Jeg har fått meg ny bil !

Hei og hopp alle søte fantastiske lesere <3 

Som dere ser, har vi fått oss ny bil ! Jippiiii ,en Audi A4 stasjonsvogn, i og med at vi jo snart blir en liten (stor) familie på 4 ! Heheh, helt spøtt å tenke på, men vi gleder oss masse masse ! Fikk besøk av pappaen til lille baby i magen i dag, noe som var kjempekoselig <3

Har også hatt Nathaniel hjemme i hele dag, og bare koset masse ! Han skulle egentlig hatt avslutningsdag i bhagen i dag, men siden  han har hatt spysyken nettop holdt jeg han hjemme i dag, så da blir siste dag i barnehagen på mandag., og også blir avslutningsfest for han. 

For på mandags ettermiddag, så setter vi kursen mot Oslo og vårt nye liv i vår nye leilighet der borte ! Blir så bra, og jeg gleder meg virkelig masse til å ordne og styre med rommet til Nathaniel, ordne det skikkelig fint til han.  Åååh, jeg gleder meg virkelig til ALT framover. Til tross for at jeg har det ganske tøft på personelige plan for tiden,pga en person som med nebb og klør prøver å frata meg omsorgsretten for Nathaniel, så kunne jeg virkelig ikke vært mere lykkelig akkurat nå. De manglende puslespillbrikkene faller på plass, en og en…. noen personer klarer virkelig ikke bare se at det går min vei og at jeg er lykkelig. Vel , dere som ønsker det klarer aldri å ødelegge for meg , og ingen, ingen kan ta fra meg Nathaniel! Han har det best med mammaen sin og der skal han få lov til å bli 🙂  Han vil forresten ikke bli nevnt så mye på bloggen lengere, håper dere skjønner ! 

Nå skal vi spise biff og bernaise, og ha kooosekveld med masse godis og film! Koos <3 

Ønsker dere en god helg og en fin fredagskveld videre alle lesere ! Smask, blogges :* 

41 kommentarer
    1. Blir så glad av å lese at ting går den veien! 🙂 Blir veldig bra å være en familie!
      Men, og det her e absolutt ikke ment som kritikk eller nåt negativt, men har sjøl flytta fra hele slekta, på andre sia av landet.. og det e tungt å være alene, særlig du som omtrent har bodd med mammaen din og fått så mye hjelp.. det blir nok en brå overgang, særlig når du har en baby på 7-8 mnd og en trass liten en, og barnefar e borte, på jobb,eller dåkker hadde trengt litt voksentid for dåkker sjøl.
      Men han har vel familie som kan stille opp, så det ordne sæ vel 😀
      Masse lykke til, glede mæ veldig å lese om “ditt nye liv”, haha

    2. Kanskje hu ikke vil nevne han pga all dritten hu får fra de som leser bloggen hele tiden?
      Eller bare for å værne om privat livet hans ?
      Så ufattelig kult med ny bil da Rannveig <3
      Stå på du er rå tøff, unner deg alt godt her i livet <3

    3. Høres bra ut dette her 🙂 men det blir vel vanskelig å ikke nevne sønnen din når han er en så stor del av livet ditt?

    4. Du har flere ganger sagt at du ikke blir nevne han særlig på bloggen og ikke klart å la vær, så det tror jeg ikke blir noe av denne gangen heller 😉
      MEN; gratulere med alt det flotte du har i vente! Er så fint å se at ting går din vei 🙂

    5. Det her fortjener du sykt mye! Det viser jo bare hvor mye man kan oppnå hvis man jobber hardt og står på! Håper du får det fint i din nye leilighet i Oslo.
      Btw, skal du begynne å jobbe i Oslo og hva kunne du tenkt deg å jobbe som/med ? 🙂

    6. Jeg lurer på en ting, burde ikke du være i Alta til hele saken er oppklart å folk har fått straff? Tenker om det faktisk skulle bli en rettsak eller noe å du må vitne der?
      Lykke til med flyttingen 🙂

    7. så flott at du er lykkelig:) du er ei go mor og selvfølgelig er d jo ingen som skal ta i fra deg gutten din.han har d jo best sammen med deg:) lykke til med flyttingen,nydelige deg:)

    8. Gratulerer så mye med ny bil 🙂
      Så utrolig bra att ting går din vei , håper dere vil trives og få det supert i Oslo !! 😀 Skjønner ikke hvorfor noen på pur F ønsker og prøve skille mor og barn , hvem er virkelig i interesse av att du ikke skal få beholde barnet ditt ?!.. Rare greier , hvert mye bedre om folk ble flinkere til og passe seg og sitt .. 🙂
      Kristine : Tviler på att det blir rettsak pga. en slik hendelse , skjer vel ikke noe mer utover att politiet innkaller innvolverte til avhør , Så blir saken henlagt … Og thats it.
      Skal utrolig mye til for att det blir rettsak og evt. Fengsling i Norge.

    9. hvem er den taper jævelen som prøver å ta nathaniel vekk fra deg? håper noen skader den personen noe sinnsykt.

    10. Fin bil. Samboeren har samme typen,og den er liiiten med to barneseter og barnevogn. Kunne heller ha kjøpt bilen min Rannveig som jeg selger. Mye større plass,nyere,masssse utstyr og billigere! Koselig med ny leilighet. Håper h*n som prøver å ta ifra deg Nathaniel går å henger se!

    11. Det du ikke klarer å forstå,er at å flytte til en ukjent kar, til et ukjent sted, uten nettverk, inntekt, sikker bhg plass, og barn i magen, det er ikke forenlig med å være en god mamma. Hvem skal ta seg av sønnen din i Oslo når du blir sliten, og han er syk? Denne gangen tror jeg bekymringsmeldingen til bv, kommer til å forfølge deg til Oslo. Skjønner du ikke at det som du syns er best for deg, ikke nødvendigvis er best for han? Å rive han løs fra alle han er trygge på og kjenner. Hele hans omgangskrets og liv. Jeg fatter ikke at du ikke klarer å se dette fra ditt barns perspektiv.

    12. Nå tror jeg heller ikke at du kommer til å greie å ikke nevne han, det har du skrevet maaange ganger 😉 Ville tatt lærdom av bloggen til http://malinelskerlucas.blogg.no/ , og enten droppet og skrive om ungene, eller slettet bloggen. Men den trenger du vel økonomisk.

    13. Blir så lei av å se at folk driver å kommenterer fæle ting på blogger til folk, går det ikke an å bare la være? Hvis man har noe på hjertet som ikke er positivt så kan dere holde det for dere selv og heller skrive masse positivt! Negative kommentarer hører ikke hjemme på en blogg og spesielt ikke når det er barn involvert! Stakkars Nathaniel Chrisander, han vet jo ikke hva folk kommenterer om og han vet ikke hva folk sier. Jeg blir bare så irritert av mennesker som skriver negative kommentarer! Slutt med det!
      Liker bloggen din utrolig godt Rannevig, og jeg håper du får det kjempe bra i den nye leiligheten din i Oslo, gratulerer med kjempefin ny bil og ønsker deg alt det beste i livet! 🙂

    14. Har fulgt bloggen din en stund, og jeg må bare si at etter alt som har skjedd i Alta skjønner jeg godt at du griper muligheten å drar.
      Nathaniel er liten, og vil fort finne seg et nytt nettverk i Oslo. Dessuten har både han og lillebabyen godt av å ha to voksne i nærheten. Stå på Rannveig, og masse lykke til i Oslo.

    15. Du som mener hun ikke skal flytte, mener du at et barn alltid skal bo der det er født..begge mine barn måtte flytte med meg til en annen kant av landet da jeg kom inn på høyskole på det stedet…..de er ikke skadet på noen som helst måte selv om vi ikke kjente noen eller hadde nettverk dit vi flyttet. Faktisk kjente vi ikke et eneste menneske der men har klart oss supert..Lykke til Rannveig.

    16. stillig bil,sånn hadde vi også før men solgte den,selvom det er familiebil så er det utrolig liten plass i den 😛 hehe men de er rå fine da og gratulerer uansett 😉
      synes ikke du skal høre så mye på dem oppafor her jeg,jeg fløtta inn til en jeg så å si ikke kjente heller sammen med sønnen min og vi begge to(voksne) håpte på det beste fordi kjemien stemte og vi hadde det helt fantastisk sammen,og han var så utrolig flink med min sønn 😉 og se på oss idag,vi har ett felles barn,kjøpt leilighet sammen og vi er gift 😉 så tror du gjør lurt i å høre på hjertet ditt og følge det 😉
      veldig glad på dine vegne og alt det positive du har i vente 😉 gratulerer med alt og lykke til med flytting til oslo 😉

    17. Du har skrevet veldig ofte at du ikke skal nevne sønnen din så ofte her på bloggen, men det har aldri holdt.. så får se hva som skjer med tiden!

    18. Ikke hør på dem der oppe…hadde vært verre om du fløtte når han va 12 å midt i puberteten…stå på rannveig..
      Æ trur du e en flink mor!!!

    19. Ikke ondt ment altså, men audi a4 er ikke noe familiebil.. Den er veldig liten iforhold til mange stasjonsvogner.. Sinnsykt god å kjøre, men veldi liten :/ Men dere får det nok tilå fungere 🙂

    20. Hvorfor svarer du ikke på spørsmål om tiden på ungdomshjemmet?
      Nå vil vi gjerne høre om det Rannveig 😉

    21. Slapp av du mister ALDRI Nathaniel. Det kommer selvsagt ikke til å skje! Og jeg ser virkelig ikke problemet med at du skriver om han, men skjønner hvis du har fått forbud mot det. Men likevel er det latterlig av noen å gi deg forbud, da du faktisk ikke har skrevet noe som er verken til skade for han eller andre. SYKT system vi har som gir enkelte mennesker fullstendig MAKT over andres liv!!
      Men, forstår deg veldig godt likevel.. Og du må ikke ta noen sjangser.
      Klem <3
      Digger bloggen din! Den er den beste <3

    22. Anonym : Har du / dere virkelig sendt melding til BV pga. att en mor velger flytte .. Hadde jeg ikke lest det hadde jeg ikke trodd det. Og misbruke bv sine ressurser på den måten er direkte forkastelig !!
      Så du mener att etter att man har fått barn så må man bo på det stedet for alltid ?! Du hører vel selv hvor tullete det høres ut.
      Når man flytter til nytt sted vil det selvsagt til og begynne med være ukjent og man vil kanskje ikke ha så stort nettverk , men dette er noe de fleste opparbeider seg etterhvert. Og bestemmer du hvem om skal ha 1 åringen sin i barnehage da ?! Kanskje Rannveig ønsker og være hjemme med Nathaniel til han er 2-3 år , det er jo ett valg som KUN er opp til henne. En 1 åring har heller ikke noe opparbeidet nettverk , dette er noe dem får i førskole / skole alder.
      Folk har flyttet til alle tider .. Noen tar med seg barna til utlandet ett år eller to og sender barna på internasjonal skole. Andre tar med seg barna og misjonærer .. Tror du alt vil være kjent og nytt for disse ungene ..selvsagt ikke , men nå er barn veldig tilpasningsdyktige.
      Att R ønsker og begynne på ny frisk på nytt sted med masse nye muligheter er IKKE i nærheten av og være noe b sak.
      Å rive Nathaniel løs , så du mener att R skal måtte bo kalte og alltid og gå i skjørte kanten til ho mor. Jeg tipper att du selv er en alenemor som bor i Alta , og en som nok sikkert alltid vil bo der også. Forandringer virker skremmende på deg og du er redd for det nye og ukjente .. Selv om du er det ikke stopp andre i og la dem leve livet deres , livet og alt det har og by på stoppet ikke etter man får barn , slik noen ser ut til og tro.
      Stå på Rannveig , du får ufortjent mye tyn. Om disse som er så opphengt i deg att dem meldt til til enhver tid , prøv og få satt en stopper for det .. Jeg hadde anmeldt dem , uten tvil.

    23. Hei du. Jeg har kommentert et par ganget tidligere og prøvd å gi deg noen velmenende råd. Jeg tipper forholdet med den nye ukjente barnefaren tar slutt innen ett år etter barnet kommer til verden. MEN, det betyr ikke at ikke du er en god mor. Faren til N kommer aldri til å få til dette han forsøker på. Det går fint an å være ung og “dum” og være en god mamma. Men det blir tøft i Oslo, Rennveig. Så HÅPER du har truffet blink med den nye kjæresten din og at mine spådommer tar feil!!!!! 🙂 Vis alle at du får til nå!!! Klem fra mye eldre mamma 🙂

    24. Annonyme som skrev litt lenger opp her er du helt mongo i hue ditt eller når bv i alta sier at det ikke er noe med henne som en mor så blir ikke det overført til bv i OSLO det burde vel du skjønne også
      Gratulerer med ny bi rannveig <3

    25. Er vel ikke det at hun flytter som er problemet, vil tro det er omstendighetene. Tenk nathaniel, bodd sammen med mamman sin helt siden han var født, er vant til å være hos mormor en del. Nå , må han bo sammen med en ny type, dele mamma, sjeldent se mormor, pappaen sin, nettverket sitt generelt . SÅ kommer lille baby til verden, å det er faktisk den største overgangen såm kan skje et barn. Det blir ikke lett for nathaniel, å synes veldig synd på den lille gutten. Viss rannveig får den jenta hun så sårt vil ha, tror jeg ikke hun blir å ta seg godt nok av nathaniel. Lykke til iallefall . Synd du er så tverr å på trass ikke tar til deg råd.

    26. Heisann!
      Leser alt her oppe, mye rart folk sier. Æ bor i Oslo med mine to små. Har bodd her i noen år nu,dem har aldri opplevd å bo med besteforeldran nært. Vi e ung, klarer oss fint. Jobber å trives, du finner nok noe du vil jobbe med. I værste fall finner du noe midlertidig sånn at det blir inntektbringende.
      Når det e sakt, må du huske at selv om minstemann blir eldst så blir han ikke “eldre”. Men det e jo no du å skjønner. Æ tror du klarer dæ helt fint, du må bare lære dæ å være uten de aller nærmeste. Noen gang har æ angra på å ikke bo nært mine foreldra men æ klarer mæ. Du kommer nok til å se at det kanskje blir bedre i Oslo by. Da slipper du alle de som e bedrevitera i Alta. De som kommenterer overfor her e jo å gjerne de som kanskje ikke har barn som bare ønsker å ha en egen mening om ting som dem ikke har no med?
      Det e jo stakkars synd i dem, dem blir sikkert ikke så mye hørt ellers i live så da tar dem det ut på dæ.
      Nei stå på frøken! 🙂 Glede mæ å høre om når dokker kommer vell frem 🙂
      Ps, kanskje lurt å ikke nævne minstemanns å mye 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg