Vogna jeg skal ha til lille baby !

I det siste har jeg/vi sett en del på vogner, og har nå helt klart funnet ut hvilken vogn jeg skal ha ! Har jo min Emmaljunga mondial duo white leatherette fra før av, men den er jeg naturligvis temmelig lei, i tilegg til at den er veldig tungvindt å ha her , siden jeg må ha vogna i kjellerboden vår og må drege den opp fire trapper hver dag. Vogna jeg skal kjøpe er mye lettere enn Emmaljunga vogn, som er en veeeldig tung vogn.

 


Finner ikke helt eksakt likt bilde av den vogna vi skal ha, men det er en Stokke Xplory vogn( limited edition)  og den ser ca lik ut som de over ( med pels på kanten og slikt og grått stoff slik som den nederste)  og vil kjøpe både nyfødtbag og sportsdel til den. Den er dyr ja, men absolutt verdt pengene.  Jeg liker Stokke ! Vet om mange som synes denne vogna er dritstygg, men det bryr jeg meg egentlig heller lite om. Jeg synes de har tøft design, veldig moderne , enkelt , og ikke minst, lettere å dra opp trapper enn en Emmaljunga for eksempel

Skal såklart også kjøpe tvllingvogn i tilegg, til å bruke når Nathaniel ikke er i barnehagen som i helger og slikt ! Men hvilken det skal være har jeg ikke tenkt så mye på enda , så det får vi ta etterhvert. Skal forresten også kjøpe Leandervugga fra Stokke etterhvert, hadde kjempe lyst på den da jeg var gravid med Nathaniel men da hadde jeg betraktelig dårligere økonomi enn jeg har nå så fikk aldri kjøpt den. Men denne gangen, denne gangen 😀

Hvilken vogn skal du kjøpe / kjøpte du til din baby i magen  ? 🙂 

38 kommentarer
    1. Vogna ser helt grei ut den 🙂 Jeg også tenkte at vi kom til å trenge tvillingvogn, men fant ut siden at vi ikke kom til å trenge det ettersom de enten kan sitte sammen oppi vogna (at minste ligger og største sitter frempå), eller så kan største stå på et sånt brett man får kjøpt. For er for galt å bruke massevis av penger på vogn i den tiden Nathaniel begynner å bli ferdig å bruke det 🙂 Men selvfølgelig blir jo det opp til deg :p

    2. Kan være enig med deg om den er nok veldig praktisk, når det kommer til plass, osv, men designet er jo spesielt syns jeg, men hver sin smak.. 🙂 Den er jo ikke stygg! Har jo hørt at spesielt Norge har store vogner, og har egentlig ikke sett vitsen med det, for vi trenger jo ikke det 🙂

    3. Jeg syns de er RÅÅ fine og skal uten tvil ha en slik vogn til mitt neste barn. Så moderne, og så fine. Og tenk hvor enkle de har og drasse med seg. Må være som en drøm! 🙂
      Den vogga var bare helt nyyydelig. Åh, det finnes så mye fint til disse små.. Man vil jo bare ha alt.. 🙂

    4. Stokke synes jeg er sånn stygg-kul, mye mulig jeg kjøper den til neste barn, men med pels og sånn ble den ganske harry, synes JEG da 🙂 men det er jo bare hva du synes som teller!

    5. Fin byvogn det 🙂 vi har bugaboo donkey søskenvogn, og skal kjøpe en mountain buggy også. Leandervugga tror jeg vi er heldige å få låne av ei venninne. Den er så fin!!

    6. På vinterstid som det ikke er sååå mye av i Oslo, har hun jo fortsatt Emmaljunga vogna hun kan bruke om den blir for klønete på vinteren!!
      Vogna er råålekker, jo mer “harry” desto kulere!
      Hadde lett kjøpt i flere farger 😉

    7. Ikke nok med at vogna er stygg, men du velger selvsagt den aller styggeste modellen, med pels rundt. Du er altså så vanvittig harry…

    8. Heisann 🙂
      Kan absolutt anbefale den vognen, har den selv og den er så utrolig praktisk! Da jeg liker å dra på handlesenter så er det utrolig grei på trange plasser og den er så lett å pakke i bilen 🙂 Så om du kjøper den så lykke til, du kommer ikke til å angre 😉
      Ha en fin dag 🙂

    9. Hei rannveig! Anbefaler deg til å se på den nye vognen til Stokke, er mye finere og stødigere, men har nokså samme utseende 🙂

    10. Pass på at den ikke velter i vind og vær! Den har temmelig høyt tyngdepunkt 🙂 ellers så er den ganske praktisk kan jeg tenke meg

    11. hvordan har det seg at du har bedere økonomi nå (uten jobb) enn sist du var gravid, da du faktisk jobbet? 🙂

    12. Vi endte opp med å kjøpe en Brio Happy Duo 2010, brukt 🙂 Den så nesten ikke slitt ut og vi fikk en god pris da vi kjøpte den, så den gleder meg til å bruke. 🙂

    13. Vi har kjøpt stokke vognen og den er VERDT pengene! Den er superkul og ikke minst enkel og lett å bruke her i Oslo. De andre som syns den er stygg osv har sikkert kjempe lyst på den selv, men har nok enkelt og greit ikke råd til den selv 😉 Stå på!

    14. Nå er jo datteren min en mnd gamlere enn Nathaniel, så jeg lurer vell egentlig bare på hva du skal med tvillingvogn..? Nathaniel blir jo ganske “gammel” til nye kommer og er da mer enn stor nok til å bruke søskenbrett eller gå ved siden av vogna 🙂

    15. Kjøpte bare Emmaljunga city cross sportsvogn og den beste emmaljunga bagen de har :p i fargen light grey 🙂 måtte jo og ha matchende stelleveske og sengesett boks, kjøpte og søskenståbrett og slik paraply :p ganske kjekt enda min snart er 4 år og minste er 8 uker 🙂 hadde scooter til eldste men de får man ikke kjøpt bag til :/

    16. Ser flere spør hva hun skal med tvillingvogn.
      Jeg får omtrent samme mellomrom mellom barna som Rannveig og har kjøpt tvillingvogn. Takk og lov, for når vi skal på turer skal du eldste få lov til å ta seg en dupp, få lov til å slappe av i beina sine og sitte litt 🙂
      Ungen er jo ikke to år en gang 😮

    17. Ho får jo di fødselspengan fra NAV på 37000 sia ho ikke har jobb bla. Ho meiner vel ho har bedre råa sia ho bor lamme bfar. Ho framstår han såm om han er louded:p men d tvila æ får. Koffer kjøpe dokker ikke leilighet om dokker er så full av cash? Kunne aldri hadd den usikkerheita rundt ongan å la dem bo i leid leilighet. Trur dem e flink å bruke , får akt vi veit leva dem på kredittkort.

    18. Blir feil å si at Emmaljunga sine vogner er mye tyngre enn Stokke sine. Emmaljunga Ozone er for eks ett kg lettere enn Stokke Xplory, og har alle de samme fancy finessene.. Jeg valgte Emmaljunga Nitro city til min tass, og er kjempefornøyd! Liten, lett og med muligheten til å montere vinterhjul 🙂

    19. Kjempefin vogn, men vil ikke anbefale den. Naboen min hadde den, og da vinteren kom måtte de bytte (ca 10000?! Rett ut av vinduet) da den overhodet ikke funket på vinterføre.

    20. Jeg likte ikke stokke før .. Men En nå synes jeg den et kjempe tøff 🙂 Jeg liker den best i farven beige , synes den er nydelig .. Og skinnet rundt synes jeg blir penest på den beige vogna.
      Er kjempe positivt for barnet og sitte høyt istedet for langt nede på bakken da. Tror virkelig Stokke er ei vogn barnet vil trives godt oppi. Ikke minst så er jo dette en vogn som har lang brukstid , den er jo en av de lengste på markedet i ryggen , så skal ikke være noe problem og bruke den til barnet er 3 år / ferdig med vogn.
      Vurderer selv og kjøpe den ,men føler kanskje han er blitt litt stor , men for se 😉 .. Liker ikke disse klassiske trillene da jeg synes dem er så utrolig lave. Skjønner ikke hvorfor dem omtrent bare lager vogner der barnet må sitte så langt nede på bakken , ungene ser jo mye mindre og det blir kaldere ….
      Den skinnkanten til og ha rundt taket hører jo til vinter kitet og er avtagbarbart , er jo helt supert på kalde dager når man vil gjøre vogna mer lunere og piffe den litt opp 🙂 Er jo også masse tilbehør til vogna som sommersett med eget tak og solbeskyttelse.
      Mange påpeker jo att dette ikke er ei vintervogn , men nå har jo du emmaljunga så da har jo du to vogner som utfyller hverandre perfekt 🙂
      Prisen er jo dyr da , jeg hadde tatt en titt på finn .. Der ligger det ofte mange flotte stokke vogner som er omtrent som nye med alt av tilbehør til 5-6000″ Enkelte vogner ser flunkende ny ut så det kan virkelig være verdt og ta en titt , er jo ikke og forakte og få vogn med tilbehør til under halv pris. Bare det vinterserien koster jo nytt 3000 kroner … Dyyrt 🙁
      Lykke til men innkjøp hvertfall!! 🙂

    21. hva er det med folk som skal klage over alt mulig?:P
      serriøst, hun er en TOPPblogger. det vil si at hun tjener penger på bloggen. altså, sikkert ganske mye penger også..
      og hva i all verden er galt med å bo sammen med ungene i en LEID leilighet?
      foreldrene mine har leid leilighet/hus siden jeg var født, og jeg er 19 og har fire søsken. ingen av oss har det no fælt av den grunn?

    22. Synes Stokkevognene er utrolig kule, men kunne nok aldri tenkt meg en sånn selv 😉
      Vi har kjøpt TFK jogster Twist, passer både machopappas behov for at vogna ikke skal være for feminin, og mitt behov for en nett og enkel vogn.

    23. Jeg har en slik stokke xplory vogn, helt genial, vi hadde også besafe barnesete som vi klikket rett på vognen, samt bag og sportsdel:) en kjempe god vogn, kan enkelt slås halvt sammen hvis du skal opp trapper, rulletrapper o.l, så veier den lite og er lett å ta inn og ut av bilen, Settet med pels på er et eget sett som heter vintersett, vi har blått betalte vel rundt 2500kr så kjøpte vi stokke sitt saueteppe til å ha i sportsdelen også det kostet 1000, vognposen til stokke 1000, vogn med sete, sportsdel, og bag kom på 10-12.000 tror jeg så for full pakke blir det litt penger, men jeg er veeeldig fornøyd:) dette er ikke bare en byvogn, vi har i 2 år gått mye turer og er kjeempe fornøyd, denne vogna beholder vi til neste unge kommer, :))) lykke tiil med kjøpet, ikke vent for lenge da de hvert år skifter ut fargene på vognen og xtra utsyret:) masse lykke til:)

    24. Jeg skal kjøpe Emmaljunga edge eller mondial duo med duo s understell=) svingbare hjul som kan låses=) Har kjøpt leander vugga allerede så den står klar=) Har den med stativ, så jeg kan flytte den etter hvor jeg vil ha den=)

    25. Altså, nå blogger hun og tjener mest sannsynlig ganske greit på bloggen, slik som andre toppbloggere gjør…
      Over til temaet.. jeg var litt skeptisk til vogna i starten, men nå liker jeg den (dog uten pelskant).. Den er nok relativt praktisk for dere som bor i Oslo 🙂 Vogna har sikkert blitt mer populær ettersom det er den de bruker til Pelles datter i Hotel Cæsar 🙂
      Men når jeg skal kjøpe vogn, skal jeg kjøpe TFk joggster Twist 🙂

    26. Kjøpte først en teutonia spirit S3 med fashionbag og btun sportsdel. Men siden hun bare er 2 mnd synes jeg det er for tidlig å gå over til sportsdelen. Det blir ikke like lunt å sove ute. Så derfor var bi kjempeheldige å fikk en simo duovogn sv besteforeldre. Super fornøyd med den….. Neste år blir det mountain buggy,siden den er blitt anbefalt av vennepar av oss. Vi liker oss ute i skog og mark,både med og uten vogn…..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg