Jeg har begynt å kjenne babyspark !

I dag starta dagen kl 4 på natta, så det var en utslitt mamma og baby da vi skulle i barnehagen ! Nathaniel ville ikke sove, men var stuptrøtt..  mens han var i bhagen har jeg sovet, ryddet og styrt i leiligheten og sånt. Da jeg hentet han lå han å sov, og var helt utrøstelig når han vokna. Heldigvis kom bestemor med kjempegod middag, så fikk i han biiittelitt mat , men det var altså ikke mye..  Ikke helt i form stakkar, så får se an morgendagen. Fikk jo ikke levert anmeldelse i dag ( pga jeg måtte sove etter å ha vært våken med N halve natta ) så det må jeg uansett få gjort , det haster jo på en måte litt da det er en veldig alvorlig sak ! Nå har det også dukket opp nye vitner, som bekrefter alt det jeg selv har sagt. Så nå kan ingen av de innblandede snike seg unna. Sannheten skal fram, og det skal nok jeg sørge for. Ingen av de innblandede kommer til å slippe unna dette for å si det sånn.

Men over til noe langt mere koselig ! 

Det er nesten ikke til å tro, men nå nettop satt jeg i sofaen, og plutselig kjente jeg det ! Babybevegelser !! Akkurat samme merkelige følelse helt nederst i magen, kjentes helt likt ut som første gang jeg kjente Nathaniel sparke, bare at det var mange uker senere ! Da jeg kjente Nathaniel sparke første gang var jeg akkurat 15 uker på vei ( eller 14 uker på vei ifølge den terminen min som stemte) 

Jeg er nå i uke 13, så jeg synes jo det er helt fantastisk !  Eller skal man tro alle ultralydene mine hittil og ifølge meg selv (siden jeg vet hvilken dag babyen ble laga, haha) , så skal jeg være 11+2 nå. men i og med at jeg er blitt bedt om å følge mensterminen min, som er 29 august,så gjør jeg det.

 

 Her er noen videoer av magen min og spark i svangerskapet med Nathaniel <3 

 

17 uker på vei 🙂 

rundt 20 uker på vei

23 uker på vei 🙂 

30 uker ++ 

 

Her er jeg ikke sikker, men 30 uker ++ iallefall

 

Sparkene med lillebaby kjennes jo ikke ut som spark nå så tidlig ,slik som de vil gjøre etterhvert. Men siden jeg vet hvordan fosterbevegelser kjennes ut så er det veldig lett for meg å kjenne det igjen. For å si det sånn, jeg klarer å skille mellom luft og fosterbevegelser, dette er helt klart sprell fra lille baby der inne ! Blir litt frustrert og provosert over de “bedreviterne” som alltid skal komme å påstå noe og ha rett, så vær så snill 😀  

 

Vi har forresten begynt å diskutere navn sånn smått, og vi er sånn helt ok enige liksom, ikke heeeelt enig tror jeg :p Huff, jeg er jo vant med å bestemme alt selv jeg, er og har jo alltid vært alene med alle beslutninger og avgjørelser for Nathaniel så, om dere skjønner ! Men men, venner meg nok fort til å ha noen andre som kan beslutte sammen med meg, haha 😀  Litt godt egentlig, for som alenemamma må man være alene med alle bekymringer, og ikke minst gleder. Det er jeg lykkelig for å slippe denne gangen, for eksempel at jeg har veldig få bilder av meg og Nathaniel sammen. Det er litt trist for meg å tenke på, jeg får så vondt i meg på hans vegner. Nei, det er ikke jeg som nekter pappaen å se han, det er han selv som velger det. Han har ikke dukket opp en eneste gang på dørstokken her hos oss, så det har aldri vært nødvendig å nekte han noen ting som helst. Jeg hadde vært glad om han ville ta del i livet hans for Nathaniel sin del.  Men slik er det ikke, og nå får jo Nathaniel på en måte en pappa og en farsfigur han kan se opp til, noe som gjør meg kjempeglad 🙂 

Iphonebilder får duge ! Har ikke noen flere bilder fra i dag siden vi ikke har gjort noe spesielt. Siden kameraet mitt ble stjelt under lørdagens episode, så har jeg ikke noe kamera å ta ukesoppdaterings magebilder med. Men skal prøve å ta med webcam’en , funker sikkert fett det og ! Så får se, kanskje kommer det magebilder ut på bloggen litt senere 😀 Hvem vil ? 

Nå skal jeg avslutte dette her innlegget iallefall ! Blogges smask smask :* 

31 kommentarer
    1. Husk at den nye typen aldri vil bli pappa til nathaniel. Men en farsfigur ja, men viktig og fortelle nathaniel sannheten at han har en annen far, men dette er en rollemodell du kan se opp til:)

    2. Hvordan kjennes det ut når babyen sparker? 🙂 Hvis du skal forklare til andre som ikke har kjent det før?

    3. hoho du minner meg litt om Linni på det ene bildet der..;) koselig med babybevegelser <3 gleder meg til ordentlige spark som pappan kan kjenne 🙂

    4. Var ikke meningen og hisse deg opp i det hele tatt;) du trenger ikke vær så aggressiv mot leserne dine?:) fosterbevegelser og babyspark er ikke det samme:) et foster på 7 cm kan ikke klare og sparke så du kjenner det utenpå nå. Fosteret har tross alt mye fostervann rundt seg på dette stadiet

    5. Hei Rannveig!
      Gratulerer med den lille i magen 🙂
      Nydelige videoer. Ta en titt på nydelig babyklær med englevinger i min nettbutikk. rebeccasengel.no 🙂
      Klem

    6. Har du vært på ungdomshjem? Kan du lage et innlegg å fortelle om det?:) Og gjerne om barndommen din også..Og hvorfor du havnet på ungdomshjem 🙂

    7. Jeg har 4 unger og kan bekrefte at også jeg har kjent spark i uke 13 (med tre av barna). Så Rannveig har faktisk rett her. Så kom ikke å fortell at det ikke stemmer!!

    8. E like langt som rannveig og æ kjenn at babyen rør på sæ. Om man kalla d spark ellet bevegelska kan vel vær d samme 🙂 æ syns og du ska blogg om yttrabekken..tenkte å jør d sjøl 🙂 men æ skjemmes litt :p

    9. Jeg Var på ultralyd i uke 12 og da så man at babyen lå å sparket og bevegde seg rundt 🙂 i tillegg så skal andre gangs gravide ofte kjenne spark tidligere 🙂 så helt sant hva du sier, veldig teit folk skal henge seg opp i slik:) lykke til med flytting til Oslo:D

    10. Du vet at svangerskapet i Norge regnes fra siste mens? Altså er man ikke gravid de to første ukene av svangerskapet. Så det er mensterminen din som er den riktige, ikke antall dager siden du pulte!

    11. Så klart hun vet at et svangerskap regnes fra siste mens, men her har jo R hatt en syklus som er 2 uker lengre enn normalt. El hadde flyttet seg 2 uker og da hun normalt skulle ha mens ble hun gravid..
      Få med deg all fakta før du spyr dritt..

    12. Kan ikke se at jeg har spyd dut dritt, bare vært litt direkte!
      Ups, burde jeg vite at hun har hatt en unormal syklus? For det er jo en ting man vet om de fleste 🙂
      Syns forøvrig det er for mange “tilfeldigheter” til at hun har blitt tilfeldig gravid. Tilfeldigvis treffer de på eggløsning, som tilfeldigvis er to uker for seint. Dessuten skrev hun dette i en av de første innleggene etter hun ble gravid: “Jeg visste jo egentlig hvor langt jeg var på vei helt siden jeg fant det ut, i og med at det hele skjedde ved et “uhell” og at jeg vet med 100% sikkerhet hvilken dag jeg ble gravid.. Men fikk altså bekreftet hvor langt på vei jeg var i uke 5.” Ved et uhell? Jeg tror hun viste at hun sannsynligvis ville bli gravid da. Om hun har lurt barnefaren eller ikke kan jo spekuleres i.

    13. Jeg visste også når sistemann ble laget, men måtte følge Mensterminen min for det, og ultralydterminen ble ennå noen dager senere. Det kan ta tid fra man lager barnet til det fester seg og begynner og vokse, derfor kan man ikke si at man vet 100%. Jeg har 4 små og aldri født over termin men med sistemann gikk jeg 4 dager over så ultralydterminen stemte nok ja.
      Og dere som sier man ikke kan kjenne bevegelse i uke 13 har ikke peiling for det kan man. Jeg hr gjort det med alle mine 4. Men uke 11 som er etter din egen termin er nok for tidlig for da har ikke magen kommet over skambenet engang.

    14. Du har en nydelig gravidmage 🙂 Jeg er gravid selv i uke 11 ( termin 15 september <3) og gleder meg til å få mage og kjenne bevegelser. Siden det er første gang jeg er gravid tar det nok litt lenger tid med meg. Derfor syns jeg det er moro å lese hva jeg har i vente og hva jeg har å glede meg til. Lykke til videre, Rannveig 🙂

    15. stå på og hev deg over all drittslenging og de bedrevitende, du kjenner magen din og babyen best. Når man kjenner spark og liv er også forskjellig fra person til person. Jeg var på ultralyd med min i uke 12 og den var altså så sprelsk i både armer og ben. Nå er jeg i uke 17 i dag og tror jeg har kjent spark, kan du beskrive hvordan det kjennes ut første gang når babyen sparker?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg