Når jenta i magen plutselig var en gutt….

Hei igjen bloggen ! 

Siden vi er i København for helga har jeg tatt en velfortjent pause her fra bloggen. Tenkte å bruke helga mi på å legge vekk all negativitet, siden jeg ser det har vært mye av det på bloggen min de siste dagene. Men, dere som hater meg får mene hva dere vil mene uten at det har noe å si for meg. Bloggen min er også en jobb for meg, og jeg må skrive om ting jeg mottar gratis, enten dere liker det eller ikke. Så sånn er det med den saken ! Dere får værsågod bruke den dyrebare fritiden deres på å skrive meningsløs dritt inne på bloggen min, mens jeg får betalt for det hele. Hvem er egentlig vinneren da, in the end ? Haha. 

Vi har kost oss masse her i København og det har vært deilig å IKKE tenke på bloggen i det hele tatt. Man trenger et par dager fri ! Vi har jo vært her i hele to dager nå, og imorgen reiser vi hjem igjen. Blir nok godt det og, borte bra men hjemme best ikkesant ? I går var vi på Tivoli her i København og i dag har vi vært i Zoo. Nathaniel bare stortrives og det er så herlig å se på !

Og til overskriften, i dag var vi nemlig å tittet på lille Emma Angelica, som forresten fortsatt er en liten lillesøster, for dere som lurer ! Tipper det var mange som satt å gnikka seg i henderne når de så overskriften siden jeg fikk kommentarer som ” gleder meg til den dagen du får vite at jenta egentlig er en gutt, da skal jeg le meg ihjel “. Skjønner egentlig ikke hva det er å le av om hun hadde vært en lillebror ? Vi hadde da vært akkurat like glade i henne , uavhengig av hvilket kjønn hun var, selv om det såklart er litt gøy med en jente. Herregud, lurer virkelig på hvilke verdier disse menneskene som får seg til å si sånt, har ? Huff.. 

Var hvertfall utrolig morsomt å se henne “på ordentlig ” Var kjempe bra kvalitet på bildene ! Tenkte å dele både ultralydbildene og bildene vi har tatt her i København i et eller to senere innlegg, for akkurat nå orker jeg ikke begynne å ta over bildene fra kameraet til pcn + at bildene fra ultralyden er på en CD, og jeg har (desvernre) ikke plass til cd på pcn min, fant jeg ut NÅ.  For nå får dere hvertfall noen instagram bilder ! 

Som sagt, vi koser oss masse ! Fint hotell ( Radisson Blu) goood mat ( NAM) og veldig koselig stemning. Og til tross for at jeg faktisk presterte å MISTE kortet mitt på danskebåten ( i taxfree’en?) så har vi klart oss overraskende bra takket være min kjære ! Ble liksom ikke den helt store shoppingrunden jeg hadde sett for meg, men sånn er det avogtil. Uforutsette ting skjer og da må man gjøre det beste ut av situasjonen ! Har enda 2 ferier til å gjennomføre i sommer så shopping kan vente, for all del. Fikk shoppet litt smått på danskebåten da, litt ny sminke , hudpleie osv… og har seff shoppet lttt her i Dannmark og. Må til ! Må ogsånevnes at jeg har fått rosebukett av min kjære 

Og til slutt så kan jeg dele et bilde av lille Emma Angelica prinsessa vår ! Var som forrige gang jeg var på 3D ul med Nathaniel, HELT fantastisk ! Nathaniel var litt urolig og utålmodig, så Willem fikk nok ikke medseg så veldig mye siden de måtte ut og løpe litt innimellom, hehe… Virkelig en gutt med mye energi, og godt er det.. sånn det skal være

! Her er da lillesøster i magen  Hun ble målt til å være 570 gram, og litt over gjennomsnittet for den svangerskapsuken jeg er i ( 23+2) 


Er hun ikke nyydelig ? 

Nå skal jeg avslutte her og så blogges vi nok enten imorgen eller på mandag når vi kommer hjem ( tar båten imorgen kveld/ettermiddag) 

Blogges, smask til dere 

39 kommentarer
    1. Sååå herlig å se lille jenta deres!! Bra dere koser dere masse. Borte bra,men hjemme best ja 🙂 Og bildene av mat gjorde meg hysterisk sulten! ææ, slemt!! :p Kos dere masse. Liker trutmunnen på kjæresten din btw, folk kommer sikkert til å klage på det og. Folk er rare. Er så glad på deres vegne!! <3

    2. Så utrolig nydelig hun er 😀 Gleder meg til jeg skal på 3D ultralyd, det må være helt fantastisk. Kjipt det med bankkortet ditt, men bra det ornder seg likevel, vet hvordan det er å miste det på ferie og det er ikke noe kult! Ha en fortsatt fin tur. Gleder meg til å se flere 3D bilder av prinsessa deres <3

    3. aw, så nusselig hun er! gleder meg til å se flere bilder :)Gleder meg til jeg skal på 3D ultralyd 24.mai, fikk det gratis på sykehuset istedet for til privat, litt dårligere kvalitet men funker likevell 🙂
      Ha en fortsatt fin tur og kos dere masse!

    4. Fine bilder:-)) men hvorfor den rare overskriften ??? “som var en gutt liksom” ? Spesielt å begynne innlegget slik når det ikke har nooooe med innlegget du skriver å gjøre , men men . Nyt køben 😉

    5. Vet vel hva hun heter, ikke så vanskelig å finne Instagram’en hennes da vel? 🙂 Kler så godt å være gravid Rannveig! 🙂 Kos deg videre på tur 🙂

    6. Alltid kjekt og reise på tur og få ett aldri så lite avbrekk fra hverdagen 🙂 Ikke minst er det jo alltid gøy og få shoppet litt 🙂
      Kjempe søtt bilde av prinsessa i magen 🙂

    7. du er så fantastisk 🙂 digger at du får det sakt ;D kos dåkker videre å nyt tia masse med lille prinsessa i magen nu som tia flyr så fort om dagan 🙂

    8. Så bra dere koser dere 🙂 hvilken andre ferier skal dere på ? Kan du ikke skrive et innlegg om ferieplanene 🙂 hvor dere skal og hotell 🙂 kos dere videre 🙂

    9. så fine bilder 🙂 gleder meg til og se flere bilder og høre mer om turen når dere kommer hjem 🙂
      nyderlige lille prinsessa i magen 🙂

    10. Hei Rannveig.
      Koselig med 3D ultralyd, det var jeg selv på når jeg gikk gravid med gutten min 🙂
      Jeg ville bare gi deg litt konstruktiv kritikk: Jeg syns bloggen din er koselig å lese og jeg syns du virker som en kjempeflink mor. Det som ødelegger litt, for meg personlig, er at du hele tiden, nesten i hvert innlegg, forsvarer deg selv overfor “haterne”. Du gir de veldig mye oppmerksomhet og jeg syns det ødelegger litt av inntrykket du gir.
      Hvis jeg var deg, ville jeg ikke godkjent de kommentarene med drittslenging, da vil de kanskje etter hvert også slutte å kommentere… Jeg vet fotballfrue har fått pes for dette, og det hevdes hun kun godkjenne “koselige” kommentarer, men det er store forskjeller på hennes og din blogg. Kommentarene du får grenser til trakkasering og mobbing og flere av de burde vært politianmeldt.
      Dette var bare ment som et forslag, jeg synes som sagt at bloggen er veldig koselig. Syns det er dumt du skal måtte forsvare deg selv hele tiden og at haterne samtidig får så mye oppmerksomhet som de får.. Men dette er et valg du selv tar 🙂
      Ha en fin søndag videre og god tur hjem!

    11. Hvorfor sletter du kommentarer? Du har jo allerede lest dem før du trykket slett. Er du redd for at det er sannhet i de kommentarene som du ikke vil at andre skal se? Iallefall! Hvorfor den overskrifta til et innlegg som overhodet ikke fattet noen sammenheng? For et ufattelig teit å uprofft stunt for å nå lesere. Ellers, slutt å bruk det at du får betalt for å legge ut nesten nakene bilder av deg selv på bloggen som en moralsk unnskyldning. Du virker bare respektløs ovenfor deg selv.

    12. Anonym! Så lenge ingen gir henne trusler, eller forsømmer hennes religion , er rasistisk and so on, er det ikke imot noen regler! Folk har ytringsfrihet vet du, sant? Rannveig benytter seg i høyeste grad av sin ytringsfrihet , å provoserer og styrer i det vildeste. Om noen sier hun har en stygg bikini, at hun burde bli voksen, at hun ikke ser så bra ut med duckface, er noe hun selv utsetter seg for. Om hun ikke har psyke til det burde hun jo heller legge inn årene å slette bloggen.

    13. Oi! Stokk litt på overskriften i og med at du har kjøpt så mange jente ting, men jeg skjønner ikke hvorfor folk skriver sånt? Om det hadde vært gutt så hadde du jo elsket han uansett! Jeg ser hvordan du passer på sønnen din nå og jeg er sikker på at du hadde vært en like god og snill mor for den sønnen du hadde fått!
      Det kommer til å bli så koselig med en jente også da 🙂
      Uansett, så håpte jeg at du har hatt det kjempe fint i København! Stå på! Gleder meg til å se bildene av datteren din <3

    14. Om du får tilsendt ei stringtruse, så forlanger de vel ikke at du skal pose i den heller da. Synes du det er for mye, holder det vel bare å legge ut bilde av produktet. BH-en du har på deg med grønn overdel på bildene du tar med mobilen din i innlegget ditt her var forresten utrolig fin. Hvor har du kjøpt den? 🙂

    15. Noe jeg synes er rart er at du har brukt masse tid på å slette kommentarer fra det forrige innlegget hvor folk faktisk skrev velmenende råd til deg, men du lar de slemme kommentarene stå… Merkelig logikk det der. Mobbing og drittslenging er veldig unødvendig og ekstremt barnslig, men når folk kommer med råd til deg, og faktisk tenker på ditt og barnas beste så kan jeg ikke forstå at du sletter de kommentarene. Du vet at det finnes andre måter å tjene penger på enn å posere i vanvittige bikinier og provosere folk? Jeg tror nok ikke folk ser på deg som en vinner for det. Derimot tror jeg de fleste hadde sett mer på deg som en vinner om du ikke hadde gjort det. Du har jo så mye positivt ved deg; du har en smashing kropp (ja selv med klærne på;) og snart mor til to nydelige barn. Vær stolt av det, du, og begynn å vise deg selv litt mer respekt, for det fortjener du 🙂

    16. Du hadde sletta mitt innlegg også,og eg hadde ikje skrevet noe stygt til deg, ser jo at du får mange følgere på bloggen når du får stygge komentarer.Og det er vel det som teller for deg.

    17. Så morsomt flere la merke til at du sletter kommentarer sånn at det faktisk skal se ut som at alle som kommer med negative tilbakemldinger gjør det på en stygg og usaklig måte. Du har slettet alle de konstruktive, men negative tilbakemeldingene. Hvor er logikken? Du bør i såfall slette de før de publiseres! Dette er jo bare dumt !

    18. BÅDE gran canaria OG Tyrkia, ikke dårlig. Tydelig at overgangstønaden til “enslige” mødre må økes.
      De har jo ikke råd til å reise til Thailand og Kreta slik som alle oss andre på den trygda de får.

    19. Hei! jeg lurte på om du kanskje kunne lage et innlegg der du skriver og viser bilder av hvilken babyutstyr du har kjøpt inn til ny babyen.

    20. Blir så provosert med folk som kommer med personangrep mot Rannveig som mor og person og forsvarer det med at “hun må jo tåle det fordi hun er offentlig person”. Folk er så jævlig tøffe i trynet bak en anonym bruker. Sier vel mer om de som går inn på blogger de åpenlyst ikke liker kun for å slenge dritt.. La hun få lov til å godkjenne og avslå de kommentarene hun vil, kanksje hun rett og slett publiserer de negative meldingene så folk kan se hvor uspiselige folk kan være, en måte å heve seg over det. Jeg syns det er tøft. Og dere som klager over at deres kommentar ikke blir publisert og balblal, hvor mange kommentarer tror dere hun får inn? Kan ikke sitte hele dagen og godta og avslå.
      Rannveig, jeg syns du er flink! Du får så mye stygge kommentarer slengt mot deg på bloggen og jeg syns det er utrolig inspirerende at du fortsetter å være den du er! Lykke til videre med graviditeten :))

    21. Apropos graviditeten, så burde du ikke spise reker, som er avbildet der oppe. Det er ikke bra for gravide.

    22. Damenedleggeren: Reker er fult spiselig for gravide, har ikke lest noen plass om at man ikke kan spise det. Så det at hun spiser reker kan du ikke legge deg borti, er ikke noe farlig med det. Gjør research før du kommenterer.

    23. Du vet at reker er råe? Man skal ikke spise rått kjøtt eller fisk mens man er gravid, Gud vet hvilken sykdommer du kan få..

    24. Liss: Ja reker er råe, man kan spise noe rått, og reker er en av dem. Er vell en grunn til at man kan spise sushi også når man er gravid, er jo ikke så stekt fisk det heller akkurat? Så lenge det ikke er tunfisk om jeg husker riktig. Er gravid selv og vet selv godt hva jeg kan og ikke kan spise

    25. Rekene er rå????? Hallo, hvor er IQen deres??? Rekene på bildet er kokt! Ukokte reker er grå. De blir rød når man koker de, akkurat som hummer.. Ofte kokes de på båten allerede:) Å man spiser ikke rå reker.
      Uten om d så kan gravide helt fint spise reker! Og d stemmer at gravide kan spise sushi også, uten om de bitene med tunfisk:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg