Snart bikker jeg uke 30, gleder meg til å få tilbake kroppen!

Nå er det bare to dager til jeg er 30 fullgåtte uker på vei! En skikkelig milepæl for min del i alle fall, kun 10 uker igjen å væe gravid på!! Og 20 uker unnagjort. DET er ikke verst bare det. Magen ser ut til å vokse seg større for hver eneste dag som går. Selv om det er veldig koselig å være gravid, merker jeg at det skal bli utrolig deilig å få kroppen tilbake. Etter fødselen blir det rett i hardtreninga, har nemlig aldri veid så mye før som jeg gjør nå eller vært så “stor” (skal ikke kalle meg selv for feit for det er jeg ikke) . Ikke det at jeg hadde problemer til å komme tilbake til “gamle meg” etter forrige svangerskap da, det gikk faktisk veldig fort og helt av seg selv uten trening. Magen var faktisk helt flat kort tid etter fødselen. Var nok veldig heldig der, og håper på det samme denne gangen ! 

 

Fra TYNN til…… 

TJUKK ! Hihi, neida… elsker fine Emma-magen min 🙂 Bildene over er fra 17 mai i fjor, altså 5 måneder etter min første fødsel. 

Store fine EmmaAngelica magen ! Gleder meg virkelig til å se henne ! Og til å bli tynn igjen, selvfølgelig !! 

Hvor lang tid brukte du på å komme tilbake til normalvekta før graviditeten og til “ditt gamle jeg” ? 🙂 

52 kommentarer
    1. Du ser kjempe flott ut 🙂 skjønner godt at du savner kroppen din. Gjorde jeg også…. Veldig 🙂 gutten min er 10 måneder nå. Jeg gikk opp 13 kilo. Og har nå tatt av nesten 20 🙂 brukte 6 måneder på å ta av 20 kilo. Jeg er mega fornøyd. Men er helt i grenseland for å bli for tynn og skal ikke ta av mere.Men jeg trente sånn 5-6 ganger i uken og gikk masse lange turer med barnevogn (som er tungt) trener fortsatt en del for å vedlikeholde. Dessuten har man ikke like mye tid å sitte å gomle i seg mat og dritt hele dagen når man har en liten tass å ta seg av. Jeg har nå nesten 6 pack :-))) happy face. Gleder meg til å følge deg videre i svangerskapet

    2. Brukte ca 2,5 mnd på å gå ned fra 67kg da jeg var høygravid til jeg veide 53 kg. Ingen trening, bare glemte å spise om dagene:p ammetåka..

    3. Tok egentlig ganske fort av meg, bare en uke etter fikk jeg på meg mine highwaist bukser. Et par uker etter fødsel var jeg nede i vekten før jeg var gravid, 53 kg, å gikk rett videre til 50 kg.
      Men vil bare påpeike at det er større sjanse for å ikke gå ned så mye etter nr2 er født. Tar lengre tid og må muligens trene. Dette er hva jeg har hørt fra andre og lest, men det er selvfølgelig alt etter person til person. Selv de tynneste og de som har høy forbrenning har ‘slitt’ med noen kilo etter nr 2,3,4.

    4. En dag etter fødselen tok jeg på meg dongeribuksene mine og gikk ned på sykehushotellet for å spise frokost. På 4 mnd har jeg gått ned 15 kg. Og det var etter jeg slutta å amme, da ” frk mini daddy” nektet puppen mer. Har gått en del lange turer fra den dagen vi kom hjem fra s.huset… opp mot 1,1 MIL om dagen
      😉

    5. Flott du er! Jeg er 171 høy, og veide 57-58 kg da jeg ble gravid. Jeg gikk opp til over 92 kg når jeg var høygravid! Nå er det 3 mnd siden fødsel, og jeg veier rett over 80. Så må ned 22 kg til. Så du har vært heldig! Jeg har masse jobb igjen. Men Matheo Leander er verdt det:)

    6. Oiii,det har gått fort,Rannveig! Tenk-om ca 10 uker er lille Emma Angelica (nydelig navn forresten) er her! Skjønner at du gleder deg til å få til bake den “vanlige kroppen” din igjen.Lykke til i resten av svangerskapet!:D

    7. Alt gikk fort bort etter NR 1, og magen ble flat av seg selv. Etter NR 2 gikk det ikke av seg selv gitt. Sies jo at for hvert barn man får blir det vanskeligere. Og jeg er en slank person. Liggi på rundt 50 kg, men nå 60kg 5 år etter siste. Uansett håper det blir lettere for deg. Magen sitter etter NR 2, og det er mest irriterende. Den siste biten som bare ikke vil bort:( ser det på mine venner og. De som har en, er omtrent som før. De som har to eller mer, har fått mer på kroppen.

    8. Skriver under på at det er værre etter nr 2 og 3 ;p Men ingen kropper er jo like så noen er heldige, andre ikke 🙂

    9. Selvfølgelig kan man trene selv om man ammer. Man er ikke “syk” selv om man er gravid eller ammer. Rart at så mange tror det.

    10. Mattekunnskaper? Hvis du er 30 uker på vei så er vel 30 uker unnagjort? Ikke 20….? Telle telle… Pluss og minus.. Vanskelige greier..

    11. Har du forslag om hvordan man kan tilfredsstille seg selv og partner når en har mensen? Har hørt at noen tar den i rompa, er det sant? Før jeg ble gravid hadde jeg sex hele tiden ( ikke misforstå, ikke hele tiden ) men liksom.. jeg hadde sex når jeg hadde mensen også, og det gikk helt fint . Så om typen din ikke blir helt kvalm av det , så kjør på 🙂 Analsex kan være jævlig vondt, så anbefaler ikke deet …
      Så åpen du er da? hehehehe ………. to much information ! æssj æsj æsj

    12. Du er ganske tjukk ja, du må nok bruke ganske lang tid på å bli kvitt alt det flesket der. Tipper 2,5 år til så er du halvveis, da er du heldig

    13. Du har sykt fin kropp selvom du er gravid!
      Jeg har lyst til å få barn neste år, er 18 da 🙂 vil ikke bli en gammel mor 😛

    14. 48 timer fra fødsel til helt flat mage 🙂 Med førstemann tok det knappe de timene vi lå og sov etter fødselen – og en uke etter hadde jeg gått ned alle gravidkiloene + 5 til – og det ved å spise normalt og slappe av!

    15. Jeg gikk opp 16 kg mens jeg gikk gravid med Lycke, kiloene var borte etter bare to uker, men kroppen er ikke den samme. Den er fremdeles slapp her og der, men hun er jo bare 10 uker så skal vel egentlig ikke klage. Jeg blir nok stram og fin igjen med litt trening og litt mer tid. Det er jo noe som heter at det tar like lang tid å få tilbake kroppen som det gjorde å få den sånn…altså ni mnd.

    16. Synes du ser kjempebra ut, gravid eller ikke 🙂 Men det er en ting jeg lurer på, hvor har du kjøpt extensionene dine og hvilken farge ? 😀

    17. Hei fina! Du ser nydelig ut med eller uten gravid mage:) Håper vi snart sees igjen. Hils familyen:)

    18. Dette er enkelt, amme, amme, amme og du blir like slank som du var før. Dette er ikke astrofysysk forskning. Og du kan godt trene mens du ammer, aldri hørt verre sludder, som om ikke det går fint. Det gjør at du strammer opp og det er vel ikke farlig for babyen, eller ? Jeg løp en mil to uker etter fødsel og var i styrkerommet tre uker etter. Nurket sov på yogamatten mens jeg trente. Eller hun ble bært rundt og kost med av alle andre og fikk pupp mellom setta. Lykke til, dette går fint:)

    19. Det har nå gått en mnd siden jeg fikk jenta mi-
      Veide 95 da jeg fikk henne å nå 78 🙂 Fornøyd! Er 1 kilo lettere enn før jeg ble gravid.
      Det tok ca 14 dager fra jeg var på egenvekta mi.

    20. Den lyse leppestiften du alltid bruker ser helt fælt ut, ikke frekt ment! Men jeg syns ingen passer så lys leppestift! Det får deg til å virke litt bimbo i og med at du har blondt hår også. Jeg skal ikke si atdu er bimbo, jeg skjenner deg jo ikke men når du tar bildet av deg selv med den leppestiften! Huff, da tror jeg ikke det er mange som tar deg så veldig seriøst 🙂 Det var bare et lite tips! Du er myyyye finere uten!!

    21. Hei!
      Ville bare spørre om du bruker selvbruningskrem eller om det er solarium?
      Hvis du bruker selvbruningskrem, hvilke bruker du? 🙂
      Du er så søt!

    22. Jeg er helt enig! Du må begynne å roe ned den rosafargen, du ser rett og slett grusom ut! Og den stemmen du har! Slutt å tro du er noe pliiiis 🙂

    23. Hei Rannveig 🙂 så nydelig du er, og så rålekker gravid du er <3 alle disse negative kommentarene er tydelig fra folk som misunner deg ditt vakre utseende! Den leppestiften ER fin! Stå på!

    24. Når kommer neste innlegg? Tror ikke du har født enda. Om du så har, gå en runde med deg selv og tenk på hvor stygg du var mot madelen

    25. Du er kjempefin som gravid! Jeg føler meg som en hvalross på land – ligner en også! Gleder meg masse til å få tilbake kroppen, men gleder meg først og fremst til å få lillegull i armene for første gang :-))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg