15 uker på vei i dag og en liten oppdatering på livet vårt !

Hei igjen alle mine herlige fantastiske bloggfans 

Nå har det gått en hel uke siden sist jeg har blogget, og selv om jeg beklager for det er det overhodet ingen grunn til å bli sur for, slik som enkelte blir. Herregud, jeg er da bare menneske jeg og og har og et liv utenom blogging! Så det blir litt for dumt å bli sur for noe sånt, i mine øyne i alle all.. Er en veldig enkel grunn til at bloggen har blitt så nedprioritert, og det er at jeg rett og slett ikke har hatt nett midt oppi flyttingen vår.

++++ man har tusen andre ting å tenke på midt oppi en slik flytting ! Men nå er altså alt på plass og vi stortrives i vår nye leilighet! Nathaniel elsker sitt nye soverom, han har også fått masse nye leker. Love Ikea altså!! Kom hjem derfra med 3 stappfulle svære bæreposer med leker til Nathaniel for et par dager siden ! Blant annet sirkustelt og krabbetunnell. Han koser seg sånn og det er så herlig å se på ! Skulle gjerne lagt ut bilde av han, siden jeg er så stolt av lille gullet mitt ! Men neeeiie, blir nok ikke å legge ut så mye bilder av han lengere siden han har krav på et privatliv. 

Litt ting til Nathaniel fra Ikea og babyshop 🙂

Kjempesøt stellematte til Nathaniel fra babyshop ! 

Ooog så måtte såklart ho mor sjøl også ha noe ! Nye sko, og sommerduften til Escada… som lukter helt himmelsk 


Selv om det meste begynner å komme på plass i leiligheten vår nå, så er det fortsatt litt kaos og ingenting er i nærheten av ferdig enda ! Blir å legge ut bilder av hele leiligheten vår når det er helt ferdig, så det kan dere jo glede dere til ! 

I dag har vi faktisk gjort kjempemye, mye praktisk som skal i stand når man har flyttet til en ny plass. Så i dag har jeg både fikset helsestasjon til Nathaniel, jordmortime til meg, legetime til meg for å søke fødeplass og bestille ordinær ultralyd, ringt Oslo kommune angående b.hageplass, og hatt telefonmøte med advokaten min. Skal ærlig inrømme at ting er litt mere styr med helsevesenet her i Oslo, så mange forskjellige bydeler, i Alta er det liksom bare en jordmorstasjon og en helsestasjon, ikke 40 forskjellige, haha.  Men bare man står på litt så fikser det seg !! Jeg er i allefall glad for å ha alt det unnagjort nå 🙂 

Ellers så har jeg og Nathaniel vært på Rakett TV og film i dag, hva det angår får dere nok ikke vite før om en god del mnd. Nathaniel sjarmerte som vanligvis alle på sin vei, med sitt aaaltfor sjarmerende smil ! Ah..  blir mere og mere forelsket i lille gullet mitt, jeg er bare heldig !! Og jaaa.. har også fått vært på NAV å søkt kontantstøtte ! Fått gjort myyye i dag, og nå er jeg suuuuupersliten.  Gullet er i seng, og min kjære er å kjøper ny vaskemaskin til oss … en dyyyyr en ! Og en skikkelig bra en!  Nå blir det morsomt å vaske klær ! Hihi! 

Senere blir det nok bare avslapping og kos ! Skal lage sjokoladefondue i dag, har hatt helt sinnsykt lyst på det i flere dager. Er så sykt hekta på frukt for tiden, er virkelig sånn at jeg må stå opp midt på natta for å spise frukt liksom…  heldigvis er det noe av det sunneste lille baby kan få.

Lille baby i magen har forresten begynt å bli noe voldtsomt aktiv, kjenner godt bevegelser nå, selv om det enda skjer ganske sjeldent. Men når det skjer, så kjenner jeg det, for å si det sånn ! Såå herlig <3 Gleder meg masse til pappaen og kan kjenne det, blir gøy ! Er nok ikke lenge til siden jeg kjenner det så godt selv nå 🙂  

Begynner å få utovernavle nå, noe jeg ikke fikk før i uke 30 i svangerskapet med Nathaniel 🙂 

  

Fine 15 ukers magen ! Blir mest sannsynlig å legge ut statusoppdatering for uke 15 senere, pluss litt flere magebilder 🙂 Så bare gled dere ! Holder på å skrive brev til advokaten min nå, så skal avslutte her og gjøre det ferdig !

Blogges senere alle dere :* 

42 kommentarer
    1. Lykke til i leiligheten 🙂 Du er nok smart som ikke legger ut så mange bilder av Nathaniel, men innimellom kan vi vel få et lite glimt hehehehe.
      Imårra går turen til London – 5.000 kr burde holde til shopping i 3 dager hahaha…jada blir bukser ihvertfall, topper og noe sommertøy. Sko sikkert og…OG Justin Bieber da :)))))
      Ønsker deg fine dager med din nye familie <3 klem

    2. Bruker han enda stellematte? 🙂 han er jo snart 1,5 år gammel..
      Her var det ikke vits når ungen begynte å stå, krype/gå osv. like greit med gulvet/sofaen ^^

    3. Spennende å følge med på utviklingen av magen din. Skulle ønske min var litt mer synlig 🙂
      Kanskje du har lyst til å skrive om hva man trenger til den lille? Hva man trenger og sånt? Jeg har ikke fulgt bloggen din så lenge, så jeg er usikker på om du har skrevet noe om det før?

    4. Jeg bare lurer på hvorfor du har advokat? Er ikke det veldig dyrt? Leier eller eier dere leiligheten?

    5. siden magen er så stor nå blir den kanskje gigantisk etterhvert og du får kanskje strekkmerker, hva tenker du om det isåfall?:)

    6. DU VIL IKKE LEGGE UT BILDER AV NATHANIELK SIDEN HAN FORTJENER PRIVATLIV .. OSV… MEN ER DET IKKE BEDERE Å LEGGE UT BILDER AV HAN HELLER EN ÅÅ LEGGE UT PUPPE BILDER AV DEG SELV ? det kommer til å bli utrolig flaut for nathaniel når han byner på skolen å folk såker opp navnet dit så kommer det masse puppe bilder… men du bestemnmer helt selv ! stå på videre! <3 elsker bøloggen din <333333 :*****

    7. For noen fine sko! Har lenge lett etter lignende sko med kilehæl, men ikke funnet noen som jeg har likt helt.Hadde blitt glad om du kunne dele hvor du har kjøpt de 🙂

    8. <3 fine babymagen, og mange fine ting til Nathaniel :) stellematte er bra og ha så lenge de passer den og bruker bleie, kan jo bli mye gris uten :)

    9. D står nu at stellematta e til nathaniel. Heøt greit at han har rett på privat liv , men koffår nå å ikke da han va født ? hadde han ikke like mye rett på privat liv da også ?

    10. Skjønner at du ikke vil legge ut bilder så ofte av Nathaniel, men håper du vil legge ut bilder av og til vertfall, slik at vi får se hvor fort han vokser til! 🙂 Håper og du vil legge ut bilder av babyen, når h*n kommer:) De fleste av oss lurer bare på hvordan dere har det:) Vi er ikke ute etter å slenge dritt om noen!

    11. Masse lykke til med alt bårt i oslo rannveig 🙂 håper dere kommer til å trives der og alt ordner seg med jobb og barnehageplass 🙂 kommer du til å billappen i oslo?

    12. Du vet det kan hemme utviklinga Hannes å behandle han såm en baby for lenge? Ei æ kjenne har en sønn på 2 såm enda ikke kan gå. Da fikk ho beskjed på helsestasjonen at det kunne være bla at hun enda stella han på stellematte eller stellebord at han enda følte sæ såm en baby. Forresten, har du først NÅ funnet ut at sønnen din har rett på privatliv?! Etter et å et halvt år? Tru om det e nån såm tar til sæ kommentarene hun får alikavæll 🙂

    13. Så masse fine innkjøp da 🙂 Det teltet virker jo supert .. Er det ett slikt ” pop up ” telt ?
      Synes forresten det er veldig fornuftig av deg og ikke eksponere Nathaniel så mye på bloggen lenger. Viktig og verne de små. Mange blogger omhandler jo omtrent KUN barna og de synes jeg blir veldig feil …
      Anonym : Håper du ikke er seriøs , men ett bleiebarn blir på ingen måte hemmet i utviklingen av og bli skiftet / stelt på stellebord. Er jo stellematte som er normalt og bruke når man byttter bleie på ungene .. hvem bytter da shit bleier i sofaen ?! Utrolig att du kan tro att utviklingen til ett barn henger sammen med hvor bleia blir skiftet .. ;-p
      Lykke til videre med livet i Oslo Rannveig !! 🙂

    14. Noen av dere sier så mye bemerkelsesverdig crap! Dattra mi er 20 mnd og jeg steller hun på stelle matta enda, men dæven hun lærte vel å gå da hun var 11 mnd og kan prate og hele pakka hun nå;) føler seg virkelig ikke som en baby, men hun er da heller ikke en stor jente, hun er 20 mnd. Å stelle ungen på stellematta er vel faen ikke deres problem vel hønsehuer!

    15. Fy faen du er golddigger. Synes synd på han typen som blir ruinert på ei silikonberte av en sminkedukke han hadde one-night-stand med etter første møtet…tragisk
      Stakkars mannen må være utrolig enkel og naiv
      Får se hvor lenge han gidder passe på kidsa dine og jobbe ræva av seg for at du skal få alt du trenger for å tro du ser bra ut. hands up for naturlig skjønnhet

    16. Noen av dere er virkelig fulle av SHIT!! Herregud! Skjønner godt at Rannveig velger å ikke eksponere Nathaniel lenger. Før,hadde hun ikke så mange “haters” på bloggen,og folk ønsket henne og N alt godt. Nå derimot er 75% av alle kommentarer fra dere haters-fittene som virkelig burde ha and ting å finne på enn å sitte bak en skjerm å slenge dritt. Skaff dere et jævla liv!! Og,Rannveig; jeg har ikke alltid vær eldig begeistret for deg og måten du driver på,men har holdt kjeft. Nå,på den andre siden må jeg bare si GO GIRL! Du gjør noe med deg selv. Skaper et liv for deg og N. Vær forsiktig i storbyen! Stå på!! 🙂 OG,TIL ALLE DERE ANDRE (som bare slenger dritt)… LAG DERES EGEN BLOGG,å se om dere blir noe bedre likt. Se om dere er perfekte,og gjør alt perfekt. Neppe. LOOSERS!!

    17. Rart at i barnehaga bruke dæm stellematta til stortsett alle barn som bruke bleie…. E jo ingen som tar skade av d :p når æ jobba i bhg så skifta vi tissebleie på de største mens de sto, men når de hadde bæsja va d greit å legge de på stellebordet 🙂

    18. Bruker fortsatt stellematte til mitt barn på snart 3 år. Har aldri brukt stellebord. Bare matte oppe på vaskemaskinen. Og hvorfor vi fortsatt bruker det, er for at de dagene hun ikke dusjer/bader, er det bedre for ryggen min å stelle henne oppe i høyden, istedenfor å bøye meg ned.
      Fryktelig uhygenisk å skifte drittbleier i sofaen da!
      Syns ikke folk skal komme med så mye dumt her, alle har forskjellige måter å gjøre ting på, ingen fasit:)

    19. Så deg på Nav faktisk 🙂 Håper ikke du syns jeg stirret 😛 ble bare litt overrasket. Men du er skikkelig pen og så skjønn Nathaniel er 🙂

    20. Kontantstøtte fra NAV?
      Du er jo samboer nå, og ikke lenger enslig forsørger….. Du har vel ikke krav på kontantstøtte da?

    21. Anonym: Har absolutt i aller høyeste grad rett på kontantstøtte ja, som ikke har en dritt med samboer eller ikke å gjøre, men med barnehage eller ikke å gjøre.

      Det du sikter til , er overgangsstønad, som jeg også har rett på fordi jeg ikke er samboer med Nathaniel’s far. Kjære deg, undersøk litt neste gang før du kommer med pekefingeren til meg, jeg vet nok hva jeg holder på med bedre enn deg, tydeligvis ;- )

    22. “Du vet det kan hemme utviklinga Hannes å behandle han såm en baby for lenge? Ei æ kjenne har en sønn på 2 såm enda ikke kan gå. Da fikk ho beskjed på helsestasjonen at det kunne være bla at hun enda stella han på stellematte eller stellebord at han enda følte sæ såm en baby.”
      ÅGUD kjenner jeg blir skamfull. Hvis ungen ikke kunne gå når den var to år så er det mest sannsynlig noe galt med ungen. Jeg kommer til å bruke stellebord/matte til sønnen min HELT til han slutter med bleier 🙂 Skifte bleie når han står på gulvet eller ligger i sofaen er jo umulig, for da er han jo ikke rolig 🙂 Dessuten så ser jeg ikke heeelt for meg å ta av en bæsjebleie i sofaen – tenk om det blir griset til og du må sende sofaputene til rens fordi du TRODDE at ungen ikke lærte å gå ved å ligge på stellematte? 🙂
      Alle som har barn eller prøvd å passe et barn vet bedre enn som så… Guuuud så mye rart folk skal legge seg opp i! Vet du Rannveig, vær stolt over deg selv. Du er nok ikke i drømmesituasjonen, men du tar ansvar og gjør det beste ut av det! Og DET er mye mer voksent enn flertallet som sitter og skriver tull her inne. Og jeg tror du klarer deg helt fint 🙂

    23. Hei hei!
      Kontant støtte mottar man selv om man er samboer… Så lenge han ikke har bhg plass. Men overgangsstøtte mister man når man flytter sammen med en ny kjæreste etter 12 mnd. Men hvis man er gravid og flytter sammen med den nye pappaen, mister man rett på overgangsstønad:)Men det vet de sikkert på NAV:O)
      Kos deg med graviditeten:O) Fin tid… Og koselig å følge bloggen din!

    24. Alle dere som er så hatefulle: Hvorfor leser dere bloggen? Avhengig?
      Rannveig, hev deg over det, ikke svar dem. Det er det verste du kan gøre mot dem. Taushet, å overse noen gjør faktisk bedre effekt enn å kjefte, svare tilbake.
      Jeg er ei godt voksen dame som leser bloggen din, dette er første gangen jeg kommenterer.
      Ikke alltid jeg er enig i valgene/bildene dine, men, de er dine og ditt valg.
      Du er nok ikke i en drømmesituasjon heller nå, men det står respekt av de valgene du har tatt. Du tar ansvar, ikke abort. Og en ting er jeg helt sikker på, du er ei flott mamma. At du skriver så mye om sønnen din kommer nok fra et gammelt ordtak: Det hjertet er fullt av, renner munnen (pennen/tastaturet) over med.
      Og til slutt, jeg er viss på at du lander på beina uansett. Ikke nordlending for ingenting.
      Lykke til videre

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg