Endelig hjemme !!

God morgen kjære lesere ! 

I går kveld kom vi endelig hjem til kjære Oslo, og jeg kunne kanskje ikke vært mere lykkelig for det. Må si at både Nazar og forsikringsselskapet vårt har vært helt supre som ordnet nytt fly hjem til oss allerede dagen etterpå, så det skal de virkelig ha skryt for. 

Det var kjempegodt å komme hjem, og ordtaket “borte bra men hjemme best” synes jeg passer veldig bra akkurat nå! Det er virkelig deilig å ikke våkne av at du svetter for en gangs skyld, hehe ! Willem er på jobb, og jeg og Nathaniel har allerede vært hos legen en tur for å få sjekket at han ikke har noe skummelt. Må si at legetimen vi hadde her i dag var en gooood del mindre dramatisk enn legeturen vår i Tyrkia, for ikke å snakke om sykehusoppholdet der borte. Huff sier jeg bare ! Medisinene hans fikk jeg derimot ikke tatt med til legen, fordi de ligger i kofferten min, og de der tyrkerne presterte å GLEMME min bagasje, i Tyrkia. Flott flott flotters ! Eller, vi vet enda ikke om den er glemt der borte eller helt forsvunnet, noe vi får vite om et par dager. Nå skal jeg ikke ta alle under en kam her, for det er på ingen måte meningen å være rasitisk. Men jeg har meget lite til overs for tyrkere etter å ha vært i Tyrkia denne gangen, og også etter hva jeg har erfart på tidligere reiser dit ( blitt forsøkt voldtatt av en tyrker .. ) 

Vi skal, for å si det sånn, ikke til Tyrkia igjen. Men det er sikkert et flott land for de som elsker å bli lurt for penger og bli vettskremt fordi helsevesnenet der borte er drevet av profitt og de overbeviser deg om at ungen din må sykehusinnlegges straks når han egentlig ikke må det… ! Nei, altså… jeg har fått min livsdose med tyrkere og tyrkia, neste år tipper jeg det blir Spania i stedenfor. Kanskje litt dyrere å være der, men heller det enn å bli forsøkt rundlurt konstant. Både meg og Willem er stappfull av myggstikk ( ikke N siden han hadde myggnett over senga si) fordi det bokstavelig krydde av knøttsmå myggjævler på hotellet etter solnedgang. Etter et par dager med femti nye myggstikk hver dag fant vi ut at vi bare skulle holde døren igjen hele tiden etter at sola gikk ned. Altså ingen sitting på balkongen på kvelden eller noe. Men ikke det heller hjalp, fordi de myggene var så små og kom seg inn gjennom aircondition og gjennom bad-taket ( var ikke ordentlig tak der) og deretter ut under badedøra og inn på soverommene. 

JEG ville personlig ikke satt fem stjerner på hotellet vi var på, maks 4 og kanskje ikke det en gang. Var tilogmed et par dager de hadde glemt roomservice.. Når det er sagt hadde Nathaniel det helt SUPERT der p.g.a alle de fine fasititetene for barn de hadde der, flere forskjellige badebasseng osv, hoppeslott…. ja , masse ! Så det var vi veldig fornøyd med så det skal de ha tommel opp for ! Til tross for myggene, sykehusinnleggelse, tapt bagasje og alt det der, så hadde vi det supert de andre dagene ! N har kost seg kjempemasse og det synes jeg faktisk er det viktigste. Da er vi fornøyde! 

I dag har vi ingen store planer, N ligger å sover luren sin og jeg driver å pakker ut og ordner og styrer i leiligheta. Blir vel å være hjemme å bare kose oss helt til gullet er blitt helt frisk ! Så da avslutter jeg med det og ber om at alle dere som vier livet deres til å slenge dritt til meg og kalle meg en dårlig mamma fordi  jeg og Willem gjorde som legene anbefalte oss i situasjonen vi var opp i i Tyrkia, skaffe dere et eget liv…. seriøst. Takk for meg. Og til alle dere andre som har kommet med støttende ord og god bedring ønsker vil jeg bare si tusen tusen takk 

Så blogges vi nok senere! 

37 kommentarer
    1. Seriøst… Synes du får så mye dritt som du virkelig ikke fortjener. Du er beintøff. Håper du hever deg over det. Stå på og heia deg 🙂 Ps. Jentene våre kommer nesten samtidig, jeg har termin 6. sept 😉

    2. Så kjekt at du er endelig hjemme… Syns det er så kjekt å komme hjem etter å ha vært ute på reiser… Så fint bilde av dere! 😀 Koselig!

    3. Lillebroren min ble veldig syk i tyrkia for to år siden. Vi var i Alanya. Men der nede var helsevesenet mye bedre enn her i Norge. Han fikk medisin med engang, som funket. Og legene var veldig flinke, og overlot ikke noe til tilfeldighetene. Så dere har nok bare hatt uflaks 😉

    4. Så godt å høre at dere er hjemme igjen. Har tenkt på dere siden forrige innlegg. Åhh for et nydelig bilde av dere 🙂

    5. Bra dere er heima i god behold. Min bror fekk ørebetennelse når me var i syden sist og på hotellet vårt var det lege. 🙂 så der vi var fekk vi hjelp med en gang og han var veldig flink:)

    6. Du er kjempetøft <3 stå på!!! Gleder meg til å se familien komplett når lilletuppa kommer ut!!
      Ha en flott dag rannveig!!;-)
      Mvh jente 18

    7. Etter innleggene du har skrevet om Tyrkia, føler jeg ikke at jeg vil dit, hehe. Jeg har vært i Spania, og hadde det kjempe fint i Mallorca (Palma) i 2010 🙂 Ønsker Nathaniel god bedring! Sykt fint bilde av dere ♥

    8. Uff, godt dere er trygt hjemme igjen da:)
      Jeg følger deg men ikke kommentert før, men må si jeg skjønner virkelig ikke hvorfor folk skal være så slem mot deg..
      Du gjør da ikke noe gale, og alle er mor på forskjellig måte (vedder på de fleste som sier stygge ting ikke er foreldre engang, så hva vet de).
      Syns du er flink som står på og blogger på tross av alt.
      Jeg hadde ikke vært sterk nok til det:)

    9. Dra til Hellas neste gang! Kreta eller Santorini er sinnsykt fint og det er veldig koselig:) Kan anbefale Hellas på det sterkeste:) Husk å sett koffertene ut på balkongen noen dager i tilfelle det er veggdyr i koffertene(dette er anbefalt) 🙂
      Fint at det går bra med dere nå:)

    10. Helt enig med deg. Jeg er selv helt ferdig med tyrkia. Kommer ALDRI til å dra ned dit igjen. Var på Gran Canaria nå for 2 uker siden med sønnen min på 1 år. Kan ikke måle seg med tyrkia!!

    11. Så bra at dere er trygt hjemme igjen! 🙂 Har samme erfaringer med Tyrkia, prøver å lure deg på alle nivåer i samfunnet der! Kos dere hjemme! 🙂

    12. Hellas er så mye bedre,koseligere og mye mer familievennlig! Det er også mye (tryggere) enn Tyrkia.. Slepper også de muslimene! Ikke noe rasistisk ellernoe for dere som er muslimer, men “visse” muslimer er ikke jenter/kvinner verdt enn dritt. Hørt om en muslimsk jente som ble voldtatt og de “muslimske familiene) sa det var hennes feil så ho fikk straff. Sykesyke mennesker!

    13. Litt av risikoen med å dra til utlandet, det være seg Tyrkia eller Spania er jo at folk rundt deg ikke snakker språket om noe skulle skje. Akkurat det som skjedde nå, kunne like gjerne skjedd i Spania eller Hellas. Det har ingenting med “de fæle tyrkerne” å gjøre. Det er derfor man tar noen forholdsregler når man reiser med små barn, har med noe, sjekker om det finnes et norsk eller skandinavisk helsesenter i nærheten osv. Å skrive et innlegg om at andre mødre er så hysteriske, de må da skjønne at alt løser seg der man er, slår jo rett tilbake på deg, når du nå erfarer at det er en GRUNN til at folk sier det dem gjør til deg. Det er ikke for å være kjipe kjerringer, men fordi mange har levd lengre enn deg og opplevd mer, og dermed kan du lære av deres erfaringer. Men de bare fnyser du av og kaller dem hysteriske. Ikke så rart at mange lar seg provosere av sutrinnleggene dine etterpå, når du nekter å ta i mot noen gode råd i forkant.

    14. Så bra at alt har ordnet seg! Men bare så du vet det kan akkurat det samme skje i Spania. På Mallorca ville de absolutt operere sønnen min, kun for å tjene penger, noe som viste seg å overhode ikke være nødvendig! Stå på, du er en tøff ung mor!

    15. Godt å høre at dere er vel hjemme og at alle har det bra! Kan tenke meg du er ganske sliten som gravid (når blir man høygravid?) etter en slik tur. God bedring til Nathaniel og hvil deg godt fine Rannveig 🙂

    16. Huff, bra dere kom dere hjem igjen! Tyrkia er virkelig grusomt, hadde ikke dratt tilbake dit om jeg ble betalt for det.
      Og er veldig enig i at tyrkere er et ubehagelig folkeslag til tider….
      En ferie som virkelig anbefales med barn er cruise, var i karibien på cruise i fjor med min lille familie, og det var perfekt! Masse for både små og store! Det var så vellykket at vi gjør det samme i år, bare drar til litt andre karibiske land:)

    17. høres ikke ut som om det er myggstikk dere har, men heller hatt en fin samling bedbugs i hotellsenga 🙂

    18. Jeg har bodd i Tyrkia så kan ikke helt si meg enig i det du skriver. Du må ha hatt veldig uflaks,for enda så er det mange nordmenn som bor der og som ferierer der hvert år! Og at du sier du ikke drar alle tyrkere over en kam virker jo som at du gjør 😉 voldtatt kan man bli i Norge også og fæle folk finnes det overalt om det er tyrker eller nordmann.

    19. Tror ikke du skal ta alle tyrkere under en og samme kam. Vi har vært i Tyrkia både med og uten unger. Mange ganger har vi vært der, aldri har vi opplevd og blitt lurt for penger, ikke har jeg holdt på og blitt voldtatt og heller ikke noe mygg har vi sett. Det har litt med hvordan man ter seg og oppfører seg når man er i andre land. Og dere har nok vært uheldige.
      Vil også si at freebird som dere reiste med er et elendig flyselskap så der er jeg enig med deg. Jg har aldri vært så redd for og fly som den gangen vi reiste med dem, ving bruker også disse når det nærmer seg slutten på sesongen.

    20. Haha alle dere som kommenterer stygt er sikkert grusomt stygge, feite med misslykka liv 🙂 ler meg fordærva! Stygge mennesker..
      Til Rannveig: Jeg syns familiebilde deres var kjempefint jeg 🙂

    21. Utrolig fint bilde av dere,Rannveig!! Selvfølgelig gjorde du det rette,man gjør jo det legene anbefaler!:-)

    22. Hvorfor ikke dra til Hellas? 🙂 Det er jo såå fint der og jeg opplever ikke grekerne annet enn hyggelige! Har ikke tellingen på hvor mange ganger jeg har vært i Hellas, og aldri opplevd slike ting som du skriver her. Ta en titt på Silje-Helen sin blogg, som nettopp har vært på Samos med ungene!

    23. Er så jævlig enig. Tyrkere er en jævlig spesiell rase mennesker. De takler ikke et nei og er frekkere uhøffelige!!

    24. Makan til klaging!
      Tror rett og slett ikke syden passer for deg jeg! Har selv reist med nazar på akkurat det samme hotellet og jeg synes oppholdet var helt supert. Skal love deg at ingn 5-stjerners hotell i syden er noe finere enn det der, for det er alltids litt lavere standard i syden. Ja, tyrkere er innpåslitne men det betyr ikke at du trenger å brette ut at du ikke har noe til overs til de når du kanskje til og med har tyrkiske lesere?
      Vil bare si at jeg er langt ifra de som kommenterer dritt til deg, og jeg synes det er kjempeunødvendig av de som gjør det. Men er enig med at du er litt vel merkelig i det du skriver av og til. Stå på videre iallefall!

    25. Du som sa at hun ikke vil ta gode råd og lære av “dere som har levd lengre og er derfor veldig mye klokere”(ifølge deg selv) så gjør man for det første erfaringer selv. Man lærer av sine egene feil, ikke en random gamlis som bareforteller hva en selv har opplevd osv. da dyrker jo ikke Rannveig egene erfaring din tulling…

    26. Så kjedelig att Nathaniel ble syk når dere var på ferie da. Men hadde dem ikke lege på hotellet dere bodde på ? Når vi har reist har vi stort sett alltid vært på hotell med legehjelp 24 timer i døgnet , og da får man jo behandling på hotellrommet om det skulle være noe .. Synes det er meget bertryggende med engelsk språklig lege på hotellet til enher tid. Så har man jo også reiseangarøren på resortet som man til enher tid kan kontakte for hjelp. Jeg synes tyrkisk helsevesen virker bra , men det er min opplevelse. Og har heller ikke vært borti att dem ikke har hatt helsepersonell som ikke snakker engelsk på sykehuset. Så dere har jo da vært meget uheldige. Tyrkisk helsevesen er vel så bra som det spanske og det cypriotiske.
      Angående og reise til Tyrkia med barn , så har vi heller aldri hatt problemer med det .. Men man må jo selvsagt ta forhåndsregler , om man bruker Air condition der barnet sover så er sjansen stor for att det blir sykt , men dette gjelder jo like mye om man reiser til til Tyrkia eller andre sydlige strøk. Man må jo også ha med magetabeletter , paracet etc .. Men det har du vel helt sikkert tatt med 🙂 Og å skjerme barnet mitt på dagen fra den sterkeste sola er også lurt.
      Jeg synes også Tyrkerne er litt innpåslitne men liker likevel landet svært godt , og det er litt billigere enn Spania , Hellas og Cyprus , så da har vi i senere tid alltid reist på 4 eller 5 stjerners , og vært kjempe fornøyd. Men er jo selvsagt greit med variasjon og feriere ulike steder i verden. Angående att folk kritiserer att du tar barnet med til varmere strøk så har jeg liten forståelse for det , syk kan man bli over alt .. Og om man tilrettelegger trenger man så absolutt ikke slutte feriere i utlandet selv om man har fått små , det er jo bare tull !!
      Dem som kun vil feriere i nordiske land må jo selvsagt det , men blir for dumt og kritisere foreldre som ønsker feriere med små barn i sydlige strøk. Man reiser jo og tilrettelegger jo selvsagt på barnas premisser med det må man jo selvsagt gjøre uansett hvor man reiser. Man må jo om det er varmt passe godt på att barnet får i seg masse væske og att man bader mye så barnet får avkjølt seg og att man skjermer de fra den sterkeste sola mitt på dagen , bruker man sun fornuft kommer man langt 🙂 Og kritisere noen for en uke i syden blir bare alt for dumt , finnes da dem som reiser jorda rundt med små barn .. Tror de som kritiserer er dem som ikke tørr reise selv , ikke vet jeg .. Er hvertfall merkelig og gi kritikk for valg av reisedestiansjon.
      Dumt att dere alt i alt fikk en negativ reiseopplevelse , håper dere får en bedre familetur neste gang da 🙂
      Kan virkelig anbefale deg og reise med Ving eller Star tour neste gang , seriøse reise operatører som vi alltid har vært kjempe fornøyd med 🙂

    27. Huff da, høres ut som du har hatt litt dårlig flaks. Jeg for min del elsker Tyrkia og har vært der flere ganger:) Et kjempe fint land med snille og gode mennesker for det meste. Har venner i Tyrkia og de er gode som gull:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg