Shopping og solarium

God kveld kjære lesere !

Nå har jeg nettop sett ferdig dagens episode av Paradise Hotel, og så tenkte jeg å komme med en liten oppdatering av dagen før ho mor går å sover ! I går ble det jo ikke stort med blogging, da både jeg og min kjære sovnet av så fort Nathaniel var i seng og sov helt til i dag morrest… hahahah ! Er med andre ord ganske sliten, når man får til å sove så lenge altså… 

Uansett ! I dag har det ikke skjedd så mye utenom det vanlige egentlig, koset oss og leka masse ! Ble kjapp middag i dag, og relativt sunn. Fiskegrateng med poteter, grønnsaker og ost er nammi nam, og det synes Nathaniel og. Er så glad for at han liker fisk ! Prøver å ha det 2 ganger i uka slik det er anbefalt.   

Ellers så dro jeg å tok sol og var en tur på Oslo City etter middagen, mens gutta var hjemme alene sammen. Deilig med litt avlastning avogtil ! Men vil påstå at jeg tar relativt lite sol til å være sponset av Brun og Blid altså, hahah ! Helt greit med gratis sol liksom…   uansett, fant ut at jeg skulle dra en liten tur på shoppingsenteret først da, så da ble det bittelitt innkjøp, til Nathaniel, og til meg selv faktisk, for en sjelden gangs skyld ! 

Rosa bukse fra Lindex, topp og lipgloss fra BikBok. Litt deprimerende å måtte kjøpe bukse i 38, bare fordi den ikke går igjen over magen..  ser litt ut som en søppelsekk på rumpa og beina på meg siden jeg bruker 34 til vanlig og det bare er magen som har vokst seg større på meg:P Og neeeeii.. jeg sier ikke at man er feit om man bruker 38……. give me a break ! 

Litt påskepynt til hjemmet, og svæææært påskeegg til Nathaniel , og så har jeg begynt litt på innholdet, hehe…   Tenker å putte litt forskjellig oppi der, det har jo helt enorm stor plass ! Og kan ikke stappe det med snop akkurat , til en ettåring ! Hahahaha..  da blir det full fres i hvertfall en uke ! Neei, får putte litt leker og klær og slikt oppi der tenker jeg 🙂 

Etter litt shopping var det 40 herlige minutter i sola, og det var diiigg ! Dro fra Brun og Blid, nettop… brun og blid !Hahahha..  men ikke så blid når jeg tok feil trikk, og havnet langt utti gookk..  spurte Willem om det gikk bra å ta trikken med Kjelsås på, og bare … jaaadda, den går bra. Men nei, det gikk ikke så bra, så tulla fælt før jeg kom meg hjem, men rakk akkurat Paradise, heheh 🙂 


Bolla !

Imorgen blIr en ganske så stress dag, så nå tror jeg at jeg avslutter før senga kaller ! Har først svangerskapskontroll kl 9, og så må jeg rekke en hel del ting jeg MÅ gjøre før kl 1, da jeg og Ida har et møte med Rakett TV. Og senere på dagen har jeg et til møte ! Så ja, blir en travel dag..   men går nok fint ! 

Får bare si natti natt da, sov godt alle søte lesere ! Smask ;* 

37 kommentarer
    1. Lykke til på kontrollen 🙂
      Syns du er fin på håret med bare ditt eget!
      Du har så fin kropp, så fin mage <3

    2. Aina, ingen mager er like 😛 SLik var den med Nathaniel også, er vel bare slik magen hennes blir. Nydelig er gravidmager uansett 🙂
      Du ser litt sliten ut stakkars!
      MEN, og dette er jeg ennå dårligere på: de skal helst ha fet fisk. Ikke sånn kjøp-fisk, ta å sjekk litt hva det inneholde bakpå pakken 😛 Fersk fisk og kjøp fisk er det enorm forskjell på :O

    3. Har aldri sett at du har laget noe ferskt til middag jeg! Ikke engang ferske grønnsaker. Hvis du prøver å ska få frem et sunt innhold, burde du bruke fersk fisk å ferske grønnsaker. Alt man kjøper på poser og som er ferdiglaget er no good.

    4. hei, er du dum eller? du vet vell at man ikke skal ta solarium når man er gravid? du kan faktisk skade ditt eget barn.

    5. Det er ikke bra for barnet med alle denne strålingen du påfører! Jeg synes dette er helt idiotisk. Du burde slutte med dette. Er det ikke litt viktigere at barnet er frisk enn at du ser ut som en brun barbie dokke?

    6. du tar seriøst ikke solarium når du er i uke 17 i svangerskapet? du skader ditt eget barn, stråling er ikke bra for fosteret.

    7. Er helt enig med de som kommenterer oppom her. Det er ikke positivt for barnet med så mye stråling. I tillegg til dette reagerer huden din helt annerledes under en graviditet. Det er mye større sjanse for at du pga homoforandringer kan utvikle ujevn pigmentering og skjoldete brunfarge.Varmen fører også til ubehag for barnet.
      SLUTT MED DETTE!!!

    8. okei, serriøst, ro ned.
      barnet har det ikke fælt fordi om hun tar sol.
      eneste hun bør passe på er å ikke bli for varm. så lenge hun ikke blir for varm, så kan hun da ta så mye sol hun vil !:P
      hun kan også få en ujevn brunfarge, pågrunn av hormonene. og når til og med jordmødre sier det er greit å ta sol, så regner jeg med det er.

    9. Nå må alle dere bedrevitere slutte å si at det er farlig å ta sol når man er gravid. Ting blir ikke automatisk farlig bare fordi det “høres” farlig ut. Strålingen fra rørene vil bare gå ca 0,5 mm inn i huden, og dermed er fosteret helt beskyttet. Ta gjerne en rask googlerunde.
      Det som derimot er “farlig”, det er hvis mor blir overopphetet (men det regner jeg med at man klarer å regulere/gi seg om det skjer), og de eventuelle pigmentforandringene man får som gravid når man tar sol.
      Mennesker as.

    10. 40 min solarium er ikke anbefalt å ta! Hvertfall ikke når du er gravid. Men ellers syns jeg det er greit med solarium om man tar det i 10 min om gangen, strålingen er ikke falig for fosteret, men man bør ikke ta solarium og hvertfall ikke i 40 minutter når barnet hviler i livmoren. Nå er det så lite at det bare flyter rundt enda, og det vil ikke påvirke pulsen til fosteret når du ligger på ryggen og vena cava blir ”plaget” noe som kan være uheldig for fosteret.

    11. Men egentlig så skjønner jeg ikke hvorfor det er så mange som bryr seg om rannveig skader sin egen hud, det er trossalt hennes kropp? Henne driter langt i hva dere måtte mene om hva hun gjør med sin egen kropp, og stråling går som sagt ikke utover barnet. hun er jo ikke dum 🙂

    12. Hvorfor kjøper du ikkje bare mamma-bukser? Da kan du fortsette med størrelsen du bruker og slipper problemet med posete rumpe og lår.
      Og er det lurt av deg å ta så mye sol? Jordmoren min sa jeg måtte slutte med en gang jeg ble gravid pga stråling og varme, men de sier gjerne forskjellige ting der også.

    13. Det er så tragisk og flaut når noen blir sammen bare Pga av en lausunge. Du var jo ikke i et forhold med W når du ble smelt på tjukka. Enn at en mislykket one night stand kan ødelegge så mye for han. At han føler seg tvunget til å ta vare på deg og forsørge deg kun fordi du ikke klarer å holde bena dine lukket.

    14. charlotte: hva faen er det som feiler deg da?
      du vet da absolutt ingenting om forholdet deres.
      fordi om de ikke var sammen før hun ble gravid, så er det da ikke sikkert han føler seg tvunget til å være sammen med henne..
      om han ikke hadde likt henne, tror jeg heller ikke han hadde vært sammen med henne. ingen normale mennesker blir sammen med noen de ikke liker, uansett om de skal få barn sammen eller ikke.

    15. godt det er noen som prøver å si til deg her at det ikke er bra å ta sol når man er gravid!!!! bare synd du driter i det!! tenk på babyen din!

    16. Så ufattelig stygge enkelte er! Husk at det sitter ett menneske med følelser som alle oss andre og leser all den dritten som kommer inn på denne bloggen! Hvor er folkeskikken deres? Hvordan ville dere reagert om alt dere sa og gjorde ble vridd i negative retning? La nå Rannveig få leve sitt liv! Jeg er sikker på at alt hun gjør for begge barna sine er gjort av kjærlighet og i best tenkelige mening.
      Husk at ingen er perfekte og vi er alle forskjellige!

    17. Har en følelse av at alle kommentarene som kom på rekke og rad oppi her om hvor farlig soling er, er samma person! Finn på no bedre !! Offff

    18. Det er IKKE farlig og ta sol når man er gravid så lenge man ikke blir overopphetet / altså med måtehold.
      Skjønner ikke dere som hele tiden prøver og sette Rannveig i ett dårlig lys , uansett hva pokker hun gjør.
      Fy søren , enkelte av dere er utrolig frekke og ser jo ut til og mangle sosiale antenner. Det er ikke syndi R sine barn , heller synd i folk som må sitte på nett og kritisere ett annet menneske til enhver tid , da har man ett problem. Og mer synd i barna deres som må leve med fordomsfulle og frekke foreldre !!!

    19. Barnet tar ikje skade av selve solen men om man ligger for lenge så kan barnet bli opphetet å da kan de ta skade av de. Det er absolutt ikke anbefalt for gravide å ta sol så jeg mener at det er jævlig egoistisk å grille seg i soliarimet flere ganger i uken !

    20. jeg har skrevet et av innleggene om sol.. mener at vis man blogger så må man tåle å høre hva folk har å si.. syns r virker som en god mor men visse ting må man bare la vær å gjøre når man er gravid! regner ikke med at de som komenterer gjør det for å være ekle men for å vise sin bekymring!!!

    21. til dere som tydeligvis ikke skjønner hvor farlig solarium og UV-stråler er. Jeg har en fordypning i celleforandring i huden og kreft.
      At hun utsetter seg selv for noe sånt noe når hun ikke bare har en unge, men en i magen og, er trist.
      Solarium er veldig farlig, hilsen en profesjonell.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg