Åhneeei, nå blir jeg feit..

God morgen kjære lesere

I dag er jeg skikkelig trøtt i trynet, øynene mine har egentlig bare lyst til å være igjen om de skulle fått velge, men neeeii.. ikke noe sløsing av tid på soving her! Har ikke gjort sånn supermye hittil i dag, var med å levere gullet i barnehagen i dag siden jeg hadde mulighet til det. Koselig! Også har jeg vært en liten tur å tatt sol på Brun og Blid Strømmen…  men tror ikke jeg skal gjøre det igjen, gjort det et par ganger før og samme skjedde da. Skittne solsenger, solsenger som ikke funker osv. Mye bedre på Brun og Blid Lillestrøm for eksempel. Jaaaaja. Ble LITT brun da, iaff. Men ikke mye til å ta sol i 3 kvarter! Siden jeg tross alt tar sol gratis på Brun og Blid orker jeg ikke lage noe big deal ut av det. De er jo en super solkjede sånn ellers og er veldig fornøyd med dem!

Bortsett fra det så har jeg bare vært en tur innom Panduro på shoppingsenteret i Lillestrøm. Siden jeg jo har dagene HELT fri frem til lillesøster Emma Angelica kommer til verden,så trenger jeg jo noe å gjøre! Så har tenkt å male bokstavene i navnene til både storebror og lillesøster og henge dem opp. Storebror har jo sitt eget rom, så der skal jo de henge. Mens lillesøster sine blir å henge over vugga hennes på soverommet vårt foreløpig. Kommer nok helt sikkert bilder når jeg begynner med det 🙂 

Var også å plukket opp noe nam nam frokost på Wayne’s coffee. Så nå skal jeg spise frokost og OSTEKAKE(ny cravings?), og avslutter her med å ønske dere alle en super fin torsdag videre! 

Smask 

30 kommentarer
    1. Kan ikke akkurat si at Rannveig er en hvalross.. er jo langt ifra sannheten så 🙂
      Gleder meg til å ta sol igjen jeg også nå, føle meg litt brun og freshere! Vet at det ikke er farlig under graviditeten altså, har bare ikke turt for jeg er rett for pigmentflekker.. haha 🙂

    2. Hei, jeg har aldri kommentert her før, men nå må jeg ærlig innrømme at jeg ikke klarer å la være.
      Jeg er to uker lenger på vei enn deg, å kunne aldri i livet funnet på å ta sol i 45 minutter så høygravid som det du/jeg er nå! Det er helt i orden at man fint kan ta sol under graviditen, men nå som huden din er så tynn, og lysene, utstrålene er så kraftige, så forstår ikke jeg at du kan utsette ditt ufødte barn for slikt. Du sier det ikke er farlig, noe som du gjerne må stå for, men dette er uttak av en artikkel jeg fikk av min jordmor.. Solarium
      Ingen kan si med hundre prosents sikkerhet at solarium er ufarlig for gravide, og dermed fosteret. Selv om det ikke er dokumentert, tyder undersøkelser på at intens eller lengre utsettelse for UV-stråler bør unngås ved unnfangelse og tidlig i graviditeten, samme gjelder rett før fødsel. Etter de første 12 ukene av graviditeten er alle organene til babyen utviklet, og dermed reduseres risikoen for fosterskader. Nærmere slutten når fosteret har begynt å åpne øynene skal man også være forsiktig med hvor mye lys, uvstråling. Bruk derfor solarium med måte.
      45 min i strekk er IKKE varsomt eller å sole seg med måte…

    3. Så bra at du koser deg om dagen! =D Ostekake i går, ostekake i dag! kan konstantere at Ostekake er digg!! ;D See you soon!

    4. rannveig er dum , sån er det bare. hun kunne sikkert lagt i solarium enda mer en 45min som høygravid ! sykt spør du meg, det blir jo som en lyskastr inn til babyen i magen.

    5. Hei! Jeg vil bare annbefale deg til å ikke ta sol når du bærer på baby i magen. Strålene som kommer fra solsengen er veldig skadelige på deg selv, men like mye for den lille babyen du har i magen. det kan være veldig skadelig og ikke normalt i det hele tatt at en høygravid kvinne gjør dette 🙂

    6. Når har du ikke mulighet til å hente og levere N i barnehagen egentlig?? Er ikke du hjemmeværende mamma?? Blir provosert av deg. Jeg har en sønn som er like gammel som N, og er 31 uker gravid. Men jeg henter å leverer sønnen min hver eneste dag! Han er fortsatt første pri hos meg, det burde N være hos deg også

    7. Så fordi hun ikke henter han i barnehagen så betyr ikke sønnen noe for henne? Kanskje det er lettere for typen å hente han etter jobb? Kanskje rannveig er hjemme og lager middag? Slutt å døm uten å vite en dritt å konsentrer deg om ditt eget forbanna liv.

    8. Akk stakkaar baby! Solarium i graviditeten er ikke bra.solarium i 45(!)minutter høygravid er galskap.

    9. Anonym: Siden du nå spør… Vi bor på en plass uten bussforbindelser, barnehagen er langt fra gåavstand,,og kjæresten min har ingen mulighet til å hente meg FØR han henter ungen i barnehagen etter jobb. Da hadde det blitt overtid på han i barnehagen , noe som jo er langt verre!

      Tror ikke du skal komme her å leke god mamma for meg altså, og prøve å framstille meg som at mine barn ikke betyr alt for meg. Jeg vet jeg er verdens beste mamma for akkurat mine barn, så ikke kom med fingeren til meg takk 😉

      Du derimot… virker ekstremt umoden som må sitte anonym, trygt bak en skjerm,på en blogg å rakke ned på en annen mamma fordi hun velger å gjøre ting annerledes enn deg. På tide å vokse opp kanskje.. hvor gammel er du egentlig ?

    10. Kjempe flott svar Rannveig! ! Helt utrolig hva folk legger seg opp i:/
      Solarium er aldeles ikke skadelig for foster eller en baby i magen! !

    11. At det går ann å være så dum i hodet som det du er!!!! Kjenner jeg blir ufattelig provosert når jeg leser innlegget ditt!! Uansett om du har baby i magen eller ikke så vet ALLE at å ligge i et solarium i 45 min i strekk er GALSKAP!!!! Tenker du virkelig ikke over hvilke skader den stakkars lille datteren din kan ta av det? Eller dine egne skader for den saks skyld?! Skamme deg er det du burde gjøre! Jeg hadde vært dritflau hvis jeg var deg! Å poste et slikt innlegg er jo helt på trynet. Fy faen sier jeg bare! Å tenke på utseende DITT og at DU vil bli brun og “fin” men drite i at det går ut over ungen er helt forkastelig!
      Æsj!!! Egoist er det du er!

    12. Solarium i tre kvarter i din tilstand!?!?!? Du må være “skada” !
      Ehhh…
      fint hus! INGEN hjemme!..

    13. Ligger du i solarium uten truse eller bikiniunderdel? Er ikke det litt ekkelt for de som er etter deg?

    14. Finnes det ikke noe program som retter skrivefeil på blogginnlegg? Isåfall hadde det kanskje vært lurt å bruke det hvis man ikke er helt stø i rettskriving. Bare en tanke…

    15. Om du vill at babyen din skal få kreft siden du gjør det dummeste du kan gjør?? Jeg er 16 og ganske opptatt av utsende men viss jeg hadde vert gravid hadde jeg ALDRI solt meg så lenge i solarium, det kan skade babyen å deg! Du kunne ha ventet til du var ferdig med graviditeten!!! Dette blir bare for dumt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg