Kjempekoselig lørdag med familien !

Hei igjen kjære lesere 

Som jeg nevnte for dere, så har vi min mamma og Nathaniel’s bestemor på besøk denne helgen, noe som er kjempekoselig ! Vi har koset oss masse ute i finværet i stort sett hele dag. Er så utrolig fint vær her i Oslo for tiden, og gleder meg masse til sommeren til det VIRKELIG blir varmt og godt ute. Og når det er så fint vær ute, så strømmer såklart alle mulige mennesker ut… men heldigvis fant vi oss en plass ute på Villa Paradiso. Willem hadde spist der før, og sa de hadde god mat. Og det hadde de virkelig ! Nathaniel fikk seg også ikke noe værre enn en barneparaplydrink, hehe ! Han var sååå fornøyd med den, og såklart også maten, som var kjempegod. Bestilte pizza til alle sammen, men fikk desverre ikke tatt et bra bilde av pizzaen siden kameraet mitt gikk tom for strøm akkurat da. Her er hvertfall noen bilder fra dagen i dag !

Min pizza, fantastisk god !

Nathaniel’s flotte barneparaplydrink !

Smiiiil !

Stolt bestemor og fornøyd liten gladgutt

Vår lille familie <3 Willem, Nathaniel Chrisander og lillesøster Emma Angelica i magen <3 Legger jo aldri ut bilder av eller med Nathaniel på, men tenkte å vise dere vår lille flotte familie samlet siden mange har spurt om nettop det:) 

Ellers i dag så har vi både montert seng ( eller Willem har montert seng, haha ! )Som da var juniorsengen til Nathaniel, og Nathaniel var veeeldig ivrig til å hjelpe han med å montere, skulle skru skruer og greier. Haha, han er blitt så utroooolig stor og utviklingen hans for tiden bare skyter i været ! I I skrivende stund ligger han faktisk å sover utrolig søtt, i nettop juniorsengen sin. Gikk overraskende fint med overgangen fra sprinkelsenga, han elsket den nye sengen sin og har gått selv å lagt seg oppi der mange ganger i dag. Søtnosen, og stoore store gutten vår !

Har også vært å shoppet litt, skulle vel egentlig bare i butikkene for å finne et nytt tørkestativ ( gamle brøt sammen her om dagen, haha!) og nye lakener til den nye senga til Nathaniel siden sprinkelseng lakene jo ikke passer til den. Meeen… endte jo opp med litt mere enn planlagt da…. 

Nytt sengetøy til Nathaniel. Det sengesettet i midten i sateng har vi til vår seng og, og det er bare kjempemykt ! Så måtte ha det til han og når jeg så det i hans dynestørrelse, hehe 😀 

Ting til lille prinsessa vår ! Det “prinsesse” skiltet har jeg helt likt i til Nathaniel og , bare med “prins” og i blå. De er så utrolig nydelige !

Ooog klær til både prinsen og prinsessa mi ! I tilegg fikk de begge litt av bestemor, og hun hadde faktisk også sydd en Lukkha ( aner ikke hvordan det skrives !) til Nathaniel. For de som ikke vet hva det er, så er det et samisk plagg. Den var bare helt nydelig, akkurat nå orker jeg ikke å gå å hente den å ta bilde men skal virkelig vise den til dere. Snille mamman min ! Hun har også “bestilt” Mariusgenser i hvit og rosa til meg, av venninnen sin. Åh, jeg gleder meg, hatt lyst på sånn lenge nå !

Nå skal jeg avslutte, for nå tror jeg alle er temmelig slitne ! Willem har nettop gått å lagt seg, mamma ser på TV og jeg skal å ta kvelden akkurat NÅ. Såå, da blogges vi nok imorgen så håper jeg dere fantastiske lesere har hatt en strålende fin dag, det har i alle fall vi ! 

Smask 

40 kommentarer
    1. Søt gutt! Det var kjekt å se deg uten duckface tryne :p
      Flott dame med kjekk mann; fint par og fin familie!

    2. For en herlig gutt du har, og en flott mann. Du burde virkelig være stolt av de. Ønsker deg/dere alt godt.. 🙂

    3. Så flotte bilder , dere er virkelig en herlig liten familie 🙂
      Også så stor Nathaniel har blitt da , han har virkelig vokst siden sist du hadde ute bilder av han .. Er liksom ikke baby lenger nå 😉 Kjempe skjønn er han hvertfall , du har all grunn til og være stolt mamma !! 🙂

    4. Og der var ungen igjen. Ikke legge ut bilder av han du liksom. Alle kan se han på instagram støtt og stadig. Du er så smart du.

    5. Utrulig fine bilde.. ser ut så dåke har kost dåke kjempemasse 😀 Du e ei flinke mor du rannveig 🙂 Sjønna kje koffor folk skal sitta å slenga drit til deg.. da koke inni meg kvar gong eg lese da. di kan tydligvis ikkje ha da bra med seg sjølv. Men da e no bra di har funne ein måte å føla seg bedre på 🙂 Du virka så ein sterk person så ikkje tar da inn øve deg 🙂 Men eg må virkeli sei at du va KNALLFIN uten extension 🙂 å for ein fine familie 🙂 Kosa dåke masse 🙂

    6. Skjønner ikke hvordan folk klarer å finne noe å pirke på uansett.. Du er sterk! Så stor han har blitt! For en fin familie 🙂 og ikke minst: så utrolig fin du er med kort hår! Ser veldig voksen ut, det kledde deg! Nyt tiden med moren din 🙂

    7. DU VET DU KAN BLI SMITTET AV FARLIG SYKDOM HVIS DU SPISER SPEKESKINKE??? herregud rannveig………. jævla idiot

    8. Hahahaha smitta av farlig sykdom for å spise spekemat? Trur jeg ler meg ihjæl…har hatt to unger, spiste alt jeg…
      Men noen måååå bare finne noe å henge seg opp i her hos Rannveig…men det driter hun i, jeg og hahahaha. Patetiske folk… Var ei som spurte meg hva slags diagnose jeg hadde, som likte Rannveig Heitmann hahaha… “Bloggesyken” svarte jeg, og lo for meg sjøl.
      Flott familie Rannveig – gled deg over dem, og vesle prinsessa…så får andre si hva de vil…Klem og god søndag til deg og dine <3 <3

    9. Hahaha le så mye du vil av at man ikke kan spise spekemat når man er gravid;) men det er fakta. Står på alle steder om hva man fraråder gravide! Man kan få taxomoksplose eller hva det heter, som er livsfarlig for gravide og baby i magen. Meeen whatever, er heldigvis ikke mitt barn

    10. Jeg tenkte også jeg ville si litt om det med å spise spekeskinke. Jeg er selv gravid og har derfor satt meg litt inn i ja og nei-mat for oss som er gravide. Grunnen til at gravide frarådes spesifikt spekeskinke skyldes at den kan inneholde en Listeriabakterie, det er en bakterie som finnes naturlig i vann, jord og råvarer. Den kan finnes i en rekke ulike matvarer. Listeria smitter først og fremst gjennom matvarer som spises uten oppvarming, og matvarer som oppbevares lenge i kjøleskapet, som skivet kjøtt- og fiskepålegg på slutten av holdbarhetstiden. Andre smittekilder kan være røkelaks, upasteurisert melk, myke og halvfaste oster av upasteurisert melk/rå melk, muggoster eller spekemat.
      Altså vil det være trygt å spise parmaskinke om den er varmebehandlet eller stekt samtidig med pizzaen 🙂 Men, som regel så legges parmaskinke på etter endt steketid. Ettersom vi ikke vet hva som er gjort eller bedt om på pizzaen Rannveig har spist så syntes jeg det er feil å gå til angrep uten å være sikre 🙂
      Men, det er klart at listeriabakterien er farlig, og den kan i verste fall medføre til død i magen eller rett etter fødsel. Så vi gravide bør være litt forsiktige 🙂
      Håper du har en problemfri graviditet og at alt er bra med prinsessa i magen 🙂

    11. Om man tester positivt på toxoplasmose prøver hos legen som alltid tas på svangerskapskontroll den første stunden, så skal man prøve å holde seg unna spekemat. Men det er helst i utlandet st det kan være farlig. Legen min sa til meg at det er skjeldent man blir smitta, og han hadde bare hørt om to tilfeller, og det var begge i utlandet. (Gran canaria og Tyrkia) så dere som bitcher om at hun MÅ holde seg unna det burde jo kanskje heller lure på om hvilket svar hun fikk på blodprøver……….

    12. Åh, for en fin familie dere er! 🙂 Har faktisk savnet å og se Nathaniel, han er så nydelig da! 🙂 Kos dere i finværet<3

    13. Haha Anita, dummeste jeg har hørt. Les på matportalen. Man skal holde seg unna kjøtt som ikke er behandlet. Meen dere får jo bare gjøre som dere vil! Skjønner ikke hvorfor man skal ta sjangsen men!
      Og Linda, rart at nathaniel ligner på w, han er jo ikke faren

    14. Hvorfor lese bloggen til Rannveig, når en alltid må legge igjen negative kommentarer ??? Rannveig, jammen er du tøff!!! Og skjønn!!! Og for enn flott mann! Lykke til! Hilsen mor til 2

    15. Særiøst du her over! Greit å tenke og synes at en unge er mindre søt men da kan man holde det for seg sjøl! Er enig om at ikke alle barn er like heldige med utseende men holder det for meg selv! Kan bare tenke meg kor sårende det er for rannveig å høre sånn for mødre er barna deres de vakkreste!

    16. Hvorfor pirke på absolutt ALT Rannveig foretar seg ?!!
      Må være skikkelig kjipt og være så lei og negativ ovenfor ett annet menneske slik som enkelte av dere er her i kommentar feltet. Hva med og smile og være glad , og kanskje si noe positivt en gang i blant ?!
      Man må virkelig ha ett leit og trist liv , om man alltid er like negativ og alltid har ett behov for og rakke ned på andre .. Håper R tar det med ett stooort smil , da det er dere som ALLTID som kommenterer negativt som sliter , har man da bra trenger man ikke dytte andre ned i søla , så det så !! 😀
      Og greit nok att spekemat kan være farlig og spise for gravide , men det går da vel an og formidle det på en grei og hyggelig måte uten og være frekk 🙂

    17. Charlie: Er det mulig å i det hele tatt skrive en slik kommentar? Han er en nydelig unge, akkurat som ALLE andre barn…skjerp deg!

    18. Jeg fikk min Mariusgenser i går:D hvit og beige;) De er så fine!! Håper du har hatt en fin helg snuppa:)

    19. så utrolig koselige bilder! dritt lei av å lese de negative kommentare, rannveig virker som en utrolig god mamma for ntahaniel! han er en blid og fornøyd gutt! stå på 🙂

    20. Du burde absolutt ikke spise spekemat som ikke er varmebehandlet eller fryst ned, når du er gravid! Du kan være uheldig å få i deg en bakterie som gjør at babyen dør i magen uten at du merker noe. selvom dette er ekstremt sjeldent, så ville jeg ikke spist det. Tenkte på pizzaen du lå ut bilde av 🙂 ha en fin dag!

    21. Jeg spiste spekemat OG sjømat da jeg gikk gravid…. Gutten min er helt fin, og da mener jeg HELT fin? Om man spiser spekemat hver forbanna dag så ja, da kan det bli farlig, men det kan være like farlig å spise for mye av hva som helst……. Herregud, skjerping folkens!!!!!

    22. Anita: Jeg har fått 4 barn, og jeg har ALDRI måtte ta blodprøve for toxoplasmose. Det er ikke en rutine blodprøve som alle tar de første gangene man er på kontroll. Det er bare tull. Kanskje noen legesentere gjør det, men det er ikke vanlig.
      Rannveig: flott familie du har.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg