Blærespark..

God morgen kjære lesere 

Er vel strengt tatt ikke morgen da, men er jo dagens første blogginnlegg så da passer det seg jo supert å begynne med det ! Her har vi allerede vært våken siden halv 8, som vanlig. Blir ikke noe soving utover med en vilter 1,5 åring nei. Men det er bare kos, jeg elsker å stå opp tidlig og har nok gått fra å være b-menneske, til å bli a-menneske etter at jeg ble mamma ! Vi har spist frokost, sett på barnetv, leka og tulla masse ! Nathaniel fikk jo også masse ny lego i Danmark i helga som var, så det har vært veldig populært.  

Nå ligger Nathaniel å sover luren sin, og jeg har ryddet litt etter morgenen i leiligheten og fikset meg siden vi straks får besøk av Ida og Storm, kompisen til Nathaniel.Hadde akkurat satt meg i sofaen med kaffekoppen da jeg faktisk presterte å søle kaffe over hele min HVITE bukse… iiikke smart nei. Buksa er bytta og nå sitter jeg her da og slapper av i sofaen og venter på besøk. Lillesøster Emma Angelica i magen er VELDIG aktiv, og det går mye i å sparke mamma i blæra… haha, noe som ikke er videre behagelig, men men. Er koselig med liv uansett, det viser jo bare at hun lever ! Synes andre del av svangerskapet er mye bedre, man trenger aldri være usikker på om den lille lever eller ikke fordi man konstant kjenner spark. Nå ser man forresten kjempegodt spark utenpå magen, skal prøve å filme en gang å vise dere. 

Ellers ønsker jeg dere en fin dag videre, så blogges vi senere! Grunnen til at det ble 0 blogging i går var rett og slett at vi fikk spontant besøk av min søster og mamma som hadde vært i Frankrike i en uke! Noe som var kjempekoselig, Nathaniel ble bare sååå glad for å se tante og bestemor selv om han så de sist bare for en uke siden, hehe ! Vi spiste da middag sammen og hadde det koselig før Willem kjørte de ned til OsloS og mamma reise videre til Alta og søsteren min videre til Drammen.

Smask suss suss smaaask 

 

17 kommentarer
    1. ida: det kan kanskje ha noe med at hun har bodd i oslo en stund nå? 😉
      noen blir veldig påvirket av andre dialekter når de har flyttet til en plass.
      for eksempel om en person flytter fra oslo til trøndelag, så kan det fort hende at denne personen begynner å snakke litt trøndersk etterhvert.

    2. Det er det dummeste eg har hørt! Har bodd i Oslo i 4 år, har kjæreste som prater oslosk og begge barna gjør det men jeg snakker fortsatt nordnorsk bortsett fra noen ganger på jobb der jeg må legge om for å få brukerne til å forstå meg!

    3. ann-s: er det meg du snakker til ?
      jeg sa jo absolutt ikke at ALLE gjør det, som det virker som du tror jeg gjorde.
      jeg sa at NOEN gjør det.
      har selv venninner som har bodd i oslo i maaange år, og har flyttet til trøndelag. og de snakker nå trøndersk.
      har også familie som har bodd i trøndelag i maange år, som snakker osloisk nå.

    4. Bestemor er nordnorsk, har bodd på kløfta siden hun var 23. Hun snakker nordlending fortsatt:) merkelig syns jeg. Er vel ingenting klikke i vinkler for akkurat;)

    5. Mulig ho velge å legge over til Oslodialekt, da folk sørpå kan ha store problema med å skjønne “språket” til en nordlending.

    6. Haha. Du er så teit rannveig. Lillebroren til ei veninne flytta fra Oslo til nordnorge da han var 3-4 år, å nå 10 år etter snakker han fremdeles søring! Pappan min har bodd i Oslo i snart 20 år, å han snakker fortsatt nordlending. Samboern din må jo syns du er super rar om du plutselig sto opp en morgen med ny dialekt! Du er så oppmeeerksomheeet!

    7. Oslo folk har overhode ingen problemer med å forstå nordlendinger. Jesus. Vi snakker samme språåååk!! Er du klar over der oppe at ca 30% av Oslo består av nordlendinger??

    8. Ikke uvanlig å legge om dialekt da! Herlighet, dere over som mener det er sååå idiotisk, bør ta dere sammen.. Tipper foreldra deres er imponerte og stolte over at dere sitter på nettet og kritiserer et annet menneske ut av en annen verden.. Eller vent, et sted må dere jo ha det fra så….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg