Ny vogn og ny seng til Nathaniel !

Daaa har jeg endelig fått gjort noe jeg har tenkt på LENGE, nemlig å bestille ny vogn og ny seng til min kjære lille skatt.  For øyeblikket har vi kun Emmaljungavogna ( mondial duo wite leatherette) Ikke det at den ikke er super, for det er den absolutt ! Men jeg likte den best med nyfødtbag-delen, og nå begynner Nathaniel å bli så stor at det passer seg best med en lett trille. Sååå, da falt valget på denne:

 

Vogna er fra BabyZen og koster 3 000 kr. En stor grunn til at jeg valgte denne er at den er så liten å lett å pakke sammen, og kan tas med som handbaggasje på fly ( tenker på når vi skal til Tyrkiaturen, grøss om den hadde blitt ødelagt på bagasjebandet !) Den veier bare 5,8 kg, som passer perfekt for meg ettersom jeg snart vil være høygravid og det blir tungt for meg å løfte spesielt tunge ting, som Emmaljungavogna f.eks… den er steintung ! 

Etter mye om og men bestemte jeg meg også for denne sengen til Nathaniel

 

Nydelig prinsejuniorseng fra Troll, til 2200 kr. og madrass med sommer og vinterside til 800 kr. fra Brio.  Valget sto mellom denne sengen, og sånn biler-seng. Synes begge var utrolig fine på hver sin måte, men ble da den hvite til slutt ! 

Kjøpte også litt småting, til både Nathaniel og til lillesøster Emma Angelica. 

 

2 slike oppbevaringsbokser til Nathaniel’s rom

Målestokk til Nathaniel’s rom

Hello Kitty sutteklut og rangle til lillesøter ! 

Gleder meg sånn til disse tingene kommer, blir skikkelig digg med ny vogn kjenner jeg ! Da skal Emmaljungavogna få lov til å stå i fred til lillesøster melder sin ankomst ! Blir nok også å kjøpe en ny vogn til henne, det får bare tiden vise. Kanskje en Stokke Xplory ? Veldig lyst på i allefall ! 

Noen andre mammaer som har Babyzen vogna/ Troll senga og er fornøyde med de ? 

 

27 kommentarer
    1. Så mye fint! Har ingen av delene. Har sett litt på babyzen, bare synd at ikke sittedele kan snus. Den er sikkert en super tille på reise. Det kan være lurt å ta den med som handbagasje på flyet vis ikke den blir pakket i beskyttelse som f.ek. prampack. Hos blant annet Norwegian ersatter de kun vogner som har blitt ordentlig pakket.
      Vi skal også til tyrkia i mai 🙂

    2. Så fine ting du har kjøpt , senga til Nathaniel var kjempe fin.
      Og Babyzen vogna ser helt super ut , du kommer nok til og bli kjempe fornøyd med den 🙂 🙂 Og gå rundt med svær sportsvognen på sommeren er jo ikke noe særs .. Og du kommer til og elske sving hjul , selv kunne jeg aldri hatt vogn med fire faste hjul igjen .. :P, er så myye lettere med svingbare hjul.
      Selv skal jeg også ha en ny trille nå , og vi tenkte kjøpe en buggaboo bee 🙂 Tenkte kjøpe en meget pent brukt da det er utrolig mye og tjene på det.
      Vil absolutt anbefale deg og kjøpe brukt stokke xplory om dere går for den vogna til jenta deres , ligger veldig mange av dem på finn som er som nye , kanskje bare brukt noen måneder , og da får man jo full pakke med fotpose / babypose og vinterkit til 5-6000 , så absolutt verdt og ta en titt der , Om man ikke ønsker kaste peng ut vinduet da 😉

    3. Nydelig seng! 😀 og vogn! Håper du skriver litt om den når du har fått prøvd den litt.
      Hvorfor ikke gå til anskaffelse av søskenvogn/tvillig vogn (med en nyfødtdel, og en sittedel)? Da slipper du å kjøre rundt med to vogner 🙂

    4. Har ikke råd til en slik vogn selv. Siden jeg ikke har like god lønn som rannveig har trygd…
      Men kanskje når jeg slutter å jobbe og kommer meg på NAV, skal jeg se om jeg får råd.

    5. er veldig enig med Elisabeth Marie, det må jo være så mye lettere med en søskenvogn! Det er jo smak og behag selvfølgelig, men jeg tror det hadde vært mye bedre.

    6. Du har lite å bruke pengene dine på altså. Forundrer meg ikke at dere lever på kredittkort. Å dere som sier hun tjener så fett på bloggen, hun har ikke halvparten av leserne til di som ligger på topp , så penger hun kan direkte leve et godt liv av får hun nok ikke gjennom den. Trur ny typen sin lommebok får kjørt seg kraftig itillegg. Det er “skilsmisse” grunn på lang sikt, just sayin 😉

    7. Hvor får man kjøpt den sengen?:) fine ting. Ikke bry deg om de over. Folk liker å tro de vet alt om andre. Herregud syke kommentarer over.

    8. Julie: Hva er syke kommentarer? Du syns kanskje det er greit at Rannveig og andre snylter på samfunnet, men det syns ikke vi skattebetalere. “Ber til gud om regjeringsskifte til høsten”…

    9. Du burde heller kjøpt en tvillingvogn ja. Når du er alene hjemme på dagtid med to små er det ikke lett å komme seg ut døra når du må ha to vogner.
      Når du først skulle kjøpe reisetrille til én så burde du valgt babyjogger city mini. Den kan klappes sammen med kun en hånd, er lett og tar kjempe liten plass. Beste vogna jeg har hatt noen sinne.
      Om jeg får et barn til så skal jeg ha babyjogger city select, den er genial og kan brukes med to sittedeler, sittedel og bag, sittedel og bilstol osv. Mange forskjellige måter å bruke den på samt mange forskjellige variasjoner med å kunne snu setene osv. Heelt genial.
      Ikke ment som å rakke ned på deg på noe måte, bare et tips

    10. Som en utdannet person med jobb og 3 års høyskoleutdanning på nakken, synes jeg det er direkte urettferdig at en samfunnsnylter til di grader har bedre råd enn det jeg har. Du er rett å slett et dårlig forbilde synes jeg. Det gjør meg rett å slett forbanna å se alt du tar deg selv i å handle, for penger JEG jobber for! Ja, nettopp , din lønn kommer fra mitt blod å svette. Du kunne ha huta deg å begynnt på noe ifjord mens barnet ditt var i barnehage. Å jeg ser du har tenkt å bli jordmor, jeg er utdannet sykepleier, å sykepleier studiet er det du må ta for å komme deg videre til jordmor , må med handa på hjerte si at jeg tviler veldi sterkt på at du blir å klare det, dessverre.

    11. Er litt enig med anonym her oppe ang hva du har råd til.. Men med ny kjæreste som tjener penger, så sier det seg vel selv hvor pengene kommer fra. Har lyst på de kassene med stjerner til gutten min, men syns det er for dyrt med nesten 400 kr for en sånn.

    12. Hun tjener vel sine egne penger gjennom bloggen!En kan tjene opp mot 4000 kr dag,så hva hun bruker pengene sine til er vel strengt tatt opp til henne!!Fine ting du har kjøpt:)

    13. Å poste disse innkjøpene dine er virkelig ikke noe sjekktrekk når du lever på trygd, samt litt bloggpenger. Really. Live within your means.

    14. Jeg har en gutt på 1,5 år og venter en til i oktober 🙂 jeg skal kjøpe en søskenvogn som heter bugaboo donkey. En super vogn som kan kan dras ut til søsken vogn og kan slås sammen så du kan bruke den til bare ett av barna 🙂 det blir som 3 vogner 1 en.

    15. Så søte ting da;)
      Den trilla syns jeg var helt nydelig, men kan man ha den i liggestilling? Jeg har en gutt på snart 2 år, som elsker å gå, men ikke for langt, og siden vi bor i Oslo vi og, hadde den vært perfekt. Jeg har en Emmajungla city cross nå, men den er jeg ikke noe fornøyd med sportsdelen på, den er bare så posete, hvis du skjønner.. Da kunne vi hatt cityen i bhg. Håper på svar, men skjønner hvis du ikke får tid, jeg skjønner hvordan det er å ha en liten gutt og være grvid, er det selv med termin i oktober.Stå på Rannveig du er bare så nydelig. Du er mitt forbilde!! Stå på!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg