SYKT sint mamma Rannveig, ikke fly med Thomas Cook Airlines !

Da er kofferten min på plass i Oslo igjen, det tok bare 5 dager for Thomas Cook Airlines Skandinavia å få den fra Tyrkia til Norge til tross for daglige flyavganger fra Antalya flyplass til Gardermoen, fordi dama i skranken på flyplassen i Tyrkia var mere opptatt av å nekte oss å reise pga. jeg er gravid og pga. Nathaniel var syk, enn å feste bagasjelapp på min koffert før hun sendte den avgårde…… har lyst til å kalle henne noe veldig stygt, men siden denen bloggen er offentlig velger jeg å la være !

Hadde ikke det skjedd, så hadde mest sannsynlig ikke telefon, og en haug andre ting vært borte og ødelagt i skrivende stund ! For rundt en time siden ringte SAS på døren for å komme med baggasjen min. Jeg låste opp døra og så værsågod, bare kom opp med den. Nei, det var det jeg som måtte gjøre, til tross for at de var fullt klar over at jeg er gravid. Dregde da den steeeintunge kofferten opp 5 etasjer.

Som om ikke det var nok at de brukte 5 dager på å frakte min koffert til meg, og at jeg selv måtte frakte den opp alle trappene, så oppdaget jeg når jeg åpnet den at det var mye som ikke stemte oppi der. Utenpå baggasjen sto det “security checked” som vil si at bagasjen min har vært åpnet. Hele bagasjen min var endevent, telefon og diverse andre elektroniske saker som lå oppi kofferten sorløst forsvunnet og flere ting ødelagt, deriblandt selve kofferten i seg selv. De tyrkerne er noen jævla kleptiser i alle fall ,det skal være sikkert å visst etter denne hendelsen ! 

TUSEN TAKK THOMAS COOK AIRLINES SKANDINAVIA / VINGJeg skal aldri fly med dere igjen i alle fall 🙂

41 kommentarer
    1. Lurer stadig på hvorfor du alltid havner oppi slike ting. Selv har jeg reist med tomas cook og andre flyselskaper veldig mange ganger og aldri vært i nærheten av slike opplevelser.

    2. hahah, det er jo ikke de du reiser med som åpner koffertene:P det er jo de som jobber på flyplassen xD
      så det blir jo feil å bli sur på de du reiste med. det er jo heller ikke deres feil at det tok 5 dager. det er fortsatt flyplassen sin feil.

    3. Har fløyet med thomas cook airlines før.. og var strålendes fornøyd! Du har hatt en dum opplevelse.. men slike ting kan skje, med alle selskap.

    4. Hvorfor måtte de åpne kofferten??? Hmm, det gjorde de ikke med min da min forsvant et annet plass en der jeg skulle. Så kjipt. Godt du kan få igjen på reiseforsikring, men mye unødvendig jobb. Og kjipt med tlf som man har en del privat på…

    5. Jeg reiste med Thomas Cook Airlines i 2008 og var kjempefornøyd. Jeg skal også reise med de om to uker, så håper virkelig jeg er heldigere enn hva du var. Ha en fin dag 🙂

    6. jeg hadde nok også blitt forbannet!! men du reiser vel ikke uten reiseforsikring.. Da får det som er ødelagt/forsvunnet dekket. 🙂 Har bare reist med thomas cook når jeg har vært i syden, og er veldig fornøyd.

    7. Toll heter det, reist verden rundt, noen ganger må man regne med at bagasje blir gjennomgått og sjekket.
      De som leverer kofferten til din adresse er ikke forpliktet til og bære den opp til din dør, har du klart og reise og fraktet kofferten fra din egen dør, så bør du klare og frakte den tilbake inn døra også. Slik er det likt for alle andre rundt om i hele verden

    8. jeg har kjørt med thomas cook airlines / ving mange ganger, og jeg er veldig fornøyd med de. Kan godt hende dette bare var engangstilfelle, ikke vet jeg, men jeg kommer hvert fall til å fortsette å fly med de 🙂

    9. Dårlig service. Du må bruke rettighetene som reiseforsikringa gir. Men veldig kjedelig og unødvendig å måtte bruke tid på.Håper det ordner seg.

    10. Har reist med samme selskap mange ganger, uten problemer, å er kjempefornøyd med dem. Det er heller ikke de som har åpnet kofferten din, garantert de på flyplassen! Har du reiseforsikring ordner dette seg 🙂

    11. Til og med på et bilde hvor du skal vise fingeren klarer du å trøkke med puppestellet ditt. Priceless…

    12. Dette er bare tull, Rannveig! Dette du skriver om Thomas Cook er usakelig. Jeg forstår at du er irritert, men dessverre er dette noe som skjer og uheldigvis var det deg. Det er ingen fra Thomas Cook som har sjekket bagasjen din. Det er det de som jobber i tollen og securety i Tyrkia som har gjort. Og det er en rutine dersom bagasjen ikke har noen bagasjetag på seg. Jeg syns det er synd at du kom utfor dette. Hvertfall når du har en offentlig blogg.. Selv har jeg reist 21 ganger med Thomas Cook og ving og har til alle mulige situasjoner blitt behandlet på best mulig måte. Håper forsikringen kan hjelpe deg!!
      Hilsen en som er storfornøyd med Ving!

    13. Alle som har reiseforsikring vet at hvis du velger å sende dyre smykker eller telefoner i kofferten, så er det på egen risiko. De fleste som reiser en del i land der flyansatte kan være korrupte, vet også at det er nettopp sånne kofferter de blinker seg ut til å “ikke komme komme med flyet”.

    14. Det med at han/ho som kom med kofferten er dårlig “service” syntes jeg med tanke på at du ser veldig gravid ut så burde de bære kofferten din for å vise respekt, det samme om en gammel mann/dame får kofferten hjem burde personen hjelpe når du ser at personen trenger hjelp. Men det er ikke noe de MÅ gjøre. Men sånn helt vanlig folkeskikk burde de hjelpet deg. 😉

    15. Du skal ikke være sikker på at du får erstatning for elektroniske gjenstander i kofferten tilbake på forsikringen. De fleste, om ikke alle, flyselskaper presiserer at en ikke skal legge slike gjenstander i kofferten nettopp på grunn av risiko for at det skal bli ødelagt, muligens forsikringsselskaper også, og jeg tror, er ikke helt sikker, at forsikringsselskaper ikke er pliktige til erstatte ting i slike tilfeller.
      Og som flere andre har sagt før meg, ro ned, og ikke skyld på Thomas Cook, de gir faen i hva som er i kofferten din, det er de på flyplassen som har gått gjennom tingene dine.

    16. Hvorfor er alle anonyme som skal slenge dritt og kritisere Rannveig? Er dere så pysete.. Jesus Kristus ! Skaff dere ett liv og konsentrer dere om dere selv

    17. Føler det ofte er “Alta” dialekt på de anonyme dritt slenging kommentarene….. Samme som sitter å taster hele tiden noe dritt. Tapere

    18. Kjipt at du alltid havner oppi slike hendelser, det unner jeg deg overhode ikke! Jeg liker veldig godt bloggen din, og du er en svært sterk jente. Men av og til orker jeg ikke å lese ferdig innleggene dine, for jeg blir jo faktisk nesten i dårlig humør av all den konstante negativiteten!! Jeg tror du har et svært negativt syn på verden, hvilket gjør at all informasjon du tar inn blir forvrengt. Smil til verden og verden smiler til deg! Helt sant! =))

    19. Hei!
      Dette har ikke noe med Thomas Cook Airlines å gjøre. Det er bakkepersonellet i Tyrkia, i dette tilfellet – altså tollerne som åpner kofferten din som en stikkprøve. At den har blitt forsinket hjem til norge har heller ikke noe med thomas cook å gjøre, desverre. skjønner at du vil ha noen å legge skylden på, men dette innlegget bør ha blitt rettet til noen andre enn den helt uskyldige parten i dette. De fikk deg bare trygt hjem til Norge igjen. Og som jeg vet, luftens beste valg med meget god service, strålende crew og dyktige piloter! 🙂 Håper de som leser dette ikke tar det du skriver for riktig innformasjon 🙂

    20. har du reiseforsikring så skal dette ordne seg,det som kan blir ett problem tror jeg er at du må dokumentere at tlf din og det andre du mangler lå i bagasjen,og er blitt borte..men regner med at du har en ganske så ny tlf og da kan de spore den opp -:) har aldri hatt noe problem med thomas cooc eller ving,så tror du bare har hatt maks uflaks desverre :/ håper virkleig det ordner seg for deg,utrolig kjipt at noe sånt skjer :/

    21. Uff, så utrolig kjipt! Du har vært veldig uheldig i det siste. Kjente jeg ble litt ganske så irritert på disse menneskene når jeg leste dette med at du måtte bære kofferten selv opp hele 5 etasjer. Når de vet at du er gravid og så langt på vei så vil jeg si at det er normal folkeskikk og hjelpe til! Man skal jo løfte minst mulig tungt når man er så langt på vei – det burde alle som har en hjerne være i stand til å forstå.
      Jeg har forresten lagt merke til litt negativitet i innleggene dine i det siste. Prøv å ikke stresse så mye. Det er hverken bra for deg eller babyen. Skjønner godt at du blir frustrert når slike situasjoner oppstår, det ville nok enhver person blitt – men prøv å slappe av så langt det lar seg gjøre 🙂 Dette sier jeg ikke for å være slem, men for ditt eget og babyens beste 🙂 Krysser fingrene for at det ordner seg for deg! Du virker som ei kjempesnill jente og en fantastisk mamma! Nathaniel Chrisander og (snart) Emma Angelica er kjempeheldig som har deg 🙂

    22. Bevares… Thomas Cook Airlines har vel ikke gjort noe galt? Heller ikke Ving?
      Er svært fornøyd med begge. Har reist med dem sikkert 20 ganger -aldri hatt trøbbel.

    23. Svært bereiste og smarte folk som kommenterer her.. .. Jada så mye smartere en deg Rannveig! Tror de. Nei de får ta seg en bolle som du pleier og si😊 Gud være med dere alle mann. Amen

    24. Glemte tilføye at det var dårlig gjort å ikke bære opp kofferten for deg da -det burde de virkelig gjort:)

    25. Har reist med Thomas Cook og ving MANGE ganger og de har vært de beste!! Du har nok vært veldig uheldig! Bør ha med svangeskapspapirer når du skal dra til Kanari..

    26. Er det sant?! Fy søren, for en opplevelse altså! Nei, slikt skal jo virkelig ikke skje.. Har selv fløyet med Thomas Cook, og må absolutt si at selve flyet var skuffende – selv om ingenting var i nærheten av dine historier. Uff! Får håpe dere finner en løsning på dette i alle fall, det skal jo så absolutt ikke være slik..
      ♥ Lizbethosnes.com

    27. Greit nok at du kanskje har reiseforsikring og kan få tilbake de tingene som mangler, man at en gravid dame skal bære en koffert opp 5 etasjer er jo helt sykt! Jeg fikk beskjed fra uke 12 om at jeg ikke skulle bære noe over 8kilo, og da skal i allefall ikke du som er mye lengre på vei bære en stor koffert med masse ting i opp alle trappene!

    28. Er det ikke nok at EN person har sagt at det er personalet på flyplassen, ikke flyselskapet som sjekket kofforten?? Hun skjønte det garantert det etter første gang det ble sagt!
      Irriterer meg at det ikke er et navn å sette på deg, spesielt siden det er mange anonyme her. Men til personen med puppestell kommentaren… Har du så lyst å slenge dritt om Rannveig at du innbiller deg at det er pupper du ser.. Skal innrømme at det så ut sånn først siden jeg bladde fort over bildet, men jeg gikk tilbake og så nøye etter fordi det virker på ingen måte logisk.. Det er faktisk under og overarmen man ser på bilde. Så burn to u…
      Og dessuten til ALLE dere som slenger dritt… Tenker der aldri over hva det kan gjøre med en person psykisk??? Jeg har blitt mobbet fra jeg var syv år og fram til jeg var 12 år… Så vet hvordan det kan ødelegge en person psykisk!!! Det dere gjør er mobbing og trakasering.. Dere eier rett og slett ikke medmenneskelighet og empati for andre!!! Jeg blir kvalm av dere og skjemmes over dere!!!!!
      Det er Rannveig sitt LIV og hun har rett til og leve det på den måten hun vil uten at dere har noe dere skull ha sagt. Tenk om noen begynte og snakke stygt om deres liv og deres utseende…. Tenk over den dere alle haters der ute!!! Voks opp og skjerpe dere.
      Det er lov og ikke være enig med noe av det hun gjør.. Hun skriver kanskje litt mye som er veldig negativt og tja litt unødvendig og ta litt av og kanskje provoserer dere som slenger dritt, men det er hennes sak, og det er noe hun må jobbe med ene og alene.
      noen ser jeg sier i fra på et ordentligvis, og slik kritikk må man tåle, fordi da er det folk som vil lese bloggen hennes, men de bare sier på en ordentlig og voksen måte hva de mener er litt kjipt, det er ikke frekke og klager på utseende og de angriper henne ikke på det personlige plan.
      Så jeg ser igrunn ikke noe galt med Rannveig i det hele tatt, hun er den hun her, og det har hun full rett til 🙂
      jeg tror jeg stopper her, men håper noen forstår hva jeg mener når det kommer til frekke kommentarer og slikt som faktisk er nettmobbing!! Så tenk over det alle haterz kanskje dere forstår hvor galt det dere gjør er, og at det kan ødelegge mennesker!!!

    29. anette: er du blind? det du ser på bildet er IKKE over og underarmen.. det er hånda hennes der hun viser langefingern, også ser du ett par pupper bak der 😉 om du ser litt mer nøye på bildet så ser du at man ikke ser overarmen på bildet der:P

    30. Hvis kofferten din er skadet eller innholder er skadet/savnet, ringer du bare til ankomst-service på Oslo flyplass, så hjelper de deg!! Du må gjøre den en uke etter at du reiste, så få opp farten! 🙂

    31. At jeg ikke leste denne før jeg reiste, jeg er helt enig!!! IKKE REIS med f… Thomas Cook.. jeg venter fremdeles på kofferten og har bare to dager igjen av ferien, ingen kan svare meg på noen ting.. ser det er et gammelt innlegg, men håper det ordnet seg for deg med erstatning 🙂 så håper jeg at jeg ser kofferten min når jeg kommer hjem ihvertfall!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg