Å være gravid og alenemamma til en ettåring !

Noe de aller aller fleste ikke tenker over, er hvor utrolig lett og enkelt man egentlig har det når man er gravid første gangen. Man har jo kun seg selv å tenke på, ingen som forteller deg når du ikke kan sove, eller noen som trenger å settes forran deg selv konstant.  Man lever jo egentlig i luksus, man tenker bare ikke over det.

Jeg som er hundre prosent alene med Nathaniel, merker det godt hvor utrolig mye tyngre det er denne gangen. Jeg føler meg nesten like sliten som da jeg var høygravid med Nathaniel, når kvelden kommer er jeg helt gåen, det er virkelig såvidt jeg gidder å fjerne sminken og sånt engang ! Slokner helt..  all energien min går til å være mamma, og til lille babyen i magen som tar all resterende energi..  ingenting til å være meg selv, eller gjøre ting jeg har lyst til and so on. Har virkelig en hel haug med ting som står på timeplanen, sånn som for eksempel å begynne å pakke sammen pikkpakket mitt her i leiligheta, da jeg flytter til Oslo om to ukers tid…  jeg har myyye ting, og det plager meg virkelig at jeg aldri orker å begynne med det.  

Forrige gang jeg var gravid kunne jeg sove når jeg ville ( som var stort sett hele døgnet ) det vil jeg jo nå og, men har null sjans til det. Man må virkelig bite tenna sammen, og stå på for sine søte små. Gleder meg myyye til å få samboer, haha ! Han er veldig flink med Nathaniel, så det tror jeg blir veldig koselig 🙂 

Min leilighet er også veldig liten, og jeg er helt elendig med barnesikringer, de bare ligger i pakken sin etter at jeg gjorde et tappert forsøk på å montere dem, men desverre til ingen nytte. Så nå er det JEG som er barnesikring, må springe etter Nathaniel rundt 250 ganger om dagen, slitsomt.. spesielt siden jeg har begynt å få kynnere når jeg stresser, det er utrolig ubehagelig ! Klarer ikke å huske at det var såå ubehagelig forrige gang.  

Nei, blir bra med en handyman som kan montere alle barnesikringene så jeg kan slappe litt mere av, spesielt med tanke på at jeg kanskje ender opp med å være hjemmeværende med Nathaniel igjen, om han ikke får barnehageplass… får se 🙂 Tar alt som det kommer ! Gleder meg hvertfall til å få litt støtte i hverdagen , hihi 🙂 

15-16 uker på vei med Nathaniel

34 uker på vei med Nathaniel

FØDSEL

Bittelille nyfødte Nathaniel’n <3  Guuud, tenk at disse bittesmå klærne skal opp igjen ! Sprøtt..  men jeg gleder meg <3 

Bildet er tatt på vei hjem fra sykehuset, see så liten han er i forhold til den, og nå er den ALTFOR liten ! 

Weee ! Når jeg ser på disse bildene, så begynner jeg å glede meg skikkelig til alt framover ! Jeg har så utrolig mye fint i vente, og denne gangen skal jeg slappe av og nyte svangerskapet, istedenfor å stresse med alt hele tiden. Noe man som oftest gjør som førstegangsgravid. Blir nok å henge fingrnee i med 2 små… 

Uansett gleder jeg meg masse <3 Som sagt 😀 Er jo også litt annerledes denne gangen, siden jeg er med barnefaren ! Noe som er veldig betryggende for meg, jeg vil aldri i livet gå gjennom det jeg gjorde i svangerskapet med Nathaniel. Situasjonen som oppsto gjorde meg alvorlig deprimert og jeg gikk helt alene gjennom et helt svangerskap og følte meg grusomt alene om alt og var lei meg stort sett hele tiden! Har ikke snakket så mye om det egentlig, men det var helt grusomt for meg ! Har lovt meg selv at det aldri skal skje igjen, og heldigvis vet jeg at det ikke kommer til å skje nå ! 🙂 

38 kommentarer
    1. Du hadde jo kontakt med barnefaren på ungemødre? Han hjalp deg med flytting osv. Hvorfor var han ikkje med i svangerskapet da?

    2. Men kjære deg, ikke at du ikke har rett i det du sier -man har ikke en ettåring å løpe etter som førstegangsgravid, og man har gjerne mere tid. Men de aller fleste går ikke hjemme mens de er gravide, de har jobb/skole og slike forpliktelser, og kan ikke sove døgnet rundt. At du hadde tid betyr ikke at det er vanlig å ha så mye tid som gravid 🙂

    3. Vet mye om å være alene om alt. Jeg var godt gift da vi fikk barn. Hadde vært sammen i mange år. Vi fikk to barn sammen, men da minste var tre, gikk vi fra hverandre. Og han forlot oss, ikke bare meg, men oss. Tilbake satt jeg med to barn med ekstra behov enn de fleste, to hunder, to katter, et hus på 300 kvmog to mål tomt. Fulltidsstudent og lang pendlevei. Det blir mye “ta seg sammen” da. Livet er ikke statisk og noen ganger tar det overraskende og tøffe endringer. Stå på, følg hjertet ditt og lytt til hodet. Når de ikke er på talefot, så lytt til de begge og tenkt høyt for deg selv 😉

    4. Du skrev at i forrige svangerskap kunne du sove når du ville, men allikevel jobbet du 8’timer hver dag på eurosko. Kunne du sove på jobb da? Ikke lett å forstå…du har nå satt deg selv i denne situasjon. Utrolig at du ikke brukte prevensjon og du kjenner knapt denne mannen. Du har jo ingen garantier om hvordan samboerskapet vil fungerer med mann du aldri har bodd sammen. Du gjør ikke livet enkelt for deg selv må jeg si.

    5. Stine: Klatre ned av hesten din og tenk deg om litt. Jeg var gift med samme mann i ni år. To nydelige barn og stasjonsvogn og hund – han flytter fra oss alle. Hadde ALDRI trodd han skulle svikte barna. Her snakker vi en helt vanlig familiefar som i en alder av 30 finner ut at å være gift og ha barn ble plutselig litt for kjedelig. Så det er ingen garanti uansett!

    6. Ser ut som at du kunne trengt å hatt en spm runde på bloggen. Virker som om det er mange som har spørsmål og påstander å komme med. Så en spm-runde kunne vertfall fått oppklart en del av alt alle lurer på.
      Synes du er flink jeg Rannveig! Blir nok bra skal du se 🙂

    7. Lurer også på hva faen som spinner i det ville tomme hodet ditt! Flytter til Oslo med sønnen din , til en mann du knapt kjenner , å i tillegg bli gravid med han etter å ha møtt han få dager . Du er virkelig egoistiske mot sønnen din , du prioriterer værtfall deg selv å livet ditt forran Nathaniel sitt ! Hvordan tror du det er for han å flytte inn til en fremmed mann ? Å heller ikke skal få gå i barnehage å møte andre barn lengere, bare for den bedritende mora ikke har råd til å betale barnehage , å kun har han hjemme for å motta penger Fra nav . Du er ikke sann :)! Stakkars barn

    8. Så skjønt bilde av lille Nathaniel 🙂
      Skjønner godt att du blir sliten , er ikke bare bare med en aktiv liten tass på 1 år og å samtidig gå gravid .. Så tenker det blir godt for deg og få litt hjelp i hverdagen. Alt er jo så mye lettere når man et to 🙂

    9. Du er for DUM til å montere barnesikringer, og derfor klager du over at du må passe på ungen din? Forbanna nek.

    10. Du… Vet du at den “såkalte” barnefaren til knøttet i magen din hadde sex med bestevenninna mi i helga?!

    11. Liker bloggen din Rannveig, men kunne ønske du hadde bedre kvalitet på bildene dine! Det ville gjort bloggen MYE bedre !

    12. Nå må dere roe ned her. hun prioriterer ikke seg selv framfor Nathaniel. Greit bf ikke er en rannveig har kjent lenge, men han er absolutt flink med Nathaniel. fast jobb og nå flytter de sammen. Han tar ansvaret for både Nathaniel og rannveig og den nye baby’en. Og han skal jo begynne i barnehage, hun holder henne ikke hjemme for penger. Får hun kontantstøtte kanskje? nei. Dere burde kanskje kjenne personene og hvordan de har det før dere dømmer.
      Å jeg har ikke barnesikringer i mitt hjem, kall meg gjerne dårlig mor av det jeg nettop skrev. For mange av dere er jo flink til å dømme etter hva man skriver

    13. Hva er vitsen med og være så stygg mot henne? Seriøst, ta og skjerp dere folkens ! Er hennes valg om hun vil beholde nummer 2. Så skryt av henne i stedenfor og prøve og få hun ned i driten !

    14. Venninna mi har ikke gjort noe galt,hun er singel! Fri og frank,men en one night stand er hun vel ikke alene om!?! Hun kunne jo ikke vite at han var sammen med Rannveig,for det sa han ingenting om.

    15. Hvorfor skrive du det i en blogg?? For å ødelegge Rannveig!?Herregud, bli voksen!!! Bry deg om ditt eget liv, og ikke andres! Og for all del, hold sånne kommentarer for deg selv!
      Stå på Rannveig!:)

    16. Håper det går bra med dere i Oslo!
      Vil ønske all lykke for dere begge på den lange reisen til Oslo!
      Men er synd om dere ikke får det til med kjærligheten, håper du ikke brenn dine bruer i Alta da!
      Er mye fine folk der oppe!
      Bodd der i 5 år når jeg gikk på HIF.

    17. Hvem er du over her? Jeg har ikke hatt sex med vennina di:) får stå fram med navn hvis du er så sikker på det.

    18. Blir helt satt ut jeg..
      Ja vi kunne nok hatt mange diskusjoner om hvor lure veivalgene til R er, men å sitte bak en skjerm å kaste så mye dritt – det er bare patetisk og stakkarslig.
      Tenk litt på hvordan deres egen oppførsel er først

    19. Jeg støtter deg rannveig, stå på du er tøff ! 🙂
      Digger deg, følger med på unge mødre .. Er du foresten med i flere episoder, har ikke sett deg på lenge ? 😉
      Håpe du får det fint i Oslo med samboer og to barnsmamma 🙂

    20. Du kommer til å merke hvor mye fortere dette svangerskapet kommer til å gå, har en gutt på 11mnd nå og er gravid igjen:) Er alerede halvveis noe som er helt sykt, følte jg fant ut at jeg var gravid igjen igår. Første svangerskap var LUKSUS tross all kvalmen som varte i flere mnd, men kunne sove bort hele dagen. Nå har man en liten man må springe etter hele dagen.
      Så plutselig er du halvveis 😉 Godt at du kommer til å få hjelp fra barnefaren 🙂 Jeg er sammen m barnefaren men han drar på jobb før mini står opp og kommer som regel hjem fra jobb når han har lagt seg så helgene og de dagene han ikke jobber overtid er gull verdt.
      Du er utrolig sterk 😉 Mange vet faktisk ikke åssen d er å gå gravid når man får så tette barn 😉 Og du som er alene mamma nå får virkelig kjenne d .
      Ønsker deg masse lykke til i svangerskapet og i fremtiden;)

    21. Ps; må bare kommentere en ting. Ja man kan faktisk få kynnere i uke 10 da det er 2 tette svangerskap. Jordmora mi sa at kroppen bruker 2-3 år på og komme seg etter en graviditet. Så både kynnere og mage kommer MYE fortere når d blir så tett.

    22. Aldrialene: så du mener da at det er helt greit å bli gravid med en mann knapt kjenner fordi man kan bli forlatt uansett. Sjansene for at det skal holde er jo my større hvis det var kjærlighet mellom de 2 før man ble gravid. Det at man aldri har bodd sammen og det at kommer en liten baby om noen måneder som krever endel, gjør vel ikke romantikken så glødende. Er det ikke kjærlighet i bunn så er det veldig lett at det blir slutt når hverdagen kommer raskt på og man har attpåtil et bleiebarn fra før. Jeg er ihverfall glad for at jeg ikke er i den situasjonen, men når man har kommet der man er nå, må man jo gjøre det beste ut av det.

    23. Jeg fikk barn med kjæresten min rett etter vi ble sammen, var sammen i 2 mnd før vi fant ut at jeg var gravid. Det gikk veldig bra! Vi er foreldre til verdens fineste gutt, samboere og elskere 😉 Det går ann. Det er opp til Rannveig og han om hvordan de vil få det til å fungere! 😉 Lykke til !

    24. Hei.
      Stå på.
      Synes det er tøft av deg å poste “hatmeldingene” også. Viser bare at du er sterkere en dem. Vet det er mange som sletter disse.

    25. Hvor har du kjøpt den nydelige hvite bamsedrakten Nathaniel har på seg hjem fra sykehuset? Har lett overalt men finner ikke 🙁 Håper på svar 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg