Shoppingtur på IKEA, nye møbler !

Hei igjen alle kjære, søte og fantastiske lesere 

 

Må bare beklage for dårlig blogging de siste par dagene, har rett og slett bare gått i ett og blogging har desverre blitt nedprioritert. Dagen i dag, har som i går, også som sagt gått i ett. Trodde det skulle bli skikkelig dårlig vær i dag, så sånn ut i morrest.. så trodde det skulle bli en inne-dag ! Men sola skinte opp og da tok vi oss en tur ut i finværet, og Nathaniel kosa seg maaasse… han er blitt så flink å gå selv nå, så vogna blir mest overfladisk. Måtte også på NAV en tur på nytt i dag, siden jeg ble NEKTET å søke overgangsstønad av en dritsur kjerring på det andre NAVkontoret vi var på her om dagen. Hun påsto at det var hundre prosent sikkert at jeg ikke hadde rett på overgangsstønad lengere siden jeg hadde fått meg samboer nå, uansett om det ikke var pappaen til Nathaniel sa hun.

Vel, heldigvis for meg vet jeg utmerket godt hvilke rettigheter jeg har og hva jeg har krav på, så jeg sto på mitt, dro hjem ringte rett inn til NAV sentralen og klagde på det NAVkontoret og hun dama som hadde nektet meg å søke på noe jeg VET med hundreprosent sikkerhet at jeg har rett på, og tok ikke akkurat feil, for den jeg pratet med bekreftet at jeg hadde rett på det. Hun sure kjerringa på det NAV kontoret var et soleklart eksempel på mennesker som aldri burde fått seg en slik jobb. Huffa, ble litt smålig irritert den dagen kan man si…

Uuuuansett. Da jeg var på NAV i dag trengte jeg ikke engang søke på overgangsstønad på nytt, den KOSELIGE dama jeg pratet med sa bare at jeg hadde hundre prosent rett på OS, og at jeg ville få det som utbetalt til vanlig tid, også denne mnd, uten å måtte søke på nytt. Made my day ! Sure kjerringer har jeg lite til overs for, da blir man litt grinete sjøl , er dere ikke enige ? 

Etter NAV dro vi hjem igjen,siden Willem hadde kommet tidlig hjem fra jobb og vi skulle en tur på Ikea for å kjøpe TV reol, siden den vi har nå er i svart, og jeg synes ikke noe om svarte møbler, haha.. . Vel, for å si det sånn kom vi ikke bare hjem med TV reol, men med skoskap, et par potteplanter og masse småting. Er virkelig vanskelig å styre unna sånt når man er på IKEA, haha ! 

Vi har nesten denne, bare at det er glass skap øverst i midten, med belysning. Råfint !! Gleder meg til å se det ferdig montert altså !! Og ja, så er det skap istedenfor hyller på begge sidene på den reolen vi har. 

Og dette skoskapet ! Fint ? Eh, ja… og veldig praktisk siden det tar liten plass og vi har ganske smal yttergang.

Litt småting, to søte, stoore oppbevaringsbokser + kleshengere siden jeg har så sykt mange kjoler ! Haha. Og ja, angående kjoler, var å hentet en pakke med klær og kjoler fra supre SHEINSIDE.COM i dag, men det kommer jeg til å lage et eget innlegg om, så bare følg med ! Ooog var også å hentet en annen pakke i dag, men det kommer jeg enda ikke til å skrive om på bloggen, men kommer nok til å bli endel snakk om det framover tenker jeg ! Spennende 🙂 

 

Ble såklart middag på familien IKEA i dag, når man først er der ! Billig og heelt greit, hehe !

Har desverre INGEN bilder av meg selv fra i dag, det har rett og slett gått i glemmeboka opp i alt stresset…  uff, burde egentlig stresse ned, sliter en del med mensensmerter når jeg stresser og nå i dag har det vært konstant, og har enda ikke gitt seg… tanken på å få åpning eller noe skremmet meg MYE, huffa..  men jaja, man må jo bare håpe på det beste, livet med en ettåring er for det meste stress fra morgen til kveld, Nathaniel er i allefall høyt å lavt fra det sekundet han står opp til det sekundet han sover :p  Men det er jeg egentlig veldig takknemlig for, at jeg har en så lykkelig og aktiv liten gutt ! Sånn det skal være, og jeg vil i allefall ikke legge på meg noe unødvendig i dette svangerskapet, for å si det sånn… hver dag er en treningsøkt i seg selv, haha 😀 

Kommer kanskje et blogginnlegg litt senere, men akkurat nå skal jeg og Willem spise pizza og se på film ! Så da blogges vi nok senere, ha en fin kveld så lenge kjære lesere ! 

SMASK ! 

 

11 kommentarer
    1. Jeg er SÅ enig. Når jeg gikk høygravid med Ruben så hadde jeg krav på sykepenger, men av en eller annen grunn stoppet det opp de tre siste mnd. Grunnen var at NAV selv hadde rotet vekk papirer jeg hadde sendt. Du kan tro jeg var rasende forbanna når jeg ringte 4 uker før fødsel og ba dem om å få pengene mine. Ungen kunne komme når som helst, og jeg hadde ikke fått kjøpt inn en dritt på grunn av at dem ikke betalte meg. Jeg er glad jeg bodde hjemme hos mamma der og da, tør ikke tenke på hvordan det hadde vært om jeg hadde bodd i leiligheten jeg bodde i før jeg flyttet, UTEN penger. Lille julaften fikk jeg penger, å da måtte jeg og mamma RASE til Bodø for og handle utstyr. En uke etterpå kom Ruben, så jeg er jævlig glad jeg fikk pengene. Noen av de som jobber i nav orker ikke løfte på rævva si en gang, så mener dem at det er “kunden” sin feil når det er deres egen feil. HATER det :p

    2. nav nekta meg abreidsavklaringspenger for dem mente je ikke var sjuk nok,når je har paprier fra leger og spesialister på at je er sjuk og ikke kan jobbe,så med meg da som har nerveproblemer og slik,måtte gå såpass langt som til advokat før dem hørte på meg: p gikk i over ett halvt år med sure kjerringer nedpå nav som sa oppatt og oppat “du hakke krav på det,du ekke sjuk nok”: p når je visste sjøl etter lovene at je hadde krav på det: p er helt vilt åssen nav holder på: p at det finnes sure gamle folk der som egt ikke ha noe plass innen for det yrke: p var en anna gang je ringte og spurte om je hadde krav på å få dekka lesebriller,og da sier hu en dama der,nei,for vi som jobber her kan heller ikke si vi kan søke om det og ha krav på det,så sier je,men je har da ikke en jobb slik som dere,og etter litt om og men gikk det min veix) men med nav MÅ man ha bein i nesa for og få det man ha krav på;p er så hjerteløse og sure mennesker som jobber innafor der;p

    3. for en dritt kjerring på nav…du har rett på overgansstønad i 12 mnd etter å ha blitt samboer med en annen en biologisk far,eller frem til felles barn blir født 😉

    4. Ja du har rett til overgangsstønad, men kun det første året etter du har fått samboer uavghengig om det er barnefar eller ei. Men det vet du sikkert siden du vet at du har krav på det nå. Men du behøver vel ikke søke på nytt når du flytter? Er vel bare å flytte “nav kontor” Det gjorde jeg, og jeg måtte ikke søke en gang til på noe jeg hadde fra før.

    5. kjempe fine møbler og ting dere har kjøpt Rannveig :)Skulle gjerne hatt ett sånn skoskap selv siden jeg har så liten gang, må vurdere å ta meg en tur til IKEA i Sverige 😉

    6. Hei!
      Kjempefine møbler og slikt! Det blir fint til leiligheten 🙂
      Jeg bare lurte på en ting, har du mensen mens du er gravid? Siden du skrev at du hadde mensensmerter? Jeg bare lurer veldig mye fordi jeg, tja, er litt bekymret over graviditet og slikt om dagen.. Hehe
      Tuusentakk for svar, det hadde vært til stor hjelp

    7. Hei. Ser du kanskje har fått litt utydelig informasjon angående rettigheter som enslig forsørger. Overgangsstønad er en stønad for enslig forsørgere.
      Du kan sette frem krav om stønad til enslig forsørger. Men siden du har gått inn ett nytt samboerskap og dere venter barn sammen, har du bare rett på stønad frem til deres felles barnet blir født. Det vil nok stå i vedtaket ditt som du får av NAV dersom du får innvilget stønad til enslig forsørger nå.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg