Første babyklesvask og det nye stellebordet vårt: bildedryss !

God søndags morgen kjære lesere !Hvordan har dere hatt det i helgen ? 

I dag startet min dag utrolig bra i allefall, min kjære sto opp med lillegull så jeg fikk sove lenge, noe som var utrolig deilig! Jeg har virkelig en fantastisk kjæreste som jeg vet kommer til å bli en utrolig flink pappa, han er jo allerede reservepappa for lillegull så det er jo ikke vanskelig å se. Akkurat nå sitter jeg å tar en kopp kaffe i stillheten her hjemme, mens guttene mine er på besøk. Stillhet er undervurdert altså! 

Siden vi har begynt å komme ordentlig på plass nå, så har jeg satt i gang med klesvasken til prinsessa i magen. Har allerede kjørt en maskin, og har en til som er ferdig som skal henges opp så fort første runden er ferdig tørket. Stellebordet er også som sagt oppe å går, så da tenkte jeg å vise dere noen bilder av det flotte stellebordet vårt. Lillegull har allerede prøvetestet det ganske mange ganger, hihi 🙂 

 

Ha en fin søndag videre skjønninger 


33 kommentarer
    1. Kjempekjekt stellebord 🙂 Men kan jeg spørre hvor den lille toalettmappa med småflasker med produkter er fra? Ser så kjekk ut til reising. Pluss at man ser tingene gjennom og lettere kan finne det man trenger.

    2. Duh? vil du lage et barn med meg og når du er ferdig med den du holder på? kan sikker blogge et helt år om mitt og ditt barn hvis du blir med på det 🙂

    3. Natusan produkter? Trodde ikke folk var så dumme i 2013 at de enda brukte det. Les deg opp på hva det inneholder…

    4. Hvorfor henger du ikke sånt som sparkebukser opp etter knappene, så tørker de raskere, eller bruke klyper å henge klærne ut i den fine sommertempen så blir de raskere tørr da også! 🙂 Håper ikke du har tenkt å bruke våtservietter og natusan produkter på henne under stell, ta heller å hold henne over høyre armen din slik at hun henger så holder du henne under rennende vann og bruker mild sebamed hudvask for baby kjøpes på apoteket til å vaske stumpen med, det verste avføringen før vask kan fjernes med bruk av de myke babyklutene engangs dermica baby ogfså fra apotek. da sparer du søppel og du babyer liker å bli holdt slik og rennede vann er bedre enn våtservietter! Bruk samme produkter ved bading, jordnøttolje er fin til bading.

    5. Åååh så hærlig<3 jeg er litt spent på om du har bestemt hjem-reise-klær til prinsessa 😀 å når du skal pakke sykehusbæggen så ønnsker jeg ideer til jeg selv skal føde i novemer 😀 kanke du lage et mi i innlegg om dette?

    6. Jeg kan på det sterkeste anbefale deg babyproduktene til Weleda! Det gjelder til begge barna. Aldri tørr hud, aldri sår stump, bare fine friske barnerumper og myk og god hud 🙂 Kjøpes på helsekost. Jeg har oljen og sinksalven/stellekremen, og man trenger egentlig ikke flere produkter før det blir behov for hårvask – som til eldstemann først og fremst 🙂 Da er sjampoen flott! krembad er også super, men til å begynne med trenger man faktisk ikke mer enn oljen og rumpesalven. inneholder calendula/ringblomst som er naturlig virus-, bakterie- og soppdrepende, og er super til sårheling 🙂 verdt å prøve hvertfall! Jeg bruker bare kompresser og vann eller olje til å vaske bort avføring med i starten, og når de blir litt større bruker jeg neutral våtservietter hvis jeg må bruke våtservietter 🙂 Men da bæsjes det bare en gang om dagen 😉 lykke til med siste forberedelser!

    7. Altså… jeg tror Rannveig vet hva hun driver med da 😉 hun har jo barn fra før av… lol! Hu gjør det som er best for sine barn! Selv har jeg også to, og bruker fortsatt Natusan på minstejenta, og det med å holde a under vasken gjorde jeg og for det får man innkjørt første gangen man får barn på sykehuset og når man får andremann 😉

    8. Jeg har ikke lagt meg opp i hennes valg, men jeg deler en erfaring. Jeg har også 2 barn og er snart 30 år. Jeg har aldri hatt en sår barnerumpen og kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har brukt noen form for fuktighetskrem på unga i løpet av mine 3 år som småbarnsmor. Tviler på at unga mine har noen superhud, og det er vel bare godt ment at folk deler gode erfaringer? Har heller ikke sagt at Natusan er noe dritt…

    9. Testen du refererer til gjelder forøvrig sjampoer.
      Rannveig; kun ment som ett tips mitt første innlegg – Weleda/life har også gratispakke så man kan teste ut noen produkter gratis 🙂

    10. Så fint og stort bad dere har fått , skikkelig lekkert 🙂
      Og ser ut til att du har alt på stell til den lille kommer 🙂 Må være utrolig gøy og kunne kjøpe jente klær og stesj , dem har så utrolig mye gøy til jenter 🙂 Kanskje jeg er heldig og får ei jente en gang selv som jeg kan dolle opp .. Hehe .. ;p
      Ang. Natusan produkter , blir litt for dumt når enkelte kaller Rannveig dum og rakker ned på henne for og bruke disse produktene. Dette er tross alt helt vanlige produkter som blir brukt av svært mange. Selv liker jeg best rene og økologiske produkter , men det får da virkelig være opp til den enkelte hva man vil smøre barna med. Og man er da virkelig ikke en bedre omsorgsperson fordi man velger ett annet stellemerke enn andre. Om man skal komme med råd / tips så kan man jo i det minste gjøre det på en hyggelig måte 😉
      Lykke til med resten av svangerskapet Rannveig 🙂

    11. Har brukt våtservietter og produkter fra natusan. Har ikke sett en eneste sår stump her i hus. La folk gjøre som de vil, og pass på deg selv og dine egne.

    12. Ååh så koselig :)! E så kjekt å styre og lage til før fødselen 🙂 Tida går ufattelig fort når de er så små! Nå e lillegull mitt lillegull snart 4 mnd og storegullet er 3 år.. Vil tipse deg om et kjempebra stellebort forresten “stellababy” stellebord.. 🙂 Kjeeempelurt! Tommel opp 🙂 sjekk det ut 🙂 Eg har kjøpt 🙂 Kos deg masse no siste tida med magen! Du e nydelig som gravid! Klem tobarnsmamma (26 år ) 🙂

    13. Hva heter stellekommoden du har kjøpt? Synes den var så fin, men de to på barnas hus var så like..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg