå i dag så er det vel heller ikke unormalt å ha barn fra tidligere forhold, mine og dine barn osv. Skjerp dere! Hun tar ansvaret for sine handlinger og det syns jeg er kjempe bra! 🙂 Jeg er selv ung mor til 2 og kunne ikke hatt det noe bedre enn jeg har det i dag 🙂 Gratulerer så mye og masse lykke til med både barn og flytting 🙂

    93. Vondt å høre at det er folk som skal prøve å fortelle deg hva du skal gjøre i en sånn situasjon eller som ser ned på deg/snakker dritt fordi du har valgt dette. Til syvende og sist er det kun EN person som kan ta valget og det er den som bærer barnet. Masse lykke til.

    94. Det å få barn i dag blandt unge folk er som en veksehund for to år siden… Alle jenter MÅ bare ha en, eller helst fem! Men å ta ansvar for dem, eh, det er en annen sak…
      Veldig egoistisk å vå barn bare for å få oppmerksomhet. Faktisk enig i mange oppe her som sier stakkars barn. Det er også synd i dem som faktisk ser opp til denne personen her, som går i hennes sko.

    95. Hei, jeg vil gjerne få gratulere deg med graviditeten 🙂 Må være utrolig gøy å få bli mor til enda et barn.
      Jeg har fulgt bloggen din en liten stund nå, og jeg synes du gjør en god jobb med sønnen din.
      Håper jeg får lese mange spennende innlegg framover, synes det er ekstra spennende siden jeg er 14 uker og 1 dag gravid selv 🙂
      Ønsker deg kjempemasse lykke til! Dette kommer til å gå kjempebra 🙂
      Stor klem fra ei på Østlandet.

    96. Ja, det er mange som har flere barn med flere fedre, men det gjør det strengt tatt ikke bedre av den grunn vel? Det er mange som begår drap også, er ikke det heller så farlig da??
      Blir helt matt av holdningene til enkelte!!

    97. Dere som bare kritiserer, veit dere hvordan det er å være aleneforsørger? Alenemor eller alenefar?? Hvordan det er å hele tiden tenke på hvordan pengene blir fordelt? Hvor viktig det er å ha litt tid til seg selv? For det er mange som skriver om hvor fælt ungene kommer til å få det, er dere helt sikre på at ungene kommer til å få det fælt?? Eller er det bare spekulasjoner? Jeg vet ikke hvordan Rannveig er som person, eller hvordan hun er som mor. Men jeg kommer ikke til å kritisere hennes valg om å skaffe seg silikon, flytte til Oslo eller at hun har et barn og venter nr to med to forskjellige menn. Det er hennes valg, og tror hun at hun kan klare det, så kommer hun sikker til å klare det..
      Jeg har selv 3 barn med 2 forskjellige menn, har vært alenemor i 5 år og kun det siste året har barnefaren for det eldste barnet mitt begynt å ta ansvar for sønnen sin. Nå er eg samboer med barnefaren til de to minste (tvillinger på 8 mnd) og mange har kritisert meg for at eg har barn med 2 forskjellige menn. Men det er mitt liv, og mitt valg!
      At hun ikke har utdanning er ikke det største problemet, da hun kan velge mellom vanlig videregående skole eller hun kan velge nettbasert skole. Det er mange unge som jobber og ikke har utdanning, og de klarer seg fint uten utdanning, og tar det etterhvert som de føler at de har tid og energi til det.
      Gratulerer så mye med den lille i magen! 🙂
      Og det var trist å lese om den du mistet 🙁

    98. Først vil jeg si gratulerer såå mye:) Det blir sikkert utrolig artig og helt sikkert litt hardt.. Men du greier det! Man greier det man vil her i verden så lenge man vil det nok 😉 Jeg må også si; W O W, så mye drittslenging det var her.. Eier dere ikke skam? Foreldrene deres må være utrolig stolte over dere, eller, det har vel også litt med oppdragelsen å gjøre.. Jeg blir kvalm når jeg sitter her å leser hva folk får seg til å skrive om andre.. Har jeg vært dere har jeg ikke fått sovet om natta, helt ærlig! Det er rett og slett mobbing på høyt nivå! Det er vel ikke noen av dere som kjenner henne heller kan jeg tenke meg. Så var hun så uheldig at hun ser bedre ut enn akkurat DEG, så derfor skal hun bli hetset på denne måten. Jeg vedder alt jeg har på at INGEN av dere har turt å gått til henne å si dette. Stå på Rannveig.. Det er virkelig lavmål av alle å kommentere anonymt på denne måten. Hva så om du ikke syntes det var en god ide at hun ble alenemor? Har du rett til å slenge dritt om at du synes synd på ungene og at hun ikke fortjener å være mor? Fy søren så onde visse mennesker er! Håper dere er flaue hele gjengen. Å for å si det sånn, jeg har heller ville hatt ei mor sånn som Rannveig, som er ærlig og står for det hun gjør. Enn ei mor (far) som sitter å slenger dritt og mobber andre over nettet. Nei, for det er IHVERTFALL ikke kult 😉 Skjerp dere alle sammen! Masse lykke til, Rannveig. Dette klarer du, med eller uten far ! 🙂 Klem fra meg.

    99. Ser at noen her hele tiden skal ha opp denna ene som døde, jeg var gravid med tvillinger jeg også, den ene døde da jeg var 9 uker på vei. Men alt skjer av en grunn, å man kan ikke grave seg ned å syntes syndt på seg selv for det. Jeg er mor til ei fantastisk jente på 2 år nå, har fått ny kjæreste, å vi planlegger ett barn sammen, siden han ikke har fått den gleden av å bli pappa enda, Men jeg er ikke 19 år å syns det er vanskelig med barn siden man ikke får sminket seg. Høl i huet spør du meg! Er du mor, så dropp all den sminken, oppfør deg som en mor istedet for ei dolle. På tide å bli voksen nå kanskje å faktisk drite litt i utseendet og gi barnet/ barna din fulle oppmerksomhet???

    100. Jeg har ikke ord. Hadde aldri tenkt å kommentere dette, men folk eier jo ikke folkeskikk! Pass på dere selv og deres eget liv, og ikke døm andre sine og sleng dritt om hvor god mor hun er eller ikke. Dette er hennes valg og hennes liv, ikke deres.
      Gratulerer så mye med baby på vei!:)

    101. Gratulere så mye 🙂 masse lykke til i svangerskapet. Og bli tobarnsmor skal du nok klare helt fint 🙂

    102. Jeg blir så ekstremt sjokkert over enkelte her. For det første så har ingen av dere rett til å si all denne dritten til Rannveig. Skal si dere noe. Jeg har ei søster som har 4 barn, og hold dere fast! med 3 forskjellige fedre. Ja de to første var typ ikke egent til å være far. Han 3 helt ok, men han siste. han stiller opp som far til alle. han er virkelig en pappa. Synd for ungene ja, dem har ikke valgt å komme til noe slik, men barna har ikke lidd en dritt av det! Dem har det flott og som plommen i egget.
      At dere får sjokk over at hun er 19 og skal få unge nr 2 ? hva faen? vi lever i 2013 – Nå får alle barn. om det er med 4 forksjellige eller 2 så har det vell ingenting å si. Rannveig går så under kategorien bra mor! og hun blir det nok til denne også. Ikke er det deres barn, ikke er det dere som skal ta vare eller betale for dem. IKKE DERES PROBLEM. Jeg selv synes det selvfølgelig det er ulempe mtp utdannelse,jobb osv. men vet dere hva ? jeg vil heller ha ei ung mor, som kan være aktiv, ta opp utdannelsen sin etter og slikt, enn ei på 50 år når man er fylt knapt 10 og ikke kan være med på det ene og andre. altså skjerp dere. det blir så tåpelig å komme her å rakke ned på henne. Dere vet Nada nix om hun og barnefaren.

    103. Gratulerer så mye 🙂 du kommer til å klare deg så fint =) Og Nathaniel kommer til å bli en så flink og stolt storebror <3
      masse lykke til med graviditeten og kos deg masse i tiden fremover!

    104. Ikke bry deg om hva andre mener 🙂 det er ditt liv og det finnes ikke noe mer fantastisk enn bebiser. Gratulerer masse. Håper du forteller på bloggen om det er en liten prinsesse eller prins. Lykke til søta!:-)

    105. Kjekt å lese! Du kommer til å klare dette fint, Rannveig! Kommer sikkert til å bli tøft på veien, men er sikker på du kommer til å klare det kjempe bra! Ikkje bry deg om kva andre seier og meiner, for det er ditt og barnefaren sitt valg om å beholde ungen, ikkje alle andre rundt, så syntest ikkje at folk skal kommentere stykt osv…! dumt ene ungen døde, men gratulere likevell med den andre ungen!! Leste lenger nede på bloggen din der du hadde skreve ett innlegg om å ha eit party for å finne ut om du får ei jente eller en gut via ei kake osv, skal du ha det? 😀 Husker ikkje kva det heiter!

    106. Hvor mange av dere som kommenterer dritt har barn? Har ikke dere vokst opp å innsett det å hakke og drittslenge sier mere om dere enn om hun. Jenta lever sitt eget liv, dere hadde ikke hakket og slengt dritt til henne hadde det ikke vært for at hun har vært med på unge mødre og har en blogg som er på topplisten.
      Og HVA SÅ om barna hennes får to forskjellige fedre ? Jeg har en søster som har en annen mor enn det jeg har er det også feil ? Hvor mange i denne verden har ikke søsken med forskjellige enten mødre eller fedre ? Det er normalt nå til dags, så voks opp å slutt å vær så trangsynte!
      Jeg synes du er tøff som tørr å skrive det på bloggen med tanken på alt drittsleningen, jeg tror faktisk ikke jeg hadde klart det. Jeg veit hvordan det er å være en mor jeg har en sønn på straks 11 mnd og jeg har også fått drittslenging etter meg om at jeg er for ung, og at jeg bryr meg om utseende mitt, osv osv.. Du er tøff hev deg over dem ! Jeg er virkelig stolt av deg!!

    107. Folk får det til å høres ut som om Rannveig er den første i verden som får barn med to forskjellige menn!
      Det er jo noe av det mest dagligdagse for tiden 😉 Visse mennesker henger igjen i forrige århundre.

    108. Ååå så utrolig heldig du er! Har selv utrolig lyst på barn, og samme har kjæresten min, men jeg er ganske sikker på at jeg ikke kan bli gravid. Har hatt ubeskytta sex “en del” ganger før og har aldri blitt gravid av det, så er redd jeg aldri kan få barn naturlig. Er bare 18 år, så har heldigvis god tid på meg 🙂 Til tross for at vi er såpass unge skal vi prøve i slutten av sommeren ettersom det er et stort ønske for oss begge. All respekt til deg, Rannveig, håper dette går kjempebra og at du trives som tobarnsmor!

    109. Gratulerer så mye med graviditeten 🙂
      Og kondolerer så mye med ene babyen 🙁
      Sikker på at du kommer til og bli en flott 2 barns mor for barna <3
      Og til ALLE dere som er så negativ, kan dere ikke skaffe dere ett liv?
      La Rannveig få leve sitt, jeg og mannen min hadde bare vært sammen 3uker vi før jeg ble gravid med sønnen vår, og vi har det knall bra...
      Stormforelsket ennå, med gifte planer.
      Og slik kan det også gå for Rannveig.!
      Vil dere virkelig gjøre graviditeten hennes til ett helvette?
      Såfall håper jeg virkelig dere får møte den motgangen som hun får av dere på ett tidspunkt i livet deres også.
      Enn i gamle dager da det var vanlig at mødre hadde både 2 og 3 unger i en alder av 19år?
      FY til dere som er så fordomsfulle og hatfulle, håper karmaen biter dere hardt i ræva med noe skarpt.

    110. Fyfaen herre-fucking guuuud Rannveig! Gratulere så sinnsykt utrolig mye!! Håper dere får det helt supert:D Gleder meg virkelig til å følge deg videre, dette blir så utrolig spennende. Jeg støtter deres valg 100%, og egentlig har jo jeg ingenting jeg skulle sagt på denne situasjonen ettersom dette er dere buisness, men serr. Faen gratulerer til begge… Nei, til alle tre!:D Nathaniel som storebror:D

    111. Jeg blir helt paff når jeg ser hva noen av dere skriver! Skamme seg burde dere! Rannveig kommer til å klare dette helt fint. Måk dritt foran deres egen dør! Gratulerer Rannveig 🙂

    112. Hvis dette nye forholdet varer til Jul er jeg sjokkert!!!
      Vedder 37500 netto norske kroner, som er min mnd lønn på at dem ikke er sammen når vi feirer jul i 2013!
      Noen som vedder imot?

    113. Uff da.. Det er bra hun får over 20000 kr++++ i mnd for gutten nå, og deretter enda mer etter neste er født..ja det er god business å være alenemor til 2.. men synd barna taper på det.. å ja, jeg har barn selv. Velferdsstaten betaler deg godt nå Rannveig..!

    114. Veit du hvem som er faren?
      Kan jo sikkert være litt å bryne seg på i og med at det er et titalls kandidater…

    115. Jeg blir kvalm jeg.. Tenk å knulle på en fyr du ikke kjenner a, for så og beholde ungen med han. Lykke til hvertfall..

    116. Du som kommenterer til folk som kommenterer at hun ikke har jobb. Joda hun tjener nok godt på bloggen sin. Men, og et viktig men, hvor lenge kommer hun til å tjene på den? En dag kommer hvor rannveig faktisk må finne seg en jobb som ikke omhandler bloggen og som jobb ønske har hun jordmor. Da vil jeg bare si at etter de stygge utsagnene og holdningene hun har hatt om andre gravide her på bloggen tror jeg en jobb som jordmor vil bli lite sansynelig. Hadde hun kommet på jobb intervju til meg og jeg googlet henne, hadde jeg sagt takk for at du kom, men dette er ikke hva vi ser etter. Alle jobber tenker på rykte sitt og det er viktig med representative ansatte. Med mindre rannveig skal jobbe som glammodell eller spille i pornofilmer tror jeg hun har liten sjangs i jobbmarkedet. Realiteten bør snart slå til for denne jenta. Hun er totalt på feil track og jeg sier ikke dette for å være ondskapsfull men hun trenger faktisk hjelp å det burde noen snart skjønne og gripe inn!

    117. kjempe trist med den ene tvillingen.. Jeg synest du er en utrolig flink mammma og gleder meg til å lese om svangerskapet! 🙂
      Gratulerer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg