Lykke !

Hei på dere kjære lesere ! 

Akkurat nå er jeg bare skikkelig overhappy, har nettop fått med meg at jeg får hele 42 000 tilbake på skatten ! Dette må jo bare bli en bra sommer !  Ellers har dette vært en svært effektiv dag til nå, fått unnagjort masse nå mens lillemann har hatt sin første dupp, både husarbeid og noen telefoner som måtte unnagjøres. Når han våkner så bærer det til NAV, må visst søke overgangsstønad på nytt, har egentlig ikke stresset så fælt med det siden det ikke gjør noe om jeg ikke får utbetalt denne mnd ( kan jo ta en stund med saksbehandligstid) får jo uansett tilbakebetalt neste måned da…  hvis ikke hadde jeg stresset som bare det, hahaa ! Og ja, så må jeg også søke engangsstønad , siden jeg ikke får jobbet meg opp til retten til foreldrepenger denne gangen heller, er heller ikke så mye jeg får gjort med det så lenge Nathaniel ikke har barnehageplass, så sånn får det bare bli 🙂 

Hihi, hvis jeg ikke snart får farget etterveksten min blir jeg jo brunette ! Fun ! Det er ikke første pri for å si det sånn, og for å være helt ærlig så driter jeg litt i det 😉 

Wæææ… glad mamma Rannveig i dag altså ! Såå, håper alle dere lesere får en fantastisk fin dag videre,  og koser dere masse !

Smask 

67 kommentarer
    1. Tips du kan be nav gi deg nr til de som styrer med saksbehandlingen. Ringte inn å fikk de løpe av 1mnd fra jeg søkte i steden for 3 🙂

    2. selv om han ikke er biologisk pappa til nathaniel,så vil han etter 1 år som registrert samboer være økonomisk ansvarlig for han,dermed mister du DA overgangstønaden (eller som du sier,den dagen deres felles barn blir født)…

    3. Åå heldiggris…. fikk bare 5000,- jeg. Hadde jeg fått 42000,- jadde jeg tatt lappen og spart resten til de mnd neste år jeg må gå hjemme uten lønn pga bhg plass. Koos deg med pengene! 😉

    4. 42000?!?! Fyyyyyy din heldiggris! Men husk at det kan være lurt å spare litt for å si det sånn 🙂
      Jeg lurer på en ting; har du tenkt å få bhg-plass til Nathaniel til høsten? Blir det ikke slitsomt med en vill akrabat samt en nyfødt som krever masse?? Bare lurer, for all kreds til deg hvis det er det du har tenkt til, og også klarer å gjennomføre det!
      Elsker å lese bloggen din 🙂 Kan du ikke farge håret brunt? Du hadde passet det så sinnsykt godt 🙂

    5. Da må du kose deg med pengene 😉 jeg får aldri igjen noe på skatten, så lenge jeg ikke har hatt jobb lenge nok osv. Har bare hatt småjobber. Jeg trodde man måtte vente til man var i uke 26 eller mer av svangerskapet for å kunne søke engangstønad?Jeg venter mitt andre barn nå, og så lenge ultralydterminen min ikke stemmer med mensterminen min så må jeg allikevel vente til det har blitt fastsatt en dato og da får jeg ikke søkt for om 2 ukers tid når jeg skal på ultralyd med en lege tilstedet for å fastsette en termindato. Mye styr, men må innrømme det er svært tøft og være med å oppfostre 1, snart 2 barn uten inntekt.Bare barnetrygd jeg må bruke på både meg, regninger jeg har selv og det barnet trenger så klart. Men går du hjemme med sønnen din, kan du vel søke kontantstøtte når han har fylt 1 år? 🙂 ha fortsatt en fin dag, hilsen fast leser 🙂

    6. Såklart hun får så mye igjen, hun får jo ALT hun har betalt tibake. Skatteklasse 2 å aleina mamma, trygdet. Blir andre boller til neste år:)

    7. Noen er født med gullhår i ræva. Synes det er utrolig snodig at du har fått igjen såpass mye. Pengene kommer vel til å gå til restylane og enda større silikonpupper etter hun har fått unge nr 2.. Huff. Skjønner hvorfor unge mødre får det stempelet de får, visst de tar Rannveig og andre airheads som er mødre som utgangspunkt.

    8. rart.. er med i en mammagruppe med alenemødre, der de som fikk 20-30 fikk sjokkerende mye, og de har fått det fordi de er alenemødre, men også eier leilighet/bil osv. så hvordan du kan få så mye bare fordi du får penger fra nav, er rart..men hei, er jo bare fint det 🙂 lønner seg å være alene og få penger fra staten hele året tydeligvis..

    9. Virker som det er mange misunnelige bitches lenger oppe her.. Slutt å syt og klag, gratuler heller jenta!

    10. mange som har mye dritt å si om deg, men du skal ha respekt for at du klarer å ta deg av sønnen din og være så aktiv med han samtidig du er gravid. det må kreve utrolig mye fra deg. jeg ville selv ha tatt abort, så har virkelig respekt for deg som tok avgjørelsen om å beholde.

    11. Jeg syns du burde bli brunette, du passer det utrolig mye bedre 🙂 vil også få et mer voksent utsende, som passer deg.

    12. Sjøl om ho ikke har jobba så har ho jo betalt skatt og da kan ho vel få tilbake på lik linje med alle andre. Får åsså igjen og e fornøyd med det.. heldig du som får så mye da 🙂

    13. Første året som alenemor: 46 000
      Andre året: 36 000
      Tredje året 34 000
      Fjerde året 34 000
      Jeg fatter ikke hvorfor vi får så mye… Men skal ikke klage 😉

    14. Hahah, misunnelig nei. Forbanna er det rette ordet. Nevn en ting som gjør at Rannveig fortjener 42.000 tilbake på skatten – som ikke omhandler om at “hun er SÅ flink å ta vare på sønnen sin”, “hun er en god mor”, og det ETTER at hun har kjøpt seg silikonpatter til hva? 20-30.00, og pumpa leppene med fremmedlegmer ..
      Det finnes tusenvis av andre mødre der ute, som faktisk sliter med å få pengene til å gå rundt, men prioriterer pengene de har til barna sine, isteden for å operere seg når de såvidt eier flisa i veggen. Eller mødre som faktisk plukker opp en skolebok, setter seg ned på skolebenken, utdanner seg og alikevel har energi til barnet – kanskje ofte også BARNA sine etter endt dag, isteden for å sitte hjemme, gå på kafeer og springe ned på NAV. Hallo? Rannveig klager på at det er tungt og at hun gleder seg til å få ut unge nummer to “fordi det er så sliten å være småbarnsmor og gravid”. Det er da man ikke eier forståelse eller empati for hvordan andre mennesker kanskje må klare seg i livet. Og var det noen som stod klar med spermen og presset den i Rannveig mot sin vilje? – NEI.

    15. “Hahah, misunnelig nei. Forbanna er det rette ordet. Nevn en ting som gjør at Rannveig fortjener 42.000 tilbake på skatten – som ikke omhandler om at “hun er SÅ flink å ta vare på sønnen sin”, “hun er en god mor”, og det ETTER at hun har kjøpt seg silikonpatter til hva? 20-30.00, og pumpa leppene med fremmedlegmer ..
      Det finnes tusenvis av andre mødre der ute, som faktisk sliter med å få pengene til å gå rundt, men prioriterer pengene de har til barna sine, isteden for å operere seg når de såvidt eier flisa i veggen. Eller mødre som faktisk plukker opp en skolebok, setter seg ned på skolebenken, utdanner seg og alikevel har energi til barnet – kanskje ofte også BARNA sine etter endt dag, isteden for å sitte hjemme, gå på kafeer og springe ned på NAV. Hallo? Rannveig klager på at det er tungt og at hun gleder seg til å få ut unge nummer to “fordi det er så sliten å være småbarnsmor og gravid”. Det er da man ikke eier forståelse eller empati for hvordan andre mennesker kanskje må klare seg i livet. Og var det noen som stod klar med spermen og presset den i Rannveig mot sin vilje? – NEI.”
      Haha faen for et tragisk liv du har.. Rannveig har selv fortalt på bloggen at hun ble gravid fordi hun ikke trodde hun kunne bli det pga opperasjonen. Hva faen har silikon og restylane med skatten å gjøre? Kanskje har hun spart lenge. Du vet ingen ting! Du vet sikkert ingen ting om henne, eller hennes liv. Og ja, det er faktisk tungt å være gravid i tilleg til mamma! Jeg passer av og til 1 unge på 1 år, og da er jeg faen meg utslitt! Skjerp deg lille patetiske ynkelige menneske..

    16. Silikonen og restylanen har med å gjøre om hun fortjener å sitte på 42.000kr eller ikke. Og hva har en operasjon med å gjøre om hun kan bli gravid eller ikke? Man er temmelig brød om man tror at en operasjon gjør at man ikke kan bli gravid. SYKLUS, that’s all I’m saying.
      Spart? Merkelig da, at hun lå på topplisten en tid før hun tok operasjonen 😉

    17. Btw, om man har blitt gravid, og velger å beholder, så står man for det valget og tar ansvar. Man sitter ikke på rosabloggen sin og syter om hvor tungt det er.

    18. Sykt! Du som ikke jobber engang, men bare går på stas. Mens andre som jobber 8-9 timer hver dag og har et barn på to år, får nesten ingenting. Skammelig.

    19. hahaha, dere som komenterer at hun får bare penger fra nav. dere har kanskje ikke fått med dere at hun faktisk tjener penger på bloggen? og man må betale skatt på de pengene også.
      og hun fortjener da pengene like mye som alle andre mennesker.
      hun har heller aldri sagt at hun ikke kunne bli gravid pågrunn av operasjonen.

    20. HELT TRAGISK! Jeg får igjen 7000,og har jobbet RÆVVA av meg hver dag,samtidig som jeg er husmor med en sønn på alder med N. Enda så har jeg trekt mere i skatt enn du kan tenke deg. !!!

    21. Kan ikkje du skriv et innlegg om navnan på ongan dine, før di e jo veldig spesiell! Kor har du fått inspirasjon fra, å ka va dæ som fikk deg tel å velg de? Kjenn du nåen eller veit du om nåen som har di navnan? Ikkje stykt meint altså, syns dæ e kreative navn, e bære nyssjerrig på “historien” rundt navnevalgan! :p

    22. Jeg tror de aller fleste glemmer at skattepengene ikke er en gave som kommer trillende til de som fortjener det eller evt. ikke fortjener det.
      Har man betalt for lite skatt må man betale tilbake har man betalt for mye så får man igjen. Så enkelt er det egentlig.
      Alle kan få 42 000 kroner igjen på skatten.
      Det er jo bare å heve skattetrekket sitt så høyt man bare vil – for så å få pengene tilbake året etter. Mulig det føles som en gave, men det er ikke det.

    23. Du er syykt pen, og har verdens søteste unge
      Men bare lurte på om du kunne kjekke bloggen vår, fordi vi har spørsmålsrunde nå der du kan stille oss om det du føler for. Spør oss da vel…<3333 😀

    24. Gratulerer med skatten 😀 Er fantastisk å få penger igjen, fortjent er det også 🙂 Bare et lite tips, utropstegn skal ikke ha mellomrom mellom siste bokstaven i ordet. Gjør det litt tungt å lese bare :p

    25. Unnskyld meg, men er dere helt tett i hodet eller??( dere son klager på at det er URETTFERDIG(?) at rannveig får igjen 42 000kr på skatten!
      Har dere satt dere inn i hva det vil si å få igjen penger på skatten? Det er ikke sånn at staten plukker ut noen og tenker :” hmmm ja hun skal få igjen penger, mens han får ikke”
      Når man får igjen penger på skatten så er det fordi man har betalt inn for mye. Dere kan selv gå inn på Skatteetaten sine sider og regulere skattetrekket deres. Jo mer skatt dere trekker utifra inntekt jo mer får dere igjen!
      I rannveig sitt tilfelle så har hun betalt inn for mye skatt. Man er ikke heldig når man får igjen skattepenger, dette er penger som er rannveig sine, bare hun har betalt de inn i skatt. Mens dere som har fått baksmell har heller fått mer utbetalt i lønn, trygd, pensjon etc.
      Når man kun får overgansstønad så får man alt man har trukket i skatt tilbake, man blir ikke rik av å være alenemor. Rannveig tjener nok også penger på bloggen sin, noe hun også skatter av.
      Så nå må dere se å skjerpe dere, sitte her å sutre over at det er urettferdig! å få igjen på skatten. Sett dere heller litt inn i hva skatt er.

    26. herregud at det er mulig!! er folk så sjalu for at andre får mer?! selv om hun ikke har jobbet før hun gikk ut ut i permisjon så har hun jo betalt skatt!! alenemødre havner i skatteklasse 2 (nye regler for 2013) og får derfor igjen..

    27. Fatter ikke hvordan folk som kun går på trygd skal få så jævla mye igjen på skatten! Jeg betaler ikke dyre dommer i skatt for at andre skal gå på stas!

    28. Nathaniel kommer kanskje fra den eneste andre gutten i Alta som heter det,, som noen har sagt Rannveig var veldig gal etter

    29. Hm, har ikke du sagt at du tjener penger på bloggen din? Hvordan er det med overgangsstønad da? Blir du trukket etter hva du tjener ved siden av?

    30. Skjønner ikke hvorfor dere blir sure sinte forbanna for.. Jeg fikk igjen 33 000 for 5 år sia.. Når en får utbetalt 20 000 + tusen. Bodde hjemme hos foreldrene mine og hadde kun mine og min datters behov. Og fant da ut at jeg kunne betale 3000 i skatt selv om jeg ikke trenkte å betale skatt i det hele tatt. Slutt å sipp. Det er langt fra enkelt å ha en ettåring i hus og være gravid med nr 2.. Jeg syns du er tøff jeg..

    31. Er vel ett fett om hun får 42000 igjen på skatten eller om hun får dem fordelt utover året… Det er jo penger hun har rett på uansett.
      Så hvis man skal klage på noe så er det alle godene man får som alenemor.
      Blir spennende å se hvordan du skal få det til å gå rundt etter at babyen kommer 🙂

    32. Faen hvor blåst er du når du tror at man får igjen på skatten fordi man har fortjent det eller ikke? haha ha. Hun får jo igjen 42000 fordi hun betalte 42000 for MYE i skatt i fjor. Hvem som helst uavhengig av yrke og inntekt kan få igjen. Selvfølgelig er det rettferdig, hvor dum går det egentlig ann å bli?

    33. å herregud, for noen tragiske brødhuer som kommenterer over her f.eks “Navn”, sitter anonym bak tastaturet å leker smart. Finnes grenser på å være sjalu, og ikke prøv å si at du ikke er sjalu for man trenger ikke å være rakketforsker for å forstå det. Hvis du sliter så mye med sjalusi som du fremstår så anbefaler jeg deg å ta en time eller ti til psykolog!
      Uansett gratulerer Rannveig, så moro å få igjen såppass mye på skatten, du fortjener en fin sommer før du går inn i den krevende rollen som tobarnsmor 🙂

    34. Er jo ikke dermed sagt man er sjalu. En alenemor trekker mindre skatteprosent pg tjener mere enn mange andre,samt har mange goder. Jeg synes personlig det er HELT TRAGISK at Rannveig får igjen såpass mye på skatten,bare fordi hun er i en annen skatteklasse som alenemor,spesielt siden Nathaniels bestemor burde ha ihvertfall halvparten som har vært delvis huseier den tiden Rannveig og N bodde der,sjåfør,kokk,barnepike,bank og slave når Rannveig har valgt å ikke orke å være mamma fordi hun er for “sliten”… Så,ja,kall meg gjerne sjalu,for at jeg ikke helt ser helt rettferdigheten i det.

    35. Oj, såpass ja:) Da er det vel fare for at det blir mye fine innkjøp til den lille i magen til sommeren da sikkert:) Drit i folk som er sjalu! Hva andre mener kan de tørke seg i ræva med!

    36. Vil bare minne deg på at når lille i magen er født, så regnes du ikke som aleneforsørger lenger fra den dagen barnet er født, og det gjelder for hele det kalenderåret barnet blir født i. Det vil si når barnet ditt blir født i f.eks august så 2013 så blir hele din inntekt i 2013 gjort om som om du IKKE var aleneforsørger i 2013, helt rare regler men sånn er det… snakker av erfaring for her ble det en sabla baksmell fordi jeg fikk barn i fjor høst og da ble plutselig hele 2012 omgjort til skatteklasse 1 på årets ligning! Bare et tips!

    37. Herregud! Jeg betalte 125 000 i skatt i fjor, fikk baksmell på 7000! Jeg er også alenemor, men jeg jobber.
      Utrolig irriterende med tanke på at 30% av inntekten min går rett i lommene på alenemødre som har vært for late til å jobbe før de fikk trødd på seg et barn.
      Ja, jeg er sjalu og direkte sjokkert over hvor luksuriøst det er å leve på NAV når man er alenemor uten egen inntekt. Det er direkte skammelig at det lønner seg å ha så lav arbeidsmoral som det Rannveig her har.

    38. Så heldig! 🙂 du har sikkert skatta mer med vilje av os sant? Mange gjør det og jeg hadde selv lyst da jeg var alenemor men hadde ikke råd :/ nå fikk jeg bare 3500 igjen :p pga jeg fikk samboer i desember :p merkelige greier men bedre enn baksmell

    39. stå på Rannveig 🙂 sysns du er tøff jeg som begir ut på å få nr 2 🙂 men et lite tips til deg.. du bør kanskje ikke legge ut så mye av ditt private på bloggen, for eksempel hva du fikk igjen på skatten.. det fins så mye syke folk der ute som elsker å rakke ned på andre.. å dere andre som ikke takler at andre har noe som dere ikke har, skjerp dere.. er ikke rart det blir krig i verden!! husk der er en maskin som regner ut selvangivelsen til alle i Norge, ikke en person.. derfor ender dette i feil regninger hos veldig mange.. så at der står at dere får igjen masse, kan noen ganger ende med at dere alikevell kan ende opp med baksmell, eller et til gode beløp som er betydelig mindre!! :)det som er lagt ut på nettet er bare en foreløpig utregning!! men selv om rannveig nav`er så kan det jo hende at hun har tjent på en bi inntekt.. slutt å spekuler så i hva alle andre har å ikke har. bedre å fokusere på seg selv vel 😉 lykke til med nr 2!!

    40. Dere som skriver at hun har betalt for mye og dermed får igjen skjønner jo ikke helt systemet selv. Hun får jo bare igjen fordi hun har betalt litt skatt, men får særfradrag fordi hun er alenemamma og har flyttet og får dermed sikkert bostøtte i tillegg til overgangsstønad og andre goder. Så hun har jo i bunn og grunn ikke betalt skatt av sine egne opptjente penger som om hun hadde en jobb, men betalt skatt av penger som hun bare har fått av nav. Det er vel ikke snakk om direkte sjalusi, men det gir jo et inntrykk av at det lureste man gjør her i Norge er og la være å jobbe og bare bli gravid med første og beste for så og bli alenemamma. Da får man hjelp til alt man trenger. Sykt at det skal lønne seg og ikke gjøre ting “riktig”. Dette er ikke noe stygt ment mot Rannveig, men blir oppgitt over at alenemødre får alt servert, mens om man holder sammen med barnefaren så må man slite rumpa av seg for å tjene nok penger til livets opphold og med 15% egenandel for å kjøpe bolig så er det mange som ikke har råd til egen bolig bortsett fra å leie. Er vel på tide å komme seg ut i arbeidslivet for å tjene sine EGNE penger og ikke leve på andre sine. Bidra til samfunnet.

    41. serriøst, er det fortsatt ingen som har fått meg seg at hun er en toppblogger? og GARANTERT tjener penger på bloggen? som hun OGSÅ må skatte av!
      altså, det vil si at hun ikke får bare penger fra nav.

    42. Hvorfor gratulerer dere henne?
      Det er en sabla bra jobb å klare å bomme så saftig på skatten, du skal være rimelig blank for å betale så mye ekstra skatt. De fleste klarer å selv finne ut hvor mye skatt de skal betale, det er sjeldent så mange avvik fra fjoråret eller variable faktorer at det ikke går an, eller i det minste å oppsøke hjelp som kan finne det ut for dem. Hadde hun hatt lån, kontigenter, kjøregodtgjørelse osv. kunne jeg vært tilbøyelig til å forstå det, men med ingen verdifulle eiendeler eller lån og bare morsrelaterte fradrag? Tullete..

    43. Hei 🙂 og gratulerer med så mye penger 🙂 selvfølgelig fortjener du det! 🙂 drit i hva dissa misunnelige menneskene sier, de har ikke så mye annet og gjøre virker det som. 🙂 får du full overgangstønad? Og hvor mange prosent har du betalt i skatt for og få igjen 42 tusen. 🙂 ?

    44. Jeg fikk selv baksmell.. er alenemor.. da far’n omkom ( typen min)..
      men unner da andre !
      Tragiskt at folk ikke kan være glade på andre sine vegne..
      Nyt livet, pass på å fortelle de rundt dere hvor mye de betyr.
      Du vett aldri når de er borte..
      og har du ikke noe fint å si, ikke si noe som helst ! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg