Har jeg en gutt eller jente i magen..

I det siste har jeg begynt å tenke mye på dette ! Det er jo i grunn veeeldig spennende å få vite om man venter jente eller gutt. Personlig håper jeg litt på jente denne gangen, siden jeg har Nathaniel fra før av.  Tror pappaen og har litt lyst på jente 🙂 

Det finnes mange tester på nett man kan ta, som hevder å finne ut hvilket kjønn barnet i magen har ! Så da har jeg tatt noen slike,

 

For eksempel denne testen, som er et kinesisk fødselskart. De øverste tallene er månedene i året, og tallene nedover er alder ved unnfangelsen. Da skal man altså ta alderen sin ved unnfangelsen og måneden unnfangelsen fant sted, da finner man ut om man venter jente eller gutt.. visstnok ! Denne testen kunne jeg ikke ta da jeg gikk med Nathaniel, siden jeg var 17 år … hahah, de begynner jo på 18 så. Men om jeg hadde vært 18, så hadde det stemt med at han var gutt i allefall. 

 

 

Mange mener at babyens hjertefrekvens sier om der er gutt eller jente. Jenter skal da, til termin, ha 140 slag per minutt eller over, mens gutter ligger på rundt 120 slag per minutt. – Usikkert, har ikke prøvd å hørt etter enda. Men skal skaffe meg en sånn doppler for å høre siden jordmoren ikke ville høre etter. Dette stemte i alle fall ikke med Nathaniel , han lå på 150-60 hele veien. 

 

Dersom det ikke syns bakfra at du er gravid, og du kun legger på deg på magen, blir det gutt. Dersom du er god og rund rundt livet, blir det jente. – Gutt, men er jo veldig tidlig enda så det er nok litt vanskelig å si hvordan det vil være etterhvert. Med Nathaniel kunne man ikke se på meg at jeg var gravid i det heletatt om man ikke så magen, magen var det eneste som ble stort ! 😛 Så denne stemmer nok godt.

 

Vokser håret på leggene fortere enn ellers venter du en gutt, er det derimot ingen endring, blir det en jente. -Jente

 

Sover du med puten vendt mot nord, blir det en gutt, mot sør en jente. – Jente

 

Hvilken side liker du å sove på under graviditeten? Liker du best å sove på høyre side blir det ei jente, mens dersom du foretrekker venstre side blir det en gutt – Jente

 

Er føttene kaldere nå som du er gravid, venter du en gutt, er det ikke noen endring, er det en jente – Jente

 

Er du kvalm de første ukene av svangerskapet, venter du jente, er du ikke kvalm de første ukene, får du gutt.- Jente. Men var mye mere kvalm med Nathaniel, har ikke kastet opp i nærheten av så mange ganger som forrige gang, kastet opp daglig fra uke 5-6 til uke 13-14. Så tror ikke denne stemmer helt :p 

 

Har du dilla på sure og friske ting, blir det en jente, har du derimot dilla på salte og fete ting, blir det en gutt.– Jente

 

Føler du deg vakrere enn noen gang under svangerskapet, får du en gutt, siden jenter skal ha motsatt effekt og «stjele» mors skjønnhet – Gutt

 

Vokser brystene mye, venter du en jente. Vokser de lite, venter du en gutt. – Jente

 

Legger den vordende faren på seg sammen med deg som er gravid, venter dere en gutt. Hvis ikke, blir det en jente – Har ikke spurt 😛 

 

Er mor bekymret under svangerskapet, ventes en gutt. Er hun rolig og avslappet, blir det en jente. – Jente . Var suuuperbekymret under svangerskapet med Nathaniel, så det kan jo stemme 😛 Denne gangen tar jeg det egentlig veldig rolig

 

Du legger sammen alderen din da du ble gravid med måneden du ble gravid. Er summen et oddetall, ventes det en jente. Blir summen et partall , får du en gutt. –  Jente

 

Så konklusjonen ut i fra disse testene er altså at vi venter en jente ! Men det er det ingenting annet enn ultralyd som kan vise, så det gleder vi oss masse til ! Blir spennende å se om slike tester stemmer eller ikke, man skal jo ta slikt med en god klype salt… haha 🙂 

 

Har du opplevd at slike tester har stemt ? 

38 kommentarer
    1. Hvis jeg skulle fulgt denne nå har jeg også ventet jente. Men her er det guttemage 🙂
      Og sånn med magen, sist da jeg gikk med Gabriella la jeg bare på meg rundt magen og man kunne ikke se jeg var gravid og nå har jeg lagt på meg litt alle steder. Tror dette er veldig tilfeldig:)
      Men lykke til, det kommer til å gå så fort til Ul´en uansett nå 😀

    2. Det med å legge på seg så får du jente og ikke så får du gutt,det stemte ikke med meg..jwg var god og rund og la masse på meg og fikk en gutt med nr 1 og nr to så var jeg tynn som dn stilk utenom magen..hehe men hjerte lyden stemte på begge to..+ at når jeg gikk med Andreas var jeg helt sikker på at det var gutt i ukesvis før jeg fikk vite det og med vesle mor så sa jeg det fra dag en at dette er en jente og fikk rett begge gangene 😛

    3. Vi lærte i biologien på skolen at dersom en kvinne ble lett gravid, kom hun mest sannsynlig til å få en gutt. Men om det ikkje var så lett for kvinnen å få barn, at hun måtte forsøke litt før hun ble gravid, var sjansen større for å få jente! 🙂
      Blir spennende å følge deg! 🙂 Masse lykke til!

    4. disse testene har ikke stemt på meg, og sier seg selv at selv om det “stemmer” på folk så er det flaks 😛 kun ul som kan si noe sikkert

    5. Prøv ringtesten 🙂 : ta en gullring og et hårstrå fra deg selv. Tre hårstrået inn i gullringen og hold den over magen helt stille. Pendler den frem og tilbake blir det jente, spinner den rundt i ring blir det gutt. Du kan også holde den over håndleddet ditt, da skal den vise antall barn du har og vil få og kjønn 🙂 Den skal jo da spinne rundt på håndleddet først siden du har Nathaniel ;)Denne stemte på meg, og den stemte også på pappaen 😀 ( på håndleddet hans) Den har også stemt på alle venninnene mine bortsett fra ei;) Oppdater om du gjør det da 🙂

    6. det kan nok ikkje stemmer alt fordi når eg var gravid venta eg jenta og ein så ikkje at eg var gravid bakfra og hadde kun magen 😉

    7. Det blir 19 mnd mellom mine. Og storebror får en lillebror! 😀 jeg ønsket meg en jente for min egen del , men en gutt til sønnen min.. Jeg ville så inderlig at han skulle få en bror å dele livet med. Og jeg tror de vil ha stor glede av hverandre og kan dele opplevelser,leker,venner, idrett osv….
      Tenk så gode venner de hadde blitt hvis du får enda en gutt 😉 og da har du alt du trenger fra før av 😉

    8. Har du tatt natron-testen? Tisser i et rent syltetøy glass og hiver en skje (husker ikke om det er spise-skje eller te-skje) oppi og så kan du se om det bruser eller ikke. Hehe..husker ikke hva som er hva men om du googler finner du nok den rette “oppskriften” 😛 Har ikke prøvd selv, men kanskje jeg skal prøve på det, skal på OUL om 2 uker så kan se om det stemmer 😉

    9. Den stemte på meg og den stemte på flere av mine venninner dette kartet. Men det er jo anslagsvis prosentbestemt dette kartet også. Jeg hadde de fleste tegnene også på at det er ei jente der inne. Selv sa min egen feeling at det var jente allerede i uke 14 og den stemte på den ordinære ultralyden og på 3D ultralyden.. Så her er det rosa og lilla i alle kriker og kroker 😉

    10. Moro med slike tester, selv om det ikke betyr noe..
      Men må påpeke at det ikke bare er ul som kan fastslå kjønn, men ogsp blodprøve av mor og fostervannsprøve. Er forøvrig ikke lov med førstnevnte i norge, i frykt for kjønnssortering før uke tolv. Men ei jeg kjenner gjorde det(hadde redskaper tilgjengelig på jobb) og visste at hun fikk jente allerede før uke 12.

    11. Hehe.. Omtrent alt tydet på at jeg skulle ha gutt. Og ønsket meg gutt så veldig, men ble verdens fineste jente. Så kan garantere at de testene bare er tilfeldig:-) lykke til:-)

    12. Jeg hadde skikkelig guttemage!:)) og alle var heilt sikkre på at jeg skulle få en gutt!:) vi bestemte oss for å ikke vite kjønnet før fødselen og vi fikk ei jenta!:D <3

    13. I følge det kinesiske fødselskartet skal jeg ha jente, men i følge 4 ultralyder er det uten tvil en gutt. Men jeg har tro på dette med gutte- og jentemage. Jeg har hatt skikkelig guttemage med begge guttene mine 🙂 Er sikkert litt individuelt da..

    14. Den tested stemte med meg, og jeg fikk gutt!:) men jeg var derimot veldig kvalm nesten hele svangerskapet og kastet opp daglig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg