Jordmorkontroll + magebilder

Hei igjen kjære lesere 

 

Ble dårlig med blogging i går, prioriterte heller kos med min fantastiske kjæreste og mamman min. Ble biff og digg tilbehør til kvelds, nam nam !  Angående mitt forrige innlegg om outfite’t, så må jeg le litt.. hahahah, det så HELT greit ut, ikke trashy i det hele tatt. Men, alle har forskjellige meninger, og dere som må sitte å ytre meningene deres anonymt skal også få ha deres.Herregud..for all del 😉  Jeg er hvertfall glad for at jeg har selvtillit og guts nok til å si mine høyt og stå for det… men herregud, ikke alle kan være like ! Da hadde jo verden vært kjedelig. Vi TRENGER også feige og umodne drittunger her i verden. Meeen, nok om det !

I dag har jeg og Nathaniel vært på min første svangerskapskontroll hos jordmor her i Oslo. Mamma skulle også egentlig være med, siden hun ville det. Men hun var syk, så vi dro da opp alene. Jordmoren var kjempegrei og utrolig koselig, men jeg hadde uheldigvis sett feil på tidspunktet så vi rakk ikke å gjøre alt man skal gjøre på en svangerskapskontroll. Fikk i hvertfall sjekket urinen, den det er ganske viktig å følge med på når man er gravid. Og den var perfekt, ingenting galt. Fikk også med et papir om tips til å unngå halsbrann, siden jeg sliter noe GRUSOMT med det om dagen. Hver bidige kveld… er noen ganger så ille at jeg bare har lyst til å gråte. Men skal dra å prøve å få tak i noe på apoteket i dag som lindrer. 

Etter kontrollen trillet jeg og Nathaniel hjem igjen og satt oss i bakgården og han fikk springe masse rundt selv(selvfølgelig mens jeg satt å så på han da) . Jeg er litt redd for å la han løpe rundt siden jeg er redd det skal ligge noe farlig på bakken eller noe sånt. Men går jo bra, han koste seg sååå masse i det KNALLfine været. Savner ikke å bo i Finnmark for å si det sånn, eheheh.. Så vi var da ute til det var lunsjtid, så gikk vi inn, spiste, og nå ligger gullet å sover luren sin.  Ellers fikk jeg med meg en masse svangerskapsbøker/brosjyrer på svangerskapskontrollen: 

Hadde ingen av disse fra før av, bortsett fra en litt gamlere versjon av “svangerskapsboken” siden jeg jo også fikk den da jeg var gravid med Nathaniel. Og nå skal jeg tvinge Willem til å lese pappabladet når han kommer hjem fra jobb, hehe ! Neida…  synes han er kjempeflink til å sette seg inn i svangerskapsrelaterte ting og interessere og inkludere seg selv. Jeg kunne ikke funnet en bedre pappa til mine barn <3 

Og for å være snill tenkte jeg å slenge med noen bilder av fiine Emma Angelica magen <3

22+3 i dag(22+4 ifølge jordmor da..) , tiden bare flyyyyger ! Nå har vi også montert vugga som lille prinsessa vår skal arve fra Nathaniel. Blir jo mest sannsynlig ikke å bo her fram til fødselen da, siden vi er på utkikk etter noe nytt p-g-a det er veldig upraktisk med to barn i femte etasje uten heis. Vi har veldig lyst å kjøpe noe eget sammen og, så vi får se hva som skjer !

Nåå skal jeg avslutte å rydde litt til i leiligheten før gullet vokner igjen ! Så da kan vi jo bare blogges senere eller noe

Smask 

 

 

41 kommentarer
    1. Flott mage og en flott jente er du;)
      Men trodde virkelig du tulla når du viste outfit for familieselskapet i forrige innlegg…
      Jaja, nok om det:)

    2. Blitt stor allerede jo 🙂 Men man blir jo som regel større andre gangen . Har ei på 9 måneder nå og ønsker en til med ikke så alt får stort mellomrom .

    3. Hvis du mener at det antrekket du hadde i går var passende, så er det nok du som ikke har selvinnsikt og har på skylapper. Det viser jo også i kommentarfeltet hva folk mente. Ser ut som om du har en kjæreste som også liker en slik utfordrende stil, så da er det ikke enkelt for deg når du selv på hjemmebane ikke har noen som har litt fornuftig sans. Det antrekket var bare ikke passende. Forstår det sånn at du har et enormt stort oppmerksomhetsbehov, noe som er veldig vanlig blant jenter med dårlig selvtillit. Kan faktisk ikke forstår hva som er lekkert med kjempekort skjørt og altfor liten topp….

    4. Jeg syns seriøst at antrekket ditt var heeeelt upassende i barnebursdag, du er jo voksen nå å burde kle deg mer som det når du skal i barnebursdag hvertfall? Selvtillit har liksom ikke så mye med det å gjøre slik du kledde deg i går, hvem som helst kunne kledd seg slik. Det er bare ikke passende i en slik sammenheng. Man kunne jo se trusen din omtrent. Du hadde jo sett 10 ganger bedre ut i et mer classy voksent antrekk, du med den rålekre kroppen der 🙂
      Uansett, du har fått deg en fin babymage, som vokser bra 🙂 spent på å se hun 😉

    5. Herregud Rannveig. Selvtillit kaller jeg å kunne kle seg PENT uten å bli nødt å ha behov for å vise frem alle fordeler for hele verden. Det er en egenskap du faktisk ikke har.

    6. Kunne ikke vært mere eni med dæm åver 🙂
      Du ser døds bra ut , men ikke rette antrekket dit du sku. Vært nåkka anna om du sku på byen.
      Får fin det var du, ingen tvil om det.
      Trudde å det va en spøk. Trur det nu enda. lite stønt får å provosere, tjæne dæ litt mere læsera 🙂
      Å det træng du ikke, får du har så fin blogg, så ikke ødelægg den!
      Digge bloggen din <3
      Å nydelige prinsessemagen <3
      Så arti med bilder som du deler 🙂 både magen å outfits å div. På tide med leiligheta snart?

    7. Du sier at folk får ha sine egne meninger men di som har andre meninger enn deg er nån umodne drittunger???! Haallo haue! Du er så blottet for selvinnsikt å dobbel moralsk at det halve kunne vært nok. Det va faktisk ikke bare anonyme som sa det va rett å slett fælt! Har aldri sedd så mye negative kommentarer på bloggen din før, hvor så få av di som støtter deg til vanlig faktisk støttet deg i det innlegget der. Det var forferdelig VONDT å se hva du annser som greit å gå offentlig i. Ærligtalt, du er så umoden.

    8. Vet du, att det anntrekket ditt fra i går er jo selve definisjonen på trashy. Når man får større pupper må man ofte opp en størrelse i topper og minikjoler siden puppene faktisk tar plass. Når toppen blir så liten att alt tyter ut, vell, det ser rett og slett trasi ut. Og hold in delen på strømpebuksen skal ikke synes. Du har en knallfin kropp du bør være stolt av, men å vise fram alt du har av pupper og lår er ikke fint. Fikk svigers se glufsa når du bøyde deg liksom? Det er ingen som mener du skal gå i burka eller joggebkse, men toppene diner er for SMÅ i størrelse, og glufsa di bør jo være forbeholdt mannen din og ikke alle som står bak deg når du bøyer deg.

    9. Du har en flott fogur å vise frem, Rannveig. Og fine magen din! Antrekket ditt var fint, og til dere som hadde så imot toppen hennes (og hele antrekket forsåvidt..) VÆR GLAD HUN HADDE PÅ SEG CARDIGAN. Hun er jo ikke helt skutt heller, som mange av dere tror. Dessutten vil jeg si det er normalt å gå slikt, bedre det enn en hullette strømpebukse og klær som nesten ikke dekker til noe. 🙂
      Forresten så synes jeg håret ditt var fint ordnet, kunne du engang vise hvordan man lage slikt?

    10. Du over her, vil da visselig si at den outfiten dekker nesten ingenting , så du burde ordlegge deg litt smartere om du skal tale rannveig’s sak. Jeg synes det er rart at du er i en omsorgssak med barnefaren å enda holder du denne bloggen oppe å fortsetter å gir deg totalt faen. Jeg kan fortelle deg såpass at den taler så absolutt ikke for din sak. Du tror du er urørelig, å at ingen kan ta ifra deg nathaniel. Der tar du kraftig feil. Bare det at du har en gi faen holdning å alt du klarer spy ut av seg på den bloggen her tilsier at du er umoden. Umodenhet er noe av den største årsaken til unge mødre mister omsorgen for barnet sitt. At ikke advokaten din har fortalt deg at du ikke burde blottlegge deg sånn her er jo helt sykt. Eller kanskje han har det men du gir bare faen? Du er som en trassig 3 åring. Det er nok mange faktorer som vil gi mortparten et overtak (utifra det jeg ser) at du skriver her på bloggen at du blir gravid med en random fyr å tar med deg barnet ditt fra hjemmet hans å nettverket hans på kort tid er vel neppe bra heller. Du skriver at du va bestemt på abort men ombestemte deg for ny typen ville ha barnet å dere skulle bli en familie osv, hva skjer om han går ifra deg? Blir du å klare det? Du beholdt barnet pga han skulle hjelpe deg. Dette er ting du legger ut i all offentlighet , som egentlig du skulle ha holdt for deg selv . Synes det er trist for jeg tror du er en flink mamma, bare litt for kort tenkt å umoden.

    11. Haha! Det går ikke Ann å gjøre annet enn å le av deg! Spørsmålet er om de 60 menneskene som faktisk har kommentert at det antrekket var totalt upassende alle bare er dumme drittunger, eller om det faktisk er deg som er det 🙂 Grow a brain…

    12. helt utrolig hvor mange dritt kommentarer du mottar Rannveig.. Godt å se at du hever deg over dem!!!
      Syns du er fantastisk nydelig jente, en flott mamma ! Å du har så sannelig kropp å ansikt til å vise frem så stå på du ! 😀
      Så utrolig nydelig bebis mage <3 tihi... kommer du til å vise ett ansikts bilde av den lille prinsessa nå ho er født så fansa dine får se ?? 🙂

    13. Jeg vil faktisk påstå at det handler mer om å vise respekt og anstendighet ovenfor de man er invitert av og kle seg etter hvilket arrangement mant er bedt i. Når du publiserer slike bilder kan du ikke forvente noe annet enn at folk kommenterer, så du legger jo opp til det selv. Da burde du vel kanskje tenke deg om to ganger før du legger ut ett innlegg som kan oppleves som provoserende om du ikke ønsker så mye negativitet

    14. Til “voksen mamma” over her. Du fremstår ikke særlig voksen i måten du skriver og ordlegger deg på. Tvert i mot. Fascinerende at du skriver om umodenhet på en måte som får meg til å tenke at du er ganske så umoden selv. For det første uttaler du deg om saker du utenkelig kan ha mye kunnskaper om, av å kun lese Rannveig sin blogg. For det andre bør du lære deg forskjellen på “å” og “og”. Hadde teksten din vært litt mer velformulert, kunne jeg faktisk vurdert om jeg skulle vært enig med deg.

    15. Haha. Visste ikke det var en norsk tentamen jeg satt å skrev på! Det var også den minste bagatellen i verden å henge seg opp i! Så derfor er ikke du enig i hva jeg uttaler meg om, for jeg ikke sitter inn “og” “å” , der det passer deg? Ja du virker jo iallefall veldig voksen av deg! Vil overhodet ikke si jeg virket umoden, da jeg prøver forklare henne hva utfalle av fjortiss bloggen kan bli ! Jeg uttaler meg om ting hun har skrevet, som jeg har lest her på bloggen , så ja, jeg vet jo hva jeg snakker om.

    16. Legger aldri igjen kommentarer på blogger jeg leser, men det du hadde på deg i bursdagen tok jo helt kaka… Virkelig… Det går ann å kle seg anstendig OG være sexy på samme tid, men det der var bare trashy… Beklager.. Greit du er ung og sprek og det der, men alikevel.. Kle på deg!

    17. Du bør jo kanskje ta et hint når sååå mange kommenterer antrekket. Du fremstår som veldig umoden, men jeg tror fortsatt at du gjør det for å provosere. Bare vær litt forsiktig hvis du faktisk er i en sak med bv. Du så vel hva som skjedde med malinelskerlucas? Nå regner jeg med at det ligger mer bak i den saken altså, og jeg tviler ikke på at du elsker barna dine over alt på jord, men du bør tenke på langtidskonsekvensene av det du legger ut på nettet.
      Ellers må jeg si at du har en nydelig babymage og ønsker deg masse lykke til videre 🙂

    18. Hvorfor skal dere bry dere om hva andre har på seg? Er det virkelig så provoserende at det ødelegger hverdagen deres så mye, at dere tror dere har rett til å slenge med leppa? Enkelte av dere skulle virkelig prøvd å fått så mye dritt mot dere, som Rannveig får. Hva får dere egentlig til å tro dere kan slenge alt dere bare ønsker, selv om det er en offentlig blogg?
      Dere mødre som er så “voksen” (men egentlig ikke eier noe som kalles folkeskikk). Er dere så voksen som dere skal ha det til? Hvem faen sitter å dummer seg ut på denne måten med å fortelle at dere er mye ordentligere (og alt det bullet) enn hva Rannveig er. For deres eget beste, vil jeg be dere om å slutte. Slutte med å slenge deres mening hele tiden. Av og til er det lov å holde ting for seg selv, uten å måtte slenge med leppa hele tiden. Det sier mer om dere, enn Rannveig, som dere har så fryktelig imot.
      Selv er jeg ikke mor eller eldre enn dere, men klarer å skjønne at dere faen ikke er så voksen som dere skal ha det til.

    19. Kan det ikke tenkes til at noen faktisk prøver hjelpe henne? Hun er jo tydeligvis ikke i stand til å vite sitt eget beste (som enhver oppegående person skjønner utifra slik hun blottlegger hele livet sitt på Internett) det er ikke alle som slenger ut av seg “så stygg du er, så teit å slutty å fælt å bla bla”. Jeg synes synd i hun, jeg ser jo at hun er ikke særlig moden når hun gjør alt i sin makt for oppmerksomhet. Det er så typisk unge umodne jenter å skal ta alt til seg som drittslenging, slemt å urettferdig. Jeg har å fådd mye kritikk for valg i mitt liv. Som ung mamma som jeg da var, ble alt pirket å vridd på, å da forsto jeg ingenting, tenkte bare hvorfor er alle så slemme å hakkete? Men jeg forandret meg, fikk opp øynene, å nå Idag ser jeg virkelig hvor ung å dum jeg var. Alt handler om å bli voksen her!

    20. Ærlig talt, du kan da umulig mene at antrekket i forrige innlegg så helt greit ut?
      Jeg har skrevet mye fint om deg her inne på kommentarfeltene, men nå må jeg si ifra- antrekket var utrolig upassende uansett om det satt på deg eller andre.
      Ser du ikke at skjørtet/”kjolen” ikke dekker rumpen din?

    21. Jeg er faktisk enig i det de forteller, det er rett å slett upassende å kle seg slikt i et barneselskap.

    22. Du Ida (Iana), er det mest selvmotsigende, dobbeltmoralske mennesket som finnes! Har fulgt bloggen din over tid, og du er virkelig helt utrolig! Snakker om at Rannveig kler seg upassende, når du trykker de ekle puppene dine så langt opp i kamera at man får kvelningsfornemmelser! Du skifter mening og perspektiv oftere enn folk skifter sokker, og er frekk og nedlatende mot lesere som har andre meninger enn deg, eller som sier deg i mot! Greitt nok, Rannveig sitt antrekk har ingenting i et familieselskap å gjøre, men at DU skal komme her å kjefte på henne som om hun var en liten drittunge, er helt sprøtt! Man bør vel feie for egen dør før man leker moralens vokter 🙂

    23. Linda: Har overhode ikke kjeftet på R. Siden kan du få mene akkurat hva du vil om meg, kunne ikke brydd meg mer enn akkurat å svare deg med dette. Puppene mine er da ikke ekle, de er flotte 🙂

    24. Du må lære dæ å ta i mot konstruktiv kritikk 🙂 Folk e ikke umodne drittunga fordet om dem har andre meninger enn dæ! E forøvrig helt enig med dem. Det antrekket va nok ikke helt passanes nei, hadde nok valgt en størrelse større hvis æ sku brukt den, vel og merke på FEST. Passe nok bedre når babymagen e borte 🙂

    25. Utrolig fin mage!
      Er selv 22+3, som jeg fikk vite på både jordmor og ultralyd, men jeg har termin 10. september, så jeg trur at du er 22+5 ettersom du har 8.september.. 🙂

    26. må bare legge med at.. hvem er det som er så barnslig å kaller seg for ”voksen mamma” og kommenterer stygt på hvert innlegg? herregud, virker ikke som du er så voksen akkurat, sier det samme til andre ”voksne mødre” her. om det er noe stygt å komme med, vær voksen nok til å si hvem dere er.. Og dere som sier hun er et dårlig forbilde, hva er dere da? når dere sitter anonym bak tastaturet og slenger dritt til andre? :p

    27. Fin blogg du har men jeg har et spørsmål, går du på NOKA pruduktende? Vurdere selv å kjøpe NOKA produkter og er selv gravid men så kom over dette: “NOKA-dietten er beregnet på friske personer, og bør ikke brukes som eneste ernæring av barn, ungdom, eldre, gravide og ammende, eller ved forstyrrelser i metabolismen.”

    28. Cecilie: å være voksen har noe med hvordan man oppfører seg i den sammenheng, kan ta gode avgjørelser , å et åpent syn som går mange veier. Vil ikke si at man er barnslig om man gir noen kritikk( på en ordentlig saklig måte) mange spyr ut av seg stygge ting å usakligheter, men det gjelder overhodet ikke alle!! Så bare for man kommenter noens antrekk er man ikke voksen mener du?

    29. har ikke sagt at om man kommenterer noen andres antrekk ikke er voksent, men har sett ”voksen mamma” i mange flere innlegg der hun har vært spydig, kan jo hende det ikke er samme dama heller, men jeg mente det ikke bare til henne eller alle voksne mødre, men til de som faktisk sitter å slenger dritt 🙂 Syns ikke rannveig har gjort noe for å ha fortjent å bli kalt – dårlig mamma eller forbilde. Var det jeg ville få frem mest så beklager om folk misforsto, alle har rett til sine egne meninger men er mange som drar den for langt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg