Hvilke symptomer hadde jeg på at jeg var gravid ?

Siden jeg får ekstremt mange mail og spørsmål, og en god del dreier seg om hvilke symptomer jeg hadde og hvordan jeg merket at jeg var gravid, så tenkte jeg å lage et lite innlegg om det istedenfor å svare en og en. 

Begge gangene jeg har funnet ut at jeg har vært gravid har vært ved at det kom opp to streker på en graviditetstest. Da jeg ble gravid med Nathaniel mistenkte jeg at jeg kunne være gravid før jeg tok testen, på grunn av at niplene mine var helt sykt vonde, mens denne gangen kom det som lyn fra klar himmel. Da jeg tok testen denne gangen, var det kun for å utelukke at jeg var gravid i og med at mensen min var to uker på overtid og jeg ikke så noen grunn til at den skulle være forsein. Jeg trodde virkelig ikke mine egne øyne da det dukket opp en til strek, siden jeg tenkte at det var helt umulig at jeg kunne blitt gravid. Men jeg var altså gravid, og det fikk jeg bekreftet med en senere test som jeg tok et par dager etterpå, som det ikke var noen tvil på at var positiv. Tok altså den første testen 28 desember, og en til på nyttårsaften som da bekreftet det hele. 

Så kan jo bare ramse opp da, mine første graviditetssymptomer i første og andre graviditet, og når sånn ca de dukket opp.

Svangerskapet med Nathaniel: 

-Uteblitt mensen

-Positiv graviditetstest ca en uke på overtid med mensen, uke 5 altså

-Mensensmerter fra uteblitt mensen og til ca uke 10

– Veldig vonde nipler (fra ca da jeg skulle hatt mensen om jeg husker rett, det varte til ca uke 9-10)  

– VELDIG sulten, konstant… ca fra uke 7-uke 14

– Kvalme og daglig oppkast fra uke 6-7 til uke 18

-Aktivitet i magen fra uke 15, ordentlige spark man kunne kjenne utenpå magen fra uke 17-18

11 uker på vei

På vei til ordinær UL, 19 uker på vei !

Lille Nathaniel inne i magen i uke 19 ,sutter på tommelen 🙂 

27 uker på vei, 3D ultralyd !

Nathaniel Chrisander inne i magen <3

34 uker på vei og høygravid

Termindagen ! Nathaniel kom dagen etterpå, altså 40+3 🙂 

 

Og så kan jeg jo ramse opp litt av symptomene jeg har hatt i DETTE svangerskapet

– Uteblitt mensen 

– Positiv graviditetstest 2 uker på overtid

-Kvalme fra jeg fant ut at jeg var gravid , egentlig… til uke 12-13 ca. Men ikke så mye oppkast.

– Veldig sulten, fra jeg fant ut at jeg var gravid og det er jeg fortsatt

– STERKE mensensmerter( liknende som en begynnende fødsel, rier altså) hadde det  egentlig helt fra jeg ventet mensen, men som aldri kom. Smertene ga seg vel rundt uke 15, men var sterkest helt i begynnelsen av graviditeten. Var helt sikker på at det var spontanabort på gang, konstant:p

– Mye blødninger. Har hatt mange blødninger i dette svangerskapet, og i uke 8 viste ultralyd et levende foster og et som hadde dødd tidligere. Så altså skulle jeg egentlig hatt tvillinger, og legen sa at det var derfor jeg hadde disse blødningene.

– 

Babymagen <3 Og om bare 11 dager får vi vite om lille baby i magen er en liten lillesøster eller lillebror til Nathaniel, noe vi gleder oss MASSE til 🙂 

Håper dette innlegget var til hjelp for alle dere som spør meg om graviditet og slikt. Og så må jeg bare si at det er fullt mulig å ha mange, nesten alle av disse symptomene uten å være gravid, så det å sitte å tenke på symptomer blir bare bortkastet energi. Den beste måten til å finne ut om du er gravid eller ikke er enkelt og greit å ta en graviditetstest, og det selger de nå på matbutikkene til kun en hundrelapp. Så det er mitt beste tips til dere 🙂 

15 kommentarer

Siste innlegg