37 uker på vei, nå kan det skje når som helst

… og prinsessa vår regnes ikke som prematur lengere om hun velger å komme nå! Eller, rettere sagt når klokka tikker 12. Det er jo utrolig betryggende, for meg i allefall. Og om bare en uke regnes jeg som “til termin”. Noe som vil si at hun fra da av kan komme når som helst. Men siden jeg allerde går rundt med 2 cm åpning, så kan hun jo teknisk sett komme når som helst nå og. I ettermiddag/kveld har kynnerne så å si blitt regelmessige igjen, og med ekle mensmurringer imellom.. så vi får se ! Ingen kan vite!! 😉 

Kjenner også utrolig mye nedpress, og at hun begynner å bli ordentlig stor da jeg kan kjenne hva som er hva av kroppsdeler utenpå magen, hehe!. Gleder meg til kontroll på tirsdag, da har jeg nemlig kontroll og tenkt å prate litt med jordmoren min om mine bekymringer for at hun skal være veldig stor ved termin ( om jeg i det hele tatt går så langt da..) Har veldig lyst til å dra på en vekstkontroll på sykehuset bare for å forsikre meg om at hun ikke blir beregnet til å være fem og et halvt kilo ved termin, sånn som pappaen var da han ble født (!) Da kommer jeg rett og slett til å kreve å bli satt i gang før. Så vi får seee, vi gleder oss i alle fall masse til å møte lillesøster Emma Angelica nå! 

Hva synes dere om bildene?

Hvor langt er DU på vei ? 🙂 

27 kommentarer
    1. Jøje meg så stor 🙂 Men du er flott – kler å være gravid…. Håper du slipper å gå for lenge over tiden da…9 måneder er liksom nok 🙂 Kos deg og god helg – klem.

    2. Kjære Rannveig. Du ser fantastisk ut som gravid! 😀 For å være helt ærlig, tror jeg ikke du har en såå stor baby i magen din. Du ser helt perfekt ut, og med tanke på hvor nett og petit du er i kroppsfasongen, kan jeg ikke forstå at babyen din er så innmari stor 😀 Jeg gikk også med åpning i flere uker, med masse maserier og kynnere. Det gjorde at fødselen gikk helt fantastisk bra! 😀 Fødte forøvrig en liten nett jente på 2,9kg i uke 38 🙂 Masse masse masse lykke til, spennende tider <3 Har ikke kommentert før, men leser bloggen din fast! Stor klem fra en annen prinsessemamma 🙂

    3. Så spennende! Du er så fin 🙂 Er selv 23 uker på vei med nummer to. Tiden går SÅ mye fortere denne gangen :p

    4. Fin du er 🙂 betryggende å vite hun ikke er prematur lengere..
      Er uke 31 når kl bikker 00.00 🙂 begynner å nerme meg slutt jeg også 🙂

    5. fine bilder:-) syns magen sitter høyt oppe enda, kanskje den synker nå snart.
      Jeg er 16 uker på vei med gutt, 3 barnet mitt da 🙂

    6. Var bekymret for stor baby selv da pappan var 5,3kg. Fikk ei jente på termin og hun veide 3.8kg, altså ikke i nærheten av pappan 🙂

    7. Som sagt; andregangsfødende går jo gjerne med 2-3 centimeter åpning i mange uker, så det er nok ingenting å bekymre seg for 🙂 Men det er jo klart det kan skje når som helst nå 🙂 Om du har en god jordmor klarer vel hun å kjenne cirka hvor stor og tung hun blir? Min jordmor (og de jeg har hatt på sykehuset) har i alle fall klart det, og det har stemt overens med ultralyden de har tatt (i forbindelse med rier som jeg var inne for for noen uker siden) i alle fall 🙂 Så spør henne hva hun tror, hun hadde nok reagert om hun føler at babyen er for stor for ditt beste 🙂
      ♥ Lizbethosnes.com

    8. Må si du har en veldig fin mage !:) har selv termin 9. September, og begynner og bli ganske klar nå 🙂
      Var på ultralyd for to uker siden, og da veide lillegutt 2600 så litt over gjennomsnitt er han.
      Lykke til !

    9. Nydelig mage! Venter en jente selv, men ikke før i desember, så er 24 uker på vei i morgen. Men må si jeg føler meg nokså stor allerede. Er andregangsfødende då, så noe større enn forje gang. hehe. Men lykke til videre ihvertfall, spennendes tid i vente no 🙂

    10. Jeg gikk som deg med åpning og “rier” fra før uke 36. Fødte allikevel ikke før dagen etter termin. Helt vanlig det:) derfor og vi som har fått før føder fortere. Fordi da fødselen setter i gang er allerede den første åpningen ferdig for lengst:)

    11. Må bare legge til at de målte at min ville bli ca 3500 hvis jeg gikk til termin. Jeg fødte dagen etter termin og han var 4100. Så stemte ikke akkurat.
      Men husk det er hodet du må jobbe for. Resten kommer av seg selv i forhold. Så- så lenge babyen ikke har gedigent hode så er det ikke noe å bekymre seg for:)

    12. Kjære deg. Ranveig. Jeg fill ei tulle på 4950g og min kroppsvekt gikk fta 55kg til nesten 90. Så jeg tror du bare ka ta det helt med ro. Prinsessen din er nok helt perfekt skal du se 🙂 Det vil overraske meg om frøkna di veier masse. Masse lykke til videre fremmover Ranveig. Tenker det blir stas å bli foreldre pg storebror 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg