Ny vogn,nye negler og gul ettervekst !

Hei igjen kjære lesere 

Nei, jeg har ikke daua, eller føda eller noe sånt.. (heldigvis!) Nå er det faktisk snart 4 dager siden jeg har blogget, herregud… føles nesten som å skulke skolen, haha ! Samme følelse i allefall. Jeg har liksom ikke følt helt for å blogge, selv om jeg har MASSE å blogge om. Blant annet fått meg noen nye råstilige bikinier som jeg må vise dere, men alt til sin tid. 

I dag har jeg da, som jeg nevnte for dere at jeg skulle, for noen dager siden, vært å satt på negler hos søte Nora i Fetsund. Hun har for noen mnd siden startet opp med å sette på negler, og sa faktisk til meg at hun har kunder hele denne uka.  Busy jente ! Hun var i allefall superflink, hadde veldig lyst til å sette på litt sånne diamanter og sånt oppå neglene, men siden vi fikk veldig dårlig tid ble det bare helt enkle negler. Men det er jo så fint, så jeg er superfornøyd uansett ! Får ta diamanter neste gang 🙂

Her er det da ! Nora tar bare 250 kr for å sette på negler på deg, så om du har lyst på nye negler kjempebillig finner du henne HER

Siden jeg ikke kjenner nooooen her i Oslo som kan farge min 1 meter lange ettervekst, fikk jeg Nora til å gjøre det og… det gikk ikke fuuullt så bra, hahahaha… men ikke hennes feil da,bruker til vanligvis depend sin bleiking, og den er SUPERBRA (anbefaler !!!) den er faktisk den eneste som hittil har gitt meg helt blondt hår. Men denne gangen hadde jeg kjøpt en ny fra Loreal, som jeg ville prøve ut. Det skulle jeg ikke gjort, den var helt ræva og jeg fikk pissgul ettervekst med et par brune flekker. Ikke bra :p Sitter faktisk ATM med Davines blondinehårkur i håret , og håper av hele mitt hjerte at den blir LITT blondere i allefall.. og den er jo ganske så superbra den hårkuren, så kanskje ?!!?  Men kommer nok ikke til å gidde å farge over den før neste gang jeg skal farge etterveksten min uansett, som nok blir rett før vi skal til Tyrkia eller mens vi er i Tyrkia… det får bare tiden vise ! Det finnes uansett verre ting her i verden enn gul ettervekst 😉 

Var også å hentet pakkene jeg bestilte her om dagen, på posten ! Blant annet en splitter ny BabyZen vogn til Nathaniel, og guuuud så fin den var… og VELDIG enkel å sette opp og ned når alle “ekstragreiene” er på.

Se så fin ! Fikk jo også Nathaniel’s nye seng fra Troll, men den har vi ikke gidda å tatt ut av pakken enda, den blir nok heller montert i morgen siden jeg og min kjære snart skal hoppe i seng..

Sååå… da blogges vi nok imorgen ! Tidlig på dagen skal jeg  faktisk til barnevernet siden en viss person som driver å terroriserer oss har sendt enda NY helt syk bekymringsmelding på meg, som går ut på at jeg “plutselig ” flyttet til Oslo med Nathaniel….. say WHAT ? Hvis man er en dårlig mor for å flytte til en ny by så finnes det jammen meg mange dårlige mødre her i verden !

Så ja, da skal vi dit og jeg må forklare meg for å ha flyttet. Hvor latterlig patetisk er ikke det ? Men jaja, jeg går med hodet høyt hevet og jeg kommer til å anmelde denne personen for trakassering siden det denne personen driver med overhodet ikke er greit. Forrige gang jeg ble meldt til barnevernet av denne personen var en av påstandene i meldingen blant annet at jeg gikk ut  med Nathaniel i vogna midt på natta på besøk å røyka hasj. Saken ble undersøkt, og såklart henlagt. Vet ikke hva jeg skal gjøre, grine eller le ? Politianmeldelse for blir i lalelfall neste skritt. Noen andre som opplever slik terrorisering fra en bestemt person ? Tips til hva man kan gjøre for å få det til å slutte ? Personen hat tydeligvis et brennende sterkt ønske om å frata meg Nathaniel av ukjente grunner, og gjentatte bekymringsmeldinger er ikke det enseste syke som kommer fra denne personen.Det er blant annet en av grunenne til at jeg ikke legger ut noen som helst bilder av Nathaniel på bloggen. Men noe mere om det kan jeg desverre ikke si noe om siden det er dårlig for min side i denne saken.  

I morgen kommer i allefall også mamma på besøk til oss og skal være her hele helga, i tilegg til hele neste helg også faktisk, noe jeg gleder meg masse til !! Blir så koselig 

Nå skal jeg avslutte ! Vi blogges kjære lesere 

24 kommentarer
    1. Ååh, så fine negler og så utrolig billig! Måtte sende henne melding med engang å spørre om hun har ledig time til uka 🙂
      Å herregud, enkelte folk har så lite liv!!! dessverre finnes det så forferdelige mennesker iblant oss! Anmeld vedkommende til politiet asap, sånn oppførsel aksepteres overhode ikke.
      Lykke til søta <3

    2. de neglene så ikke helt bra ut. tipper de kommer til å ramle av ganske fort siden det der er uv-gel fra hong kong 😉

    3. Hei, den blekingen du eeeegentlig pleier og bruke, får du så blondt hår kun av en farging? Jeg har svart/mørkebrunt hår, tror du jeg kan bruke den blekingen en eller to ganger og få blondt fint hår? Plissvar:)

    4. Hei Rannveig, du må veldig gjerne skrive om hvor lenge neglene holder osv. 🙂 jeg har kjøpt samme settet på ebay en stund siden, men det satt ikke på neglene, og sprakk av veldig fort, men det kan være at jeg ikke er så flink til å gjøre det. Vil gjerne vite hvor lenge de holde seg hos deg.
      Det med bv er latterlig, trenge ikke si noe mer. haha 😀
      lykke til

    5. Herlig å fikse seg når man går gravid ^^Man føler seg likdom litt hvalete, det gjorde hvertfall jeg 😛 hehe
      Påse å ikke oppholde deg for mye i gassen/støvet som kommer fra gele negler… Da disse stoffene trenger seg inn i livmoren. Jeg jobbet tidligere som billakkerer, og det er de samme gassene. Så da jeg ble gravid, kunne jeg ikke oppholde meg på jobb engang… Men noen minutter mens man støper på går sikkert greit.
      Utrolig fine negler altså, ikke minst fin vogn <3 Finnes den i rosa? Trenger trille til sommeren ^^
      Ha en fortsatt fin dag <3
      R<3

    6. Neglene var dessverre ikke bra mtp at det skal være en profesjonell som gjør det? regner med hun er proff på amatørnivå, som det heter 🙂 Ettersom hun har det utstyret der. Det skal IKKE være slik hvit drit nede på kantene, og det er det på alle fingrene dine.. ser ikke bra ut, og faller fortere av da :/

    7. kjøp den fargen til håret som du pleier å bruke, og hiv oppi det gule.Da blir nok håret bra igjen:)

    8. hei 🙂 synes du har tatt bleking/lysfarge altfor langt ut i det andre håret som allerede er tørt og bleket, du risikerer å miste litt hår etterhvert om du gjør det (er selv frisør)!
      hvis jeg selv får gulskjæri håret bruker jeg en fargeskyll med kald farge og bare følger med, ellers kjøp en sølv shampo, fudge sin er veldig god, påfør kun på det gule og la det virke, lykke til 🙂

    9. Bloggutfordring til deg Rannveig, for en mnd framover;
      ♥ day 1: Ditt siste innkjøp
      ♥ day 2: 10 fakta ingen vet om deg
      ♥ day 3: Noe eller noen du savner
      ♥ day 4: Dine 3 yndlingssanger akkurat nå
      ♥ day 5: En sang som får deg til å gråte
      ♥ day 6: En ting du aldri kommer til å gjøre
      ♥ day 7: Favorittmaten din
      ♥ day 8: Et 3 år gammelt bilde av deg
      ♥ day 9: Smykkene dine
      ♥ day 10: Et bilde av deg selv tatt i dag
      ♥ day 11: Et bilde av håndskriften din
      ♥ day 12: Mobilen din
      ♥ day 13: 5 ting du ønsker deg
      ♥ day 14: Noe du er redd for
      ♥ day 15: Rommet ditt
      ♥ day 16: En sang du er skikkelig lei av
      ♥ day 17: 10 personer/gjenstander du ville tatt med på en øde øy
      ♥ day 18: Et bilde av deg selv som barn
      ♥ day 19: Innholdet i vesken din
      ♥ day 20: Parfymen du bruker
      ♥ day 21: Din verste uvane
      ♥ day 22: Dine 5 yndlingsvesker
      ♥ day 23: Nattbordet ditt
      ♥ day 24: Et bilde av deg med en gang du har våknet
      ♥ day 26: Favorittproduktet ditt akkurat nå
      ♥ day 27: En sang som beskriver hvordan du føler deg i dag
      ♥ day 28: En vits/sketsj du syns er morsom
      ♥ day 29: En kjendis du ligner på
      ♥ day 30: Den rareste tingen du ha

    10. Neglene ble kjempe fine 🙂 og super fin vogn 🙂
      Jeg opplever selv en del med bv. Heldigvis tror de på meg, men en bestemt person har sagt ganske mye som er langt over streken av sannheten! Ikke så ille som de påstandene du får men. Jeg blir beskyldt for å ikke gi sønnen min mat, tør bleie og klær! Egentlig veldig rart da jeg har en liten gutt som er godt over 12kg! Men enkelte folk må bare ødelegge..

    11. Hei Rannveig, Jeg er ikke din største fan og synes mye av det du gjør og skriver er hinsides. Men den trakasseringen du opplever fra en “Viss” person, den unner jeg ikke min verste fiende. Du kan ta det helt med ro. Han kommer ingen vei. Den eneste måten han faktisk kunne ha kommet noen vei, var at dere har delt foreldreansvar (som er et skjema dere blant annet kan fylle ut rett etter fødsel, og som begge på skrive under på) Dersom du har foreldreansvar alene, så kan du flytte hvor du vil uten hans godkjenning. Også utenlands. Du trenger hverken underskrift fra han for å få pass eller noen ting, og det er ditt fulle ansvar hvor barnet bor, går på skole osv. Du kan derfor ta det helt med ro. Du kan anmelde han for trakassering (saken vil selvsagt bli henlagt, men det er greit å ha gjort det “formelt” kjent at han trakasserer deg). Noe annet kan dere ikke gjøre. Han kan selvsagt gåt il sak mot deg i barnefordelingsspørsmålet. Og der vil det legges det utelukkende vekt på barnas beste og tilknytningen barnet har til en omsorgsperson. Du skal være spinn kokos klin gæærn (rusproblemer, vold, omssorgssvikt) om retten skal finne på at han, som aldri har hatt noe samvær med sønnen sin, skal få omsorgen til fordel for deg. Det finnes selv eksempler på mødre med rusproblemer som blir funnet bedre egnet til å ha omsorgen enn en far. SÅ du kan ta det helt med ro også her. Han kan selvsgat spille på dine mange “umodne” valg, og at du har dratt sønnen din ut av sitt kjente miljø til fordel for en type du ble gravid med andre gang du traff ham i Oslo. Men dette har han ingenting med. Skulle denne “visse” personen true deg på noen måte, så er det svært viktig at du går til politiet. Du som mor er imidlertid forpliktet til å legge til rette for at faren skal ha samvær med sønnen sin. Han har krav på det. Dersom du nekter ham det, er du ikke mye bedre enn han. Å flytte 100 mil unna faren til et barn er aldri noen god avgjørelse. Dersom du har en far som faktisk ønsker å stille opp å ha samvær med barnet sitt. Da begår du et overgrep mot han ved å flytte. Dersom han ikke har vist noen interesse for barnet tidligere, og heller ikke har ønsket noe sanvær, men vare gjør dette av pur faen, så kan han bare angre.

    12. Hei, den blekingen du eeeegentlig pleier og bruke, får du så blondt hår kun av en farging? Jeg har svart/mørkebrunt hår, tror du jeg kan bruke den blekingen en eller to ganger og få blondt fint hår?

    13. Du anonym over her,du har nok ikke heilt rett når du sier barnefedre har vanskelig for å få omsorgsrett,er ikke så vanskelig i dag som det var før.Har selv opplevd at en far som var langt fra skikket til å få barna,glatt fikk de, og der var det ingen ting å ta mor for,må sies at saken skal opp igjen,grunnet far ikke egnet til omsorgsrett,så alle saker er nok ulike.

    14. Hei! Liker deg godt ! Er selv snart tobarnsmor og synes du klarer deg kjempebra 🙂
      Kjempetrist at du blir trakkasert på den måten. Vil anbefale dæ å anmelde han snarest for ungen din sin skyld. Da vil han få en kanskje få en advarsel. Vis dem de skriftelige bevisan du har og spør dem om råd. Da vise du nu hvertfall at du tar ansvar og ikke finn dæ i det.

    15. Veldig fin vogn du har fått deg , virkelig lekker 🙂
      Utrolig kjedelig det med BV da , er jo neppe noe kjekt og få bekymringsmeldinger på seg i hytt og pine. Jeg har heller ikke tiltro til BV , så jeg hadde blitt kjempe bekymret over og hatt masse meldinger der , men det er meg da !! Om noen leverer falske meldinger til BV så må du anmelde dem for det , da bruker dem ressurser som burde vært brukt på barn som lider , og det synes jeg er ille …,
      Det du må gjøre er jo og få stoppet att denne personen tar personlig kontakt med deg , dere må ta alt over offentlige møter. Om det er slik att denne personen ønsker og har ønsket samvær med Nathaniel hele tiden , så vet jeg ikke hvordan BV vil stille seg til det. Alle barn har jo rett til kontakt med sine foreldre , så langt det lar seg gjøre .. Og om den ene da saboterer samvær og det blir rettsak så kan man stille veldig dårlig. Så lenge en far er oppegående og intet annet taler for att han ikke kan ha barnet , så vil det se dårlig ut og flytte meget langt fra hverandre .. Det vil ikke se ut som man har gjort det beste fra barnets ståsted.
      Håper uansett att dere kommer til en løsning alle kan leve med , og att ting roer seg 🙂
      Masse lykke til !! 🙂

    16. Alltid brukt depend sitt blekemiddel, superfornøyd! Tilfeldigvis kjøpte jeg også en annen for jeg hadde lyst å prøve den ut. Kjøpt på cubus så er sikkert loreal, garnier elens sin. Gul ettervekst, og håret ble ødelagt av å bruke den blondshampooen som følgte med, knus tørt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg