Københavntur og 3D ultralyd

Noe vi lenge har tenkt over, er å bestille 3D ultralyd siden jeg vet jeg vil gjøre det denne gangen og. Hadde 3D ultralyd med Nathaniel, og det var rett og slett bare en helt fantastisk opplevelse. 

Så da har vi da bestilt en 3D ultralydundersøkelse den 11 mai, nærmere bestemt i København, faktisk ! Siden vi bestemte oss for å dra på en liten familietur dit om to helger, noe vi gleder oss masse til ! Så nå må jeg bare finne ut hva vi kan gjøre der borte den helga, hehe… sånn sett bort i fra ultralyden vi skal på. Tenkte på noe badeland eller noe sånt, siden Nathaniel synes det er veldig gøy. 

Blir jo å være bare 23+1 på ultralyden, noe som er liiiitt tidlig, men tror det blir en kjempekoselig opplevelse uansett. Med Nathaniel var jeg 27+0 på 3D ultralyden. 

Klinikken vi skal dra på driver med såkalt “naturlig 3D ultralyd” som er en ny type ultralyd hvor man får se bilder som er mye klarere og ligner mye mere på et menneske enn vanlig 3D. Så jeg gleder meg bare masse nå, blir koselig å se lillesøster i magen igjen, og ikke minst… få bekreftet at det faktisk er en lillesøster, og ikke en lillebror vi venter, før vi går til innkjøp av rosa vogn og hele pakka ! Hahahha ! 

Blir nok litt shopping der borte og, både til min lille prins og til min lille prinsesse siden jeg synes de har veldig mye fine babyting i Danmark ! Var jo der da jeg var gravid med Nathaniel og, faktisk på nøyaktig samme tidspunkt i graviditeten og, var der fra jeg var 22 til jeg var 23 uker på vei.. og det er helt tilfeldig at det blir nå og ! Litt morsomt å tenke på 🙂 

Legger med et bilde av “naturlig” ultralyd slik at dere kan se forskjellen ! 

Betaler forresten 1500 kr og får da med en DVD-film av ultralyden på 20 minutter sammenhengende, 5 bilder printet ut i farge, 30 bilder printet ut i sort/hvitt i tilegg til en DVD med alle bilder lagret på. Synes det var kjempe mye for pengene, på ulralyden med Nathaniel fikk jeg bare skrevet ut 2 bilder og betalte 1200..  timen varer i 45 minutter 🙂

 

Noen andre som har vært på denne nye typen ultralyd?

Og noen som har tips til familieting man kan gjøre i Køben ? Hadde satt pris på tips !! Tenkte forresten å legge ut litt bilder av Nathaniel sitt soverom litt senere, hvis det er interesse for det. Noen som vil ? 🙂 

Smask 

16 kommentarer
    1. Hva er vitsen med å dra på badeland når du først er i København? Det gjør dere jo hele tida i Norge – mister litt poenget med å dra på tur da?

    2. Er anbefalt å ta 3D ul fra uke 27 og oppover, men har selv når jeg er i uke 24-25, noe som også er ganske tidlig 🙂 Gleder meg masse!
      Gleder meg også til å se bildene dine, håper du legger de ut 🙂

    3. Dyrehagen der er helt super 🙂 De har også et tivoli, vet ikke om det er åpent bare på sommeren eller hele året men der hadde nok både store og små hatt det kjempegøy, selvom du ikke kan ta karuseller da :p

    4. Så utrolig spennende 😀 København er et helt fantastisk fint sted!! ;D
      De tar faktisk lik pris for for 3D bilder med CD og bilder for 1 500 kroner på Jessheim også, men det er fra uke 28 da ;D
      Ha en fin uke videre Rannveig, jeg digger bloggen din!! 😀

    5. Jeg var nettopp i København med min lille gutt på 11 mmd, jeg har vært der mange ganger før men første gang med baby nå. Vær forberedt på at København er en “vanskelig” by hvis du har med baby. Skal du på resturant er det så og si umulig å få lov å ta med barnevogn inn, denne må stå utenfor noe som er helt dust ettersom folk stjeler, det er også sjeldent at restaurantene har barnestol! Så lurt å begynne på resturantbesøk en stund før man skal spise og mini blir sulten. Barnesete i taxi er også ikke normalt, de sier at barn under 3 år sitter på fanget. Jeg måtte betale taxi sjåføren når jeg skulle til flyplassen for å hente sete på stasjonen og levere det igjen etter han hadde sluppet meg av.
      Dere kan gå i København zoo, det er super kjekt for store og små! Anbefales!!!

    6. Jeg tok 3D og fikk mange filmer og bilder for 1500, så finnes steder i Norge med samme pris. Jeg var i Oslo.
      Jeg tok det siden min bestemor var syk grunnet kreft, så jeg ville at hun skulle se Maria før hun døde. Og flaks jeg gjorde det, for hun tok sitt siste pust noen få uker Maria kom til verden.

    7. Spennende:) Jeg har termin 9.9.13 og har bestillt på Ultralydklinikken i Bergen i midten av juni, og er da 28 uker på vei:) Klinikken åpnet i fjor, og har dermed helt nytt utstyr. Betaler 1200kr for samme pakke som du ha blitt tilbydd i Kjøbenhavn;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg